AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Hei! Jeg skal begynne på p-piller for første gang nå med kjæresten min. Tidligere har vi bare brukt kondom, men det er så kjedelig for oss begge. Jeg er veldig redd for bivirkninger. Ikke blodpropp, fordi ingen i familien min har det, og jeg er slank, frisk og har god helse. Det er først og fremst vektoppgang, uregelmessige blødninger, kviser, humørsvingninger og nedsatt sexlyst. Noen tips? Hva bør jeg prøve/hva bør jeg holde meg unna? Er p-ring et bedre alternativ? Vil aller helst ha p-ring, men har hørt at det fort kan kjennes for gutten under sex. Anonymous poster hash: 2b032...1f2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 alle prevansjonsmidler har div bivirkninger som du kan få eller ikke få jeg feks gikk på mercilon i flere år før jeg merket at sexlysten ble mindre etter hvert. men da tok jeg meg bare en pause prøvde p-sprøyte, å nesten på dagen sa det bare pang i ansiktet mitt. så ut som en jente midt i verste puberteten, huff snakk med legen, de veit bedre om hva som KAN passe for deg. men til sist må du bare prøve og feile Anonymous poster hash: c95b0...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Takk! Noen fler som har litt tips? Anonymous poster hash: 2b032...1f2
Gjest illywhack Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har hatt Microgynon i 5 år nå. Brystene økte med en størrelse, men vekt, kviser, sexlyst ol. har holdt seg stabilt i alle årene (har jeg lagt på meg litt, er det nok smågodt og sofa sin feil.. Kremt..) Så de anbefaler jeg virkelig!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har hatt Microgynon i 5 år nå. Brystene økte med en størrelse, men vekt, kviser, sexlyst ol. har holdt seg stabilt i alle årene (har jeg lagt på meg litt, er det nok smågodt og sofa sin feil.. Kremt..) Så de anbefaler jeg virkelig! Det hørtes ut som en drøm! Anonymous poster hash: 2b032...1f2
Rægs Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Microgynon! Aldri hatt kviser eller vondt i magen, gikk riktignok opp noen kilo da Anbefales
Sapientia Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Hvis du er redd for blodpropp, et prevansjonsmiddel uten østerogener. Da snakker vi om minipiller delen av spekteret som er enfasepiller, skal tas hver dag og har kun ett progesteron hormon. Hva slags bivirkninger du evt får vil være helt individuelt. Jeg har foreløpig svært få, og ingen negative, av Cerazette, men andre har andre erfaringer.
Gjest Solsmil Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har brunt loette i 4 år, og er veldig fornøyd med det. Det er ganske bra i forhold til blodpropp, og jeg har ikke merket noen bivirkninger i det heletatt
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Microgynon var det beste for meg! FIkk ingen bivirkninger. Etter et par år fikk jeg migrene, som gjorde at jeg måtte slutte på pillene. Vet ikke om det var en bivirkning av pillene, eller om det hadde kommet uansett. Savner microgynon veldig! Nå kan jeg nesten ikke bruke noe prevensjon:( Anonymous poster hash: 15efa...48b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Noen fler? TS Anonymous poster hash: 2b032...1f2
Snowblind Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Jeg gikk på Yasmin 28. Grunnen til at jeg begynte på de var at jeg hadde uren hud, og jeg syns de hjalp veldig mye på akkurat det området. Ellers så har jeg ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt. Har gått opp i vekt, men det er ikke på grunn av p-pillene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Yasminelle 28! Anonymous poster hash: 78711...c0c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Jeg går på mercilon, og har merket at sexlysten er forsvunnet. Er det noen som har gått på samme merke, byttet og fått lysten tilbake??Anonymous poster hash: 823b8...a60
Gjest avocadoen Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Du bør snakke med lege om hvilket merke som er best for deg. Microgynon er et merke jeg egentlig vil anbefale fordi det er et merke jeg har vært svært fornøyd med. Lite hormoner og ingen bivirkninger. Jeg går ikke på disse nå lengre fordi jeg fikk eggløsning på microgynon (dette er svært uvanlig) noe som gjorde at det ikke funket optimalt som et prevensjonsmiddel for meg. Går derfor nå på yasmin og har fått mye større pupper (dessverre.. haha) og det er eneste bivirkningen. Har ikke nå mensen i det hele tatt og er kjempeglad for det
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Jeg går på Loette, og er knallfornøyd! Kan utsette mensen når jeg vil, over flere måneder, lavere risiko for blodpropp, ingen menssmerter(!!!), mye mindre mens som foregår i maks 4 dager, kvisene er helt borte , proppfull av sexlyst, ingen vektoppgang (noe som er dumt, da jeg håpte på litt mer å ta på rundt brystpartiet, hvis du skjønner), har aldri hatt en eneste blødning, selv ikke iløpet av den første 3-måneders perioden, blir fortsatt fort og veldig våt "der nede" når jeg er kåt, og har ikke opplevd noe problemer i hormoner med depresjoner osv. Så jeg fikk hvertfall akkurat det merket jeg trengte Til tross for at de er bittelitt dyrere enn de andre p-pillemerkene, tror jeg(?). Koster hvertfall meg ca 130kr for 3 måneder Anonymous poster hash: bfa47...d6a 1
Gjest Ciegus Skrevet 22. mars 2014 #16 Skrevet 22. mars 2014 Jeg har gått på microgynon, loette og yasminelle. Alle ga redusert sexlyst. Går nå på p-ring som fungerer litt bedre. Den kan tas ut under sex (inntil 3 timer), så ikke vær redd for at gutten skal kjenne den.
Gjest Heartbeat Skrevet 22. mars 2014 #17 Skrevet 22. mars 2014 Jeg går på Loette, og er knallfornøyd! Kan utsette mensen når jeg vil, over flere måneder, lavere risiko for blodpropp, ingen menssmerter(!!!), mye mindre mens som foregår i maks 4 dager, kvisene er helt borte , proppfull av sexlyst, ingen vektoppgang (noe som er dumt, da jeg håpte på litt mer å ta på rundt brystpartiet, hvis du skjønner), har aldri hatt en eneste blødning, selv ikke iløpet av den første 3-måneders perioden, blir fortsatt fort og veldig våt "der nede" når jeg er kåt, og har ikke opplevd noe problemer i hormoner med depresjoner osv. Så jeg fikk hvertfall akkurat det merket jeg trengte Til tross for at de er bittelitt dyrere enn de andre p-pillemerkene, tror jeg(?). Koster hvertfall meg ca 130kr for 3 måneder Anonymous poster hash: bfa47...d6a Samme her 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #18 Skrevet 22. mars 2014 Takk! Blir nok Loette Anonymous poster hash: 2b032...1f2
ohdeergod Skrevet 22. mars 2014 #19 Skrevet 22. mars 2014 (endret) Jeg bruker Cerazette. Elsker den! Får ikke mensen, herrrrrlig!! Har ikke merka noen bivirkninger heller. Endret 22. mars 2014 av ohdeergod
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #20 Skrevet 22. mars 2014 Jeg har brukt Microgynon, hadde null sexlyst! Bortsett fra det så fikk jeg ingen bivirkninger. Anonymous poster hash: 9d91c...622
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå