Harlekin Skrevet 20. mars 2014 #41 Skrevet 20. mars 2014 Vi "ansatte i skoler og barnehager" har jo også barn i skoler og barnehager... Vi er ikke ukjente med fenomenet, men jeg føler for å nyansere det. Det er ikke alltid snakk om ren "stjeling" men låning, misforståelser, gjenglemming, forsvinning etc. ting er ikke så svart hvitt at alt man ikke finner med en gang er stjålet... Anonymous poster hash: 1f6cd...27c Jeg tror også at det meste handler om misting, forbytting og gjenglemming. Kan ikke tro at så mange voksne med barn stjeler. Noen ja, men det kan umulig være så mange. Selv oppdaget jeg nylig at min datter kom hjem med en av sin egen sko i str. 27, og en annen identisk sko i str. 25 ... og den var til og med merket med navn. Hun hadde ikke sagt et pip om det til de ansatte (hvordan kan man unngå å merke at man har på seg 2 nummer for små sko? ), og skoene så helt like ut, så det var ikke godt å oppdage. Jeg oppdaget det ikke selv før lang tid etterpå. I tillegg er det forsvunnet et utall klemmer, hårstrikker og votter i barnehagen, en lue eller to også. Jeg er sikker på at dette er mistet ute på tur eller i lek, eller forsvunnet på annen måte i barnehagen. Jeg tror ikke at noen har stjålet det, men det kan jo være at noe av det ligger hjemme hos noen andre. Hvis foreldre er flinke til å merke ting, og følge med på om de får ting hjem som ikke er deres og sørger for å sende det tilbake i barnehagen, vil det hjelpe stort. 3
strawberry Skrevet 20. mars 2014 #42 Skrevet 20. mars 2014 Hadde skoene og klærne ditt barns navn, eller hadde de merket dem med sitt barns navn? Var ditt barns navn forsøkt fjernet? Min mann er uten evne til å huske hvilke klær barna har og tar bare med seg det som ligger på våre barns plass. Kan noe slikt ha skjedd? Hvis det er et gjennomgående problem at klær blir borte ville jeg krevd at barnehagen tok tak. Dere er isåfall sikkert ikke de eneste som har opplevd dette.Anonymous poster hash: 42425...8a7 Jeg synes isåfall at den andre forelderen burde reagert når barnet kommer hjem med nye sko. Men ja, skjønner at slike situasjoner kan oppstå.
Raquelle Skrevet 20. mars 2014 #43 Skrevet 20. mars 2014 Navnet til sønnen min sto inni skoene. Veldig synd, skoene var helt nye å han fikk brukt de bare en uke. 4 mnd etterpå dukker de opp på ett annet barn. Men sto navne til sønnen din i skoene da de dukket opp etter 4mnd? Vist det gjorde det, hvorfor tok du de ikke bare tilbake??
strawberry Skrevet 20. mars 2014 #44 Skrevet 20. mars 2014 Atte, hva? Skjønte ikke et pøkk av det som står her.Anonymous poster hash: 58fcd...cab En skikkelig utblåsning av en pappa som er lei av småbarnslivet tror jeg. For jo ikke tid til å game, skjønner du..
Blackbird Skrevet 20. mars 2014 #45 Skrevet 20. mars 2014 Hvis foreldre tar seg tid til MERKE tøy og sko SKIKKELIG og TYDELIG både på inn og utsiden, så kunne mye av denne frustrasjonen vært unngått.. Det ER mulig å få til!! En 4-barns familie jeg kjenner (alle 4 i barnehagealder), var det alltid mye virrvar rundt i garderoben. De arvet mye tøy og hadde ikke alltid like god oversikt for å si det sånn.. En gang jeg spurte en ettbarnsmor om noe tøy i glemmekassa var deres, sa hun "det er sikkert familien X sitt!" Da sa jeg: nei - en ting er iallfall sikkert: hvis tøyet IKKE er merket, er det IKKE familien X sitt! Jeg glemmer aldri det flaue ansiktet hennes.... Hun var en av de litt "selvgode" som aldri merket tøyet... Ang. saken: Det er menneskelig å feile og å ta feil tøy er fort gjort med så mange unger i lik alder, størrelse og kjønn. Stjeling derimot er en skikkelig uting!! Heldigvis skjer dette sjelden hos oss men i perioder opplever nok noen mer av det enn andre. Jeg syns det er dårlig at de ansatte ikke tar dette seriøst. Men helt ærlig så er det vanskelig å få bukt med det på annen måte enn ved at foreldrene konfrontere der og da, på fersken. I tillegg kan vel styrer sende ut et skriv med feks etterlysning av tøy. Hos oss hang vi (ved en anledning der det var mye surr og frustrasjon) opp en "savnet - lapp" i garderoben der vi krysset ut når ting kom til rette...
Blackbird Skrevet 20. mars 2014 #46 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Edit.. dobbelpost Endret 20. mars 2014 av Blackbird
Raquelle Skrevet 20. mars 2014 #47 Skrevet 20. mars 2014 Hvis foreldre tar seg tid til MERKE tøy og sko SKIKKELIG og TYDELIG både på inn og utsiden, så kunne mye av denne frustrasjonen vært unngått.. Det ER mulig å få til!! En 4-barns familie jeg kjenner (alle 4 i barnehagealder), var det alltid mye virrvar rundt i garderoben. De arvet mye tøy og hadde ikke alltid like god oversikt for å si det sånn.. En gang jeg spurte en ettbarnsmor om noe tøy i glemmekassa var deres, sa hun "det er sikkert familien X sitt!" Da sa jeg: nei - en ting er iallfall sikkert: hvis tøyet IKKE er merket, er det IKKE familien X sitt! Jeg glemmer aldri det flaue ansiktet hennes.... Hun var en av de litt "selvgode" som aldri merket tøyet... Ang. saken: Det er menneskelig å feile og å ta feil tøy er fort gjort med så mange unger i lik alder, størrelse og kjønn. Stjeling derimot er en skikkelig uting!! Heldigvis skjer dette sjelden hos oss men i perioder opplever nok noen mer av det enn andre. Jeg syns det er dårlig at de ansatte ikke tar dette seriøst. Men helt ærlig så er det vanskelig å få bukt med det på annen måte enn ved at foreldrene konfrontere der og da, på fersken. I tillegg kan vel styrer sende ut et skriv med feks etterlysning av tøy. Hos oss hang vi (ved en anledning der det var mye surr og frustrasjon) opp en "savnet - lapp" i garderoben der vi krysset ut når ting kom til rette... Merkelig det der hvordan de som har flest barn ofte er de med mest kontroll og orden... hehe 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #48 Skrevet 20. mars 2014 Konfronterte du forelderen til barnet som brukte din sønns stjålne sko? Hvis ikke, så får du jo bare takke deg selv... Anonymous poster hash: b9b27...900
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #49 Skrevet 23. mars 2014 Kjenner jeg er mektig forbannet. Tok en forelder på fersken. Sko som var nye å borte i 4 mnd med navn på dukket opp på ett annet barn. Klær forsvinner i hytt å gevær å dukker aldri opp igjen eller på ett annet barn (med navn på). Hva er det med alle disse idiot foreldrene som stjeler klær? Anonymous poster hash: 3ee8b...9f0 Ville gått bort til vedkommende å dratt personen utenfor å skjelt vedkommende huden full(ikke foran barna da) også ville jeg politianmeldt! At det går an?!!? Noen folk er så skrudd! Ville også med vedkommende til stedet gitt beskjed til barnehagetantene så de kunne være litt obs når vedkommende henter/leverer barnet. Anonymous poster hash: 5af50...75e 2
Snakkis Skrevet 23. mars 2014 #50 Skrevet 23. mars 2014 Men sto navne til sønnen din i skoene da de dukket opp etter 4mnd? Vist det gjorde det, hvorfor tok du de ikke bare tilbake?? Ja, og ja jeg tok skoene tilbake. 3
Gjest BabyBlue Skrevet 23. mars 2014 #51 Skrevet 23. mars 2014 Jeg synes du burde gå til ledelsen i barnehagen og kreve at det blir sendt et skriv hjem til alle foreldrene om dette. Da kan det kanskje bli slutt på stjelingen, eller at foreldre passer bedre på at de ikke tar med seg feil klær hjem.
Raquelle Skrevet 23. mars 2014 #52 Skrevet 23. mars 2014 Ja, og ja jeg tok skoene tilbake. De har ikke en gang prøvd å sjule at de har stjålet de en gang jo!! Fant en gang ett par veldig nye og dyre sko som ingen foreldre savnet. Fikk aldri vite hvem som eide de skoene, og syntes det var veldig rart...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå