AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Kjenner jeg er mektig forbannet. Tok en forelder på fersken. Sko som var nye å borte i 4 mnd med navn på dukket opp på ett annet barn. Klær forsvinner i hytt å gevær å dukker aldri opp igjen eller på ett annet barn (med navn på). Hva er det med alle disse idiot foreldrene som stjeler klær? Anonymous poster hash: 3ee8b...9f0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Hva? Om du tok forelderen på fersken, må du politianmelde! Nesten så det frister å kjøpe billig dritt til ungen min, ikke første gangen jeg hører om stjeling i barnehagen! Anonymous poster hash: 25881...2b0 3
Neteas Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Jøss... Hadde mine tre barn i barnehage fra 04 til 2013. Aldri hørt om stjeling.. Ta det opp med barnehagen. Hadde nok bedt om nye sko eller penger av denne forelderen. Sko gåes inn av den som bruker dem, så når de var nye når de ble borte er de jo inngått av det andre barnet.. Brukes ikke brukte sko på mine barn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Jøss... Hadde mine tre barn i barnehage fra 04 til 2013. Aldri hørt om stjeling.. Ta det opp med barnehagen. Hadde nok bedt om nye sko eller penger av denne forelderen. Sko gåes inn av den som bruker dem, så når de var nye når de ble borte er de jo inngått av det andre barnet.. Brukes ikke brukte sko på mine barn. Men du hadde dem vel i en bestemt barnehage? Ikke overalt det finnes tyver, heldigvis... Jeg hadde politianmeldt med én gang. Sånne tyver skal ikke slippe unna! Da sier man at det er greit å stjele. Og de gjør det igjen.Anonymous poster hash: 25881...2b0 1
Neteas Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Ja, hadde samme barnehage alle årene. Men var jo mange barn sombare gikk et år eller tre.. Med andre ord mange foreldre i løpet av de årene. Heldig jeg da
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Politianmelde foreldre som stjeler sko i barnehagen? Ikke rart politiet ikke har kapasitet til å ta seg av alvorlige lovbrudd... Her bør dere enten konfrontere disse foreldrene selv ("Du, hvordan kan det ha seg at barnet ditt har på min datters/sønns sko! Vi har lett lenge etter dem"), eller få en av de ansatte i barnehagen til å ta det opp med dem, at disse skoene vel tilhører et annet barn. Slik at disse foreldrene forstår at det faktisk følges litt med. Anonymous poster hash: 5c20d...bbd 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Hadde skoene og klærne ditt barns navn, eller hadde de merket dem med sitt barns navn? Var ditt barns navn forsøkt fjernet? Min mann er uten evne til å huske hvilke klær barna har og tar bare med seg det som ligger på våre barns plass. Kan noe slikt ha skjedd? Hvis det er et gjennomgående problem at klær blir borte ville jeg krevd at barnehagen tok tak. Dere er isåfall sikkert ikke de eneste som har opplevd dette.Anonymous poster hash: 42425...8a7 4
ekkoet Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Først og fremst høres det forkastelig ut, det norske samfunnet er basert på en viss tillit. Jeg synes det er en utvikling hvor den naiviteten vi har kunne ta oss friheten til å ha blir utnyttet slik at man må bli mer skeptisk og kynisk. Veldig synd. Eneste rådet jeg har å merke klærne. Mange steder som selger navnelapper, vi har brukt en type som bare klistres rett på klær og sko, henger veldig godt og fungerer veldig bra. Er selvsagt ikke til hjelp om noe går så langt å fjerne andre sine lapper. Vi har ikke opplevd tyveri i vår barnehage, men har selv opplevd å ta med klær som tilhører andre barn hjem fordi de ikke var merket og helt lik som vårt barns. Vi har ellers fått veldig positive meldinger fra de barnehageansatte på at vi merker alt, det gjør deres jobb mye lettere i garderoben. Endret 19. mars 2014 av ekkoet 2
charactouy Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Slitsomt når det blir sånn, ts. Vi har i løpet av snart to barnehageår kun mistet én genser og det kan vi leve med - spesielt siden vi hadde glemt å merke den. Når det er sagt så rydder jeg jevnlig mitt barns hylle for naboenes tøy - de tre hyllene på ene siden tilhører tre barn av samme kjønn som er i familie, og sammensuriumet deres sprer seg over til vårt barns hylle...
Snakkis Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 TS her. Dette er ett vedvarende problem i barnehagen. Alle klærene er merket, men det ser ikke ut til å hjelpe. Halvparten av innetøyet til gutten min er borte. Barnehagen ser ikke ut til å ta problemet spesielt seriøst. Syntes anmelde for noen sko er å ta det litt langt. Noen har også byttet poden sine sko ut med deres som er hull i, å skoene er i en annen farge. De er også borte vekk.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Så kjipt da! Jeg ville tatt det opp med personalet. Politianmeldelse er helt feil syns jeg:)Anonymous poster hash: 48bff...f11
Ræll Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Ta det opp med personalet, få de til å forstå alvoret Desverre er det helt utrolig hva folk finner på.. En jeg kjenner ble frastjålet telefonen sin i barnehagen hun jobber i. 2
Sunshine Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Å merke ting med tusj er mye bedre enn lapper. Lapper kan plukkes bort, det kan ikke tusjen. Det eneste jeg merker med strykelapp er hjemmestrikket ulltøy. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Hva gjorde du da du tok tyven på fersken? Håper du ga tyven en lekse h*n sent vil glemme. Anonymous poster hash: 4ac1b...863 1
Raquelle Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Vist du ser ting på andre barn som er tilhører barne ditt, så bør du si i fra om at det tilhører barne ditt. Å så tar du det tilbake. Spesielt da det er merket med navnet på barne ditt. Da er det jo ikke tvil om hvem det tilhører. Hos oss har det hendt at barn har fått på seg feil klær eller sko, og da sier foreldrene ALLTID i fra. Å så bytter vi tilbake. Det kan være vi som har gjort feil eller barna selv, litt ettersom alderen. Eller stressede foreldre. Aldri opplevd stjeling hos oss. Hadde jeg funnet noe som tilhørte mitt barn i hyllen/plassen til andre, så hadde jeg bare tatt det tilbake. Å merke klærne med strykelapper er bedre enn klistrelapper, og man bør smelte de godt inn i stoffet sånn at det ikke går ann å plukke de av igjen. Rettetang er fantastisk å bruke, og jeg bruker det selv på mine egene klær. Har en liten mini tang til 300,-, og den kommer til overalt Gitt det tipset til fler foreldre. En pappa kjøpte seg en selv faktisk, for han var så lei lapper som var vanskelig å feste. Å han er veldig fornøyd :D Synes også det er rart at de ansatte ikke merker at sko og klær til ditt barn er på ett annet barn. Å at de virker useriøse da de ikke bryr seg om at noen stjeler fra barne ditt og deg. Hvor mange barn er det egentlig på avdelingen? I hele min bhg er det mellom 70 og 80 barn, og jeg har faktisk ganske god oversikt over hva som er hvems. Ser det på stilen, str. Til og meg lukten på tøyet til veldig mange av de, da noen lukter spesiell såpe osv. 2
Muscae Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Hvordan mener dere barnehagen skal forholde seg til dette da? Skal de stå med haukeblikk i garderoben hver gang noen henter, og dobbeltsjekke at alle kun tar med sitt eget? Det blir jo litt vanskelig for barnehagen å gjøre noe som helst med problemet, egentlig. 5
Nordis Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Dette har jeg også opplevd i min datters klasse på skolen. Vi fant nylig hennes nye støvler (etter å ha lett ei stund) stående på plassen til ei annen jente i klassen. Min datters navn var streket over med sprittusj og nytt navn var skrevet under. Helt utrolig drøyt. Har ikke konfrontert moren til jenta (alenemor), da dette er en familie som sliter litt. Kjøpte også et par svindyre joggesko til gymmen. Glemte dessverre å merke disse da hun skulle ha dem med første dagen. Disse fant vi aldri igjen, vi lette og lette i glemmekasser og slikt. Mistenker veldig at disse også ble stjålet (de sto på gangen utenfor klasserommet). Samme skjedde med nye, dyre ullfilttøfler (da jeg måtte kjøpe nye ble det billige crocs..) Jeg har helt sluttet å sende med datteren min dyre, uerstattelige eller håndlagede klær på skolen. Masse av dette blir fort borte, og vi finner det aldri igjen. Ikke sikkert alt dette har blitt stjålet, men det gjelder nok for noe av det.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Hvis det er snakk om bevisst stjeling, håper jeg de fleste tar det opp med de det gjelder der og da, for det er virkelig ikke greit!! Og å be barnehagen ta det opp eller gjøre noe med det er ikke så lett det heller, vil jeg tro. Hvor mange ville syntes det var greit å bli beskyldt av en ansatt som hadde blitt fortalt ditt og datt av noen andre? Mye mer redelig å ta det der og da synes jeg. Men det blir jo en del svinn i barnehage og skole. Særlig småting som sokker, vanter osv er jo nærmest forbruksvare (og som en ansatt i barnehagen utbrøt: Finner jeg en eneste umerket Hello Kitty-truse til nå, så blir jeg sprø!). Og å sende med veldig dyrt og fint tøy er å leve farlig, jeg skjønner ikke helt at noen tar sjansen på det. Barn surrer bort ting og låner av hverandre. Og kan ofte leke voldsomt. Men samtidig er det litt rart, for på alle skolene jeg har jobbet på og hatt barn i, så har det vært oseaner av klær i glemmekassene. Dyre klær, nesten ubrukte klær, yttertøy, vintertøy og sko som er glemt igjen og ingen gidder å se etter, selv med flere varsler. Så det blir søppelsekk etter søppelsekk rett til Fretex. Så enten kan det være mye "stjålet" tøy som egentlig ligger i glemmekassa, eller så gir foreldre i stor grad faen etter hvert... ikke vet jeg. Anonymous poster hash: 48d4c...f54 2
cattleya Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Da jeg jobbet som støttepedagog i forskjellige barnehager at om et barn for eksempel hadde risset ut alle klærne sine så lånte de ansatte klær av andre barn. ( de kunne jo ikke gå nakne rundt) og de var ikke alltid like flinke til å si fra til foreldrene til det barnet, så det ble noen situasjoner hvor foreldre påpekte ' nei men er ikke det dine sko da?' Det er jo ikke sikkert det er de andre foreldrene som stjeler, kanskje barnehagen låner...? 1
Cessa74 Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 vi hadde samme problem; fine klær/merkeklær "forsvant" til tross for merking - året etter dukket klærne opp på en av de andre barna (dette var en 4 barns familie som flere av oss raskt mistenke pga oppførsel i garderoben). Men vi kunne ikke bevise noe.. Slapp helt unna da vi byttet barnehage - utrolig hva folk får seg til å gjøre.. Hva med å legge en anonym lapp på plassen til de foreldrene det gjelder? At dere har sterke mistanker og vil gå til anmeldelse om dette ikke slutter? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå