MiniMjau Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Vi er invitert i konfirmasjon, men uten barnet vårt (2 år). Vi har ingen potensielle barnevakter, utenom familie, som også skal i denne konfirmasjonen. Istedet for å være sammen med familien å hygge oss og feire konfirmanten, så må vi nå (en av oss, elle begge) være hjemme. Det er et stykke å reise også, så vi må bli borte en hel helg. Har aldri opplevd at barn ikke er invitert i konf/bryllup/dåp etc. Er denne løsningen litt sær? Blir litt matt, respekterer valget deres, men forstår ikke hvorfor de gjør det slik. De har god råd, så det kan ikke være økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Skjønner godt at de ønsker barnefritt. Jeg hadde gjort akkurat det samme. Det er så slitsomt med småbarn, hyling, skriking, løping and you name it. Samme gjelder bryllup Anonymous poster hash: 2f4fe...cf7 24
Chloe- Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Bryllup kan godt være barnefritt, men konfirmasjon bør være en dag for hele familien! Konfirmanten er jo teoretisk sett et barn selv. Hva blir det neste? Barnefri dåp? Endret 18. mars 2014 av Chloe- 34
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Irriterende støy er vel grunnen til at de vil ha det barnefritt. Har ikke du naboer som har jenter som kan sitte barnevakt? Kollegaer? Anonymous poster hash: 4ddbd...e43 2
Sunshower Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Synes det er litt merkelig at barn ikke er invitert, det er jo et barns spesielle dag. Har ikke hørt om konf. der ikke barn er invitert før. Jeg tror ikke jeg hadde dratt hvis jeg var dere, hvertfall ikke dersom det ikke er veldig nær familie. Høres ut som mye styr og planlegging for min del... 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 I vår familie er det veldig mange søskenbarn. For at utgiftene til konfirmasjonen skulle bli mindre valgte flere da kun å invitere de over konfirmasjonsalder. Du kan jo bare spørre om dere får lov til å ta med to-åringen? Anonymous poster hash: 9422b...252 3
skruf Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har full forståelse for barnefritt bryllup, men ikke for barnefri konfirmasjon!?! Har jeg aldri hørt om før. Bryllup er som oftest med alkohol og full bryllupsfest, mens konfirmasjon er som oftest på søndager i rolige former med mat, kaffe&kaker. Trodde de fleste valge bort barn i bryllup pga alkoholservering og sein kveld. Konfirmasjon er jo på dagtid/ettermiddag (vi hadde iallefall søndag fra kl 15-ca 18.30..) 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Bryllup kan godt være barnefritt, men konfirmasjon bør være en dag for hele familien! Konfirmanten er jo teoretisk sett et barn selv. Hva blir det neste? Barnefri dåp? Det er forskjell på en konfirmant og en 2-3-4 åring? Det er konfirmantens dag, blir kjedelig for h*n hvis disse småtroll stjeler all oppmerksomhet med denne hylingen og skrikingen og gud vet hva Anonymous poster hash: 2f4fe...cf7 18
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Det er vel for at konfirmanten skal få være midtpunkt. Småbarn gjør utrolig mye ut av seg med foreldre, besteforeldre, tanter og onkler tilstede. Eller hvis dere ikke er nær slekt, da kan jeg også forstå det. Da kjenner jo ikke konfirmanten barnet, og kommer neppe til å ha kontakt. Men er de søskenbarn, er det litt sært. Men i så fall kan en av dere bare spørre sitt søsken om hva som er grunnen?Anonymous poster hash: 10501...762 6
skruf Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Hva med småsøsken og søskenbarn da? Skal ikke de få komme? Eneste småungene vi hadde i konfirmasjonen var nettopp 2 småsøstre og noen søskenbarn..
Chloe- Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Det er forskjell på en konfirmant og en 2-3-4 åring? Det er konfirmantens dag, blir kjedelig for h*n hvis disse småtroll stjeler all oppmerksomhet med denne hylingen og skrikingen og gud vet hva Anonymous poster hash: 2f4fe...cf7 En konfirmasjon er en familiefest, ikke et cocktailparty. 9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Vi er invitert i konfirmasjon, men uten barnet vårt (2 år). Vi har ingen potensielle barnevakter, utenom familie, som også skal i denne konfirmasjonen. Istedet for å være sammen med familien å hygge oss og feire konfirmanten, så må vi nå (en av oss, elle begge) være hjemme. Det er et stykke å reise også, så vi må bli borte en hel helg. Har aldri opplevd at barn ikke er invitert i konf/bryllup/dåp etc. Er denne løsningen litt sær? Blir litt matt, respekterer valget deres, men forstår ikke hvorfor de gjør det slik. De har god råd, så det kan ikke være økonomisk. Tja. Hvor mange barn er det i slekta? Dersom det er mange småbarn og en halvvoksen konfirmant er det ikke utenkelig at denne selv har valgt å utelukke flokken med småbarn: en konfirmasjon med 6-7 barn i førskolealder blir jo fort som et lite vellykket barneselskap med en konfirmasjon trykt inn på ettertanke. Jeg har vært i noen slike selv, der foreldrene tydelig har tvunget konfirmanten til å invitere alt av barn og resultatet har blitt et selskap som ikke har vært hyggelig for verken konfirmanten, slekta eller barna. Ikke en heldig løsning det heller. å bare kutte ut hele festen ville kanskje vært den beste løsningen. Og dersom det bare er deres baby som er liten så vil jeg si at da kommer det mye an på hvor mye styr dere foreldre lager rundt barnet? Noen foreldre er jo heeeelt hysteriske med hvor midtpunkt den lille tassen skal være. Er dere i stand til å holde baby stille og blid er det mindre forståelig at h*n ekskluderes.Anonymous poster hash: b4450...3bf 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 En konfirmasjon er en familiefest, ikke et cocktailparty. Det er KONFIRMANTENS dag, ja. Ingen som har påstått at det er cococktailparty! Anonymous poster hash: 2f4fe...cf7 13
Millimani Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 Men står det i innbydelsen at barnet ikke er invitert? Det går an å spørre forsiktig om dere kan få ha med barnet da det er "muligheten" dere har. Går utifra at konfirmasjonen i er i mai? Kjenner dere noen andre der konfirmasjonen er, så kan dere jo spørre disse om de kan være behjelpelige med å være barnevakt de timene dere er i konfirmasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Tja. Hvor mange barn er det i slekta? Dersom det er mange småbarn og en halvvoksen konfirmant er det ikke utenkelig at denne selv har valgt å utelukke flokken med småbarn: en konfirmasjon med 6-7 barn i førskolealder blir jo fort som et lite vellykket barneselskap med en konfirmasjon trykt inn på ettertanke. Jeg har vært i noen slike selv, der foreldrene tydelig har tvunget konfirmanten til å invitere alt av barn og resultatet har blitt et selskap som ikke har vært hyggelig for verken konfirmanten, slekta eller barna. Ikke en heldig løsning det heller. å bare kutte ut hele festen ville kanskje vært den beste løsningen. Og dersom det bare er deres baby som er liten så vil jeg si at da kommer det mye an på hvor mye styr dere foreldre lager rundt barnet? Noen foreldre er jo heeeelt hysteriske med hvor midtpunkt den lille tassen skal være. Er dere i stand til å holde baby stille og blid er det mindre forståelig at h*n ekskluderes.Anonymous poster hash: b4450...3bf Da bør konfirmanten være klar over at ikke bare den lille babyen ikke kommer, men også foreldrene.. Jeg hadde ikke kunne satt bort min 4 uker gamle baby da vi var i konfirmasjon ifjor, nettopp pga han var så liten og jeg fullammet. Dessuten så regner jeg med at det er konfirmantens foreldre som betaler gildet, og derfor har det siste ordet med hvem som inviteres. Anonymous poster hash: ea908...22c 2
Chloe- Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Det er KONFIRMANTENS dag, ja. Ingen som har påstått at det er cococktailparty! Anonymous poster hash: 2f4fe...cf7 Det er konfirmantens dag, ja - men det hadde jo vært litt stusselig for konfirmanten å sitte der alene. Derfor feires dagen med FAMILIEN. Det bør inkludere barna. Har aldri hørt om en konfirmant som druknet fordi det var barn tilstede. Seremonien, talene, sangene, gratulasjonene, presangene og fotograferingen handler jo om konfirmanten. Noen barn tilstede kan virkelig ikke skade. Og ikke kom med fortellinger om da du var i konfirmasjon til søskenbarnet ditt og alle bare ville ta bilder av småbarna tilstede, og konfirmanten ikke fikk noe oppmerksomhet, for det tror jeg rett og slett ikke noe på. I så tilfelle ville det vært en haug med voksne jeg lett ville strøket fra gjestelisten først. Ikke barna. 4
Lea2 Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Det er sikkert flere med samme problem. Gå sammen og skaff en barnevakt eller to til å se etter de minste mens dere er i konfirmasjonen. Hos oss har som regel de eldste barna tatt jobben med å passe de minste (om de er gamle nok da), mot litt betaling. Om det er mange og de eldste barna ikke kan ta ansvaret, så blir det som regel avtalt med ei nabojente eller noe sånt. Ring og spør familien til konfirmanten om de har en løsning? 5
Gjest crazycatlady Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Kan være det er konfirmanten som ikke ønsker unger i selskapet også da. Og det forstår jeg godt. Unger bråker, hyler og griner. Ikke gøy for konfirmanten, det er tross alt konfirmantens dag. Jeg ville ikke hatt bråkete drittunger i selskapet mitt om det var jeg som skulle konfirmeres. Jeg liker ikke unger. 6
ViljaH Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Konfirmasjon er familiedag, så jeg synes det er merkelig. Jeg hadde ringt og spurt om det var riktig at de ikke ønsket barn tilstede, altså om deres barn ikke skulle være med. Hvis ja, hadde jeg takket nei til å komme da dere ikke har barnevakt. Ikke på en sur eller trassig måte, mer "da kan vi dessverre ikke komme, håper dere får en veldig hyggelig feiring". 2
ViljaH Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Kan være det er konfirmanten som ikke ønsker unger i selskapet også da. Og det forstår jeg godt. Unger bråker, hyler og griner. Ikke gøy for konfirmanten, det er tross alt konfirmantens dag. Jeg ville ikke hatt bråkete drittunger i selskapet mitt om det var jeg som skulle konfirmeres. Jeg liker ikke unger. Høres ut som at du er en bråkete drittunge;) 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå