AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Skal fly med Sas, hvor håndbagasjen skal veie 8 kg. Det jeg lurer på er om dersom jeg tar med meg en laptop, vil denne inngå sammen med de 8 kg, eller går det utenom? Anonymous poster hash: a948c...eb3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Den går nok med i vekta ja. Eneste jeg har opplevd de ser litt gjennom øya på er håndveska, men kommer vel litt an på hvor stor den er. Anonymous poster hash: ac2d8...ac3 1
dillyduzit Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Sammen. Alt du har med må kunne puttes i håndvesken. Veier laptopen 3kg så blir det 8 - 3 kg du har igjen.
Sphynx Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Og pass for all del på å ikke ha mer enn en ting som håndbaggasje... fikk satans refs for å ha både sekk og veske en gang. Damer har jo vesker! Jeeez!!!!! 2
BritneyBitch Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har sikkert hatt med meg 20 kg i håndbagasje tidligere. Du trenger ikke å gå amok, men de sjekker sjeldent hvor tung den er. Jeg har alltid med meg en weekendbag hvor jeg putter alt som er tungt (og lovlig) å ha med på flyet, samt håndveske. Jeg vet ikke hvordan man pakker lett når man skal ut å reise. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 I tillegg til én håndbagasje kan du også ta med en liten håndveske eller en liten veske med din laptop. Anonymous poster hash: f68b3...198 5
Sphynx Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 I tillegg til én håndbagasje kan du også ta med en liten håndveske eller en liten veske med din laptop. Anonymous poster hash: f68b3...198 Hah! Se der ja! Den skal jeg bitchslappe alle fremtidlige flyvertinner jeg kommer over med. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Og pass for all del på å ikke ha mer enn en ting som håndbaggasje... fikk satans refs for å ha både sekk og veske en gang. Damer har jo vesker! Jeeez!!!!! Men hvorfor ha veske når man har sekk, eller sekk når man har veske ? En liten håndveske eller laptopveske er greit nok uansett, men ikke en stor veske i tillegg til sekk. Hater når folk har med masse håndbagasje. Det skaper forsinkelser og gjør det trangt på flyet. Anonymous poster hash: f46c5...af6 1
Sphynx Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Men hvorfor ha veske når man har sekk, eller sekk når man har veske ? En liten håndveske eller laptopveske er greit nok uansett, men ikke en stor veske i tillegg til sekk. Hater når folk har med masse håndbagasje. Det skaper forsinkelser og gjør det trangt på flyet. Anonymous poster hash: f46c5...af6 Damer har håndvesker, sånn ere bare. Ikke faen om jeg har mobil, nøkler og pengbok i sekken....
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Hah! Se der ja! Den skal jeg bitchslappe alle fremtidlige flyvertinner jeg kommer over med. Gjelder eksempelvis ikke for Ryanair, så det kunne blitt et pinlig bitchslap. 2
Sphynx Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Gjelder eksempelvis ikke for Ryanair, så det kunne blitt et pinlig bitchslap. Veeel, kommer nok ikke til å bitchslappe noen verken verbalt eller fysisk ;P Men synes virkelig ikke det burde Spille noen rolle om du har en liten håndveske. Men for all del, stappa den oppi sekken til jeg kom inn på flyet... De skulle bare være vanskelig på det liksom.
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Veeel, kommer nok ikke til å bitchslappe noen verken verbalt eller fysisk ;P Men synes virkelig ikke det burde Spille noen rolle om du har en liten håndveske. Men for all del, stappa den oppi sekken til jeg kom inn på flyet... De skulle bare være vanskelig på det liksom. Det er for å tjene penger på mersalg. Hadde de vært mer liberale på håndbagasjeregler hadde vi som gjerne reiser lett ikke kunnet reise like billig.
Lea2 Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Problemet er at folk presser disse reglene. Ryanair og flere andre er strenge. De tjener penger på at folk har for mye med seg. Det samme kan skje hos andre selskaper om du ikke følger reglene. En håndveske er ikke alltid en håndveske. Noen håndvesker er store! OG da blir det plutselig dobbet så mye som en kolli. Alt dette skal ha plass inne på flyet og alle skal ha mulighet for å ta med et kolli. jeg vil heller ha 8 kilo i hodet enn 20 kilo om uhellet er ute altså. Normalt skal laptop ligge i den ene 8 kilos håndbagasjen.
Sphynx Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Hmmmmm. Er man godt under 8 kilo synes jeg likevel at man kan ha en liten veske, den går jo under setet likevel
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Hmmmmm. Er man godt under 8 kilo synes jeg likevel at man kan ha en liten veske, den går jo under setet likevel Hvis det er så viktig med håndveske kan du vel bare putte det du skal bruke på reisen oppi der også, og sende ryggsekken som bagasje.
Lea2 Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Du kan ta håndvesken ut av den større vesken når du er på flyplassen og ombord. De krever bare at du skal ha plass til alt i en kolli (særlig Ryanair) 1
Sphynx Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Jojo. Mange muligheter, men så er ikke dette noe som er et kjempestort problem for meg. Vi overlever alle sammen. Og jeg har nok både ryggsekk og håndveske neste gang jeg er ute å turer også
Chloe- Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Du kan ta håndvesken ut av den større vesken når du er på flyplassen og ombord. De krever bare at du skal ha plass til alt i en kolli (særlig Ryanair) Dette bidrar voldsomt til trengsel, så med mindre man vet med seg selv at man er lynkjapp og smidig bør man kan sjekke inn kofferten om man er så avhengig av håndveska.
Lea2 Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Så lenge du kan presse håndveska ned i ryggsekken ved ombordstigning er det ikke noe problem. Hvis ikke kan du få beskjed om at du må sjekke inn en av delene (og dermed betale for det). Jeg foretrekker å ha så lite håndbagasje som mulig om jeg også har innsjekket bagasje. Kun ting jeg trenger på reisen og evt laptop/ipad.
Lea2 Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 (endret) Dette bidrar voldsomt til trengsel, så med mindre man vet med seg selv at man er lynkjapp og smidig bør man kan sjekke inn kofferten om man er så avhengig av håndveska. De gangene jeg har vært borti det har det stort sett vært forsinkelser og trengsel fordi en eller annen absolutt skal krangle om reglene og insisterer på at de skal ha med håndveska si (som gjerne er stor!) i tillegg til en fullstappet kabinkoffert med maksimale mål. Stort sett de samme folka som har hengt på seg alt juggelet de eier til glede for sikkerhetskontrollen... og de samme som blir overrasket over at de faktisk må vise pass og boardingcard på flyplassen. Endret 19. mars 2014 av Lea2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå