Gjest Benedicte MK Skrevet 2. juni 2004 #1 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har levert inn en hovedfagsoppgave innen statsvitenskap ved Universitetet i Bergen nylig, og undrer om noen her har vært gjennom det samme? Riktignok har jeg erfart eksamener tidligere, men ikke i forbindelse med hovedfagsoppgaven.. Isåfall, hvordan arter den muntlige eksamenen seg i forbindelse med hovedfagsoppgaven? Noen som vet om sensorene kan stille spørsmål om forhold utenfor oppgaven også? Finnes det noe som er typisk for slike eksamener? Takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 2. juni 2004 #2 Del Skrevet 2. juni 2004 Tror ikke det finnes noe typisk, tror det kommer ann på hva sensor vektlegger. Jeg ble for det meste drilla i selvvalgt pensum. Det var tre sensorer og de hadde valgt seg en bok hver. Jeg ble også spurt om hva jeg synes om min hovedfagsoppgave, hva som var positivt med den og hva jeg kunne gjort bedre eller annerledes. Vet du f.eks at metode delen din er dårlig, så ville jeg kommentert det på muntligen. Reflekter mye rundt hva du kunne ha gjort bedre. Jeg gjorde det og tror jeg kom kjempebra ut av det + at jeg kunne, virkelig kunne mitt selvvalgte pensum. Gikk 3 hundrededeler ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Benedicte MK Skrevet 2. juni 2004 #3 Del Skrevet 2. juni 2004 Ok, så en kan velge seg ut hele bøker som pensum? Det blir litt rart for mitt vedkommende fordi jeg ikke har lest hele bøker, men bare brukt utrolig lite fra mange bøker.. Jeg trodde de bare skulle stille noen spørsmål fra oppgaven. Hvilket universitet og fag var det du studerte ved da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 2. juni 2004 #4 Del Skrevet 2. juni 2004 Ok, så en kan velge seg ut hele bøker som pensum? Det blir litt rart for mitt vedkommende fordi jeg ikke har lest hele bøker, men bare brukt utrolig lite fra mange bøker.. Ulike institutter legger opp fagene ulikt. Du må selvsagt forholde deg til det pensumet du har. Jeg hadde 1500 sider selvvalgt, derfor leste jeg dem. Du har kanskje noen annet og det må jo du forholde deg til. Hva med om du snakker litt med din veileder, si at du er usikker på hvordan muntligen vil forløpe seg, så kanskje hunhan gir deg noen tips. Lykke til, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 6. juni 2004 #5 Del Skrevet 6. juni 2004 Min veileder sier at sensorer ofte spør om noe de kan selv... Derfor kan det være lurt å sjekke hva de har skrevet! Skal ha hovedfagsmuntlig på onsdag som kommer, og har vanskelig, vanskelig for å motivere meg nå... Dumme, dumme meg! Hvorfor er jeg her i stedet for å skrive prøveforelesningen min ? Må trekke ut nettkabelen snart, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå