GÃ¥ til innhold

NULL energi.. Gravid uke 7


Kkristina

Anbefalte innlegg

Hellooo😊 jeg er gravid i uke 7 og er utrolig redd for å miste, (hatt to graviditeter utenfor livmor, nå er det endelig inni livmor!) og vet at man skal være mye aktiv og helst begynne å trene/mosjonere så tidlig som mulig. Jeg ligger med dårlig samvittighet i senga hver eneste dag, jeg er så utslitt, trøtt og rett og slett helt død og har ikke energi til å være så aktiv! Har prøvd å gå en del ute, gått turer på 1,5 time, osv men klarer absolutt ikke dette hver dag med tanke på hvor sliten jeg er. Er dette noe som kan gå sterkt utover fosteret i fremtiden? Kan slapphet føre til SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

troll



Anonymous poster hash: cf589...493
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan på ingen måte føre til SA.

Og det skader ingen om du er fullstendig inaktiv, men klart det vil ha innvirkning på din helse. Det har ingen innvirkning på fosterets helse.

Jeg var inaktiv hele svangerskapet, og følte selvsagt det hadde innvirkning - men jeg hadde ingen vektoppgang, og ingen ryggsmerter eller spesielle vansker under fødsel.



Anonymous poster hash: ebccd...1dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at man er slapp med null overskudd det første trimesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan på ingen måte føre til SA.

Og det skader ingen om du er fullstendig inaktiv, men klart det vil ha innvirkning på din helse. Det har ingen innvirkning på fosterets helse.

Jeg var inaktiv hele svangerskapet, og følte selvsagt det hadde innvirkning - men jeg hadde ingen vektoppgang, og ingen ryggsmerter eller spesielle vansker under fødsel.

Anonymous poster hash: ebccd...1dc

Det er jo veldig godt å høre :-) stresser for alt nå, er så redd for å miste! Jeg skal nok begynne for fullt med trening når jeg orker men nå har jeg rett og slett ikke energi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miste er veldig vanlig, men som regel går det jo bra. Det er oftest en grunn til at det skjer. En god grunn.

Og det er da helt vanlig å være helt utmattet i første trimester.



Anonymous poster hash: 15406...cf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...