Gjest Runforit Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Noen dørvakter er idioter. Det er mange idioter i mange yrker. Men de fleste dørvakter er faktisk oppegående mennesker som opplever mye dritt, løgner, ufinheter, trusler, vold og masse annet piss. "Alle" skal bare hente noe, si ifra om noe etc etc. De må sette foten ned. Du har nok typisk stått og mast ved inngangen og han har sett seg nødt å fjerne deg fordi du sikkert ble bedt flere ganger om å dra fra stedet flere ganger. Mange undervurderer hvordan de er på fylla og hvor mye motstand de gjør og selv små damer kan bli virkelig aggressive og da må vaktene ta en avgjørelse om de føler at en situasjon er i ferd med å eskalere og da fjerne deg før det skjer. Jeg har aldri blitt nektet å komme inn et sted pga. fylla, men har opplevd at mobil har dødd etc og det har aldri vært et problem å få låne en mobil til å sende en sms til personen jeg prøver å få fatt i. Evt. gå til nærmeste politimann og spørre om de kan hente tingene dine så du kommer deg hjem og så lære seg å ikke dra på byen igjen før en kan kontrollere promillen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Noen dørvakter er idioter. Det er mange idioter i mange yrker. Men de fleste dørvakter er faktisk oppegående mennesker som opplever mye dritt, løgner, ufinheter, trusler, vold og masse annet piss. "Alle" skal bare hente noe, si ifra om noe etc etc. De må sette foten ned. Du har nok typisk stått og mast ved inngangen og han har sett seg nødt å fjerne deg fordi du sikkert ble bedt flere ganger om å dra fra stedet flere ganger. Mange undervurderer hvordan de er på fylla og hvor mye motstand de gjør og selv små damer kan bli virkelig aggressive og da må vaktene ta en avgjørelse om de føler at en situasjon er i ferd med å eskalere og da fjerne deg før det skjer. Jeg har aldri blitt nektet å komme inn et sted pga. fylla, men har opplevd at mobil har dødd etc og det har aldri vært et problem å få låne en mobil til å sende en sms til personen jeg prøver å få fatt i. Evt. gå til nærmeste politimann og spørre om de kan hente tingene dine så du kommer deg hjem og så lære seg å ikke dra på byen igjen før en kan kontrollere promillen. Takk. Vi er ikke alle dumme, bola rasshøl. Jeg kunne fint kommet inn på politihøyskolen slik kravene er i dag om det passet meg (skjønner ikke hvorfor alle mener det må være dørvaktens høyeste ønske, og at h*n automatisk må være dum?) men jeg er ikke ferdig med studiene enda, og derfor var det kjekt med en ekstra inntekt. Jeg er veldig sosial av meg, og tenkte at det må være kjekt å få kombinert det med å tjene penger. Synd jeg automatisk blir stemplet som dum og idiot av den grunn av enkelte..Anonymous poster hash: 14c56...c29
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Har opplevd mye av det samme i Oslo by bare at det da var slik at jeg kom kjørende til utestedet for og være med venner, men allikevel så mente dørvakta at jeg hadde drikket for mye (Jeg gikk selv i dress), En annen gang jeg ble nektet innngang var jeg også edru, men han hadde gjort seg opp en mening om at jeg skulle ikke inn. Som sagt det finnes tapere i alle yrker, men dørvakter er helt klart overrepresentert hva gjelder misbruk av makt, arrogante, tror de eier verden, konger på haugen. Skjønner at han ikke kunne slippet deg inn, men fikk du tingene dine igjen? Anonymous poster hash: abe33...0b2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Jeg får ikke lett blåmerker. Han holdt meg så hardt i armen at det gjorde kjempe vondt og armen er kjempe vond nå. Som sagt forstår jeg at de ikke ville ha meg inn der, men de kunne f.eks si "vi kan gå å hente xxxx for deg". Det gjorde de ikke, bare holdt meg hardt i armen og dro meg vekk. Jeg ville jo ikke være der inne, ville bare hjemAnonymous poster hash: c9384...0ba Dørvakta er ikke barnepike. Ikke drikk deg snydens neste gang. At du "bare skulle hente x" er verdens eldste trix i boka. Dørvakta gjorde jobben sin, som bestod av å nekte deg adgang. Anonymous poster hash: 13bc2...73a
Snowblind Skrevet 17. mars 2014 #25 Skrevet 17. mars 2014 Jobber litt som dørvakt selv og det er utrolig irriterende når folk blir kastet ut for så at de bare skal ditten og datten inne fordi at sånn og sånn. De gangene vi har sluppet folk inn igjen for å hente ting eller for at de skal finne venner, så blir det bare til at det blir et helvete å få de ut igjen. Vi har fått beskjed om å være ekstremt strenge på det der fordi om skjenkekontrollen kommer så er det vi som får problemer. Blir man kastet ut så skal man ikke inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #26 Skrevet 17. mars 2014 Jobber litt som dørvakt selv og det er utrolig irriterende når folk blir kastet ut for så at de bare skal ditten og datten inne fordi at sånn og sånn. De gangene vi har sluppet folk inn igjen for å hente ting eller for at de skal finne venner, så blir det bare til at det blir et helvete å få de ut igjen. Vi har fått beskjed om å være ekstremt strenge på det der fordi om skjenkekontrollen kommer så er det vi som får problemer. Blir man kastet ut så skal man ikke inn igjen. Hva med de tingene vedkommende måtte ha inne da? Man må jo som kjent ha penger til bussen, g kan også være greit med jakke midtvinters og. Anonymous poster hash: abe33...0b2
Snowblind Skrevet 17. mars 2014 #27 Skrevet 17. mars 2014 Hva med de tingene vedkommende måtte ha inne da? Man må jo som kjent ha penger til bussen, g kan også være greit med jakke midtvinters og. Anonymous poster hash: abe33...0b2 Om dørvakten ikke har mulighet til å gå å hente det så bør han ta kontakt med en av de andre som er på jobb, så de kan hente det. Er selvfølgelig ikke greit at folk ikke skal få tilbake tingene sine, det syns jeg ikke.
Gjest PPM Skrevet 17. mars 2014 #28 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har jobbet som dørvakt for mange år siden, og flere av kollegaene mine den gang gikk nok under kategorien "maktsyke dørvakter".. Det er ikke alltid like lett å ta rett beslutning der og da, og det er fort gjort at man overreagerer eller missforstår. Man kan bli forutintatt. "Alle" kjenner sjefen og skal få deg sparket og "vet du ikke hvem jeg er". Sikkert noen her som kjenner igjen dette. Til trådstarter her: Jeg anbefaler deg å snakke med den aktuelle dørvakten, det er ikke umulig at han angrer på det som skjedde nå i ettertid, det kan gjøre dere begge godt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #29 Skrevet 17. mars 2014 Er bartender på en pub uten dørvakter, og jeg lover deg at man blir drittlei drita mennesker som ikke tar nei for et nei, og "skal bare", noe som fører til at de vimser rundt i lokale igjen uten å huske grunnen til at h*n er der, for så å gå å prøve å kjøpe en øl 1 minutt senere, "Sukk, here we go again..." Så jeg forstår dørvakta godt, han har absolutt ingen garanti for at folk som bare skal hente ei vennine, bare hente jakka/veska (Vedkommende skal selvsagt få igjen tingene sine, men ikke på egen hånd) skjenkekontrollen kan komme innom og da kan stedet miste bevillingen, så dørvakten gjør ikke det for å være maktsyk, men for å gjøre jobben sin slik at dette ikke skjer. Om han tok deg i armen tyder det på at du ignorerte han og trosset alt for å komme inn igjen, en dørvakt tar ikke tak i noen som forholder seg rolig og respekterer h*n. Men jeg har også sett ufyselige dørvakter som virker til å hate jobben sin, som ser på sin eneste oppgave å være utkaster og være streng. Det er en udugelig vakt som bør finne seg noe annet å gjøre. En dørvakts oppgave er å sørge for gjesters ve og vel, være imøtekommende, være stedets ansikts utad, og som gjør stedet trygt ved å være proaktiv, og å tolke gjester FØR en ubehagelig situasjon oppstår, de får ut mennesker ved å prate og makt bør være absolutt siste alternativ for å forhindre skader på andre eller seg selv. Hadde en episode i Oslo for noen uker siden, jeg var ute og hadde tatt alt for mange shots, og var mildt sagt drita, ble nektet adgang på et utested uten noen sur mine, gikk videre og kom inn på neste "Men *hikk* hva om skjenkekontrollen kommer da?!" Veldig ansvarsfull fyllik! Har aldri hatt problemer med dørvakter, men det er kanskje fordi jeg kun blir i godt humør og forstår at de kun prøver å gjøre jobben sin, også at stedet kan bli stengt pga. meg. Anonymous poster hash: b04f3...d8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå