Gå til innhold

Maktsyke dørvakter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på byen i helgen og fikk litt for mye å drikke. Det resulterte i at jeg ikke fikk lov å være inne på utestedet, noe som i og for seg er helt greit og jeg forstår det.

Men jeg trengte å få tak i vennene mine for ellers kom jeg meg ikke hjem. Ville inn igjen for å finne de slik at vi fikk ordnet kjøre for meg, men dørvakten nektet.

Dørvakten tok meg veldig hardt i armen og allerede dagen etter oppdager jeg at jeg har blåmerker på armen etter dørvakta.

Jeg er ei lita jente og ikke en trussel for noen så jeg har litt vanskelig for å forstå at det skal være greit at en dørvakt bruker såpass mye makt.

Sitter med en vond følelse i kroppen. Føler meg utrolig dum for at jeg klarte å bli så full, men det er nesten verre at dørvakta var såpass hard mot meg.

Har dørvakter lov å bruke så mye makt når personen de nekter adgang ikke er til fare for noen?

Anonymous poster hash: c9384...0ba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

De er ikke interessert i å ha deg inne når du er Overdtadig beruset. Utestedene mister skjenkebevillingen hvis kontrollørene ser deg. Så de har lov å nekte deg inngang på lik linje som andre private eiendommer. Så at du presser og prøver å komme deg inn så har de lov å hindre deg.

Noen får blåmerker lettere enn andre. Sånn er det. Du får heller ta dette på din egen kappe.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke lett blåmerker. Han holdt meg så hardt i armen at det gjorde kjempe vondt og armen er kjempe vond nå.

Som sagt forstår jeg at de ikke ville ha meg inn der, men de kunne f.eks si "vi kan gå å hente xxxx for deg". Det gjorde de ikke, bare holdt meg hardt i armen og dro meg vekk. Jeg ville jo ikke være der inne, ville bare hjem

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Ja jeg forstår det. Men hvis du ser i en større sammenheng så er ikke du den eneste på fylla den kvelden, "alle skal bare snakke/hente noen" og de møter nok dritt selv med slagsmål osv. Armen er nok god igjen i morgen :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg får ikke lett blåmerker. Han holdt meg så hardt i armen at det gjorde kjempe vondt og armen er kjempe vond nå.

Som sagt forstår jeg at de ikke ville ha meg inn der, men de kunne f.eks si "vi kan gå å hente xxxx for deg". Det gjorde de ikke, bare holdt meg hardt i armen og dro meg vekk. Jeg ville jo ikke være der inne, ville bare hjem

Man kan ikke ta for gitt at dørvakten kjenner alle som er inne i lokalet, og de kan heller ikke forlate sin plass for å lete etter noen for deg. De kan heller ikke slippe inn igjen overstadig berusede mennesker uten videre.

Var vennene dine også svært beruset? Jeg synes det er rart at ikke vennen dine oppfattet at du ble kastet ut, eller i det minste oppdaget at du var borte. Kanskje dere bør ha en avtale om å ta litt vare på hverandre når dere er ute, slik at dere unngår slike episoder for fremtiden?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt forstår jeg at de ikke ville ha meg inn der, men de kunne f.eks si "vi kan gå å hente xxxx for deg". Det gjorde de ikke, bare holdt meg hardt i armen og dro meg vekk. Jeg ville jo ikke være der inne, ville bare hjemAnonymous poster hash: c9384...0ba

Vi som står i døra har ikke alltid tid til å gå å hente folk, det er heller ikke noe man kan forvente, da det ikke er en del av jobben. Skulle vi hatt dette som en del av jobben, måtte vi hatt en ansatt for å løpe rundt etter folk da.. Dette gjør vi kun om vi har en ledig dørvakt som faktisk har tid til det, men det kan man ikke alltid forvente.

Unødvendig om dørvakta har tatt for hardt i deg, men det tyder jo også på at du har prøvd å komme deg inn igjen? (hadde du stått stille på utsiden, hadde jo ikke vakten tatt tak i deg).

Anonymous poster hash: 14c56...c29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

selv små trommer kan bråke. :)

Mange som finner på mye rart for å snike seg inn steder, og størrelse har ikke betydning.

Og kanskje du tror at situasjonen du var i var en helt annen enn realiteten?

Venninne av meg bråkte noe helt fryktelig med en dørvakt, hun ble aggressiv og slang dritt og gikk løs på dørvakten så hun til slutt sklei og slo hodet i bakken.

Hennes version:

Hun var ikke for full og hun ble nektet å komme inn fordi han var en talentløs idiot og han slang henne i bakken med full kraft fordi han ble sint. Hun hadde ikke gjort noen ting!

Jeg sier ikke at dette er ditt tilfelle, men kanskje omstendighetene ikke var like uskyldige som du husker? :)

Anonymous poster hash: 64ee4...f35
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om jeg kunne få tak i vennene mine og ble da dratt vekk derfra. Jeg forstår at jeg ikke fikk komme inn igjen, men forstår ikke at det skulle være nødvendig å bruke makt på den måten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er ufint at de tok så hardt i deg at du fikk blåmerker ja, men forstår at de kan miste sjenkebevilgningen om de slipper deg inn. Jeg har vært i litt samme situasjon. Va typ 20 minus og ble kastet ut i liten kjole med bar rygg og nylonstrømpebukser, og fikk ikke lov til å gå inn og hente jakken min og ikke ville de hente den til meg heller. Ble dausjk da jeg måtte gå hjem (for vesken og mobilen min var selvfølgelig også der inne). Trodde seriøst jeg skulle dø!

Anonymous poster hash: e68fd...293
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er ufint at de tok så hardt i deg at du fikk blåmerker ja, men forstår at de kan miste sjenkebevilgningen om de slipper deg inn. Jeg har vært i litt samme situasjon. Va typ 20 minus og ble kastet ut i liten kjole med bar rygg og nylonstrømpebukser, og fikk ikke lov til å gå inn og hente jakken min og ikke ville de hente den til meg heller. Ble dausjk da jeg måtte gå hjem (for vesken og mobilen min var selvfølgelig også der inne). Trodde seriøst jeg skulle dø!

De har ikke lov å ikke sørge for at du kommer deg vel hjem hvis de mener at du har blitt overstadig beruset på serveringstedet. Det kan politianmeldes.

Anonymous poster hash: 90c51...f28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fy flate, jeg hadde sendt klage tvert hadde jeg vært deg! Du må jo få jakken og tingene dine! Du kunne ha frosset ihjel på den turen.

Enkelte dørvakter er maktsyke idioter, drømmen var tydeligvis å bli politi, men det hadde de ikke hjernekapasitet til, så derfor ble det noen uker med kurs for å bli tyttebærpoliti...

Anonymous poster hash: 8e414...a3d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ringte du ikke vennene dine med mobiltelefonen?

Sorry, men det er ditt eget ansvar at du klarer å la være å drikke så mye at du ikke blir full. Synes ikke dørvakten har opptrådt klanderverdig her. Å holde igjen noen i armen når de forsøker å trenge seg inn, er helt innafor.

Hadde du stått pent på sidelinjen og snakket med han, hadde han heller ikke grepet deg i armen.

Anonymous poster hash: 23b25...d56
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dørvakter = liksomkjekkaser som tror de er noe

Anonymous poster hash: e25bf...796

• Liker 2
Skrevet

Mye boling blandt dørvakter. Boling skaper agressivitet, også går det utover stakkars "småjenter" Syns de fleste er så arrogante at jeg spyr, har ofte ledd av de, er ganske morsomt når de leker politi. :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes dørvakter flest går ganske langt over streken så fort de har muligheten til det, men hva mer kan man egentlig forvente? Sånn blir det jo når man setter uintelligente mennesker i en posisjon hvor de har en form for makt.

Anonymous poster hash: 6356e...d64
  • Liker 7
Skrevet

Har jobbet som dørvakt og ser an situasjonen. Er du overstadig beruset hadde jeg ikke sluppet deg avgårde alene. Enten hadde jeg fått tak i en taxi til deg eller fått tak i venninnene dine. Men da snakker vi om at du ikke er i stand til å ta vare på deg selv. I denne situasjonen er jeg enig med dørvakten du var borti, utenom knipingen i armen. Du kunne ringt venninnene dine selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man får lett blåmerker når man drikker alkohol, dette fordi alkohol er blodfortynnende. Skal ikke så mye til får å få blåmerker da.

Anonymous poster hash: 2be3a...d9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme selv, bare at jeg ble løftet opp og hevet bort. Er liten. Veldig unødvendig. Jeg var ikke spesielt beruset, men ble litt irritert fordi de slapp inn nye folk istede for å slippe inn de som allerede hadde betalt og som var ute og luftet seg. Noen av de er ekstremt maktsyke, hvertfall i byen jeg bor.

Hadde jeg vært dørvakta i den situasjonen du beskriver, hadde ikke jeg sluppet deg inn heller. Jeg ville nok tenkt at du ikke hadde kommet ut igjen. Er mange som prøver seg på den. Men det går an å blokke døra uten å være voldelig.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, På kg er alltid de som lager sin egen historie i flertall. Sa jeg at jeg prøvde å trenge meg inn kanskje? Jeg var fortvilet fordi jeg ikke hadde sjangs å komme meg hjem uten å få tak i vennene mine og spurte om jeg kunne få hente de. Ja, helt greit de ikke slapp meg inn, men jeg syns det er langt over streken å gripe hardt i armen min for å dra meg vekk fra døra, det er poenget mitt. Men ser jo det at det er vanlig policy å utøve unødvendig mye makt så jeg får vel bare akseptere det.

Ps. Hadde ikke mobilen min.

Skrevet (endret)

Alvorlig talt, hva forventer du? Kontroller alkoholinntaket ditt!

Selvfølgelig kan de ikke slippe deg inn igjen. Skal de slippe alle som "bare skal" da? Da hadde det plutselig blitt ekstremt mange overstadig berusede personer der inne og ikke kan de prøve å lete opp folk igjen for å hente dem ut. Er faktisk glad for at dørvakter kaster ut folk/nekter adgang til de som er overstadig beruset eller oppfører seg ufint. Det er tross alt jobben deres. Du dør faktisk ikke av et blåmerke.

Null sympati fra meg.

Endret av Askmeagain89
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...