Gjest Butterflygirl Skrevet 2. juni 2004 #1 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har sendt over 10-15 søknader og fått avslag på to av dem. Hører sikkert ikke fra de andre uansett. Jeg var faktisk en "aktuell kandidat" for en klesbutikkjobb, som jeg liker. Sjefen eller noe ringte meg på en fredag ettermiddag, da jeg stod i dagligvarebutikken for å kjøpe middag! Plutselig begynner hun å stille masse spørsmål, og jeg trodde kanskje at hun skulle avtale et møte eller noe. Men neida, hun stilte meg masse spøtsmål om hvorfor jeg søker, hvorfor jeg skal få jobben, fortelle om meg selv osv. Jeg var så flau. Heldigsvis så var det ikke så mange i butikken. Jeg sa til henne at jeg var i butikken. Jaja, avslagsbrevet kom i posten en uke etterpå. På tlf sa hun at de ville ta kontakt om en uke i form av tlf eller brev. Alle vet hva det betyr. Får du brev, så er out, får du call er du in. :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #2 Del Skrevet 2. juni 2004 Det første cluet er å begynne tidlig. Du er allerede altfor sent ute, de beste jobbene er borte allerede innen påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lena24 Skrevet 2. juni 2004 #3 Del Skrevet 2. juni 2004 samme problemet. helt umulig å få en jobb. men det er vel sant det. er altfor seint ute. kjipt. skulle virkelig hatt meg en jobb nå. noen som har noen gode tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #4 Del Skrevet 2. juni 2004 Det spørs vel litt hva slags jobb du kunne tenke deg. Sykehjem og Hjemmetjenesten har stort sett alltid bruk for sommervikarer. Prøv også forskjellige vikarbyråer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #5 Del Skrevet 2. juni 2004 Det spørs og hva dine intensjoner med sommjobben er. Er det penger eller en relevant erfaring som kan gi deg fordeler senere. For meg var det det siste. I et vanskelig arbeidsmarked ser jeg på det som bra å ha erfaring som er direkte relevant for der jeg skal søke jobb om ett års tid. Derfor har jeg tilbudt meg å jobbe gratis og har fått en kjempe bra jobb med eget kontor og får gjøre masse relevant. (dere ler sikkert av meg å sier at det er lett å skaffe seg en slik jobb, da kan jeg fortelle det at det var vanskelig det og) Men nå får jeg den erfaringen og attesten som jeg vil ha på CVen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjipt.. Skrevet 2. juni 2004 #6 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg forstår problemet...selv er jeg 31 år, og utdannet jurist og har økonomi fra BI. Jeg søker på drømmejobber, men den gang ei...Likevel har jeg bare klart å få meg sommerjobb i en kles-butikk for menn. Ikek noe særlig å skryte av akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juni 2004 #7 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg skal vaske i sommer. Ingen drømmejobb å løpe rundt med mopp og klut, men det blir penger av det. Og, det er penger jeg trenger. Selv begynte jeg å søke i mars, men det er mange om beinet i Bergen så jeg er glad for den jobben jeg har. Sjefen og de ansatte som jeg har møtt er hvertfall hyggelige, og det er viktig. Dessuten er det mulighet for å jobbe etter sommeren er over, ved siden av evt. studier. :-) Lykke til videre i jakten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. juni 2004 #8 Del Skrevet 2. juni 2004 Det spørs og hva dine intensjoner med sommjobben er. Er det penger eller en relevant erfaring som kan gi deg fordeler senere. For meg var det det siste. I et vanskelig arbeidsmarked ser jeg på det som bra å ha erfaring som er direkte relevant for der jeg skal søke jobb om ett års tid. Derfor har jeg tilbudt meg å jobbe gratis og har fått en kjempe bra jobb med eget kontor og får gjøre masse relevant. (dere ler sikkert av meg å sier at det er lett å skaffe seg en slik jobb, da kan jeg fortelle det at det var vanskelig det og) Men nå får jeg den erfaringen og attesten som jeg vil ha på CVen min Ler ikke. Skulle gjerne ha hatt en sånn jobb du har. Det er erfaring jeg er ute etter. Penger kommer på andre rekke. Jeg har bare erfaring fra ungdomskolearbeid. Har lyst til å jobbe i butikk. Altså rundt påske var det lite butikkjobber. Fant ikke så mange. Men det er mange som har dukket opp nå. Som sagt jeg har søkt over 15 jobber. Har ikke noen utdannelse innen helse og omsorg. Så det er nok utelukket. Nei, får se hva some skjer. Og om jeg hører fra de andre. Dere får også ha lykke til på søkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #9 Del Skrevet 3. juni 2004 Det var meg som skrev innlegget om å jobbe gratis. Et annet tips er å skille seg ut. Gjør det spesiell for arbeidsgiver. Interessante folk skiller seg ut. Følg opp søknaden. Ring gjerne på forhånd å spør om det er greit at du kommer innom med en søknad. Da vet arbeidsgiver det og setter gjerne av litt tid til deg. Da blir det naturlig å prate litt om ting og tang og da har du mulighet til å vise deg fra din beste side. Når du har levert søknaden så venter du en uke og to og så ringer du og hører om de har fått sett nærmere på søknaden. Det nytter ikke å sitte å vente på at de skal kontakte deg. Viktigst av alt, virk hyggelig og imøtekommende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå