Medusa13 Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Respektere ja, men sliter med å forstå og å vise entusiasme for hva de mener. Noen mennesker mener også dessverre at du ikke respekterer dem om du har en annen mening og ikke forstår hvorfor de mener slik de gjør
Gjest Sobril Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Tja... Hvis vedkommende er en god debattant, kan jeg sikkert ta meg i å tenke "hm, dét har jeg jaggu ikke tenkt på". Jeg er av natur en som uansett ofte har en fot i hver grav, fordi jeg har en tendens til å se en sak fra alle vinkler. Da er det også vanskelig å bli enig med seg selv (noe som kan være et problem - spesielt når det er stortingsvalg ) Hvis jeg er veldig uenig er jeg fæl til å kverulere, og det er vel ikke akkurat å vise respekt. Endret 17. mars 2014 av Sobril
metempsychosis Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Gode debattanter er en minoritet, uansett synspunktet de forsvarer. Sannhet og moral er i tillegg (stort sett) variabler som har rot i de aktuelle politiske retningslinjer. En god og intelligent debattant er noe jeg alltid liker, spesielt siden en slik debattant ikke er bastante i dens holdning. En god debattant vet å lytte til mot-argumenter, et intelligent menneske vet at de ikke sitter på den hele og fulle sannhet. Dermed et mitt svar et helt ærlig "Ja, jeg respekterer andres syn på ting, spesielt hvis det er snakk om en god debattant"
Gjest Mankiw Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Gode debattanter er en minoritet, uansett synspunktet de forsvarer. Sannhet og moral er i tillegg (stort sett) variabler som har rot i de aktuelle politiske retningslinjer. Enig.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. mars 2014 #25 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Kommer ann på hvor sterkt jeg brenner for saken, enten tenker jeg at jeg respekterer at vi er uenige, eller at det ikke er vits i å diskutere saken med personen, for det kommer til å ende i krangel. Endret 17. mars 2014 av Evilposelos
Norbertine Skrevet 17. mars 2014 #26 Skrevet 17. mars 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå