Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt en slik kjole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

River meg i håret. Jeg har lett og lett og lett men finner ikke den perfekte kjolen.

Og de jeg finner som jeg faller pladask for koster jo flesk.

Vil så gjerne ha noe som disse

http://sallylacock.com/vintage-inspired-wedding-dresses/wp-content/uploads/2013/05/SallyLacock_bohemian_boho_edwardian_vintagestyle_bridalwear.jpeg

Og denne

http://sallylacock.com/vintage-inspired-wedding-dresses/wp-content/uploads/2010/10/Savoir-007op.jpg

Har trålet etsy.com for noe lignende men finner liksom ikke akkurat den. Er også litt skeptisk til å bestille fra etsy..

Noen som har noen råd? Det florerer ikke akkurat med slike type kjoler til en ok pris ser det ut til :trist:

Og norge har kanskje ikke helt kastet seg på den trenden enda så tror ikke jeg finner noe lignende i brudekjolebutikker heller...eller?

Anonymous poster hash: f102d...098
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Skulle egentlig bare inn for å se hva du var på jakt etter. Kan ikke hjelpe deg der men syns det var flotte kjoler. Kjekt å se at noen går bort fra alle fjasete overdådige kjolene som en del gifter seg i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg synes det er kjempeflotte kjoler. Jeg har aldri hatt sansen for de "typiske" brudekjolene.

Er det noen som har bestilt fra etsy noen gang? Hvor trygt er det? Har gått igjennom over 100 sider på etsy og fant en sterk kandidat nå men er jo livredd for at de man ser på bildet spriker mye fra hva man faktisk får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nydelige kjoler! Husk at hvis du bestiller kopier, kan ikke kvaliteten sammenlignes.

Da tenker du direkte kopier? Hva med de som er inspirert av hennes kolleksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, så fine kjoler, særskilt den første!

Kan ikke hjelpe deg, dessverre.

Anonymous poster hash: 3f2f2...fd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg synes det er kjempeflotte kjoler. Jeg har aldri hatt sansen for de "typiske" brudekjolene.

Er det noen som har bestilt fra etsy noen gang? Hvor trygt er det? Har gått igjennom over 100 sider på etsy og fant en sterk kandidat nå men er jo livredd for at de man ser på bildet spriker mye fra hva man faktisk får.

Har bestilt fra Etsy før, men ikke klær. Uansett, se på tilbakemeldingene selgeren har fått, og vurder ut fra det. Jeg har ikke hatt noe problem, men lang leveringstid er det ofte.

Anonymous poster hash: 29083...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var nydelige! Sjekk på ebay også. Der er det mye VELDIG billig og bra. Selvfølgelig er ikke kvaliteten som orginalene, men absolutt bra nok til å brukes. En brudekjole skal jo uansett bare brukes en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett her? http://www.jjshouse.com/Wedding-Dresses-c2/

Eg har aldri bestilt der sjølv, så eg veit ikkje kvaliteten. Men det er jo veldig billig. Viss du finn ein kjole som kan vere eit godt utgangspunkt, så kan du kanskje få ei sydame til å ta vekk rusjer, armer eller sy inn osv? Så får du den slik du vil? :) Då kan du sikkert komme greit utav det med pris også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Om du kan stole på Etsy eller ei avhenger helt av selgeren. Etsy er jo ikke en butikk, men mange selgere som selger sine produkter. Er den du kjøper av dyktig, så kan det bli veldig bra. Men det er jo fritt fram for talentløse syersker å etablere seg der også. Kanskje du kan finne noen referanser på den aktuelle selgeren du vurderer?

Du kan også prøve å oppsøke en syerske i Norge. Jeg ville nok heller stolt på det enn JJshouse. Personlig foretrekker jeg å gå til en syerske som tar faktiske mål, og ikke bare mottar dem via nettet. Eventuelt få "grunnlaget" sydd av selgeren på Etsy, og gjøre resten ferdig hos en syerske (prøv å finne noen som kan gjøre det før du bestiller kjolen)? Da tenker jeg på finjustering av skuldre, midje etc. Sjekk altså at kjolen du bestiller kan justeres på i etterkant.

Håper du finner det du leter etter, absolutt nydelige kjoler!

Edit: Kjolen du ønsker er jo ikke komplisert i seg selv, så det bør jo gå an å finne noen som kan sy det til en OK pris. Men vært obs på materialet. På Ebay og JJshouse risikerer du å få dårlig stoff. På Etsy også forsåvidt, men en dyktig syerske skal da greie å velge riktig stoff.

Endret av Ciegus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kjoler er jo i vinden nå, så vil da absolutt tro de har på butikkene etterhvert? Har du vert å sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sett her? http://www.jjshouse.com/Wedding-Dresses-c2/

Eg har aldri bestilt der sjølv, så eg veit ikkje kvaliteten. Men det er jo veldig billig. Viss du finn ein kjole som kan vere eit godt utgangspunkt, så kan du kanskje få ei sydame til å ta vekk rusjer, armer eller sy inn osv? Så får du den slik du vil? :) Då kan du sikkert komme greit utav det med pris også

Jeg har allerede trålet den siden der og fant ikke helt det jeg kikker etter. Det med sydame var en smart ide! Takk for tips :)

Om du kan stole på Etsy eller ei avhenger helt av selgeren. Etsy er jo ikke en butikk, men mange selgere som selger sine produkter. Er den du kjøper av dyktig, så kan det bli veldig bra. Men det er jo fritt fram for talentløse syersker å etablere seg der også. Kanskje du kan finne noen referanser på den aktuelle selgeren du vurderer?

Du kan også prøve å oppsøke en syerske i Norge. Jeg ville nok heller stolt på det enn JJshouse. Personlig foretrekker jeg å gå til en syerske som tar faktiske mål, og ikke bare mottar dem via nettet. Eventuelt få "grunnlaget" sydd av selgeren på Etsy, og gjøre resten ferdig hos en syerske (prøv å finne noen som kan gjøre det før du bestiller kjolen)? Da tenker jeg på finjustering av skuldre, midje etc. Sjekk altså at kjolen du bestiller kan justeres på i etterkant.

Håper du finner det du leter etter, absolutt nydelige kjoler!

Edit: Kjolen du ønsker er jo ikke komplisert i seg selv, så det bør jo gå an å finne noen som kan sy det til en OK pris. Men vært obs på materialet. På Ebay og JJshouse risikerer du å få dårlig stoff. På Etsy også forsåvidt, men en dyktig syerske skal da greie å velge riktig stoff.

Den kjolen jeg vurderer sterkt nå på etsy er laget av ei som opprettet profil der på senhøsten 2013. Hun har solgt 15 kjoler men det er ingen reviews enda ser jeg. Har googlet henne men finner svært lite. Heller ikke på facebook. Da blir jeg litt skeptisk men det kan jo være at hun er i oppstartsfasen. Litt rart å ikke ha nettside tenker jeg..Kjolen jeg tittet på kostet 5000, da bør man vel kunne forvente bra kvalitet? Eller? Æsj, jeg er så dårlig på dette.

Det med syerske skal jeg absolutt ha i bakhodet nå når jeg leter!

Sånne kjoler er jo i vinden nå, så vil da absolutt tro de har på butikkene etterhvert? Har du vert å sett?

I en brudebutikk :P

Anonymous poster hash: 00c9a...bdd

Jeg har ikke vært i en brudebutikk enda. Kun tittet på norske nettbutikker som Agape og andre kjeder. Finner svært lite av kjoler som ligner på den jeg vil ha. Brudekjoler ser ut til å være ensbetydende med å være litt strutteskjørtaktig eller havfruestil (Jeg kan ikke alle disse benevnelsene) og det er kjoler jeg absolutt ikke liker. Det er ærlig talt veldig få brudekjoler jeg liker, bare for å gjøre det vanskelig for meg selv.

Vil bare den skal være mer som disse maxikjolene man så ifjor i fasong, om det forklarer noe.

Aner forøvrig ikke hva jeg gjorde med tekststilen min her, den ble jo helt snodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjertesukk

Jeg har kjøpt kjoler fra etsy (riktig nok ikke brudekjoler) men selskapskjoler. Og jeg var heller motsatt overrasket - over hvor utrolig god kvalitet det var på dem!! Masse stoff og skikkelige detaljer, de hadde liksom ikke spart på noe :) Det var tilogmed "silke" inni en av kjolene, slik at den holder seg sval og deilig mot huden <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt kjoler fra etsy (riktig nok ikke brudekjoler) men selskapskjoler. Og jeg var heller motsatt overrasket - over hvor utrolig god kvalitet det var på dem!! Masse stoff og skikkelige detaljer, de hadde liksom ikke spart på noe :) Det var tilogmed "silke" inni en av kjolene, slik at den holder seg sval og deilig mot huden <3 :)

Så bra! Hvordan satt kjolen på deg? Måtte du gjøre noen justeringer? Er det og kvaliteten jeg er mest nervøs for.

Jeg har funnet en selger på etsy som ser ut til å ha et godt rykte for å si det slik. Hun har egen nettside også som ser proff ut.

Har sendt forespørsel angående ett par kjoler (iiiiiiiiik, tror jeg har funnet den jeg vil ha, trengte bare over et døgn på etsy :P ) men ser det står at man ikke kan retunere kjolen. De gir uttrykk for at dette aldri pleier å være et problem og at kundene er såpass fornøyde. Men blir jo litt nervøs av tanken på å bruke 6000 kroner på en kjole som når man får prøvd ikke får retunere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Jenny Packham kjoler? Eller blir de for dyre?

Anonymous poster hash: c42d0...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig i samme situasjon som deg, ts! Har brukt timesvis på å kikke på flotte kjolar, og er blitt veldig inspirert av vintage-stilen. Hadde _nesten_ bestemt meg for ein eg fann via etsy, men ser no at den er for smal for meg. Har vore i to salongar, men får berre kjempesvære kjolar med slep og kjempeskjørt! Eller chiffong-kjole, som jo er enkle og fine, men som ikkje er det eg er ute etter...

Har du sett på weddingdressfantasy.com?

Og så lurer eg veldig på selgjaren du fann på etsy... Pm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har mange fine! Men akk så dyre...

Er veldig i samme situasjon som deg, ts! Har brukt timesvis på å kikke på flotte kjolar, og er blitt veldig inspirert av vintage-stilen. Hadde _nesten_ bestemt meg for ein eg fann via etsy, men ser no at den er for smal for meg. Har vore i to salongar, men får berre kjempesvære kjolar med slep og kjempeskjørt! Eller chiffong-kjole, som jo er enkle og fine, men som ikkje er det eg er ute etter...

Har du sett på weddingdressfantasy.com?

Og så lurer eg veldig på selgjaren du fann på etsy... Pm?

Den nettsiden har jeg ikke tittet innom. Tar en titt nå :)

Selgeren/firmaet kaller seg Grace Loves Lace ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte å legge til at de smykkene hun selger, DE derimot kan man kanskje ta seg råd til :) Siklesikle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet mye fra etsy, og det kommer selvsagt mye an på selgeren. Men jeg har enda til gode at produktet er sterkt forskjellig fra bildet de har i salgsannonsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...