mocci Skrevet 2. juni 2004 #1 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei! Jeg blir arbeidsledig om en mnd pga nedbemanning på jobben.Hvor lan tid har dere brukt for å få tak i en ny jobb?? Jeg har 3 år på høgskole men jobbmarkedet for min type stilling er veldig dårlig for tiden, så jeg må nok ta en kasse/butikk o.l jobb sånn midlertidig. er det lett å få jobber man egentlig er overkvalifisert for?? Hvilke erfaringer har dere?? Har mange av dere høyskoleutdanning men har jobb dere er overkvalifisert for?? mange takk hilsen Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere ledig Skrevet 2. juni 2004 #2 Del Skrevet 2. juni 2004 Du må nok regne med å bruke en stund på å få en relevant stilling igjen. Sørg for gode referanser og attester. Bruk tid på å søke. Vurder om du vil flytte på deg. Prøv vikarbyråer og søk jobb i matvarebutikk / kiosk eller i helsevesenet. Det er lurt å ha en jobb. Samtidig bør du være klar over at om du går fra en godt betalt jobb, så kan det hende du taper / ikke vinner økonomisk ved å jobbe i en dårlig betalt stilling. Aetat trekker deg time for time uten henyn til hva du tjener i den jobben du har. Likevel er det bra å jobbe - både for egen mental helse og for videre jobbsøking. Men kanksje du bare skal jobbe noen dager til å begynne med? Sørg for å ha nok tid til å søke nye jobber. Bruk tiden til å finne ut hva du virkelig vil. Nyt sommeren. Ikke ha dårlig samvittighet. Du er et menneske også uten jobb!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dreyer Skrevet 2. juni 2004 #3 Del Skrevet 2. juni 2004 Det går ikke an å si noe generelt om hvor lang tid man bruker på å få ny jobb, det er altfor mange "variabler" inne i bildet. Jeg var permittert/arbeidsledig for to og et halvt år siden, hadde tjent såpass at jeg hadde max utbetaling fra Aetat. Likevel var inntektsnedgangen min meget merkbar for meg, så det var jobber jeg ble tilbudt (fra Manpower da, ikke Aetat) som jeg rett og slett ikke hadde råd til å ta pga lønna var lavere enn trygden min. Heldigvis fikk jeg jobb etter et par mndr, og heldigvis var den jobben brukbart betalt. Hadde jeg ikke fått den så hadde jeg vurdert å ta noe telefonsalgsarbeid (til en lavere lønn enn a-trygden min) bare for å ha noe å gjøre og fordi jeg tror det er lettere å få en ny jobb mens man er i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå