Gå til innhold

Halsbetennelse uten feber. Penicillin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde noe lignende, men hadde lavere CRP enn deg(nå gikk jeg først til legen etter mange dager, så den kan ha vært mye høyere). Gikk ikke over av seg selv. Endte opp med å få antibiotika, og da ga det seg i løpet av en dag.. Så av og til er antibiotika nødvendig for å ta knekken på slike bakterierunder.

Hvor lenge gikk det da før du gikk til legen? Kan jo være det hadde gått over av seg selv uansett. (3-7 dager)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge gikk det da før du gikk til legen? Kan jo være det hadde gått over av seg selv uansett. (3-7 dager)

Ventet i over en uke, ble bare verre og verre.. Har hatt det meste av halsbetennelser før og har ikke mandler, har ikke hatt lignende smerter siden rett etter mandeloperasjonen.. Så årets halsbennelse er av den hissige typen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet i over en uke, ble bare verre og verre.. Har hatt det meste av halsbetennelser før og har ikke mandler, har ikke hatt lignende smerter siden rett etter mandeloperasjonen.. Så årets halsbennelse er av den hissige typen..

Usj, høres forferdelig! Jeg har jevnlig halsbetennelse, min stress setter seg der nemlig. Andre får hodepine eller magevondt - jeg får halsbetennelse! Blæ! (har heller ikke mandler, pga operert for åpen ganespalte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, høres forferdelig! Jeg har jevnlig halsbetennelse, min stress setter seg der nemlig. Andre får hodepine eller magevondt - jeg får halsbetennelse! Blæ! (har heller ikke mandler, pga operert for åpen ganespalte)

Var sånn jeg hadde det før jeg opererte ut mandlene :P Høres ikke noe særlig ut det du sliter med heller.. Foretrekker å ha stress nakke da altså ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

. Føles ut som jeg har noe bak drøvelen, hver gang jeg svelger så kjenner jeg noe bak der. Av og til når jeg hoster så føles det ut som jeg må hoste opp en stor klump, og begynner å brekker meg..

Anonymous poster hash: 78af6...9e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en streptokokkinfeksjon i halsen for noen år siden uten å ha feber. Husker ikke hvordan mandlene var, men hadde ekstremt vondt når jeg skulle svelge og det varte i flere dager, så da fikk jeg antibiotika hos legen og det gikk bort etter én dag.

Det skal sies at jeg er en av dem som ikke får feber når jeg er syk, men det var for legen ingen tvil om at det var en bakteriell infeksjon. Hadde forresten heller ikke hoste som jeg mener ikke er et kriterium for en streptokokkinfeksjon.

Anonymous poster hash: 34c68...183
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vær nå bare flink til å ta HELE antibiotikakuren, uansett om du føler deg bra før du er ferdig med tablettene. Slurving med antibiotika øker resistensfaren (og det merker de allerede konsekvensene av i svært mange land, i Norge går det bra...foreløpig).

Anonymous poster hash: 23ac8...586
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...