Medusa13 Skrevet 13. mars 2014 #21 Skrevet 13. mars 2014 Bilder og politianmeldelse, så jeg var sikker på at far aldri får omsorg for ungen. Helt enig. For å være enda sikrere hadde jeg også tatt kontakt med krisesenteret
Djungelvrål Skrevet 13. mars 2014 #22 Skrevet 13. mars 2014 Tenkt at jeg hadde med en psykopat og gjøre og pælma han på hue og rævva ut! 2
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2014 #23 Skrevet 14. mars 2014 Å herregud. Politianmeldese? Nei vet dere hva. Har ikke politiet nok å gjøre? Maken!"men.sånt skjer ikke mer enn en gang. Da flytter en. Så. Ta det derfra.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2014 #24 Skrevet 14. mars 2014 Dere er mange hysteriske her! Alvorlig talt. Tror neppe barnet ble traumatisert. Skjerp dere.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #25 Skrevet 14. mars 2014 Hvis dette var eneste gang, og ut av det blå, hadde jeg vel tatt en alvorlig prat med far, snakket om hva som er greit, og hva ikke og hva han tenker om saken. Ville han ha kastet hva som helst, er det sannsynlig han vil gjøre det igjen? Han hadde måtte snakke med barnet selv, og si undskyld. Så ville jeg jo fulgt nøye med framtiden. Hadde far bagatellisert det, og mener det og tilsvarende er greit, måtte vi jo gjøre noe med saken, snakke med noen angående fars barneoppdragelse, sinne og reaksjoner. Syns alle overreagerer noe enormt her: politi, krisesenter, skillsmisse? Det vil jo ikke gavne barnet på en flekk. Ingen far blir nekta samvær pga én slik episode. Er dette typisk far, og ikke en engangsepisode, hadde jeg vel flytta, med familievernkontor, og hele pakka, og vært livredd for at barnet skulle bli utsatt for vold resten av barndommen. Men utfra det TS skriver, ingen grunn til å krisemaksimere, hvis far tar det på alvor at slikt skal ikke forekomme. Bekymret hadde jeg blitt, ikke gjort noe overilt. Anonymous poster hash: a6bdd...500 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #26 Skrevet 14. mars 2014 dette må få alvorlige konsekvenser. barnet lærer vold hjemmefra, ikke bra.<br />Barn er beskyttet i love mot vold,og bør være trygge i eget hjem. Jeg hadde snakket med politiet eller barnevernet, for å vise far faktisk hvor alvorlig dette er. Far bør uansett gi barnet en uforbeholden unnskyldning.<br />Dette er usmakelig. For en egoist av en far.<br />Anonymous poster hash: df5f9...811 1
duja Skrevet 14. mars 2014 #27 Skrevet 14. mars 2014 Dere er mange hysteriske her! Alvorlig talt. Tror neppe barnet ble traumatisert. Skjerp dere. Skjerp dere? Her handler det om en voksen persom som utøver vold mot en treåring, som har sin fulle rett til å bli sint når faren bare valser inn å skifter kanal! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #28 Skrevet 14. mars 2014 Jeg er litt nysgjerrig på fars reaksjon i etterkant jeg; Angrer han? Viser han ydmykhet? Forståelse? Synes han selv at han gikk for langt? Eller forholder han seg kald, og mener han "hadde rett" til dette, ettersom gutten provoserte? Slike ting kan avdekke en del oom hvem man er sammen med, og hvor stor sjansen er for at det skjer igjen (stor dersom faren ikke viser anger?)....... Anonymous poster hash: 11197...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #29 Skrevet 14. mars 2014 Dere er mange hysteriske her! Alvorlig talt. Tror neppe barnet ble traumatisert. Skjerp dere. Det handler jo om at pappa er ond nok til å på noen måte ville skade/være stygg mot barnet, med viten og vilje!!!! Du kaster ikke ting på små barn!! Hvordan kan en pappa gjøre noe sånt?? Det reflekterer han som et menneske, og ingen fortjener en pappa som er en drittsekk.. Du burde skjerpe deg, med slike holdninger som du har så håper jeg du aldri for barn.. Det har ingenting å si om det ikke var ''hardt'', et voksent menneske skal ikke kaste ting på et barn!! Det er jo helt hjerneskadet. Og at en pappa kaster noe på en liten 3 åring?? Med vilje?? Og driter i det?? Da fortjener han ikke å ha et barn. Det er ikke normalt å være fysisk mot barn, og du kaster søren meg ikke ting på bitte små unger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir forbanna over din mangel av IQ og empati. Skam deg. Anonymous poster hash: beb5f...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #30 Skrevet 14. mars 2014 tenk dere denne situasjonen: barnet på 3 år sitter og ser på tegnefilm på tv, og når faren kommer hjem fra jobb skrur han av og skifter til noe han vil se. dette til store protester fra barnet som begynner å grine høylytt fordi han ikke fikk se tegnefilmen ferdig. dette gjør faren så irritert at han tar en refleks (en refleks som henger på en snor), holder i snoren og slår/kaster den mot barnet slik at enden(refleksen) treffer barnet øverst på skulderen. barnet hylgråter fordi det var vondt, men far ser ikke ut til å bry seg og mener selv det ikke var hardt.. på skulderen ser en et tydelig rødt omriss, i tillegg til noen små merker i huden.. hvordan hadde dere som mor reagert? Anonymous poster hash: 691ab...a6b Jeg vil vel ikke si at dette er akkurat det samme som å slå - kaste en refleks, mener jeg. Når det er sagt, så er fars oppførsel her helt uakseptabel. Hvorfor kan han f.eks ikke spørre barnet om det er ok at han skifter kanal i stedet for bare å gjøre det. Barnet opplever det som et overtramp og reagerer så klart. Han ville vel ikke gjort dette om det var du som satt å så på noe spennende? Så til kastingen av refleksen: Helt utrolig at en voksen person kan få seg til å gjøre dette. Han må virkelig jobbe med seg selv og aggresjonen sin. Han ødelegger sin relasjon til barnet på denne måten. Og DET er mer alvorlig enn det røde merket barnet fikk på skulderen. Anonymous poster hash: 5a55c...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #31 Skrevet 14. mars 2014 Nå vet ikke jeg bakgrunnen til denne faren og om dette er en av mange hendelser, men svarer her utifra hva jeg hadde gjort om dette skjedde i mitt forhold. Hadde far til mitt barn gjort dette så hadde ikke jeg automatisk flyttet ut, anmeldt, søkt skilsmisse slik som alle her roper høyt ut om. Dette hadde vært en så utenkelig handling av han så hvis det faktisk hadde skjedd så hadde jeg visst at det lå noe alvorlig bak. Fokus nummer en hadde så klart vært og trøstet barnet, gjort barnet trygg igjen og gitt omsorg (og ved behov skjermet det fra far). Nummer to hadde vært å snakket med far for å finne ut hvordan dette kunne skje, hva i alle dager som gikk av han og skaffe hjelp ved behov. Og så måtte jeg ut ifra den infoen jeg får vurdere om dette er en engangshendelse som vi kan jobbe oss gjennom eller om dette er slutten. Anonymous poster hash: 87a94...33a 2
Niennas Skrevet 14. mars 2014 #32 Skrevet 14. mars 2014 Jeg tror det er veldig lett å sitte på KG og si hva man BURDE gjøre, for annmeldelse er absolutt det riktige å gjøre... Men hadde jeg vært i den situasjonen så hadde annmeldelse, skillsmisse og aleneomsorg sittet LANGT inne. Men jeg hadde nok holdt et helvete. Og mest sannsynlig forlangt at far skulle gått til terapaut, da han er nødt til å både forstå barnet bedre, og lære å få ut frustrasjon på andre måter. 4
duja Skrevet 14. mars 2014 #33 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har nulltoleranse for vold mot barn. Spiller ingen rolle hvorfor og hvordan. Hadde ikke turt å la han være alene med barnet. Når han kaster en refleks slik at det blir merke fordi barnet gråter, hva kan han finne på å gjøre om treåringen virkelig slår seg vrang?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #34 Skrevet 14. mars 2014 Først av alt ville jeg skrudd av TVen der og da, tatt en alvorsprat med far, og fått ham til å si unnskyld til barnet, og prate om at dette var helt feil, og at pappa er veldig lei seg, pappaen måtte gjøre ettelerannet for at barnet skulle forstå at han angret seg (a la smøre salve på såret, eller noe). Om ikke far selv forstår hvor galt dette var, måtte han skjønne det nå. Hvis dette var min mann, hadde det nok ligget noe alvorlig bak, som at han hadde mistet jobben den dagen, eller var fyllt av følelser som han ikke klarte å bearbeide. Det å si "unnskyld" ligger også svært vanskelig for enkelte menn (bl.a. min...) men her måtte det til. Og de vil kanskje merke dette i barnehagen også, spørre om såret, og da forteller nok barnet at det var pappa som gjorde det, og DA kan det nok komme reaksjoner vil jeg tro. Hvis dette kom helt ut av det blå, er det ikke nok grunn til å splitte en ellers velfungerende familie, uten at saken er gjennomdiskutert fra deres side, mener jeg. Men hvis dette var en av mange av fars overreaksjoner mot barnet, er situasjonen enda mer alvorlig, og da går det ikke an å leve med denne episoden. Anonymous poster hash: c0eac...eba 3
Harlekin Skrevet 14. mars 2014 #35 Skrevet 14. mars 2014 Det hadde vært kroken på døren for min del. Mannen ut - dette er ikke akseptabelt, og Blomsterert, dette er barnemishandling, så i høyeste grad straffbart. I tillegg er det viktig å få det dokumentert at det har skjedd, mtp. fremtidig samvær - jeg hadde ikke vært komfortabel med å la barnet mitt være alene med en sånn idiot av en mann. TS, var dette en enkelthendelse, eller er han sånn alltid?
Corvo Skrevet 14. mars 2014 #36 Skrevet 14. mars 2014 Har dere aldri kastet noe etter noen uten egentlig å mene å treffe eller skade vedkommende? Far hadde forhåpentligvis en jævlig dårlig dag, og ungen tok kanskje litt av, eller kanskje far til og med forklarte ungen at nå hadde den sett nok på tv eller noe. Typisk damer på KG, uten å vite noen detaljer er det alltid et fasitsvar, som vanligvis er å gå i fra mannen og sørge for at politiet blir involvert. Kanskje prate sammen først? Trodde dere damer var så glad i det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #37 Skrevet 14. mars 2014 Det handler jo om at pappa er ond nok til å på noen måte ville skade/være stygg mot barnet, med viten og vilje!!!! Du kaster ikke ting på små barn!! Hvordan kan en pappa gjøre noe sånt?? Det reflekterer han som et menneske, og ingen fortjener en pappa som er en drittsekk.. Du burde skjerpe deg, med slike holdninger som du har så håper jeg du aldri for barn.. Det har ingenting å si om det ikke var ''hardt'', et voksent menneske skal ikke kaste ting på et barn!! Det er jo helt hjerneskadet. Og at en pappa kaster noe på en liten 3 åring?? Med vilje?? Og driter i det?? Da fortjener han ikke å ha et barn. Det er ikke normalt å være fysisk mot barn, og du kaster søren meg ikke ting på bitte små unger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir forbanna over din mangel av IQ og empati. Skam deg. Anonymous poster hash: beb5f...f9c Men kjære, tror du virkelig far blir fratatt all omsorg for barnet på grunn av én sånn episode? Flytter man ut og tar ut skilsmisse, så ender det jo bare med at mor og far aldri er sammen med barnet samtidig, istedet har far samvær og er alene med barnet stadig vekk. Blir det noe bedre for barnet? Naturligvis bør første reaksjon være å ta en skikkelig samtale med far, og deretter muligens få ham til å snakke med noen profesjonelle og få hjelp dersom han pleier å reagere sånn. Ikke røske med seg ungen og forlate hjemmet. Anonymous poster hash: 73097...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #38 Skrevet 14. mars 2014 Har dere aldri kastet noe etter noen uten egentlig å mene å treffe eller skade vedkommende? Far hadde forhåpentligvis en jævlig dårlig dag, og ungen tok kanskje litt av, eller kanskje far til og med forklarte ungen at nå hadde den sett nok på tv eller noe. Typisk damer på KG, uten å vite noen detaljer er det alltid et fasitsvar, som vanligvis er å gå i fra mannen og sørge for at politiet blir involvert. Kanskje prate sammen først? Trodde dere damer var så glad i det. Jeg har aldri kastet noe som helst etter noen da jeg mener at en slik handling er vold. Uansett kan ikke far unnskyldes. Han gjorde det han gjorde. Voksne folk klarer å se resultatet av sine egne handlinger. Det kan ikke et lite barn. Så Ja, far utøvet vold mot barnet. Anonymous poster hash: 25c42...538
ViljaH Skrevet 14. mars 2014 #39 Skrevet 14. mars 2014 Hadde kjeftet han opp og sagt vi skal behandle både barn og voksne med samme respekt som vi selv ønsker å motta. Det er ikke greit å overta tv slik, hive ting hardt på den som blir sint, og overse den som gråter av smerte. Så hadde det kommet an på mannens reaksjon hva som var neste. Det hadde vært siste sjanse ift å tråkke på et familiemedlem. Jeg ville vært på utkikk etter tegn på samme. Så hadde jeg antagelig mistet respekten for fyren, kranglet mer og kost oss mindre, så hadde forholdet etterhvert dødd. Så mannen må vise i ord og handling en endring.
Harlekin Skrevet 14. mars 2014 #40 Skrevet 14. mars 2014 Hadde kjeftet han opp og sagt vi skal behandle både barn og voksne med samme respekt som vi selv ønsker å motta. Det er ikke greit å overta tv slik, hive ting hardt på den som blir sint, og overse den som gråter av smerte. Så hadde det kommet an på mannens reaksjon hva som var neste. Det hadde vært siste sjanse ift å tråkke på et familiemedlem. Jeg ville vært på utkikk etter tegn på samme. Så hadde jeg antagelig mistet respekten for fyren, kranglet mer og kost oss mindre, så hadde forholdet etterhvert dødd. Så mannen må vise i ord og handling en endring. Mulig jeg hadde gjort noe mer a la dette, nå når jeg har roet meg og fått tid til å tenke. Synes bare det er en fryktelig til å gjøre mot et barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå