Gå til innhold

Hvilken prevensjonsmetode bruker dere?


AnonymBruker

  

70 stemmer

  1. 1. Hvilken prevensjonsmetoden bruker dere?

    • Avbrutt samleie
      7
    • Kondom
      14
    • Minipiller/p-piller
      31
    • P-plaster
      2
    • P-ringen
      4
    • Spiral
      7
    • P-sprøyte
      1
    • Annet
      4


Anbefalte innlegg

P-sprøyte. Er uansett ferdig med barn, veldig enkelt og så slipper jeg mensen.

Anonymous poster hash: dee17...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er 23 og 26 og vært sammen i 4 år har alltid vært kondom for vår del



Anonymous poster hash: 135e6...da8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble glad av å høre at det var så mange andre som bruker kondom her inne. Hver gang jeg nevner for venninner at jeg ikke går på pillen, men heller bruker kondom får de alltid hakeslep, for det er jo bare såååå rart. Vel, jeg synes det er skummelt å proppe kroppen full i hormoner, og vil ikke klusse til den allerede veldig stabile syklusen som jeg har.

Jeg og kjæresten er forresten begge 19, og har vært sammen i 1,5 år.



Anonymous poster hash: 9bbc7...983
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

P-piller. Vi ble lei av å dra med kondomer overalt, gå ut av dusj og lignende for å hente, og den kjipe pausen i forspillet der kondomen skal på. Går nok aldri tilbake til det igjen, vi har prøvd en gang, og han forstod visstnok ikke hvordan han hadde klart å kjenne noe med kondom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn under kategorien "annet". Bruker ladycomp (instrument til å måle temperatur) som viser fruktbare og ikke-fruktbare dager. På de fruktbare dagene mine bruker vi kondom :)

Merker stor forskjell på det å være hormomfri etter ca 10 år på p-piller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker p-piller for jeg synes det er kjekt å kunne hoppe over mensen om den kommer ubeleilig. Men hender vi bruker kondom også om jeg har glemt en pille eller vi skal lage minst mulig gris av en eller annen grunn. Vi er samboere, jeg 26, han 33, kjent hverandre i 5 år, kjærester i 4.



Anonymous poster hash: ed151...b74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn under kategorien "annet". Bruker ladycomp (instrument til å måle temperatur) som viser fruktbare og ikke-fruktbare dager. På de fruktbare dagene mine bruker vi kondom :)

Merker stor forskjell på det å være hormomfri etter ca 10 år på p-piller :)

Har du brukt den lenge? Fornøyd? Veldig interessert i en sånn maskin jeg også :)

Anonymous poster hash: 03cee...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg ble glad av å høre at det var så mange andre som bruker kondom her inne. Hver gang jeg nevner for venninner at jeg ikke går på pillen, men heller bruker kondom får de alltid hakeslep, for det er jo bare såååå rart. Vel, jeg synes det er skummelt å proppe kroppen full i hormoner, og vil ikke klusse til den allerede veldig stabile syklusen som jeg har.

Jeg og kjæresten er forresten begge 19, og har vært sammen i 1,5 år.

Anonymous poster hash: 9bbc7...983

P-piller inneholder faktisk veeeldig lite hormoner, så propper ikke kroppen full akkurat.

Jeg er i alle fall utrolig fornøyd, men må bruke yasmin (som inneholder en del hormoner mer enn de jeg har brukt tidligere) fordi jeg får eggløsning på microgynon og minipillen cerazette. Har med andre ord en kropp som VIRKELIG vil bli gravid, men det må nesten vente noen år.

Jeg er glad jeg slipper kondomer pga at jeg har veldig skjør vagina som fort blir sår og vond, og at jeg i tillegg har noe som hjelper mye mot endometriosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra p-piller (Trinordiol), kondom, p-piller igjen, p-plaster, Cerazette, p-ring, kondomer, Cerazette. Måtte slutte på p-ringen pga den skal ikke brukes av folk med migrene med synsforstyrrelser (aura). er i trettiårene og gift.



Anonymous poster hash: 220c2...049
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra p-piller (Trinordiol), kondom, p-piller igjen, p-plaster, Cerazette, p-ring, kondomer, Cerazette. Måtte slutte på p-ringen pga den skal ikke brukes av folk med migrene med synsforstyrrelser (aura). er i trettiårene og gift.

Anonymous poster hash: 220c2...049

Hvorfor ikke? :overrasket:

Anonymous poster hash: 03cee...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annet.. Mannen har sterilisert seg, helt ypperlig for oss da vi begge vet at unger ikke blir på tale og vi slipper å hoppe av i svinger, huske piller, måle temperatur, p- plaster og ringer og alt annet styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift, to barn.

Bruker p-plaster. Kroppen min overstyrer det meste, har prøvd p-piller men det gikk ikke. Plasteret går med nød nå også, kan ikke utsette en eneste dag uten å få blødninger.

Har fra før hoppet av svingen i mange år, det gikk greit det.



Anonymous poster hash: b20d9...9a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært samboere i 3,5 år. Hopper av i svingen, det fungerer bra. Aldri blitt gravid, selv om jeg av og tror jeg er det.

vi er 27 og 37 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...