Gå til innhold

Hvilken prevensjonsmetode bruker dere?

70 stemmer

1. 1. Hvilken prevensjonsmetoden bruker dere?

• Avbrutt samleie
      7
    • Kondom
      14
    • Minipiller/p-piller
      31
    • P-plaster
      2
    • P-ringen
      4
    • Spiral
      7
    • P-sprøyte
      1
    • Annet
      4

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 30 og 35, ikke samboere, sammen i 1,5 år.

Selv brukte jeg kondom i starten av forholdet, før vi testet oss for kjønnssykdommer og ble trygge på hverandre. Ca 2 mnd etter vi ble sammen begynte vi å bruke hoppe-av-i-svingen metoden. Har ikke blitt gravid på over 1 år.

Selv mener jeg det er positivt for kroppen min, fordig syklusen er stabil og jeg håper at det klaffer raskt når vi blir prøvere. Samtidig, har jeg dager hvor je bekymrer meg om å bli uplanlagt gravid. Jeg vil gjerne ha barn, men de skal helst være planlagte. Spesielt den første.

Hva med dere?

Anonymous poster hash: f1f9f...00c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge jeg har vært sammen med mannen min har jeg alltid brukt P-piller, men før jeg ble sammen med han var det både P-piller og kondom :-)

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid brukt kondom. P-piller er uaktuelt da jeg har arvelig blodpropp-risiko. Men hadde uansett aldri villet utsette meg for et legemiddel med så mange mulige alvorlige bivirkninger om det ikke er nødvendig å ta mot en sykdom.

Anonymous poster hash: 410c7...297
  • Liker 4
Gjest Naria
Skrevet

Samboere i slutten av 20-årene, bruker kondomer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

P-piller, microgynon

Først og fremst pga menssmerter, hjelper noe. Er bare sengeliggende 24 første timene enn alle 5 dagene det varer (Jippi)

Anonymous poster hash: d6882...1b8
Skrevet

Vi er 30 og 35, ikke samboere, sammen i 1,5 år.

Selv brukte jeg kondom i starten av forholdet, før vi testet oss for kjønnssykdommer og ble trygge på hverandre. Ca 2 mnd etter vi ble sammen begynte vi å bruke hoppe-av-i-svingen metoden. Har ikke blitt gravid på over 1 år.

Selv mener jeg det er positivt for kroppen min, fordig syklusen er stabil og jeg håper at det klaffer raskt når vi blir prøvere. Samtidig, har jeg dager hvor je bekymrer meg om å bli uplanlagt gravid. Jeg vil gjerne ha barn, men de skal helst være planlagte. Spesielt den første.

Hva med dere?

Om du ønsker "planlagte" barn så er jo ikke akkurat hoppe av i svingen-metoden den tryggeste akkurat... Selv om det har gått fint i ett år, så betyr det absolutt ikke at det vil funke det neste året.

Jeg går selv på p-piller.

AnonymBruker
Skrevet

p-piller.

Anonymous poster hash: 3d203...707
Skrevet

Har hormonspiral, hatt det i tilsammen 16 år eller noe sånt nå.

Tok den ut i fjor, gikk 13 mnd fra uttak av spiral til vårt første, og veldig planlagte, barn ble født.

Nettopp fått satt inn ny hormonspiral nå, da vi vil ha litt avstand mellom barna. Ville aldri tatt sjansen på å hoppe av i svingen eller "trygge dager" som prevansjonsmetode.

Skrevet

Kondomer! Brukte p-piller og p-ring før, og slet med humørsvingninger, magesmerter og diverse kjipe greier. Nå er det ingenting å huske på, ingen resepter eller noe tull. Deilig! :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker "planlagte" barn så er jo ikke akkurat hoppe av i svingen-metoden den tryggeste akkurat... Selv om det har gått fint i ett år, så betyr det absolutt ikke at det vil funke det neste året.

Jeg går selv på p-piller.

TS

Det er derfor jeg blir bekymret noen ganger, men gjør ikke noe for å endre situasjonen. Det eneste aktuelle kan være kondom, men blir litt rart å gå tilbake til den...

Skrevet

Brukte kondomer i begynnelsen av forholdet så gikk vi over til p-piller. Fikk da masse kluss med kroppen og slutta og har ikke brukt noe etter det. Det er to år siden.

Skrevet

Bruker p-stav.

Har tidligere brukt p-piller i mange år, men ble ganske sløv mot slutten og glemte å ta de hele tiden. Deilig å slippe å ta noe, og så har jeg egentlig ikke merket til noen bivirkninger utover at blødningene var ganske ustabile i starten, men det stabiliserte seg etter noen måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Ppiller først, så begynte vi å hoppe av men det klarte han ikke så fryktelig godt resultat 2 barn.

Nå er jeg sterilisert.

Anonymous poster hash: f046a...aa0
AnonymBruker
Skrevet

Bruker p-piller nå, fordi jeg ikke har noe annet valg. Har heldigvis lite bivirkninger.

Anonymous poster hash: 5fe40...e95

Gjest Vevila
Skrevet

Bruker kondom. Tenker å forsøke p-ring da :)

AnonymBruker
Skrevet

Tok ut spiralen for noen mnd siden og hopper av i svingen til vi skal til med prøving om en mnd tid.

Anonymous poster hash: 803b1...883
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg bruker p-piller. Brukte kondom i den tiden etter fødsel hvor jeg ikke gikk på noe.

Vi er gift.

Skrevet

Ppiller. Har prøvd psprøyte et år, da tok det 2 år (!!!!) Før jeg fikk mensen tilbake. Nå er det ingenting da vi prøver å bli gravid. Samboere tidlig 20 åra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...