AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg er ei jente på 18 år som nylig har funnet ut at jeg er gravid. Dette var et ganske stort sjokk, siden jeg har gått på P-piller i snart tre år, og er ekstremt nøye med å ta de til samme tid hver eneste dag. Jeg kan så absolutt ikke ha noe barn nå, er snart ferdig på vgs og flytter til Trondheim, skal kjøpe leilighet og studere videre. Det jeg altså lurer på er forskjellen på medisinsk og kirurgisk abort, hva en minst smertefullt? Jeg er midt i passe prøver og snart eksamen på skolen, så har ikke tid til å flere dager fravær fra skolen. På forhånd, tusen takk for svar Anonymous poster hash: bdc9a...196
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 hvor langt på vei vil du tippe at du er?
Gjest Ninab Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Du er ferdig med en kjemisk abort på en dag, resten er som en mens.. Skal mye til at du får medisinsk vel, de aller fleste sykehus tilbyr vel kjemisk. Mest "naturlig" for kroppen er det og. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Kjøpte den clear blue graviditetstesten, og der stod det at jeg er ca 7 uker på vei.. Anonymous poster hash: bdc9a...196
Gjest RompeRusk Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Kjøpte den clear blue graviditetstesten, og der stod det at jeg er ca 7 uker på vei.. Anonymous poster hash: bdc9a...196 det meste en CB kan vise er 3+, som betyr 5 uker eller mer på vei 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 det meste en CB kan vise er 3+, som betyr 5 uker eller mer på vei Ja, men fikk hjelp av ei veninne til å regne det ut, så er ca. 7 uker på vei Anonymous poster hash: bdc9a...196
Nucleus Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Medisinsk abort tar ca en dag. Du møter opp på sykehuset og får medisiner for å få frem riene og smertestillende. Etter ca 8 timer får du reise hjem og du har en kraftig mensen i et par uker. Hvor mye smertestillende du før kommer an på hvor langt du er på vei. Er du etter uke 10 så må du bruke et bekken for at sykepleierene skal se at alt er kommet ut. Kirugisk abort tar ca en dag det også. Du blir lagt i narkose og får reise hjem etter noen timer. De fleste sykehus tilbyr kun kirugisk abort etter uke 10, men dette varierer noe.
Shira Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 det meste en CB kan vise er 3+, som betyr 5 uker eller mer på vei Ho sa jo 7 uker. Det er da mer enn 5 uker :S 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Medisinsk abort er mer smertefull enn kirurgisk, men de sier det er det beste for kroppen. Be om å få bli på sykehuset når de gir den riefremkallende medisinen, da kan du få ekstra smertelindring ved behov. Det er ikke alltid at tablettene er nok. Vet det av egen erfaring.Anonymous poster hash: 13f87...004
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 En medisinsk abort er svært smertefullt, og trenger ikke være over på en dag. For min del ble jeg på sykehuset i to dager før det kom. Tror nesten ikke kirurgisk inngrep er aktuelt, hvertfall ikke her jeg bor. Fikk forklart at det gir mer skade, og sjansene for å bli gravid senere synker, derfor vil dem unngå det til det mest nødvendige. Lykke til med valget ditt.Anonymous poster hash: 9005f...5d9
Adhara Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Irrlys, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Burde vel tenke med på fremtiden enn på akkurat minst mulig smertefritt, så piller er nok best. Ved utskrapning er det risiko for å skade slimhinner osv inne i livmoren, og kan også risikere vanskeligere å bli gravid senere i livet. Anonymous poster hash: 7b8cd...a86
Gjest Vevila Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Du er ferdig med en kjemisk abort på en dag, resten er som en mens.. Skal mye til at du får medisinsk vel, de aller fleste sykehus tilbyr vel kjemisk. Mest "naturlig" for kroppen er det og. Kjemisk og medisinsk? Det er kirurgisk og medisinsk. Og den medisinsk får over 3 døgn, først en pille for å stoppe utviklingen, så vaginale piller for å drive ut fosteret. I teorien skal du få fritt valg mellom kirurgisk og medisinsk, men mange prøver å presse på medisinsk.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Kjemisk og medisinsk? Det er kirurgisk og medisinsk. Og den medisinsk får over 3 døgn, først en pille for å stoppe utviklingen, så vaginale piller for å drive ut fosteret. I teorien skal du få fritt valg mellom kirurgisk og medisinsk, men mange prøver å presse på medisinsk. Jeg opplevde å bli presset til medisinsk etter fosterdød i uke 9, og fikk en skrekkopplevelse, fordi de sendte meg hjem med abortpillen og de smertestillende. Opplevde å få så store smerter at jeg kastet opp og det svartnet for øynene. Ble knapt trodd av gynekologen, men fikk etter mye om og men "lov" til å være på sykehuset for å få ekstra smertelindring. Dette var på A-hus. Blir man presset til medisinsk synes jeg i det minste man skal få være på sykehuset under de verste riene. Det var helt forferdelig å bli sendt hjem for å gjøre det hjemme. Nå skal de sies at de fleste ikke får så store smerter av medisinsk bort. For noen er det kun litt mensliknende smerter (det var i alle fall det de forespeilet meg). Jeg fikk mer fødselsliknende smerter. Anonymous poster hash: 13f87...004 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Jeg tok en kjemisk abort for mange år siden. Ikke over på 123. Blødde mye, ble deperimert og la 3 dager med vondt i magen. Var nær v å besvime og skjelvetokter. Anbefaler ikke om du ikke er en tøff type. Anbefaler ikke uansett.Anonymous poster hash: d3447...60d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 Anbefaler ikke medisinsk. Veldig smertefullt og du risikerer å blø mye. I tillegg kan du bli deperimert og du må på sykehuset for sjekk etterpå. I det hele tatt belastende. Anbefaler ikke. Anonymous poster hash: d3447...60d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Kjemisk? Kjemisk kastrering? Anonymous poster hash: 3b01f...764
Tvist Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 Anbefaler ikke medisinsk. Veldig smertefullt og du risikerer å blø mye. I tillegg kan du bli deperimert og du må på sykehuset for sjekk etterpå. I det hele tatt belastende. Anbefaler ikke.Anonymous poster hash: d3447...60d Jeg tok en kjemisk abort for mange år siden. Ikke over på 123. Blødde mye, ble deperimert og la 3 dager med vondt i magen. Var nær v å besvime og skjelvetokter. Anbefaler ikke om du ikke er en tøff type. Anbefaler ikke uansett.Anonymous poster hash: d3447...60d Testet du begge deler? Ser på "koden" din at du er samme bruker... 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #20 Skrevet 13. mars 2014 Hvorfor kaller folk her medisinsk abort for "kjemisk"? Det skaper bare forvirring. Man deler det inn i kirurgisk eller medisinsk abort. Punktum.Anonymous poster hash: 13f87...004
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå