Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

trenger du å vise oppholdstilatelse når du reise til Paris eller det er nok med pass?har ingen Norsk pass.

Anonymous poster hash: 37f4d...88b

Har du ikke oppholdstillatelse i Norge?! Eller er du ikke norsk statsborger? I såfall må du søke visum.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke oppholdstillatelse i Norge?! Eller er du ikke norsk statsborger? I såfall må du søke visum.

Jeg hadde oppholdstilatelse, men det er allerede utløpt, og jeg allerede fornye det, men jeg venter fortsatt svar fra udi. er det nok å vise passet mitt(ikke norsk )..??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde oppholdstilatelse, men det er allerede utløpt, og jeg allerede fornye det, men jeg venter fortsatt svar fra udi. er det nok å vise passet mitt(ikke norsk )..??

Det kommer helt an på hvor du kommer fra, antar at du ikke er fra EU/Schengen siden du ikke har oppholdstillatelse i Norge. Siden Frankrike er en tidligere kolonimakt, er det nok en del lands innbyggere som ikke kreves visum fra, såvidt jeg vet gjelder dette kanadiere for eksempel.

Uansett, du må sjekke med ambassaden din, og vær obs på at du ikke kommer inn i Norge igjen uten oppholdstillatelse. Skjønner ikke helt at du kan reise ut og inn igjen når du venter på svar fra udi.

Anonymous poster hash: 23b63...06f

Skrevet

Hva shopper man i Paris?

Skrevet

Hva shopper man i Paris?

Det kommer helt an på smak og behag, det. Jeg er på studentbudsjett, og må derfor holde meg til komersielle butikker, og ikke luksus, når det gjelder klær. Synes ikke stilen her er så fin, så blir mest fra H&M og Zara... Men om du har tjukk lommebok, så er alltids Galeries Lafayette et funn, mange etasjer med mote. Mote-mote, liksom. Ellers er Rue de Rivoli en fin, komersiell handlegate, og les Halles er et senter som er verdt en titt (under oppussing, så er litt kaos der...). Mye folk, spesielt i helgene.

Jeg foretrekker å bruke penger på god mat og bakst og forskjellige småtterier. Man finner mye rart, spennende og godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Rar påstand. Mener du at kun nordmenn kan reise visumfritt til Frankrike?

Anonymous poster hash: a92b2...77d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har bestilt hotell enda vil jeg anbefale LeilighetIParis.com. Jeg bodde i ettromsleiligheten i Rue Jean Pierre Timbaud da jeg var i Paris og var superfornøyd. Ligger nær 4 metrostopp (det nærmeste er Parmentier som bare er noen få minutters gange fra leiligheten) og nabolaget er hyggelig med masse spisesteder etc.

Jeg reiste alene og syntes det var deilig å bo i leilighet fremfor på hotell - var hyggelig å komme hjem til "leiligheten min" på kvelden.

Anonymous poster hash: 88eab...185
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Paris én gang for noen år siden og hadde noen uheldige opplevelser med franskemenn som nektet å kommunisere på engelsk.. jeg forsøkte med de franske glosene jeg kunne, men jeg kan jo ikke flytende fransk akkurat. Er det fortsatt sånn der? Syntes det er litt spesielt når det t.o.m var sånn på flyplassen (et bakeri på flyplassen) og på en café rett ved turistgatene. Ganske komisk om jeg hadde møtt franske turister i Oslo og jeg hadde snakka på norsk til dem og nektet å snakke engelsk..

Anonymous poster hash: 50b05...1c9
AnonymBruker
Skrevet

*franskmenn, skriveleif

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Paris én gang for noen år siden og hadde noen uheldige opplevelser med franskemenn som nektet å kommunisere på engelsk.. jeg forsøkte med de franske glosene jeg kunne, men jeg kan jo ikke flytende fransk akkurat. Er det fortsatt sånn der? Syntes det er litt spesielt når det t.o.m var sånn på flyplassen (et bakeri på flyplassen) og på en café rett ved turistgatene. Ganske komisk om jeg hadde møtt franske turister i Oslo og jeg hadde snakka på norsk til dem og nektet å snakke engelsk..

Sånn var det før, men ikke lenger nå. Nå er det nesten heller sånn at de blir irriterte om du prøver deg med råtten fransk. Riktignok finnes det fremdeles møkkasure parisere som ikke gidder å snakke engelsk og generelt ikke gidder å betjene deg dersom du ikke behager dem.

Anonymous poster hash: 23b63...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...