AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Jeg dro på shoppingturer med venninner til Trondheim på ungdomsskolealder. Tenker at dette blir samme greie.Anonymous poster hash: 31e0c...f30
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 TS her;) jeg lar henne dra, jeg stoler på henne og det kommer sikkert til å gå heeelt fint. Neste spørsmål: hvor mye penger burde hun ha med? Planen er att hun skal kjøpe vår/sommer klær. Hun får med noe fra meg og resten tar hun fra bursdagspengene. Hun har ikke bankkort så hun må ta med kontanterr. Hvor mye er lurt å sende med?Anonymous poster hash: 8e763...e22 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Som 14 åring bør hun ha bankkort og en viss "egen økonomi" som hun disponerer selv. Kun 4 år til hun er voksen mhp penger, så det er på tide å begynne å øve seg og få erfaring.Anonymous poster hash: 31e0c...f30 13
momo Skrevet 10. mars 2014 #24 Skrevet 10. mars 2014 Hadde ikke hatt noe problemer med å sende en 14 åring til Oslo. Kan ikke forstå hva som er så farlig der. Er selv født og oppvokst der. Har flydd gatelangs dag og natt fra jeg var ganske liten. Datteren min blir 13 år, og hvis hun ville til Oslo med venninner hadde hun fått lov. Men nå har hun vært en del i Oslo med meg da. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #25 Skrevet 10. mars 2014 Nå må ikke dere 40-50 åra glemme at det faktisk ikke er så sykt mange år siden Oslo var langt tryggere enn det er i dag Med det sagt, jeg ville latt datteren min dra på dagtid. Jeg reiste og til Oslo som 14åring (bor 3 timer unna) og det var bare kos. Anonymous poster hash: 4e01d...795 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #26 Skrevet 10. mars 2014 Synes alltid jeg vasset i fjortiser på Oslo City da jeg bodde i Oslo...mange uansvarlige mødre da, med andre ord. Nei, altså jeg er rimelig hønemor - men en venninegjeng som vil dra på shopping og kafe høres greit ut for meg. De må da få prøve seg, så lenge de holder sammen og bruket hodet vil det gå bra Anonymous poster hash: f356f...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 TS her;) jeg lar henne dra, jeg stoler på henne og det kommer sikkert til å gå heeelt fint. Neste spørsmål: hvor mye penger burde hun ha med? Planen er att hun skal kjøpe vår/sommer klær. Hun får med noe fra meg og resten tar hun fra bursdagspengene. Hun har ikke bankkort så hun må ta med kontanterr. Hvor mye er lurt å sende med?Anonymous poster hash: 8e763...e22 Jøye meg. Trenger du å spørre KG til slikt? Anonymous poster hash: c5b13...022 2
Gjest Bud Skrevet 10. mars 2014 #28 Skrevet 10. mars 2014 Ser at mange her skriver om da de var unge. Bare de siste 5 årene er Oslo blitt en helt annen by....
Lilac Skrevet 10. mars 2014 #29 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har vært i Oslo haugevis av ganger uten noe problem. En gang var jeg der til kl 2 på natta. Da var jeg 13.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #30 Skrevet 10. mars 2014 Jøye meg. Trenger du å spørre KG til slikt? Anonymous poster hash: c5b13...022 Jeg er bare usikker, beklager hvis det plager deg. Vil ikke att hun skal ha med for lite, men kan da ikke sende med henne haugevis heller?Anonymous poster hash: 8e763...e22
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #31 Skrevet 10. mars 2014 Jeg er TS over her, glemte å skrive det.Anonymous poster hash: 8e763...e22
momo Skrevet 10. mars 2014 #32 Skrevet 10. mars 2014 Greit at ikke Oslo er som da jeg var ung lenger. Men det er jo ikke en veldig farlig by heller. Og om 4 år, kan fjortenåringen reise hvor hun vil i verden. Klarer man seg ikke i Oslo på dag tid som 14 åring, kan man få litt problemer da. Og det er da barn som vokser opp i Oslo. Bar som bor i sentrum og. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #33 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hadde latt hun shoppe for 1000 kroner (inkludert penger fra deg og bursdagspenger) samt penger til mat. Anonymous poster hash: b2b6f...2ff
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #34 Skrevet 10. mars 2014 Dattera mi på 14 vil til Oslo for å shoppe med tre venninner. Vi bor litt under en time unna med buss. Hun har tatt bussen alene til Oslo før, men da har hun møtt bestemora. Jenta er flink på skolen og ganske modig for alderen, selvom hun kan gjøre litt eh dumme ting til tider.. (Vi snakker ikke om drikking elns, mer "uskyldige" greier,hehe)Venninnene er på samme måte, og jeg ser på de som en ganske ansvarfull gjeng sammenlignet med resten av gjengene på 8.trinn. Jeg tenker vel att dette er greit. Hvor vanskelig kan det være å gå litt rundt i Oslo og shoppe litt og kanskje spise på cafe? Andre synspunkter om dette? Føler jeg er liitt usikker..Anonymous poster hash: 8e763...e22 Du vet at det bor barn i Oslo? Som er oppvokst der? Som flytter dit? Hva skulle liksom skje med henne, som ikke kan skje med henne hjemme? 14 år er gammelt nok til å få prøve ut slike ting uten foresatte. Anonymous poster hash: 9a85e...ff0 8
Leonia Skrevet 10. mars 2014 #35 Skrevet 10. mars 2014 Jeg og mine venninner reiste til nærmeste storby (1,5 t unna) når vi var 12, opptil flere ganger. Klarte oss helt fint vi! Gikk rundt i byen, shoppet, gikk på kafe og reiste hjem igjen. Kjempegøy var det Så ser ikke helt problemet med at et par 14-åringer ikke skal få lov.
Irja Skrevet 10. mars 2014 #36 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ville ha ventet litt.. Var selv i Oslo som 13-14 åring. (bodde ca 30 min unna med tog) burde ikke ha vært der, ser jeg i ettertid..) Fikk jo beskjed om å bare gå i Karl Johan og ta et visst tok (før kl 20) det ble ikke alltid gjort....
Irja Skrevet 10. mars 2014 #37 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ville ha ventet litt.. Var selv i Oslo som 13-14 åring. Ca 12 år siden, (bodde ca 30 min unna med tog) burde ikke ha vært der, ser jeg i ettertid..) Fikk jo beskjed om å bare gå i Karl Johan og ta et visst tok (før kl 20) det ble ikke alltid gjort....
Apocalypse Skrevet 10. mars 2014 #38 Skrevet 10. mars 2014 Nei, Oslo er jo verdens verste ghettohovedstad. Går ikke an å gå ut døra for da blir du automatisk ranet, voldtatt og skutt... Jeg er oppvokst i Oslo og klart det er områder i byen man ikke bør gå alene i, spesielt på visse tider av døgnet, og man bør ta forholdsregler. Men er det ikke på tide at man lærer å ta litt ansvar for seg selv og passe på hverandre når man er 14? Det som er virkelig farlig er vel en 14-åring som ikke aner hvordan man skal ta seg fram alene... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #39 Skrevet 11. mars 2014 Ser at mange her skriver om da de var unge. Bare de siste 5 årene er Oslo blitt en helt annen by.... Ser det her ja. "Da jeg var ung så fikk jeg..." Det er nok å dra frem et moment som har forandret seg MYE i Oslo bare de siste 5-10 årene. Antallet desperate mennesker myndighetene ikke har kontroll over. Utlendinger som ikke har opphold her i landet, og livnærer seg utenfor samfunnet ved å begå kriminelle handlinger. Dette tallet er veldig høyt og skremmende, fordi man ikke har oversikt. Det blir som to separate samfunn. Anonymous poster hash: c5b13...022 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #40 Skrevet 11. mars 2014 Jeg er bare usikker, beklager hvis det plager deg. Vil ikke att hun skal ha med for lite, men kan da ikke sende med henne haugevis heller?Anonymous poster hash: 8e763...e22 Det plager ikke meg så veldig. Du kan gjerne spør KG om hvilken mat du skal servere dattra di for min del. Anonymous poster hash: c5b13...022 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå