Gå til innhold

Burde folk med cp få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heller Cp skadde enn sosial klienter.



Anonymous poster hash: a2842...954
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Hvordan det?

Det var jo derfor jeg stilte spørsmål ved det du sa, når du lurte på om det var arvelig.

Det var ikke meg du svarte.

Den du svarte stilte seg vel mer undrende til problemstillingen nettopp fordi vedkommende mente at CP ikke er arvelig.

Anonymous poster hash: a00c3...e66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Det var ikke meg du svarte.

Den du svarte stilte seg vel mer undrende til problemstillingen nettopp fordi vedkommende mente at CP ikke er arvelig.

Anonymous poster hash: a00c3...e66

AnonymBruker, er AnonymBruker for meg...

Da jeg ikke hørte tonefallet i den setningen til den andre anonyme brukeren, så er det ikke så greit å tolke 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer litt an på i forhold til hvor rammet man er av CP. Man må jo kunne klare å ta vare på et barn. Men i de fleste tilfeller er det vel gjerne bare den ene som har CP, så da kan jo den som ikke har CP gjøre de "oppgavene" som den med CP ikke klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker IKKE det som at TS automatisk mener at CP er arvelig fordi vedkommende spør om personer med CP bør få barn, noe enkelte her hevder, jeg tolker det som at h*n lurer på hva vi syns om egnetheten. Og da mener jeg som andre her, det kommer helt an på graden. Men også hvor oppegående den andre foreldren er.

Anonymous poster hash: 9c0bf...eac

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker IKKE det som at TS automatisk mener at CP er arvelig

Anonymous poster hash: 9c0bf...eac

Jo, trådstarter skrev at om en av foreldrene har CP, vil barnet få det også.

Trådstarter sier at CP er arvelig.

Om en av foreldrene har cp vil barnet få det med

Anonymous poster hash: a23ee...665

Anonymous poster hash: aaac3...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som troller, du spør om folk med CP burde få barn, så det du sier er rett å slett at CP er arvelig, at da kommer til å føre sykdommen videre, at dem ikke kommer til å bli bra foreldre.

Det blir det samme som å spørre om folk med en ødelagt skulder burde få barn? Nøyaktig samme problemstilling, synes du at folk med ødelagt skulder ikke burde få barn?

Ifølge deg så du et program om CP nå så det var derfor du ble nysgjerrig. Om du virkelig så et program om det så forklarte dem vel også hva CP faktisk er?

Uten at du tar å googler det, kan du forklare hva du tror CP er?

Jeg troller ikke. Jeg startet tråden for å høre folk sine meninger. Så enten delta p debatten eller Get out...

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller Cp skadde enn sosial klienter. Anonymous poster hash: a2842...954

Dummeste jeg har hørt. Mye mer kravsomt med cp skada folk

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en person med CP som har barn. Hele tre barn, alle barna er i dag voksne. Denne personen med CP har vært i 100% jobb i alle år og har også i drevet eget firma som ble solgt med god fortjeneste.



Anonymous poster hash: a00c3...e66
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troller ikke. Jeg startet tråden for å høre folk sine meninger. Så enten delta p debatten eller Get out...Anonymous poster hash: a23ee...665

Nå er det jo nettopp det jeg gjør, jeg deltar. Og for å ha en debatt må alle involverte ha kunnskap om det man debatterer, noe det ikke virker som om du har..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på mennesker som får barn, til tross for arvelige alvorlige sykdommer/handicap. I samme situasjon ville jeg latt være å få barn eller adoptert.

Men så lenge en selv blir glad, drit i barna. Virker som om det er den logikken enkelte foreldre følger.



Anonymous poster hash: 43715...193
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ned på mennesker som får barn, til tross for arvelige alvorlige sykdommer/handicap. I samme situasjon ville jeg latt være å få barn eller adoptert.

Men så lenge en selv blir glad, drit i barna. Virker som om det er den logikken enkelte foreldre følger.

Anonymous poster hash: 43715...193

Jeg regner med at dette er kun et forsøk på å provosere, men jeg sluker åtet, og har noen spørsmål til dette:

1. CP er ikke arvelig, og kan ikke videreføres til barn, så hvordan er dette relevant i forbindelse med denne debatten?

2. Hvilke sykdommer regner du som diskvalifiserende med tanke på reproduksjon? Gjelder dette alt fra allergi og nærsynhet, eller gjelder det kun alvorlige arvelige sykdommer som diabetes, cøliaki, IBD, revmatisme, kreft osv?

3. Mener du at alle må ta gentest før de setter barn til verden, for å se om de har arvelige sykdommer som kan bringes videre? Det er jo slik at mange sykdommer ikke slår ut i det hele tatt, eller slår ut i godt voksen alder, selv om man er genetisk disponert for dem.

Anonymous poster hash: aaac3...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verre at han fyren uten armer og ben, på den kjærlighetsserien til tv2 fabler om å bli pappa. Han kan jo ikke gjøre noe annet enn å snakke og sånt til ungen. Han må ha hjelp døgnet rundt selv, og ønsker å få barn?



Anonymous poster hash: a9ed3...c73
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo nettopp det jeg gjør, jeg deltar. Og for å ha en debatt må alle involverte ha kunnskap om det man debatterer, noe det ikke virker som om du har..

Hvilke kunnskap jeg har og ikke har skal ikke du uttale deg om...

Jeg syns folk er fritt tll å velge selv

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan folk med downs formere seg da?

Dette handler om cp ikke downs

Folk med downs kan ikke få barn, det er kreftet

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...