Gå til innhold

Burde folk med cp få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere. Om en av foreldrene har cp vil barnet få det med

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg si at det er best at de ikke får barn.



Anonymous poster hash: 8a5d3...358
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Det finnes da mange grader av CP.

Noen er velfungerende, og oppegående mennesker. Hvorfor skulle ikke de få barn?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen lov som som forbyr. Eller?

Anonymous poster hash: 5423c...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er cp arvelig da?



Anonymous poster hash: 6365a...5f6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er egentlig hensikten med tråden? Dette er jo en hypotetisk diskusjon, i og med at CP ikke er arvelig.



Anonymous poster hash: 8a5d3...358
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydeligvis ikke hva det er...

CP = cerebral parese? om det da ikke er flere ting som forkortes cp?

Og det er meg bekjent ikke arvelig

Anonymous poster hash: 6365a...5f6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere. Om en av foreldrene har cp vil barnet få det med

Anonymous poster hash: a23ee...665

Hvis det er cerebral parese du snakker om, så er det ikke dermed sagt at barnet vil få cp selv om en av foreldrene har cp. Jeg kjenner noen med cp som har to barn, og de to barna har ikke cp selv om mammaen har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde dverger få barn? Det er arvelig i motsetning til CP.

At man kan sette seg til dommer overfor folk som har handicap er for meg ubegrikelig. Jeg får vondt inni hjerterota mi.

Mennesker med CP er som oss andre, riktignok finnes det noen som har andre sykdommer i tillegg, men CP i seg selv er da ikke noe hindring.



Anonymous poster hash: bf33f...978
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP skyldes en skade ut fra det som står på Wikipedia, og det kan variere hvor rammet man blir. Dvs at det ikke er arvelig. Er det sånn at man ikke skal kunne bli foreldre om man blir lam i en arm? Hva om man mister en fot?



Anonymous poster hash: c2c87...04c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig hensikten med tråden? Dette er jo en hypotetisk diskusjon, i og med at CP ikke er arvelig. Anonymous poster hash: 8a5d3...358

Jeg er interresert i å vite hva folk syns om dette. Så akkurat et program på tv om noen mef cp

Anonymous poster hash: a23ee...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP er en fødselskade, ikke arvelig. Det oppstår av at hjernen får for lite oksygen. Si meg? Hvordan kan det være arvelig?

Du burde virkelig lese deg opp om hva CP er, det er tydelig at du ikke vet.

CP er motoriske forstyrrelser, man klarer ikke å bruke musklene på riktig måte.

Ta deg en titt på www.cp.no og les deg opp, og Værsåsnill å kom tilbake og gi en jævlig stor unnskyldning for at du er så dum

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jo kvinner ta valget å bli helt alene med et barn. Så hvorfor skal ikke en mann og kvinne ta valget sammen om å få barn, selv om en av de skulle ha en sykdom.

Regner med at dette er noe de har tenkt veldig nøye gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP er en fødselskade, ikke arvelig. Det oppstår av at hjernen får for lite oksygen. Si meg? Hvordan kan det være arvelig?

Du burde virkelig lese deg opp om hva CP er, det er tydelig at du ikke vet.

CP er motoriske forstyrrelser, man klarer ikke å bruke musklene på riktig måte.

Ta deg en titt på www.cp.no og les deg opp, og Værsåsnill å kom tilbake og gi en jævlig stor unnskyldning for at du er så dum

Hvordan er jeg dum? Jeg har ikke sagt noe negativt om cp din fjott. Jeg bare spør folk hva dem syns. Vist du bare er ute etter å trolle denne tråden kan du stikke av og la oss andre seriøse diskutere...

Anonymous poster hash: a23ee...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interresert i å vite hva folk syns om dette. Så akkurat et program på tv om noen mef cp

Anonymous poster hash: a23ee...665

Men hva er "dette" da?

Foreldre som med vitende og vilje velger å sette et barn til verden, som de vet vil arve foreldrenes sykdom?

Eller om foreldre med CP kan være gode omsorgspersoner?

For det er jo ikke slik som du skisserer; CP er ikke arvelig.

Anonymous poster hash: 8a5d3...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er jeg dum? Jeg har ikke sagt noe negativt om cp din fjott. Jeg bare spør folk hva dem syns. Vist du bare er ute etter å trolle denne tråden kan du stikke av og la oss andre seriøse diskutere...Anonymous poster hash: a23ee...665

Det er du som troller, du spør om folk med CP burde få barn, så det du sier er rett å slett at CP er arvelig, at da kommer til å føre sykdommen videre, at dem ikke kommer til å bli bra foreldre.

Det blir det samme som å spørre om folk med en ødelagt skulder burde få barn? Nøyaktig samme problemstilling, synes du at folk med ødelagt skulder ikke burde få barn?

Ifølge deg så du et program om CP nå så det var derfor du ble nysgjerrig. Om du virkelig så et program om det så forklarte dem vel også hva CP faktisk er?

Uten at du tar å googler det, kan du forklare hva du tror CP er?

Endret av Faria
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP er en skade i hjernen oppstått f.eks pga en vanskelig fødsel. Det er dermed ikke mer arvelig enn en brukket fot. Hvor rammet hver enkelt blir er svært ulikt fra nesten ingenting til å være 100% hjelpetrengende. Hvorvidt mennesker med CP bør få barn eller ikke må derfor vurderes utfra like kriterier som den øvrige befolkningen; personlig egnethet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydeligvis ikke hva det er...

Gjør du?

Anonymous poster hash: a00c3...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Gjør du?

Anonymous poster hash: a00c3...e66

Ja. Hvordan det? Har jeg skrevet noe i denne tråden som skulle tilsi at jeg ikke vet det?

Det var jo derfor jeg stilte spørsmål ved det du sa, når du lurte på om det var arvelig.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...