Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man kan ha selvtililt og fremdeles ikke føle seg helt vell med seg selv. Hvis du faktisk selv hadde hatt en skade for eksempel. Bryst deformering: https://www.google.no/search?q=breast+deformities&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m-McU6z-NseVtAbwioGYBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=603

Hvis man har et slikt tilfellet, så forstår man jo selv at man ikke ser helt bra ut. Jeg har en genetisk misdannelse som gjør at brystvevet ikke utvikler seg som det skal. Jeg har selvtillit, men det vil alltid være en usikkerhet rundt brystpartiet mitt. Amme kan jeg heller ikke, da melkekjertlene mine er ikkeeksisterende...

Anonymous poster hash: 595b2...fe6

Selvtilliten min når jeg er påkledd er helt super. Problemene mine med brystene mine dukker opp så fort jeg ikke har klær på, da brystene mine har betydlig stor forskjell i størrelsene. Stakkars kjæresten min gjennom 5 år har ikke fått lov til å ta en skikkelig titt på de en gang så utilpass jeg er.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha selvtililt og fremdeles ikke føle seg helt vell med seg selv. Hvis du faktisk selv hadde hatt en skade for eksempel. Bryst deformering: https://www.google.no/search?q=breast+deformities&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m-McU6z-NseVtAbwioGYBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=603

Hvis man har et slikt tilfellet, så forstår man jo selv at man ikke ser helt bra ut. Jeg har en genetisk misdannelse som gjør at brystvevet ikke utvikler seg som det skal. Jeg har selvtillit, men det vil alltid være en usikkerhet rundt brystpartiet mitt. Amme kan jeg heller ikke, da melkekjertlene mine er ikkeeksisterende...

Anonymous poster hash: 595b2...fe6

En fysisk deformasjon er da noe annet enn å "kun ønske seg større pupper", og jeg ser ikke noen problemer med å få operere seg i slike tilfeller, og da hadde jeg også støttet datteren min.

Men jeg vil anta at slike operasjoner utgjør en promille når det kommer til unge kvinner og silikonimplantater?

Anonymous poster hash: 764d2...e19

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok silikon det året jeg ble 24 år. Fortalte det til min mor og søstre. Alle tok det fint.

Min mor hjalp meg også den tiden etter op hvor jeg ikke kunne kle meg selv osv.

Skrevet

Tok et brystløft, samt reduksjon for snart to år siden (jeg er 21 nå), og la inn silikon i fjor. Mamma tok det veldig fint, og sa at hun ville gjort det samme om hun hadde hatt muligheten til det (hun tenkte nok mest på løftet :fnise:). For å si det sånn, så er det ikke uten grunn at en 19-åring tar brystløft + reduksjon, samt silikon.. Ingen andre som ser at jeg har silikon heller, med mindre jeg kler meg naken og folk stirrer inn i puppene mine :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente på 19 år som har siden jeg var 15 spart til å ta silikon da jeg så og si alltid har vært misfornøyd med størrelsen på brystene mine da de både er små og veldig forskjellige. Er en 70A, så det er ikke i det største laget.

Da vi tikket 2014 hadde jeg klart å spart nok og bestilt time til operasjon. Står nå og er litt revet mellom det å skulle fortelle foreldrene mine om operasjonen eller ikke, da det nærmer seg operasjonsdato. Jeg luftet tanken for dem i Januar og fikk kun negativ respons og ingen forståelse for hvordan jeg føler meg. Tenker jeg er litt dum og umoden om jeg ikke forteller dem om dette, men er rett og slett litt redd for det de skal si da jeg har lett for og ta alt det negative til meg.

Kan dere som eventuelt sitter med erfaring når det kommer til dette temaet fortelle hvordan dere tok dette opp med foreldre? Hadde vært kjekt å høre fra eventuelle mødre/fedre der ute om hvordan dere ville ha ønsket å få høre om dette fra deres barn.

Syns du skal fortelle det til Mammaen din! Jeg tok silikon i slutten av Januar, er 23 år gammel. Jeg sa det til Mor over telefonen, jeg viste egentlig at hun kom til og være veldig negativ til dette. Svare jeg fikk var: Å neeeeei, hvorfor i all verden skal du gjøre dette??? Har du tenkt sikkelig over dette?? Det er mye penger det er snakk om!!!, men litt lengre ut i samtalen forstod hun hvor viktig det var for meg, å forsikret seg om at jeg hadde snakket med kirurgen om jeg fortsatt kan amme osv osv... Samboeren min tok vare på meg de første dagene etter operasjonen, men mamma ringte meg hver dag for og forsikre seg om at alt var bra.

Tror det var verre for meg og fortelle henne om dette, enn det var for henne og høre det.. Føler forholdet vårt har forbedret seg veldig i etterkant.

Anonymous poster hash: 944d8...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Fortalt det til min kjæreste, og snakket med han om det i mange år. Han støtter meg uansett.

Men å nevne det til pappa, var veldig vanskelig. Han reagerte med sjokk og snakket om alle fæle ting som kunne skje. Men å fortelle det til svigerforeldrene mine, det tør jeg ikke med det første. Venner vet så klart om det, mer støtte å få der.

Blir spennende å se hvordan de reagerer når det er gjort :P

Anonymous poster hash: fe872...244
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok silikon da jeg var 21, og jeg fortalte det ikke til foreldrene mine. De fant det ut i et familieselskap noen måneder senere. De tok det veldig fint, men var veldig lei seg for at jeg ikke hadde sagt noe. I tillegg sa pappa at han hadde betalt for operasjonen hadde han visst at det var noe jeg var SÅ usikker på og ønsket.

Anonymous poster hash: 8d924...53a

AnonymBruker
Skrevet

En fysisk deformasjon er da noe annet enn å "kun ønske seg større pupper", og jeg ser ikke noen problemer med å få operere seg i slike tilfeller, og da hadde jeg også støttet datteren min.

Men jeg vil anta at slike operasjoner utgjør en promille når det kommer til unge kvinner og silikonimplantater?

Anonymous poster hash: 764d2...e19

Ja. Det skumle er at unge jenter sammenligner seg med pupper de ser i "media", og at terskelen for hva som er "unormale" pupper er ekstremt lav. De aller fleste jenter som skaffer seg falske pupper tror kanskje selv at de har "unormale" pupper, mens de er både normale og pene.

Basert på før-bilder jeg har sett samt denne beryktede dagboken her inne er jeg sikker på at de aller færreste har deformerte pupper i utgangspunktet. "Jeg har ingen pupper" er også bare tull i de fleste tilfeller. Det handler om at sammenligningsgrunnlaget er helt feil.

Anonymous poster hash: bf5ca...2f5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...