Gå til innhold

dumpet pga for lav utdanning.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så galt? Det at han er fornøyd med ting, betyr jo ikke at hun er fornøyd med de samme tingene! Folk kan være hyggelige og greie uten at man nødvendigvis ser et forhold sammen med den andre personen. Vanskeligere er det faktisk ikke.

Anonymous poster hash: eda82...e75

Fordi med en slik påstand så utelukker du andre ting som mange betrakter som essensielle

i et forhold, nemlig matchende/god personlighet, kjemi, felles interesser, som kan være

tilstede uvilkårlig om vedkommende har sittet x antall år på skolebenken.

Viser ifra din side manglende evne til refleksjon og moden tenkning.

Anonymous poster hash: eafd8...812

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi med en slik påstand så utelukker du andre ting som mange betrakter som essensielle

i et forhold, nemlig matchende/god personlighet, kjemi, felles interesser, som kan være

tilstede uvilkårlig om vedkommende har sittet x antall år på skolebenken.

Viser ifra din side manglende evne til refleksjon og moden tenkning.

Du mener jeg mangler evne til refleksjon og en moden måte å tenke på fordi jeg mener at folk ikke nødvendigvis ønsker å innlede forhold til noen de ikke deler interesser, fremtidsdrømmer og mål med?

Det er da ikke noe galt i at man er fornøyd med ting som de er (som du tidligere beskrev), men forstår du ikke at noen er fornøyd med å bo et spesielt sted, og gjøre en spesiell ting, mens andre kunne tenke seg å bo et annet sted og gjøre noe annet? Noen ønsker å reise, andre blir helst hjemme. Noen er sosiale andre ikke.

Det at man er fornøyd med livet sitt er ikke ensbetydende med at alle andre vil ta del i det.

Skjønner fremdeles ikke hva du mener er galt med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener jeg mangler evne til refleksjon og en moden måte å tenke på fordi jeg mener at folk ikke nødvendigvis ønsker å innlede forhold til noen de ikke deler interesser, fremtidsdrømmer og mål med?

Det er da ikke noe galt i at man er fornøyd med ting som de er (som du tidligere beskrev), men forstår du ikke at noen er fornøyd med å bo et spesielt sted, og gjøre en spesiell ting, mens andre kunne tenke seg å bo et annet sted og gjøre noe annet? Noen ønsker å reise, andre blir helst hjemme. Noen er sosiale andre ikke.

Det at man er fornøyd med livet sitt er ikke ensbetydende med at alle andre vil ta del i det.

Skjønner fremdeles ikke hva du mener er galt med det.

Nå har du ikke lest og forstått innlegget mitt godt nok, å dele interesser, fremtidsdrømmer og

mål må vel kunne være fullstendig oppnåelig uavhengig av om vedkommende har sittet

x antall år på skolebenken? Dette er noe som er fullstendig individuellt og situasjonsbetinget.

Du skjærer alle uten x antall år med utdannig over samme kam, dette er det jeg reagerer på.

Å ha preferanser til ting er helt greit, men å fremstille de så svart/hvitt som du gjør lukter

fordommer lang vei. Nå skjønner du kanskje tegningen? ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du ikke lest og forstått innlegget mitt godt nok, å dele interesser, fremtidsdrømmer og

mål må vel kunne være fullstendig oppnåelig uavhengig av om vedkommende har sittet

x antall år på skolebenken? Dette er noe som er fullstendig individuellt og situasjonsbetinget.

Du skjærer alle uten x antall år med utdannig over samme kam, dette er det jeg reagerer på.

Å ha preferanser til ting er helt greit, men å fremstille de så svart/hvitt som du gjør lukter

Jeg tror kanskje du muligens blander meg med en eller noen andre AB'er? Jeg svarte nemlig opprinnelig kun på det du skrev om at det å være fornøyd med eget liv ikke er godt nok. Noe annet har jeg ikke diskutert med deg. Derfor blir resten av innlegget ditt litt feil, for jeg tror kanskje du diskuterer noe jeg ikke vet hva handler om. Som sagt så svarte jeg kun på et av innleggene dine (i tilfelle du har skrevet flere).

Jeg har ikke nevnt antall år med utdanning i det hele tatt. Faktisk har jeg ikke snakket om ulik utdanning i det hele tatt. Det jeg har svart på og argumentert mot - var ditt innlegg om at "fornøyd med eget liv burde være nok". Og det mener jeg altså er helt feil.

Du glemmer også at det like gjerne kan være omvendt. At den med færre år på skolebenken faktisk ikke er interessert i å være sammen med en som har studert lenge og har helt andre interesser og ønsker for livet.

Ergo - det er en dårlig idè å tilegne andre debattanter en mening de ikke har gitt utrykk for.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje du muligens blander meg med en eller noen andre AB'er? Jeg svarte nemlig opprinnelig kun på det du skrev om at det å være fornøyd med eget liv ikke er godt nok. Noe annet har jeg ikke diskutert med deg. Derfor blir resten av innlegget ditt litt feil, for jeg tror kanskje du diskuterer noe jeg ikke vet hva handler om. Som sagt så svarte jeg kun på et av innleggene dine (i tilfelle du har skrevet flere).

Jeg har ikke nevnt antall år med utdanning i det hele tatt. Faktisk har jeg ikke snakket om ulik utdanning i det hele tatt. Det jeg har svart på og argumentert mot - var ditt innlegg om at "fornøyd med eget liv burde være nok". Og det mener jeg altså er helt feil.

Du glemmer også at det like gjerne kan være omvendt. At den med færre år på skolebenken faktisk ikke er interessert i å være sammen med en som har studert lenge og har helt andre interesser og ønsker for livet.

Ergo - det er en dårlig idè å tilegne andre debattanter en mening de ikke har gitt utrykk for.

Det er det innlegget du nevner jeg sikter til, så vi er helt på nett, (slik jeg ser det iallefall).

Når jeg sier fornøyd med eget liv så mener jeg et hvilket som helst nivå som ikke

innnefatter høyere utdanning, (det er vel dette du etterlyser regner jeg med?)

Mitt poeng er at dette er fullstendig individuellt og ulikt ifra person til person. Å utelukke

noen fordi de ikke har en eller annen grad innen noe vitner om dårlig dømmekraft.

Det der omvendte eksemplet ditt er nok med litt sunn fornuft og logikk lagt til bunns mye

mindre aktuellt enn det motsatte tilfelle, tror du ikke?

Føler ikke jeg har tillagt deg noe som helst utover hva du har skrevet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det innlegget du nevner jeg sikter til, så vi er helt på nett, (slik jeg ser det iallefall).

Når jeg sier fornøyd med eget liv så mener jeg et hvilket som helst nivå som ikke

innnefatter høyere utdanning, (det er vel dette du etterlyser regner jeg med?)

Mitt poeng er at dette er fullstendig individuellt og ulikt ifra person til person. Å utelukke

noen fordi de ikke har en eller annen grad innen noe vitner om dårlig dømmekraft.

Det der omvendte eksemplet ditt er nok med litt sunn fornuft og logikk lagt til bunns mye

mindre aktuellt enn det motsatte tilfelle, tror du ikke?

Føler ikke jeg har tillagt deg noe som helst utover hva du har skrevet.

Jeg beklager, men jeg finner det bittelitt vanskelig å diskutere når jeg får følelsen av at du enten misforstår, eller med vilje tilegner meg meninger jeg ikke har uttrykt eller har. Antagelig snakker vi forbi hverandre.

Og nei - vet du, min erfaring med mennesker og forhold, sier meg at det ikke nødvendigvis ikke stemmer "den andre veien". Mange uten høyere utdannelse ville funnet en med - som en snobbete person og helt andre interesser enn de selv har, og av den grunn ikke ønsket noe forhold. For meg kan det nesten virke som om du selv har noen fordommer.

Jeg gjentar en siste gang, at jeg ikke snakker om at høyere utdannelse hverken er av det gode eller ikke. Jeg har ikke noe imot verken elektrikere med fagbrev, eller advokater og leger med universitetsutdannelse.

Det jeg derimot hele tiden har ment (og fremdeles mener), er det helt enkle og grunnleggende: at til tross for at den ene parten har det bra med seg og sitt, betyr ikke at dette er Jokerkortet for å få et forhold til å fungere. Og det var DET jeg kom med et tilsvar på lengre opp i tråden. Ene og alene det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte visst å legge til at jeg selv (kvinne) har ikke bare èn, men to mastergrader. Og jeg har vært gift med min mann som såvidt kom seg gjennom videregående skole, i snart 7 år ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte visst å legge til at jeg selv (kvinne) har ikke bare èn, men to mastergrader. Og jeg har vært gift med min mann som såvidt kom seg gjennom videregående skole, i snart 7 år ;)

Jada, kjempeoverbevist er jeg etter denne posten din ;)

Merkelig hvor fort folk trekker frem eksempler på seg selv som liksom

"avkrefter" det de skrev tidligere :ler:

Jeg er en matteprofessor btw. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, kjempeoverbevist er jeg etter denne posten din ;)

Merkelig hvor fort folk trekker frem eksempler på seg selv som liksom

"avkrefter" det de skrev tidligere :ler:

Jeg er en matteprofessor btw. ;)

Jeg velger ihvertfall å tro at de fleste som leser det jeg har skrevet, kan se at jeg aldri har sagt noe negativt i å ikke velge å ta en lengre utdannelse. Og ditt svar her bekrefter nettopp hvorfor jeg finner det litt vanskelig å diskutere med deg. Beklager det, for emnet i seg selv er jo litt interessant sosiologisk sett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger ihvertfall å tro at de fleste som leser det jeg har skrevet, kan se at jeg aldri har sagt noe negativt i å ikke velge å ta en lengre utdannelse. Og ditt svar her bekrefter nettopp hvorfor jeg finner det litt vanskelig å diskutere med deg. Beklager det, for emnet i seg selv er jo litt interessant sosiologisk sett.

Å tro at du kan hevde det ene og det andre om deg selv (som AB no less) for å

derved styrke din argumentasjon blir litt for enkelt og gjennomsiktig.

AnonymBruker
Skrevet

Å tro at du kan hevde det ene og det andre om deg selv (som AB no less) for å

derved styrke din argumentasjon blir litt for enkelt og gjennomsiktig.

Dette blir litt for dumt. Heldigvis har jeg ikke det store behovet for å bli trodd av også en annen AB på et diskusjonsforum, men jeg kan garantere deg at om jeg skrev med nick ville det ikke gi så ville det ikke gitt så mye mer informasjon utover det jeg allerede har skrevet. Jeg er ikke på forumet så ofte og har heller ikke skrevet så mye om meg selv.

Jeg synes derimot det kan være interessant med en diskusjon en gang i blant, og som sagt så er temaet i seg selv litt interessant synes jeg.

Jeg har ingen intensjoner om å prøve å overbevise deg at jeg er gift med en med færre år på skolen enn det jeg selv har. Jeg mistenker at det uansett ville vært nyttløst.

Igjen så er min påstand at jeg ikke har sagt noe nedlatende, ufint eller hva det nå skal oppfattes som, om noen som ikke har gjennomført høyere utdanning. Som sagt så er ikke det så veldig viktig for meg personlig.

Du får tro akkurat det du vel, men jeg anbefaler å analysere og prøve å lese noe som ikke står mellom linjene. Noen ganger gjør det nemlig ikke det. Alt er liksom akkurat som det blir skrevet. Verken mer eller mindre.

Og da tror jeg sannelig jeg har sagt mitt :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir litt for dumt. Heldigvis har jeg ikke det store behovet for å bli trodd av også en annen AB på et diskusjonsforum, men jeg kan garantere deg at om jeg skrev med nick ville det ikke gi så ville det ikke gitt så mye mer informasjon utover det jeg allerede har skrevet. Jeg er ikke på forumet så ofte og har heller ikke skrevet så mye om meg selv.

Jeg synes derimot det kan være interessant med en diskusjon en gang i blant, og som sagt så er temaet i seg selv litt interessant synes jeg.

Jeg har ingen intensjoner om å prøve å overbevise deg at jeg er gift med en med færre år på skolen enn det jeg selv har. Jeg mistenker at det uansett ville vært nyttløst.

Igjen så er min påstand at jeg ikke har sagt noe nedlatende, ufint eller hva det nå skal oppfattes som, om noen som ikke har gjennomført høyere utdanning. Som sagt så er ikke det så veldig viktig for meg personlig.

Du får tro akkurat det du vel, men jeg anbefaler å analysere og prøve å lese noe som ikke står mellom linjene. Noen ganger gjør det nemlig ikke det. Alt er liksom akkurat som det blir skrevet. Verken mer eller mindre.

Og da tror jeg sannelig jeg har sagt mitt :)

Red. sånn går det når man er trøtt - selvfølgelig skal det stå IKKE to ganger i den setningen; altså jeg mener at man IKKE skal analysere noe som ikke står skrevet.

Note to self: på tide å ta kvelden ser jeg.

Skrevet (endret)

Hmmm...

Endret av Jellybean78
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker nøyaktig det motsatte: at hun vet godt hva som er viktig i et forhold, og at hun ikke er interessert i en mann hun må betale for de skoene hans.

Høy utdanning er ikke lik høy inntekt, og lav utdanning er ikke lik lav inntekt.

"Mentalt nivå" kan derimot diskuteres, når man dumper noen pga. manglende vitnemål fra høyskoler.

Makan!

Skulle gjerne hatt alder på debattantene her altså, her tror jeg det er mye livserfaring som ennå ikke er erfart.

Anonymous poster hash: 7f3e4...ca0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høy utdanning er ikke lik høy inntekt, og lav utdanning er ikke lik lav inntekt.

"Mentalt nivå" kan derimot diskuteres, når man dumper noen pga. manglende vitnemål fra høyskoler.

Makan!

Skulle gjerne hatt alder på debattantene her altså, her tror jeg det er mye livserfaring som ennå ikke er erfart.

Anonymous poster hash: 7f3e4...ca0

Nå har du tatt dette innlegget ut av sammenheng for å vri og vende litt på det. Som du ser så er opprinnelig innlegget bare et motsvar på et innlegg som gir like lite mening.

Skrevet

Gud hvor mange siv.øk'er og siv.ing'er, direktører og andre jeg har omgang med som får naller ved tanken på en kveld i operaen eller theateret, som er lite opptatt av å lese annet enn fagliteratur... som har en fortåelse av at ekte kunst er figurativ...

Det er vel kanskje ikke så rart at folk som er opptatt for det meste med teknisk gjennomføring, og ikke skapelsen av en ny ide, er hengt opp i det som imponerer mest av rent håndverk når det gjelder billedkunst.

Og det meste av opera er grusomt kjedelig, kan ikke høre hva de synger fordi fokuset er på å få fram fine vokaler i et stemmeleie som ikke går til ytterpunktene hos herrene, og som går så til ytterpunktene hos damene at du kun hører falsett. Og background storyen på de aller fleste operaer er svært, svært tynn, virkelighetsfjern, eventyraktig, uinteressant. Det blir litt sånn at du bare hører på for å høre om de har fine stemmer. Men det trenger du ikke sitte i 3 timer for. Selv 3 timer med Kurt hadde blitt plagsomt.

Skrevet

Fagbrev og fast jobb, er mye bedre enn å være student med flere hundre tusen i gjeld. Tror hun gjordet noe dumt der

• Liker 2
Skrevet

nei, det syntes jeg ikke er noen god grunn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...