AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Dama gjorde det slutt med meg fordi jeg bare har fagbrev, hun synes det ikke var en god nok utdannelse for å bygge videre på i vårt forhold. Hva tenker/mener dere om det? Anonymous poster hash: 11d0b...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Ha ha. Hun minner litt om hun dama som Scarlett Johansson spilte i Don John. Du burde se den filmen. Så skjønner du at du har det bedre uten henne. Anonymous poster hash: 0291d...7e3 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Jeg kjenner mange jenter som synes det er dumpegrunn ja... Anonymous poster hash: 696c7...991
xfce123 Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Hvorfor ble hun sammen med deg? Råttent. Det at hun også sa det - hva er det med jenter? Så mange duster på denne planeten ass. Norges mest intelligente selger bilstereoer. Endret 9. mars 2014 av xfce123 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Lukter troll. Man kan avvise ved mangel på preferanser, men man inngår sjelden forhold for så å dumpe. Anonymous poster hash: 5444d...289 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Hvorfor ble hun sammen med deg? Råttent. Det at hun også sa det - hva er det med jenter? Så mange duster på denne planeten ass. Norges mest intelligente selger bilstereoer. gjør han? Hvem er det? Anonymous poster hash: 8b355...dc4 1
Betty Blue Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Dama gjorde det slutt med meg fordi jeg bare har fagbrev, hun synes det ikke var en god nok utdannelse for å bygge videre på i vårt forhold. Hva tenker/mener dere om det? Anonymous poster hash: 11d0b...bb4 Det kommer an på hva hun har selv og hvorfor hun tenker slik, tenker jeg. Har hun høyere studier selv, og tenker at en studiebakgrunn og intellektuell stimulans er noe hun verdsetter i stor grad hos en potensiell mann, så er det ingenting galt i det. Det er mulig hun har trodd at du har hatt ambisjoner om å skaffe deg dette. Endret 9. mars 2014 av Ibsenfrue 6
Betty Blue Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Hvorfor ble hun sammen med deg? Råttent. Det at hun også sa det - hva er det med jenter? Så mange duster på denne planeten ass. Norges mest intelligente selger bilstereoer. Han som har skåret høyest på mensatesten i Norge gjør det ja. Han leser også svært mye ved siden av jobben etter det jeg har forstått, og har sikkert mye kunnskap i tillegg til fordelene IQ' en hans gir ham . Men det er egentlig helt irrelevant i denne saken... Høyere utdannelse betyr mange ganger at det finnes nysgjerrighet, ambisjoner og drivkraft hos en person. I tillegg gir høyere utdannelse bredere perspektiv, samt trening i å tenke analytisk og vitenskapelig. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Han som har skåret høyest på mensatesten i Norge gjør det ja. Han leser også svært mye ved siden av jobben etter det jeg har forstått, og har sikkert mye kunnskap i tillegg til fordelene IQ' en hans gir ham . Men det er egentlig helt irrelevant i denne saken... Høyere utdannelse betyr mange ganger at det finnes nysgjerrighet, ambisjoner og drivkraft hos en person. I tillegg gir høyere utdannelse bredere perspektiv, samt trening i å tenke analytisk og vitenskapelig. Nettopp. Anonymous poster hash: bd031...5cd 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Ville gjort det samme om jeg var henne. Men utdanning er veldig høyt verdsatt i min omgangskrets og har vært en selvfølge der jeg vokste opp, og de med fagbrev som gikk yrkeslinjer på vgs ble sett kraftig ned på. Betyr ikke at du ikke er en flott fyr. Men hun er ikke riktig for deg Anonymous poster hash: 11d68...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 Hvorfor ble hun sammen med deg? Råttent. Det at hun også sa det - hva er det med jenter? Så mange duster på denne planeten ass. Norges mest intelligente selger bilstereoer. Trondheims mest intelligente, han som designer IQ-nøttene til Dagbladet scorer 5-8 poeng høyere (192-196, husker ikke helt) og er skandinavias mest intelligente. Anonymous poster hash: 2b112...6c7
Edvarda Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Dama gjorde det slutt med meg fordi jeg bare har fagbrev, hun synes det ikke var en god nok utdannelse for å bygge videre på i vårt forhold. Hva tenker/mener dere om det?Anonymous poster hash: 11d0b...bb4 Det høres rart ut at dere var et etablert par, og så bestemte hun seg plutselig for dette? Men hvis dere bare datet, og hun fikk vite at du ikke har, eller vil ta, utdanning, da forstår jeg det godt. Jeg er ferdig med å overse at mannen ikke har tatt noen utdannelse, siden forskjellen på oss merkes veldig godt i et forhold over tid. De færreste uutdannede er mensa-medlemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Jeg tenker at hun enten ikke klarer å vurdere hva som er viktg i et forhold som skal vare, eller så er hun interessert i partnerskap med en mann som kan betale de dyre skoene hennes.Anonymous poster hash: a342e...9b5
Gjest Lille-pus Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Dama gjorde det slutt med meg fordi jeg bare har fagbrev, hun synes det ikke var en god nok utdannelse for å bygge videre på i vårt forhold. Hva tenker/mener dere om det? Anonymous poster hash: 11d0b...bb4 Om hun ellers synes du er mannen for henne, men dumpet deg kun basert på at du ikke har en høyere akademisk utdannelse... Da synes jeg hun er så tett i nøtta at hun burde beskyttes mot seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Ville gjort det samme om jeg var henne. Men utdanning er veldig høyt verdsatt i min omgangskrets og har vært en selvfølge der jeg vokste opp, og de med fagbrev som gikk yrkeslinjer på vgs ble sett kraftig ned på. Betyr ikke at du ikke er en flott fyr. Men hun er ikke riktig for deg Anonymous poster hash: 11d68...3c6 Unger i VGS alder er ikke akkurat reflekterte da, hjernen er jo ikke ferdig utviklet heller. Snekkere, rørleggere og elektrikere, hva skal man med dem lizzom? Mange unge tror man må ha papirer på at man er intellektuelt oppegående.. Du kommer nok ned på jorda, når du blir eldre. Anonymous poster hash: 7f3e4...ca0 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 Jeg tenker at hun enten ikke klarer å vurdere hva som er viktg i et forhold som skal vare, eller så er hun interessert i partnerskap med en mann som kan betale de dyre skoene hennes.Anonymous poster hash: a342e...9b5 Jeg tenker nøyaktig det motsatte: at hun vet godt hva som er viktig i et forhold, og at hun ikke er interessert i en mann hun må betale for de skoene hans. Anonymous poster hash: eda82...e75 3
Gjest Tingelinling Skrevet 9. mars 2014 #19 Skrevet 9. mars 2014 Ville gjort det samme om jeg var henne. Men utdanning er veldig høyt verdsatt i min omgangskrets og har vært en selvfølge der jeg vokste opp, og de med fagbrev som gikk yrkeslinjer på vgs ble sett kraftig ned på. Betyr ikke at du ikke er en flott fyr. Men hun er ikke riktig for deg Anonymous poster hash: 11d68...3c6 Jeg er veldig enig i at hun ikke er rett dame for trådstarter. Jeg kan til og med være enig i at det er helt ok å ikke ville ha et forhold med noen som har lavere utdanning enn deg. MEN å se ned på noen som velger yrkesfag er virkelig lite sjarmerende. Jeg tror det er viktig at folk velger en yrkesretning som interesserer dem. Jeg tror faktisk også at det finnes mange som har valgt yrkesfag som er svært oppegående. Det er bare ikke alle som finner legeyrket eller jus interessant. (...og takk og lov for det. Uten mangfoldet blir verden trist og grå.) 1
xfce123 Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Men det er egentlig helt irrelevant i denne saken... Høyere utdannelse betyr mange ganger at det finnes nysgjerrighet, ambisjoner og drivkraft hos en person. I tillegg gir høyere utdannelse bredere perspektiv, samt trening i å tenke analytisk og vitenskapelig. Høyere utdannelse gir status. Det gjør deg mer verdt som menneske. Spesielt ovenfor damer. Ser man på det litt mer nøkternt, og sammenlikner utdannelser, så kan man for enkelte ekspresstog inn i byråkratiet gjøre det vel så økonomisk lurt om man har yrkesutdannelse, fikser eget firma, osv. Du får penger i tidligere alder. Ved smarte disposisjoner kan du ende opp med passiv inntekt på et tidligere tidspunkt. Alternativt kan du porsjonere ut slik at du disponerer tiden din på et måte som gir deg mer glede. Når du slipper å lese fag på fritid i slutten av 20 årene og 30 årene, og flytte rundt i landet etter jobber, men har solid økonomi, så kan du f.eks ha mer tid med barna dine, være ung som far, eller mer velstående som far om du venter litt. Du har et familiegrunnlag. Du har større muligheter for å jobbe svart, og på den måten bedre økonomien, og forutsatt at du klarer å skaffe deg stor nok omgangskrets av håndverkervenner, så kan du kjapt få bygget deg boligobjekter som kan leies ut ved å bytte tjenester som det er vanskeligere å beskatte, slik mange gjør, ettersom systemet vårt gjør det lønnsomt. Tilbake til det jeg sa om passiv inntekt. Blant de som tar høyere utdanning, så er det en langt større prosentandel som hverken fikser kjæreste eller fikser familie. Ser du på den kjempehaugen som f.eks velger medisin, så utdanner de seg dritlenge, og flytter rundt som nomader om de ikke blir fastleger, til de er oppi førti-årene, og det kommer bare til å bli verre. Ikke et klokt valg, da kan du heller om du er interessert i å hjelpe andre, bruke litt av det du tjener på å sponse utdeling av ulltepper, eller suppe hos frelsesarmeen. Mennesker betaler en høy pris for dette behovet for ekstern validering. Her var det snakk om en som allerede hadde kommet igjennom nåløyet hos ei dame. Da er det vel slik at hun fant noe bedre, fant ut at hun syns han var for kjedelig eller for enkel, eller fant noe annet hun ikke likte, så da var det best å bruke "ingen utdannelse"-kortet. Bill Gates har vel heller ingen formell utdannelse, men jeg tviler på at mannen er enkel av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå