AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #21 Skrevet 8. mars 2014 tror du bør bytte jobb ellers er det vel ikke alle som jubler hver dag på jobben for å si det sånn Anonymous poster hash: ed4e5...164 2
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #22 Skrevet 8. mars 2014 Som ungjente jobbet jeg i butikk ved siden av skolen og i feriene. Jeg holdt på å kjede meg til døde, og dagene gikk saaakte. Der og da bestemte jeg meg for å ta høyere utdanning og at jeg aldri skulle jobbe på butikk igjen. Nå har jeg en jobb der jeg ikke merker at tida flyr. Sier ikke at alle opplever det slik med butikkjobb, men om du ikke jobber med noe du brenner for, eller opplever som interessant eller viktig, ja så kan dagene bli veldig lange og trøttende.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #23 Skrevet 8. mars 2014 Ts her. Takk for alle innspill og svar. Jeg tror nok det er pga jeg er sykt lei av jobben min å gjøre. Jeg merker at jeg er den siste tiden veldig utålmodig på jobb og blir lett sur på alt og ingenting. Man skulle tro jeg hadde pms hele året! Kunder merker det gjerne ikke og ikke kolleger heller men inne i meg så koker det. Irriterer på meg trege kunder som bruker så lang tid på å betale eller kommer inn og skal bytte noe osv. Jeg er utdannet innen helse og driver og søker etter jobb men foreløpig er det ingenting. Håper på å bytte jobb snart men er redd det skjer det samme i nye jobben! Jeg er utplassert på et legekontor hvor jeg harpe praksis men også der merker jeg at jeg blir fort sliten og bare ser på klokken hele tiden. Skjønner ikke hva som feiler meg. Er ikke sånn på fritiden. Har masse energi ellers og er i topp humør men hvis jeg vet jeg skal på jobb så blir jeg fysisk dårlig. Er jeg allergisk mot arbeid? Går det an? Jeg er bare 25 år og har hele livet foran meg og oppfører meg som om det er på tide å pensjonere seg?Anonymous poster hash: dbf61...70a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #24 Skrevet 8. mars 2014 Har du fått sjekket synet? Kanskje du rett og slett trenger briller. Anonymous poster hash: 71539...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #25 Skrevet 8. mars 2014 Vurderer også å sjekke synet ja. Tror det kan være noe der. TsAnonymous poster hash: dbf61...70a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #26 Skrevet 9. mars 2014 hvis du ikke har det sånn når du driver med ting på fritiden så er du nok bare drittlei av jobben/eller lignende. Hvis du er sånn hele tida kan det hende det feiler deg noe. jeg har en søvnforstyrrelse og hadde det sånn som deg. Jeg var helt tom for energi etter bare noen timer på jobb. Anonymous poster hash: 1874e...6ea
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har også følt det sånn. Lurte på om det var noe psykisk.Anonymous poster hash: d11bf...ba6
Rainbow Skrevet 10. mars 2014 #28 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Redbull inneholder mye sukker og da går blodsukker opp og ned. 7 år i arbeidslivet og utbrent, tror ikke det du. Har jobbet i 30 år jeg og er utbrent. Hadde mye tunge jobber og møtte veggen for 2 år siden. Mange gir så fort opp gitt. Anonymous poster hash: 7f5b3...7a3 Det har da ingenting med tid å gjøre, men hvor hardt man sliter seg ut, hvor mye man ignorerer kroppens signaler, hvor mye man driter i at man er sliten og står på døgnet rundt likevel. Jeg ble utbrent etter fem år i en jobb der jeg jobbet døgnet rundt, helger, helligdager etc. Møtte veggen flere ganger i jobben, men tenkte at jeg kunne ikke ødelegge for sjefer og kolleger med å sykemelde meg, så jeg bare fortsatte. Da jeg endelig kollapsa fullstendig og slutta tok det tre år før jeg kunne jobbe igjen. Alle har en grense, og det er forskjellig hvor mye som skal til før man krysser den, og hvor langt over den man går før man blir sjuk. Man kan fint bli utbrent av kort tid, om intensiteten er høy nok og evnen til å ignorere kroppens signaler er stor nok. Når du selv har blitt utbrent vet du jo hvor fælt det er, og da bør du ikke mene du har den eneste fasiten på hvordan man blir det. Når alt det er sagt tror jeg ikke TS er utbrent utfra beskrivelsene, det høres mer ut som trøtthet og slitenhet generelt. Men det er ikke noe vi kan bedømme, for vi får så lite informasjon. TS, her er noe av det jeg opplevde da jeg ble utbrent, kjenner du deg igjen i noe av det? - Veldig høy arbeidsmoral, nektet å være borte, tenkte alltid på at jeg måtte stå på for å ikke ødelegge for andre, tok på meg mer og mer og tenkte ofte at "det er like greit å gjøre det selv". - Tok aldri pause, tenkte på jobb og planla ting også når jeg ikke var der. - Begynte å utvikle fysiske problemer (som var kroppens måte å skrike STOPP på, men jeg ignorerte det likevel og satte det ikke i sammenheng). Fikk ting som migrene, angst, pusteproblemer, søvnmangel etc - Fullstendig utslitt selv etter en lang natts søvn, men sov som oftest dårlig. - Ikke i stand til å ha fritid/sosialt liv, ble utslitt av å møte andre. Jobb, kollaps på sofaen. - Ble sliten av veldig lite når jeg først slutta og lot meg selv hvile. Kunne være på gråten i butikken fordi det var så slitsomt å finne noe å spise. - Orka ikke møte folk, det tok halvannet år før å være sosial ikke var fullstendig utmattende, noe jeg trengte dager på å komme meg fra. - Kortere lunte, mer oppfarende, reagerte sterkere følelesmessig på "småting". - Ute av stand til å trene fordi fysisk aktivitet gjorde meg sykere (inntil jeg hadde blitt litt friskere, da gjorde det meg bedre). Ogsåvidere. Utbrenthet og det å være skikkelig sliten er ikke det samme. Det tar ikke et par uker å komme seg, akkurat. Men om man er lei av jobben og blir sliten av den er det ille det også. Vi kan ikke sitte her og si at du skal skjerpe deg, for vi aner ikke hvordan det er. Kanskje bør du se deg om etter ny jobb. Sjekke synet siden du får svie i øynene. Sjekke stoffskiftet, vitanminmangel og sørge for at du får nok søvn. Ikke sitte på skjerm rett før du skal sove. Passe på å hvile nok, og ikke alltid si ja til alt, men la deg få tid til å hente deg inn. Edit: Ser nå at du skriver at du har masse energi på fritiden. Da er du definitivt ikke utbrent. Lar innlegget stå likevel, kan hende det kan hjelpe andre! Endret 10. mars 2014 av Rainbow81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå