AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Alle oppegående mennesker burde vel klare å være på jobb i 8 timer og fremdels glede seg til noe annet på kvelden, mens jeg er sykt lei etter 4 timer. Jeg er trøtt. Det svir på øynene og jeg er generelt i dårlig form de siste 4 timene på jobb! Drikker redbull og slikt men det hjelper aldri. Er så lei og trøtt at jeg holder på å grine så sykt lei jeg er! Er dette normalt? Anonymous poster hash: dbf61...70a
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Redbull er nok ikke noen god løsning. Hva spiser du til lunsj? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Spiser noe enkelt, skive med noe pålegg og et eller kaffi. Drikker også masse vann og prøver å ha bedre innstilling men er så stuptrøtt og lei at jeg lurer på om jeg er utbrentAnonymous poster hash: dbf61...70a
Gjest Teora Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Spiser du frokost, og en sunn lunsj? Og får i deg nok vann jevnt utover dagen? Det er viktigere enn redbull, som jeg strengt tatt ville kuttet ut. Om det svir i øynene antar jeg at du i likhet med meg arbeider foran en PC-skjerm mye av dagen. Kanskje du bør tenke gjennom lysstyrke på skjermen, og om du sitter riktig i forhold til den? Jeg slapper bedre av i øynene om jeg sitter slik at jeg ser rett på og litt ned på skjermen, fremfor oppover, på en måte. Om du har mulighet ville jeg brukt de siste fem minuttene av lunsjen på å få litt frisk luft. Ta med en kaffekopp utenfor, og ta noen dype pust i ro og fred før du innstiller deg på at "nå er jeg klar for ny innsats". Det hjelper pittelitt for meg i hvertfall, selv om jeg selv sliter med å holde motet oppe etter lunsj. Å orke ting etter jobb klarer jeg dessverre ikke så ofte selv heller, men hjelper å spise en banan eller noe før jeg går fra jobb, og gå direkte for å treffe noen, handle eller gå en tur for mosjon. Så kan jeg heller kollapse etterpå. Det siste rådet mitt gjelder mest om du har en jobb av type stå opp tidlig hver dag. Da må du også passe på å komme deg i seng tidlig nok - jeg står opp seks og MÅ være i seng før 22 om jeg skal ha sjans å komme gjennom uken uten å være på gråten før helgen nærmer seg. Har også nesten sluttet å drikke alkohol, og legger meg som regel innen midnatt i helgene også, for å beholde søvnrytmen. Dødsens kjedelig, men dette er de tingene som får meg til å i det minste kunne yte noelunde på jobb. Endret 9. mars 2014 av Teora 5
Millimani Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Alle oppegående mennesker burde vel klare å være på jobb i 8 timer og fremdels glede seg til noe annet på kvelden, mens jeg er sykt lei etter 4 timer. Jeg er trøtt. Det svir på øynene og jeg er generelt i dårlig form de siste 4 timene på jobb! Drikker redbull og slikt men det hjelper aldri. Er så lei og trøtt at jeg holder på å grine så sykt lei jeg er! Er dette normalt?Anonymous poster hash: dbf61...70a Utbrent? Er det forhold på jobben din som gjør at du er i dårlig form? Siden du stadig svir på øynene så sitter du kanskje mye foran en dataskjerm, eller så er du rett og slett allergisk mot noe? Du kan evt prøve kunstig tårevæske, og se om det kan hjelpe på øynene som antakelig er tørre siden de svir sånn. Redbull er ikke å anbefale, ta heller te eller Farris. Du har lyst å grine fordi du er så lei... Da bør du se om du kan finne deg en annen jobb, eller ta andre arbeids-oppgaver på jobben du har nå. Ta deg en tur til legen og snakk ut om problemene dine, det skader ikke. "Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne" ~Solan Gundersen~ Endret 8. mars 2014 av Millimani
Gjest Lille-pus Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Hmmm.... er kollegene dine også plaget med svie i øynene? Jeg mistenker ventilasjonssystemet hod dere ikke er helt 'på stell'. Det gir gjerne slike plager og med lavt oksygennivå blir du sliten... dødsliten. Og så er det den tiden på året hvor vitaminlagrene hos mange av oss er på bunn... Måtte selv krype til korset og få undersøkt hvordan mine lagre stod til, - og det gjorde de ikke... så her er det påfyll og 'tvangsinntak' av tran.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Kan skyte inn sammen med de andre tngene at du kan sjekke stoffskiftet ditt om du er sliten hele tiden, samme med jern,blodprosent. Anonymous poster hash: b0e07...6c5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Takk for svaret ditt. Setter pris på en så lang melding, det viser at du brydde deg. Jeg jobber i dagligvarehandel det arbeidsoppgavene varier veldig og jeg sitter stort sett aldri i ro heller. Spiser god frokost og sørger for å få i meg nok væske. Men er på gråten når jeg har jobbet 4 timer. For det er jo 4 timer igjen og jeg er tapt for energi allerde. Trives på jobb, godt arbeidsmiljø og osv. Men orker rett og slett ikke jobbe. Men nå tvinge meg til å holde ut...Anonymous poster hash: dbf61...70a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Ts her. Føler meg egentlig bare veldig lat når jeg kommer på jobb. Det er liksom ikke det jeg har mest lyst til. Andre ting er mer fristende enn å jobbe men jeg har nå alltid vært sånn egentlig. Men skjønner likevel at man må jobbe for pengene sine så jeg prøver alt jeg kan. Egentlig så svir jeg på øynene veldig ofte. Når jeg er hjemme går det fint men med engang jeg kommer ut så svir det. Kan vel ikke være allergisk mot luft vel? Uff. Skal til legen igjen på mandag men har vært inne før angående trøttheten og tok diverse blodprøver. Men ingenting var galt med meg så jeg går ut ifra at det er psykisk. Lurer bare på om jeg har rett og slett jobbet for mye og trenger en pause. Som sagt jeg jobber i en dagligvare butikk og det er ingen flere som føler som meg her på jobb. Vi er en god gjeng som prater om alt men ingen føler seg trøtt eller noe fysisk. Har selvfølgelig ikke nevnt at jeg er lei, vil ikke være den klage kjerringen heller. Blir fysisk trøtt av å jobbe. Men tenker at det må være noe psykisk. Har litt angst for sykdommer så sjekker meg ofte hos legen men er frisk så vet ikke hva kan jeg gjøre. Hadde vært deilig med en tur til Maldivene eller noe. Helst i noen måneder! Anonymous poster hash: dbf61...70a
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Kan det være at du ikke finner jobben din interessant nok? Om man jobber med noe man virkelig liker og blir oppslukt av, så flyr timene som en lek, man merker ikke at tida går. Selv om du sier du trives på jobb, så kan det jo hende at arbeidsoppgavene ikke er spennende eller utfordrende nok for deg. På tide å skifte beite? Endret 8. mars 2014 av Nordis
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Spiser noe enkelt, skive med noe pålegg og et eller kaffi. Drikker også masse vann og prøver å ha bedre innstilling men er så stuptrøtt og lei at jeg lurer på om jeg er utbrentAnonymous poster hash: dbf61...70a Utbrent? Hvor mange år har du jobbet? Anonymous poster hash: 7f5b3...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Ts her. Føler meg egentlig bare veldig lat når jeg kommer på jobb. Det er liksom ikke det jeg har mest lyst til. Andre ting er mer fristende enn å jobbe men jeg har nå alltid vært sånn egentlig. Men skjønner likevel at man må jobbe for pengene sine så jeg prøver alt jeg kan. Egentlig så svir jeg på øynene veldig ofte. Når jeg er hjemme går det fint men med engang jeg kommer ut så svir det. Kan vel ikke være allergisk mot luft vel? Uff. Skal til legen igjen på mandag men har vært inne før angående trøttheten og tok diverse blodprøver. Men ingenting var galt med meg så jeg går ut ifra at det er psykisk. Lurer bare på om jeg har rett og slett jobbet for mye og trenger en pause. Som sagt jeg jobber i en dagligvare butikk og det er ingen flere som føler som meg her på jobb. Vi er en god gjeng som prater om alt men ingen føler seg trøtt eller noe fysisk. Har selvfølgelig ikke nevnt at jeg er lei, vil ikke være den klage kjerringen heller. Blir fysisk trøtt av å jobbe. Men tenker at det må være noe psykisk. Har litt angst for sykdommer så sjekker meg ofte hos legen men er frisk så vet ikke hva kan jeg gjøre. Hadde vært deilig med en tur til Maldivene eller noe. Helst i noen måneder! Anonymous poster hash: dbf61...70a Du har vært hos legen, og der fikk du til svar at ingenting feiler deg, ikke sant? Går utifra du spiser normalt sunt, at du får nok søvn. Du trives på jobb, sier du. Det som da står igjen, er nok at du er litt lat, tenker jeg. At du helst ikke vil jobbe. Vond sirkel dette som du må komme deg ut av. Begynn å tren, vær litt mer aktiv på fritiden, gled deg over at du har en jobb. Alle må jobbe for å overleve, vet du. Så, ta deg sammen. Anonymous poster hash: 488b4...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Har jobbet bare 7 år totalt. HahaAnonymous poster hash: dbf61...70a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Opplever du det samme privat? Har du noen hobby og blir du sliten av den/de? Opplevde du det likt i tidligere jobber? Spør sjefen din om du kan bytte avdeling for noen uker for å se om det bedrer seg? Tiltak på arbeidsplassen som å lufte og ha litt trim. Spis sunt og godt. Ikke stress og løp rundt. Anonymous poster hash: 52314...f37 1
Millimani Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Har jobbet bare 7 år totalt. HahaAnonymous poster hash: dbf61...70a Det betyr ikke at du ikke kan være utbrent 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Spiser noe enkelt, skive med noe pålegg og et eller kaffi. Drikker også masse vann og prøver å ha bedre innstilling men er så stuptrøtt og lei at jeg lurer på om jeg er utbrentAnonymous poster hash: dbf61...70a Nei skjerp deg. Dette er ikke å være utbrent. Slutt å drikke redbull, spis sunt og nok på jobb, tren etter jobb og kom deg i seng til skikkelig tid. Anonymous poster hash: 23247...5c3 3
Amarinda Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Jeg tenker at du er umotivert og lei, kanskje på tide å vurdere ny jobb, evt prøve å studere? Eller, om du har råd og mulighet til det, spare opp og reise verden rundt? Godt mulig at du er kommet dit i livet at du må i gang med noe nytt, og det å være umotivert er vel et sterkt tegn på at du gjøre noe aktivt, og det snart. Forresten, det å jobbe mot en lengre ferie o.l. kan jo gjøre det mer motiverende å være på jobb også 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Redbull inneholder mye sukker og da går blodsukker opp og ned. 7 år i arbeidslivet og utbrent, tror ikke det du. Har jobbet i 30 år jeg og er utbrent. Hadde mye tunge jobber og møtte veggen for 2 år siden. Mange gir så fort opp gitt. Anonymous poster hash: 7f5b3...7a3 1
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 En som spør over her om du opplever det samme på fritida. Det er jo et interessant spørsmål. Blir du like sliten en dag du har fri fra jobb f.eks? Om du ikke blir det, så er det vel ikke noe direkte medisinsk i veien med deg. Da ville jeg lett etter andre årsaker. 2
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #20 Skrevet 8. mars 2014 Det trenger da ikke å ta mange år å bli utbrent. Et år med for mye jobb på en plass du egentlig ikke trives er mer enn nok. Men jeg tror ikke nødvendigvis at du er utbrent. Passer ikke helt med det at du er trøtt. Utbrent her er mye mer enn det og ligner veldig på/er det samme som en depresjon. Jeg tror også at det kunne vært en ide å bytte jobb. Ingen har vondt av miljøskifte av og til. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå