Gå til innhold

Hvorfor omtales norske (og nordeuropeiske) jenter som de fineste i hele verden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Artikler som: "Derfor tiltrekkes menn av blondiner", "Homofile menn leser kart dårligere enn hetrofile" og "Mennenes huleboer-instinkter bla bla bla", kaller jeg useriøs forskning.

Leser heller illustrert vitenskap.

Anonymous poster hash: b7498...f2b

Enig, Venezuela, som har vunnet Miss Universe flest ganger er ikke på lista en gang. Indiske kvinner er vel også regnet som pene, det samme gjelder persiske og spanske. At amerikanske har fått plass og ikke disse sier litt om seriøsiteten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du avskriver her alt du ikke liker bare fordi du ikke liker det. En serios avis med tusenvis av journalister med doktorgrader som jobber for å finne frem til forskning som er politisk objektiv er noe du simpelthen må ta i betraktning

Hvis du avskriver ALL forskning som noensinne er gjort, uavhengig av hva slags bakgrunn de har og hvor mange år de har jobbet for sin research, så har du et problem. Jeg gjetter at du lett sluker forskningen som stotter dine antakelser eller meninger lett, og forkaster resten.

Tar ikke tråden din alvorlig etter dette. Det er greit at du har din mening, men du fremstår som et barn når du ikke aksepterer at det er bakgrunn for hvorfor andre tenker annerledes.

Anonymous poster hash: 7a787...a9d

Nei, jeg avskriver ikke all forskning jeg ikke liker! Jeg avskriver det som høres mer ut som synsing/bekreftelse av stereotypier uten ordentlig beviser.

http://www.side2.no/2508692.html

Jeg HATER det fakta at en av 25 indere har en genfeil som gjør at de utvikler hjerteproblemer i ung alder, men ser at de har funnet et gen som ødelegger hjertemuskelen. Kan ikke avskrive det som er sant! Men de har vel ikke funnet noe gen som viser at menn foretrekker blondiner fremfor brunetter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, selv de mest blonde av oss har noen mørke hår et par steder. Du ser, f.eks på bildene ovanfor at de fleste "blondinene" sporter mørkere øyenbryn, et helt kart tegn på den "virkelige" hårfargen før det ble farget blondt.

Anonymous poster hash: d56b5...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg avskriver ikke all forskning jeg ikke liker! Jeg avskriver det som høres mer ut som synsing/bekreftelse av stereotypier uten ordentlig beviser.

http://www.side2.no/2508692.html

Jeg HATER det fakta at en av 25 indere har en genfeil som gjør at de utvikler hjerteproblemer i ung alder, men ser at de har funnet et gen som ødelegger hjertemuskelen. Kan ikke avskrive det som er sant! Men de har vel ikke funnet noe gen som viser at menn foretrekker blondiner fremfor brunetter?

Hvis en undersøkelse viste at folk foretrakk å kjøpe en rød jakke framfor en grønn jakke, ville dere med en gang trodd det var biologisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg.

Hvis man er vant til å høre en ting hele livet, tror man at det er den eneste sannhet. Men er man ute etter å legitimere medias framstilling av blonde som verdens skjønneste (og den nordiske rases overlegenhet), kan man vise til artikler som "why men prefer blondes".

Er det biologisk at afro-amerikanske barn velger å leke med hvite dukker framfor mørkere dukker?

Kjenner en liten afrikansk jente som sier at hun kunne ønske hun var hvit! Ingen biologi! Bare hjernevask fra samfunnet! Og samtidig går de hvite, bleke damene i solarium for å bli brune! Synes det hele er oppspinn! De hvite vil bli mørkere og de mørke vil bli lysere.

Men de som er interessert i å hevde seg selv og sin egen folkegruppe som den fineste, kan når som helst trekke fram en eller annen artikkel som støtter dem.

Jepp. Det er kulturelle faktorer også. Det har nok noe for seg det med at man trekkes til lyst hår pga. østrogen, men det er slettes ikke så enkelt. Hvis man ser litt på film, musikkbransjen etc. ser man et flertall av blondiner - det er ikke tilfeldig.

Anonymous poster hash: 6e71e...2fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

At veldig mange ikke er naturlig blonde vet man vel, men en god del er blonde som barn og får mørkere hår med årene.

Vi har mange hårfarger men få har naturlig svart hår.

Når det gjelder øyenfarge så har vel det store flertallet av etnisk norske blå, grå eller grønne øyne.

Anonymous poster hash: d9a11...3b1

Ja,nettopp,og vet virkelig folk at det ikke er naturlig? :) Virker jo som noen tror at folk i skandinavia ser sånn ut.Ikke at det er så viktig,men det er jo ganske mange ulike hårfarger.

Det er vel en ganske god del som har brune øyne også,og som er etniske norske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror at iom. at blondt er så sjeldent ligger det en slags status, et trofè eller premie i det å ha platinablondt hår. Det skal liksom bare èn neger til så er genbassenget fordervet for alltid. Blondt hår (mangel av pigmentgener) er så ressesivt at nesten et hvilken som helst annet gen vil få det endelige uttrykket. Når det er sagt er det en kjensgjerning at mørkere (markerte) øyenbryn faktisk er finere. For ikke å snakke om øyevipper. Men jeg mener en mellomting er bra, er ikke fint når blondyen blir altfor dirty.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp. Det er kulturelle faktorer også. Det har nok noe for seg det med at man trekkes til lyst hår pga. østrogen, men det er slettes ikke så enkelt. Hvis man ser litt på film, musikkbransjen etc. ser man et flertall av blondiner - det er ikke tilfeldig.

Anonymous poster hash: 6e71e...2fe

Østrogen? Blonde kvinner har ikke mer østrogen enn mørkhårede kvinner. Hvis det var sånn ville det jo bety at blonde menn hadde mindre østrogen enn mørkhårede menn.

Om man er født med svart hår, er det ikke fordi man har mindre østrogen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hårfarge har med gener og melanin å gjøre, ikke østrogen. Ok, en del kvinner med hormonforstyrrelser kan få mørk hårvekst, men ikke kom her å si meg at en svarthåret kvinne har mer testosteron enn en blond kvinne. Er forskjell på å være født mørkhåret og å få mørk hårvekst når man egentlig er lyshårig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at iom. at blondt er så sjeldent ligger det en slags status, et trofè eller premie i det å ha platinablondt hår. Det skal liksom bare èn neger til så er genbassenget fordervet for alltid. Blondt hår (mangel av pigmentgener) er så ressesivt at nesten et hvilken som helst annet gen vil få det endelige uttrykket. Når det er sagt er det en kjensgjerning at mørkere (markerte) øyenbryn faktisk er finere. For ikke å snakke om øyevipper. Men jeg mener en mellomting er bra, er ikke fint når blondyen blir altfor dirty.

Finnes ingen (ihvertfall svært, svært få) voksne som har platinablondt hår. Hvitblondt hår er vanlig blant albinoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor blondt hår er attraktivt kan du få svar på her:

http://www.theguardian.com/science/2010/jun/04/men-blonde-women-attractive

Anonymous poster hash: 7a787...a9d

Og her har du for dem med mørkt hår:

http://uk.askmen.com/top_10/dating/top-10-reasons-why-gentlemen-prefer-brunettes.html

http://www.stylelist.com/read/blondes-vs-brunettes-what-your-hair-color-says-about-you/

You may assume that "Gentlemen Prefer Blondes" (ah, Marilyn!), but as it turns out, a study conducted by the University of Westminster in the U.K. and the Scandanavian Journal of Psychology suggests that men in fact prefer brunettes.

The study was conducted with a fair-skinned woman going to three different nightclubs with her hair dyed brunette, blonde, or red. It was done professionally so that she looked natural, and the goal was to see how many men approached her.

She was approached the most as a blonde, second as brunette and least as a redhead, but when further inquiries were made with men at those same clubs, they said they found her as a brunette more appealing overall. To them, she came across most attractive, intelligent, approachable and dependable as a brunette, more temperamental as a redhead, and needy as a blonde.

Anonymous poster hash: 8a451...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, man finner hva man leter etter, heter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste skandinaviske jenter med blondt hår har mørkblondt eller mellomblondt hår. Bare albinoer som har platinablondt hår.

Skandinaver har blond hårtype, som kan være alt fra lys blond til mørk blond (svart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skandinaver har blond hårtype, som kan være alt fra lys blond til mørk blond (svart).

Ikke kom å si meg at det finnes mange voksne skandinaver med platinablondt/hvitblondt hår.

De fleste som har slikt hår har farget det: http://www.short-hair-style.com/images/short-hair-platinum-blonde-47366.jpg

Selv om myten sier at alle skandinaver har platinablondt hår, er det tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mørk blond (svart)? Hva mener du? Er mørkblondt hår svart???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, man finner hva man leter etter, heter det. Anonymous poster hash: b7498...f2b

Jeg regner med at du er i lysblondkategorien og mener at jeg tar feil fordi jeg finner artikler som peker på at menn liker kvinner med mørkt hår? Er ikke det litt...smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg regner med at du er i lysblondkategorien og mener at jeg tar feil fordi jeg finner artikler som peker på at menn liker kvinner med mørkt hår? Er ikke det litt...smålig.

Du tar feil. Jeg er trådstarter og skulle bare si at man finner det man leter etter, enten det peker mot at menn foretrekker blonde eller brunetter.

Sorry for at jeg var så uklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mørk blond (svart)? Hva mener du? Er mørkblondt hår svart???

http://best-haircuts.com/dark-blonde-hair-color-ideas-740.html

Hun er mørk blonde her. :)

http://womennbeauty.com/951067-dark-blonde-hair-color-pictures.html

Jeg har samme farge som Angelina Jolie her, mørk askeblond. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://best-haircuts.com/dark-blonde-hair-color-ideas-740.html

Hun er mørk blonde her. :)

http://womennbeauty.com/951067-dark-blonde-hair-color-pictures.html

Jeg har samme farge som Angelina Jolie her, mørk askeblond. :)

Kan ikke kalle Angelinas hår for svart. Det er heller brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hørt at nordiske kvinner er de vakreste. Må være noen herfra da som har funnet på det.

Derimot blir brasilianske kvinner og kvinner fra Venezuela beskrevet som de vakreste i verden.

Blond hårfarge spiller ingen rolle om du ikke har alt det andre.

Jeg har selv bodd i ett tropisk land lenge og faktisk så sa de fleste der at de foretrakk mørke damer fremfor blonde.

Jeg er selv helnorsk om det skulle være noe tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...