Gå til innhold

Hvorfor omtales norske (og nordeuropeiske) jenter som de fineste i hele verden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forstår godt at norske heller vil være sammen med noen fra en vestlig kultur.

Anonymous poster hash: b7498...f2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og den artikkelen.......... Tror ikke mye på sånn ukeblad-vitenskap.

Har du i det hele tatt lest aviser tidligere? The Guardian er en av Englands viktigste aviser, langt mer serios enn Aftenposten og hvis du tok 3 min og leste sa er det en kildeliste som viser til forskning.

Anonymous poster hash: 7a787...a9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor sier du "sorry"? Du bekrefter bare det jeg sa. De fleste norske kvinner er ikke interessert i menn fra kulturer langt fra dem selv. Betyr ikke at de bare liker skandinaver.

Tror det har noe med kulturen å gjøre.

Tror ikke det er noe biologisk som gjør at de bare blir tiltrukket av hvite. Man vil helst ikke være sammen med noen som tenker ekstremt forskjellig fra en selv. Man vil jo gjerne dele verdier som kvinnesyn, barneoppdragelse, demokrati osv.

Dessuten finnes det mange adoptivbarn og de som er halvt norsk/halvt noe annet som føler seg 100% norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du i det hele tatt lest aviser tidligere? The Guardian er en av Englands viktigste aviser, langt mer serios enn Aftenposten og hvis du tok 3 min og leste sa er det en kildeliste som viser til forskning.

Og alt som publiseres i den av forskning er sann? Er ikke født i går. Har vært borti mye "ukebladforskning" før og tar det med en klype salt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og alt som publiseres i den av forskning er sann? Er ikke født i går. Har vært borti mye "ukebladforskning" før og tar det med en klype salt.

Artikler som: "Derfor tiltrekkes menn av blondiner", "Homofile menn leser kart dårligere enn hetrofile" og "Mennenes huleboer-instinkter bla bla bla", kaller jeg useriøs forskning.

Leser heller illustrert vitenskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du avskriver her alt du ikke liker bare fordi du ikke liker det. En serios avis med tusenvis av journalister med doktorgrader som jobber for å finne frem til forskning som er politisk objektiv er noe du simpelthen må ta i betraktning

Hvis du avskriver ALL forskning som noensinne er gjort, uavhengig av hva slags bakgrunn de har og hvor mange år de har jobbet for sin research, så har du et problem. Jeg gjetter at du lett sluker forskningen som stotter dine antakelser eller meninger lett, og forkaster resten.

Tar ikke tråden din alvorlig etter dette. Det er greit at du har din mening, men du fremstår som et barn når du ikke aksepterer at det er bakgrunn for hvorfor andre tenker annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi nordiske kvinner er utrolig vakre. Og fordi de alle ser så ulike ut, vi har både blondiner, brunetter og rødtopper, mens andre raser gjerne bare har mørkebrune farger.

Eksempel:

nordic03.jpg

scarlett-johansson.jpg

scandinavian-beauty-12219423.jpg

XrhI6.jpg

you_know_nothing__jon_snow_by_veilaks-d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Artikler som: "Derfor tiltrekkes menn av blondiner", "Homofile menn leser kart dårligere enn hetrofile" og "Mennenes huleboer-instinkter bla bla bla", kaller jeg useriøs forskning.

Leser heller illustrert vitenskap.

Selv seriose aviser kan ha overskrifter som "Why men prefer blondes". The Guardian som et eksempel.

Du finner neppe en eneste serios avis - The Guardian, The Times, The New York Times, Newsweek - som ikke har hatt en slik overskrift. Hvis du leser disse tidsskriftene regelmessig, vil du se at de har slike overskrifter jevnlig. Fordi en velinformert avis har samme behov for å fange leserens oppmerksomhet.

Og ja, dette kommer fra en som har abonnert på The Economist, Newsweek, Intelligent Life og Harvard Business Review i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Ja,det endel tenker på som norske og svenske jenter er jo ikke naturlig.Hvor mange er det egentlig som har naturlig blondt hår og blå øyne i forhold til hvor mange som har brunt hår og brune øyne. Det er jo like mange som har brune øyne som det er de som har blå.Her jeg bor vil jeg si at jeg blondt hår og blå øyne er noe jeg sjeldent ser,mens brune øyne og brunt hår ser jeg ofte. Så er vi virkelig så lyse sånn egentlig?

Mistenker at når mange tenker på norske jenter,så ser de for seg ei med bleket hår og blå øyne.Husker jeg chattet med en fyr fra Italia,og han digget norske og svenske jenter skrev han.Så sendte han meg et bilde av Victoria silvstedt.Jada,sånn er det jo mange som ser ut sånn helt naturlig :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du avskriver her alt du ikke liker bare fordi du ikke liker det. En serios avis med tusenvis av journalister med doktorgrader som jobber for å finne frem til forskning som er politisk objektiv er noe du simpelthen må ta i betraktning

Hvis du avskriver ALL forskning som noensinne er gjort, uavhengig av hva slags bakgrunn de har og hvor mange år de har jobbet for sin research, så har du et problem. Jeg gjetter at du lett sluker forskningen som stotter dine antakelser eller meninger lett, og forkaster resten.

Tar ikke tråden din alvorlig etter dette. Det er greit at du har din mening, men du fremstår som et barn når du ikke aksepterer at det er bakgrunn for hvorfor andre tenker annerledes.

Er meget skeptisk på forskning som handler om hva folk tiltrekkes av, hvordan den og den gruppen oppfører seg, menn er sånn/kvinner er sånn osv. Sier ikke at det ikke kan være noe i det. Det vet jeg ikke. Om det skulle være noe i denne typen forskning, er det en ting. Men forskningen kan ikke forklare alle sosiale forholdene i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi nordiske kvinner er utrolig vakre. Og fordi de alle ser så ulike ut, vi har både blondiner, brunetter og rødtopper, mens andre raser gjerne bare har mørkebrune farger.

Eksempel:

nordic03.jpg

scarlett-johansson.jpg

scandinavian-beauty-12219423.jpg

XrhI6.jpg

you_know_nothing__jon_snow_by_veilaks-d5

Synes ingen på bildene er smellvakre. Nei, de er ikke stygge. De er pene, men ikke eksepsjonelt pene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja, det ligger jo en slags sannhet i at nordiske jenter deler et unikt utseende. Jeg personlig synes italienske jenter er veldig fine...

eksempel på italiensk jente:

vmaggio.jpg

Anonymous poster hash: d56b5...0f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ingen på bildene er smellvakre. Nei, de er ikke stygge. De er pene, men ikke eksepsjonelt pene.

Er enig at blondt og rødt hår kan være pent, men er ikke et pent ansikt pent uansett hvilken hårfarge eller øyefarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel heller ingen som har påstått av nordiske trekk er eksepsjonelt vakkert, men at de er av de vakreste rent generelt. Innenfor hver folkerase finnes det individer som er eksepsjonelt vakre, men når man skal se på helheten så er "pent" godt nok.

Personlig synes jeg øst-europeiske kvinner stiller nokså høyt de også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja,det endel tenker på som norske og svenske jenter er jo ikke naturlig.Hvor mange er det egentlig som har naturlig blondt hår og blå øyne i forhold til hvor mange som har brunt hår og brune øyne. Det er jo like mange som har brune øyne som det er de som har blå.Her jeg bor vil jeg si at jeg blondt hår og blå øyne er noe jeg sjeldent ser,mens brune øyne og brunt hår ser jeg ofte. Så er vi virkelig så lyse sånn egentlig?

At veldig mange ikke er naturlig blonde vet man vel, men en god del er blonde som barn og får mørkere hår med årene.

Vi har mange hårfarger men få har naturlig svart hår.

Når det gjelder øyenfarge så har vel det store flertallet av etnisk norske blå, grå eller grønne øyne.

Anonymous poster hash: d9a11...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv seriose aviser kan ha overskrifter som "Why men prefer blondes". The Guardian som et eksempel.

Du finner neppe en eneste serios avis - The Guardian, The Times, The New York Times, Newsweek - som ikke har hatt en slik overskrift. Hvis du leser disse tidsskriftene regelmessig, vil du se at de har slike overskrifter jevnlig. Fordi en velinformert avis har samme behov for å fange leserens oppmerksomhet.

Og ja, dette kommer fra en som har abonnert på The Economist, Newsweek, Intelligent Life og Harvard Business Review i årevis.

Og seriøse aviser har også humorspalter og tegneserier.

Bare fordi en avis er seriøs, betyr det at alt som står i den er "seriøst". De store avisene er nok ofte mer interessert i å fange lesere enn å spre sannhet og kunnskap, til tider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mistenker at når mange tenker på norske jenter,så ser de for seg ei med bleket hår og blå øyne.Husker jeg chattet med en fyr fra Italia,og han digget norske og svenske jenter skrev han.Så sendte han meg et bilde av Victoria silvstedt.Jada,sånn er det jo mange som ser ut sånn helt naturlig :)

De fleste skandinaviske jenter med blondt hår har mørkblondt eller mellomblondt hår. Bare albinoer som har platinablondt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At ingen nevner medias påvirkning i slike tråder synes jeg er rart! Vi serveres blond=vakker fra barnsben av, bare se på prinsessefilmer og bøker og, tja, alt! Blondt er rent og vakkert, mens de med brunt og/eller sort hår ofte er mer tøffe av seg. Selv i voksenfilmer er det slik. Blonde (og til dels rødhårete) er overrepresentert i forhold til hvor mange det faktisk finnes jevnt over.

Anonymous poster hash: 6e71e...2fe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At ingen nevner medias påvirkning i slike tråder synes jeg er rart! Vi serveres blond=vakker fra barnsben av, bare se på prinsessefilmer og bøker og, tja, alt! Blondt er rent og vakkert, mens de med brunt og/eller sort hår ofte er mer tøffe av seg. Selv i voksenfilmer er det slik. Blonde (og til dels rødhårete) er overrepresentert i forhold til hvor mange det faktisk finnes jevnt over.

Anonymous poster hash: 6e71e...2fe

Enig med deg.

Hvis man er vant til å høre en ting hele livet, tror man at det er den eneste sannhet. Men er man ute etter å legitimere medias framstilling av blonde som verdens skjønneste (og den nordiske rases overlegenhet), kan man vise til artikler som "why men prefer blondes".

Er det biologisk at afro-amerikanske barn velger å leke med hvite dukker framfor mørkere dukker?

Kjenner en liten afrikansk jente som sier at hun kunne ønske hun var hvit! Ingen biologi! Bare hjernevask fra samfunnet! Og samtidig går de hvite, bleke damene i solarium for å bli brune! Synes det hele er oppspinn! De hvite vil bli mørkere og de mørke vil bli lysere.

Men de som er interessert i å hevde seg selv og sin egen folkegruppe som den fineste, kan når som helst trekke fram en eller annen artikkel som støtter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ikke. Hva er det de har som er så unikt annet enn blondt hår? Synes generelt norske (og andre nordeuropeiske) jenter mangler lepper, har runde uttrykksløse øyne (uten eksotisk fasong! Se på mandeløynene til arabiske jenter!), langstrakte beinete hesteansikter..........

Er det blonde håret virkelig så viktig at det går foran alt annet? Hva er det som er så pent med norske, svenske, tyske, danske, britiske, nederlandske kvinner? Synes de ser mandige ut, generelt.

Hvorfor blir de omtalt som verdens vakreste?

Etter min mening er de vakreste jentene i Europa i Sør-Europa.

nå bryr jeg meg langt oppi f om hårfarge. Samme gjelder om øynene er runde, mandelformet eller kineseraktige.

Føler likevel at skandinaviske jenter har noe av de fineste ansiktstrekkene. Smak og behag. Men tyske jenter har jeg på følelsen av at forholdsvis er mindre fine. Det er spesielt hvordan man ofte kan se om en person er britisk eller polsk bare basert på utseende, selv om vi visstnok tilhører samme folkeslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...