Gå til innhold

GPS til katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

He he, skjønner du ikke vil legge ut det ja :)

Men er litt usikker på om dette er noe jeg er ute etter da det virker som om brikken er mer lagt opp for å samarbeide med app's og ikke større kart. Jeg er ute etter en løsning hvor man kan logge på mer detaljerte kartløsninger på pc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alltid hatt lyst på kamera til katt jeg :P som filmer der den går :P kunne vært spennende ^^



Anonymous poster hash: f53b0...879
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Enig i at brikken ser ut til å funke best med appen.

Men hvor detaljert vil du at kartet skal være? Spør bare av nysgjerrighet.

Jeg gleder meg litt til pusen kan være ute over lenger tid på egenhånd. Skal bli artig å bruke funksjonen der man ser hvor dyret har gått de siste 24 timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at brikken ser ut til å funke best med appen.

Men hvor detaljert vil du at kartet skal være? Spør bare av nysgjerrighet.

Jeg gleder meg litt til pusen kan være ute over lenger tid på egenhånd. Skal bli artig å bruke funksjonen der man ser hvor dyret har gått de siste 24 timene.

Jeg er ute etter noe lignende som den jeg så i en dokumentar for et par år siden hvor de forsket på katters territorier etc. Der gikk den ned til drøye centimetrene i feilmargin og kartløsningen var mye mer detaljert med topografi etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Ok, skjønner. Da tipper jeg at løsningen vil være nokså dyr, siden slike detaljerte kart så vidt jeg vet ikke er offentlig tilgjengelig. Da vil de som lager GPSen måtte betale kartutviklerne for stadig nye oppdaterte kart. Men det finnes sikkert, da! Bare ikke kommersielt tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ute etter noe lignende som den jeg så i en dokumentar for et par år siden hvor de forsket på katters territorier etc. Der gikk den ned til drøye centimetrene i feilmargin og kartløsningen var mye mer detaljert med topografi etc.

Tror det finnes, men de har ikke live oppdatering. Da må du plugge den inn i pc når katten kommer inn. Egner seg bedre for å se hvor katten pleier å gå siden man ikke kan bruke den til å finne katten hvis den blir borte. Husker ikke hva de heter men bare Google GPS tracking cat så finner du de sikkert. Kart kan vel kjøpes av de som selger karttjenester hvis man ikke er fornøyd med Google maps :)

Anonymous poster hash: 85165...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes, men de har ikke live oppdatering. Da må du plugge den inn i pc når katten kommer inn. Egner seg bedre for å se hvor katten pleier å gå siden man ikke kan bruke den til å finne katten hvis den blir borte. Husker ikke hva de heter men bare Google GPS tracking cat så finner du de sikkert. Kart kan vel kjøpes av de som selger karttjenester hvis man ikke er fornøyd med Google maps :)

Anonymous poster hash: 85165...ce2

mener den de brukte måtte plugges i men kunne "nødaktiveres" hvis katten mistetr den eller noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...