anonyma Skrevet 4. april 2006 Forfatter #1441 Del Skrevet 4. april 2006 Ja, var det eg sa til den søte turnuslegen eg kom til, når eg fekk fram noko mellom snørr og tårer: "Ane du koss det e å alltid fikse absolutt alt og gjerne to jobba og to studier på ein gong, og plutseleg ikkje fikse nåke og ikkje klare å puste eller ete eller sove? Drømme at det kjem larver ut av huda di? La huset som aldri er rotete svømme over? Alltid vere flink pike og plutselig ikkje vere det??!! Hadde aldri trudd det skulle skje meg!" Og han stakkar såg på meg og sa: "neeei...." ← Usjda. På tide å ta det på alvor ja. Kanskje du trenger litt kokosbolleterapi denne uka?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. april 2006 #1442 Del Skrevet 4. april 2006 Usjda. På tide å ta det på alvor ja. Kanskje du trenger litt kokosbolleterapi denne uka?? ← Kokosboller hjelper mot mye - og kokosboller med skravling er gull verd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 4. april 2006 #1443 Del Skrevet 4. april 2006 Kokosbollar er heilt topp ja!! Vil du og vere med Billa? Du jobbe tross alt berre 80%... (Yeah, right, snill pikesyndromet??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. april 2006 #1444 Del Skrevet 4. april 2006 Kokosbollar er heilt topp ja!! Vil du og vere med Billa? Du jobbe tross alt berre 80%... (Yeah, right, snill pikesyndromet??) ← Hadde vært veldig koselig -- men akkurat nå er det kjempehektisk.. (og jeg er veldig veldig plaget av syndromet... men jobber med saka innimellom - og av og til er det noen som får noen små overraskelser - så av og til så går det ... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. april 2006 Forfatter #1445 Del Skrevet 4. april 2006 Billa. Jobber du 80% så jobber du 80% og ergo har du 20% arbeidstid som kan brukes til kokosbolleterapi med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. april 2006 #1446 Del Skrevet 4. april 2006 80% stilling vil si - 80% lønn ... 100% stilling .. og 50% dugnad .. eller noe sånt Når jeg var 60% sykmeldt - av 80% jobb - ville det bare si nesten full jobb .. og all dugnaden likevel (trodde de) .. - har forresten ikke fortalt at jeg ikke er sykmeldt lenger. For nå har de begynt å venne seg til at jeg er litt "syk" - så da maser de ikke så mye - men akkurat nå er det siste krempetrenkning før ferien .. så jeg får vel stå på ut. Men etter påske - da blir det noe annet (tror jeg) Kokosbolleterapi hadde vært strålende - men det er faktisk ikke jobben som gjør det vanskelig torsdag og fredag - det er den "familieære" organiseringen. - Men neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. april 2006 Forfatter #1447 Del Skrevet 5. april 2006 I går kjøpte jeg en bok jeg håper er litt nyttig. For flere enn meg kanskje. "Diagnose: Dyktig" av Rappe og Sjögren, med undertittel: håndbok for overambisiøse jenter (og alle andre som burde bry seg). Håper den er bra, skal hive meg over den i kveld. I dag er jeg faktisk ikke trøtt Hadde en utrolig bra, om enn opprivende time hos psyk i går. Litt rart med det, men uansett hvor tung timen er og uansett hvor kjei uka har vært så føler jeg meg bedre etterpå. Føler jeg får bra input hos henne. I går kveld var jeg på en liten tilstelning med koret, jeg skulle ikke synge selv, bare høre på og det var litt morsomt. Har vært litt mye borte derfra nå, var så godt å se igjen folka. Utysket var der og, det var ikke så morsomt. Alle er liksom litt buddies med henne. Men jeg holdt maska jeg, ignorerte henne fullstendig. Elskeren kommenterte etterpå at han ikke helt skjønte hva gubben hadde sett i henne...... Var så koselig å være sammen med ham i går atte. (Ikke på grunn av at han sa det da ) Og i dag ser ut til å bli en litt bedre dag enn på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. april 2006 #1448 Del Skrevet 5. april 2006 Du er tøff Det imponerer at du facer dem/henne på den måten du gjør. Men det er jo godt at elskeren er der - og kan gi deg støtte ... (og det er klart at det er godt å høre sånne kommentarer uansett) Blir spennende å høre bokrapport .. om det er en bok man bør kaste seg over. Avventer anbefaling .. og får i så fall vurdere påskelitteraturen. Godt det er noen av oss som er i dag. Selv er jeg trett - har vondt i armen og er VELDIG klar for ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. april 2006 Forfatter #1449 Del Skrevet 5. april 2006 Tøffere enn toget I forhold til henne, gubben, koret, venner og hele suppedasen føler jeg vel ikke at jeg har noe valg. Om jeg ikke takler det, er det jo meg som taper på det. Sant? Er litt oppesen og i dag da. Fikk masse energi både av psyk og av elskeren i går tror jeg. Var jo like seint i seng i går og like tidlig opp i dag som andre dager. Mystisk. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. april 2006 Forfatter #1450 Del Skrevet 5. april 2006 Yohooo, ser ut til at det blir litt penger på skatten og. Ikke verst. Fant så langt bare én feil og den får ingen praktisk betydning da jeg har mer enn nok lån til å oppveie den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. april 2006 Forfatter #1451 Del Skrevet 6. april 2006 Blir spennende å høre bokrapport .. om det er en bok man bør kaste seg over. Avventer anbefaling .. og får i så fall vurdere påskelitteraturen. ← Bokrapport: Bra bok, leste halvparten i går, det er en ganske liten bok altså, men ganske fengende og lettlest. Kanskje bittelitt feministisk vridd? Har endel gode poenger, tankevekkende statistikker og sammenhenger. Tar opp problemstillinger både i forhold til jobb og privatliv. Likte den godt jeg, og har ikke noe problem med å anbefale den. Det beste med boka er kanskje å oppdage at dette "fenomenet" (eller hva vi skal kalle det) er større enn bare oss, det angår mange og det begynner å bli tatt på alvor. Jeg vil tro man etterhvert blir mindre redd for å virke "sytete" om man snakker om utbrenthet, stress, psykisk sliten, terapi osv... Og det er bra. I går falt også litt fler av sommerplanene på plass. Kjempedeilig. Vet fortsatt ikke helt når jeg skal ha ferie utover noen langhelger, men det kommer seg. Det er så mye jeg kunne tenke meg, endel krever litt planlegging og koster endel penger, så jeg må tenke litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. april 2006 #1452 Del Skrevet 6. april 2006 Kanskje jeg skal ta en titt på den boken ... for jeg føler meg absolutt i målgruppen. Deilig med sommerplaner som begynner å sette seg - men det er da typisk at alt som er morro stort sett koster en del .. hvertfall hvis det innebærer litt utenlandsreise osv. Når jeg vinner i lotto el. da skal jeg reise da Tror det blir en relativt billig sommerferie på meg i år - var på stor ferie i fjor - og har hatt store utgifter med utbedring av vann/kloakk - så alt som var spart opp (nesten) gikk rett i sluket - bokstavlig talt. Nå spår de jo varm sommer her - så da satser jeg på litt late dager i hagen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. april 2006 Forfatter #1453 Del Skrevet 6. april 2006 Deilig med sommerplaner som begynner å sette seg - men det er da typisk at alt som er morro stort sett koster en del .. hvertfall hvis det innebærer litt utenlandsreise osv. Når jeg vinner i lotto el. da skal jeg reise da ← Jeg og, jeg og. :hoppe: Øhh, det var når og ikke hvis ikke sant?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. april 2006 #1454 Del Skrevet 6. april 2006 Klart det er NÅR .. vi har jo lært å tenke positivt har vi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1455 Del Skrevet 7. april 2006 Which reminds me, kanskje jeg skulle tippe litt?? I dag har jeg vært hos lege for å evt finne ut hva som gjør at jeg er så trøtt. Snodig opplevelse egentlig. Jeg er jo nesten aldri hos legen, har vært hos fastlegen min én gang (er ikke så veldig glad i dem heller). Ringte først dit, men de hadde ikke time før langt over påske. Jeg er litt utålmodig så jeg ringte det lokale legesenteret. Har vært der ført hos kiropraktor og sånt, men ikke hos lege. Fikk time omtrent på dagen. Kom inn til en hyggelig lege og fortalte hva det gjaldt. Han satte i gang med den spørsmålsrunden, om alt mulig rart. Klart noe kan være relevant, så som livsstil, jobb og sånt. Jeg ble også veid og målt og blodtrykket og hørt på hjerte og lunger. Sjelden jeg har fått en sånn overhaling hos legen ja. Men det jeg syntes var litt snodig var at han begynte å småprate og diskutere norsk politikk i forhold til min jobb osv, jeg ble egentlig litt utålmodig for jeg skulle jo på jobb og han halte ut tida. Tok en telefon og mens jeg var der. Litt snodig synes jeg da. Jeg ville jo bare fortest mulig ut derfra. Skulle jo egentlig bare ta masse prøver for jern og sånt, men ingen hadde fortalt meg at jeg ikke skulle spist frokost først. Så da må jeg tilbake på mandag morgen. Han kryssa i hvertfall av på et helt batteri med prøver på skjemaet, så noe svar må jeg vel få. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. april 2006 Forfatter #1456 Del Skrevet 7. april 2006 Gud som jeg kjeder meg i dag. Er på jobb altså, men har ikke den store tiltakslysten og ikke kan jeg sette i gang all verden siden jeg ikke skal jobbe i morgen. Dagen ble litt amputert i tillegg fordi jeg kom seint og fordi vi hadde kakelunsj i anledning sjefens bursdag. Så sitter jeg her da. Soser, tenker litt, surfer for harde livet... Må finne på noe å gjøre, ellers sovner jeg her jeg sitter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. april 2006 Forfatter #1457 Del Skrevet 8. april 2006 Hm, trist vær ute ja. Litt slækk i formen, var ute med jobben i går. Kjempehyggelig kveld ble det. Og litt seint og litt øl. I dag har jeg ingen planer før i kveld. Så hva skal man finne på? Må en liten tur på postkontoret før det stenger men det er også alt. Skikkelig luksus med en hel dag uten tidspress eller noe som må gjøres. Har jo alltids litt jeg kunne gjort, men gidder jeg? Næh. Sannsynligvis ikke. Kanskje jeg bare skal lage meg en bøtte kaffe og krype opp i sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. april 2006 #1458 Del Skrevet 8. april 2006 Kaffe og sofa .. kanskje med en bok - høres deilig ut. Er på vei dit selv -- tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. april 2006 Forfatter #1459 Del Skrevet 9. april 2006 Stille morgen. Elskeren sover, jeg er lys våken Er tung til sinns, det er tungt om dagen. Føler at jeg tråkker i samme oppgåtte spor og ikke kommer noen vei. Faller mer og mer utenfor. Nå er det øyeblikkelig påskeferie, det kan jo være en grunn. Føler meg alltid mer alene og forlatt rundt ferier og fridager, de blir lange og ensomme. I går var jeg på kino med elskeren, gubben, kameraten min og en til. Det var jeg som dro i gang og det er den eneste måten ting skjer på for tiden. Vi hadde det veldig hyggelig altså, det er ikke det. Men jeg er som regel den som ikke blir inkludert eller regnet med i sosiale sammenhenger. Må ordne opp selv og det er jeg så inderlig lei av, det er tungt og utmattende. Så mye enklere å bare sløve hjemme... :cry: Er så lei av å kjempe med dette hele tiden. Jeg har som vanlig invitert til påskelam, det var en tradisjon fra tidligere. I år måtte jeg argumentere med gubben for at han ikke skulle ha det hos seg. Da hadde jeg mista den eneste sosiale hendelsen i løpet av påska. Jeg hadde nok blitt invitert om jeg hadde sagt at det var greit at han overtok, men om han ikke hadde sjekka med meg først? Hadde jeg blitt spurt? Han ble i tillegg invitert til noen andre i vennegjengen i påska fortalte han. Han slengte litt med leppa i går og. Vi kommenterte at de andre hadde tenkt å ha middag på påskeaften. Var det et forsøk på å "kuppe" påska? Jeg kommentertet at gubben var først ute med å forsøke seg og da fikk jeg et krasst svar at det var hans tradisjon og såh.... Veldig lite hyggelig. Og hvorfor bryr jeg meg? Det er ikke så mye det at det er han det gjelder, men at jeg merker at det går mer og mer på bekostning av meg, mitt sosiale liv. Han er alltid med, som han alltid har vært. Føler jeg bør bruke litt tenketid nå, finne ut hva jeg har og hva jeg vil. Kanskje det beste hadde vært å drite i hele den gjengen og heller fokusere på de få andre jeg omgås. Kanskje det er bedre for sjelefreden? Jaja, dette ble langt og sytete. Men sånn er jeg litt om dagen, nærtagende og lett å sette ut av spill. Merker at jeg og mangler tiltakslyst, initiativ til å gjøre noe med situasjonen. Sukk, bare elskeren kunne våkne så ble det i hvertfall frokost og kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. april 2006 #1460 Del Skrevet 9. april 2006 Vet akkurat hvordan du har det - både det å det er vi som må dra igang ting .. og det å falle utenfor. Det blir veldig mye tydeligere når man har vært lenge i et forhold - og har etablerte venner "som par" - og når man da ikke en en del av det paret .. så gjelds man ikke liksom. Snodige greier. Selv om man beholder en del av de gamle vennene - så blir det vanskelig når man er i samme miljøet. Du er jo mye tøffere enn meg - jeg har stort sett valgt å ikke gå i samme sosiale setting som exen. Noen ganger har vi blitt bedt begge to (spesielt ett sted .. med overnatting etc.) - og de siste gangene har jeg fått invitasjonen ca. en uke før ham .. så jeg har kunnet si ja takk først.. for kommer jeg kommer ikke han. De kan nemlig egentlig ikke slutte å be ham pga tradisjon - og han er venn av mannen og jeg av kona .. (men som hun sier .. det er viktigst at du kommer .. noe som varmer veldig). Det tar tid å bygge opp ny vennekrets - spesielt om man bor samme sted/har samme jobb og har hatt de samme vennene "alltid". Det krever ganske mye å finne nye miljøer - og det er ikke alltid det som er "lettest" når man er nede etter et brudd. Men det å få input fra noen som bare kjenner meg - som meg - og ikke har kjent meg som en del av det paret vi var - er utrolig godt. Har fått noen sånne venninner via KG - og det setter jeg utrolig pris på. Det er en (for meg) uvant måte å bli kjent med folk på - men det har gitt meg mye og jeg er veldig glad for at jeg en gang fant KG. Jeg tror det er veldig sunt å komme litt vekk fra "gjengen" - og møte andre som ikke har vært den del av det fellesskapet dere to var i. Jeg er enig med deg at det blir ofte ekstra tungt når man det er ferie/høytider etc. Det blir så mye tydeligere da - men er man oppmerksom på det - kommer det hvertfall ikke så overraskende hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg