Gå til innhold

anonymas dagbok.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei ;)

:vinke:

Så flink du er som lager brent mandler.

Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det er så godt.

nam nam..

Lykke til på konserten.

:klem:

Takk linnea, jeg skal gjøre mitt beste i kveld.

Sånn lager jeg brente mandler:

200 g mandler

200 g sukker

2 dl vann

Kokes sakte og lenge til vannet er fordampet og sukkeret er tørt igjen. Så må du røre hele tiden mens sukkeret smelter og danner karamell. Tilsett 50 g smør når nesten alt er smeltet og rør godt sammen. Mandlene skal nå være dekket av en jevn karamellaktig masse. Hell ut på en bakeplate og prøv å dra mandlene mest mulig fra hverandre med to gafler før det stivner helt. OBS! Dette er glovarmt, pass fingre. Når det er stivnet kan du brekke resten forsiktig fra hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for fin konsert!! Det er noko heilt spesielt med den typen lokale, ein blir så varm inni seg...

Skrevet

Stille morgen. Elskeren sover og jeg sitter her med tekoppen. Det er mørkt ute. Juleroen begynner å senke seg.

Konserten i går gikk fint, hadde faktisk hakket mer stemme enn lørdagen. Det er så fint når alt klaffer, fullt hus var det også, så vidt jeg kunne se. Fikk så vidt snakket med noen kjente etterpå, de var fornøyde i hvertfall. Moro å kunne gi folk en opplevelse. Så tok jeg med meg elskeren hjem. Han reiser bort i jula så dette blir en av de siste mulighetene til å treffes.

Skrevet

Absolutt fint å gi folk en opplevelse, et øyeblikk av varme. Morsomt at du rekrutterer nytt publikum også.

Skrevet

Sant det, Sander. Greit å utvide publikumspotesialet litt og ;) De fleste jeg kjenner får jo høre det når det er konsert.

Dagen i dag starta rolig, så dro jeg ut. Fikk meg en liten runde i byen og så var jeg hos psyk. Siste time før jul i dag. Hadde vel bittelitt oppsummering. Snakka om hvor langt jeg har kommet og hvordan ting har utvikla seg. Veldig bra det.

Skrevet

Mmmmm, det andre av mine to slag "julebakst" er så og si ferdig. Vaniljetrøflene fikk et lite løft av Grand Marnier i år. :wow: Hadde ikke nok overtrekkssjokolade til alle, det får jeg gjøre ferdig i morgen.

I dag har jeg klipt meg og det er nesten helt ryddig her. Skal en tur i butikken og på polet så er jeg klar for jul. :sjarmor:

Skrevet
Skal en tur i butikken og på polet så er jeg klar for jul.  :sjarmor:

Det har jeg gjort i dag. Var hos elskeren i går og tok det på vei derfra i dag.

I kveld skal jeg til kollegaen min, det blir veldig hyggelig det. Har jo endel planer for jula ser jeg og masse å ta meg til på egenhånd. Og jeg vil jo ha tid for meg selv og. Men allikevel er den lille alenefølelsen der. Den er dog mye mindre enn i fjor. Merker en snål kombinasjon av rastløs og tiltaksløs. Klarer ikke helt å slappe av. Samtidig som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Jaja, det går nok over. :roll:

Skrevet

Blir vaniljetrøflene bredre med Grand Marnier synes du? Fikk skrekkelig lyst til å prøve selv.

Sender deg noen gode tanker for julen og fortsatt framgang i det nye året.

Skrevet
Blir vaniljetrøflene bredre med Grand Marnier synes du? Fikk skrekkelig lyst til å prøve selv.

Tja, bedre..... Jeg vet ikke, kan de egentlig bli noe bedre? ;) Grand Marniersmaken drukner nok litt i sjokoladen. Har brukt det i sjokolademuffins før og det falt veldig heldig ut så jeg tenkte jeg skulle prøve.

Sender deg noen gode tanker for julen og fortsatt framgang i det nye året.

Tusen takk, og i like måte Sander. Håper at 2006 blir et godt år på alle måter.

Jeg har en litt god følelse for jula i år, sånn egentlig. Har jo lagt noen planer, skal treffe endel folk, men har ikke for tett program. Og så har jeg jo lagt opp til litt kos og tradisjon på egenhånd. Ting jeg gjør for meg selv. OG i tilfelle jeg kjeder meg, har jeg kjøpt litt mer garn sånn at jeg kan sløve foran tv'n med et strikketøy. :ler: Jeg har også huset fullt av bøker. Det er ikke mangel på noe å foreta meg, det gjelder bare å finne roen til det. :roll:

I går var jeg hos kollegaen min på jentekveld, det er så koselig. I dag skal jeg (kanskje) treffe venninna mi i byen og (kanskje) treffe kameraten min på kvelden. Litt løse planer, og før hadde jeg ikke likt det så godt. Men jeg har blitt mye flinkere til å ta kjappe vendinger og sortere ut hva som er viktig og hva som bør prioriteres.

I dag er det jeg som skal prioriteres, i dag skal jeg på Vestkantbadet og være badedronning helt for meg selv. Gleder meg masse. :hoppe:

Skrevet

God jul og riktig godt nytt år!! Eg reiser til ho mor no snart, er tilbake ein gong i romjula. Kos deg massevis!!

Skrevet

Ønsker deg en koselig jul. Delig med litt løse planer - og mulighet til å bare kose seg og sløve innimellom også. - og badedronning hørtes deilig ut :)

:nisse:

Skrevet

SKILT badedronning, intet mindre :tunge1:

Hadde en fantastisk tid på badet, virkelig kos. Og så lå papirene i posten da jeg kom hjem. Var jo forberedt, men det søkk litt i meg allikevel.

Er litt slått ut av massasjen og så det blir nok en rolig kveld på meg i dag, sigen og deilig i kroppen.

GOD JUL til dere og attegløyma og LilleBille. Hyggelig å ha dere på besøk her innimellom. Det gjelder jo forøvrig alle andre som stikker innom og det. :vinke: Ha en fin jul.

:nisse:

Skrevet

Får bare ønske deg velkommen i klubben da - siden du nå er helt offesiell :bukke:

Skrevet

Gu' a meg så slækk en kan bli når en ikke skal noe ;)

I dag har jeg tatt den siste finpussen her, en kjapp tur i butikken og ellers ikke gjort noe annet enn å titte på tv, slumre på sofaen og strikke. Utrolig deilig.

Etterpå nå skal jeg steke meg en liten ribbebit som jeg skal kose meg med, se litt mer på tv og strikke litt til tenker jeg :ler: Og ikke bevege meg en centimeter utafor døra. Himmelsk!

Får bare ønske deg velkommen i klubben da - siden du nå er helt offesiell :bukke:

Takker :bukke: Den klubben trodde jeg jo ikke jeg skulle bli medlem av, men her er jeg. Kjenner ganske mange der fra før da, så jeg føler meg absolutt velkommen.

:klem: til alle, er i det rause hjørnet i dag, sånn rett før jul.

Skrevet

God jul ja.

Nå er akkurat "Tre nøtter til Askepott" ferdig, så får jeg hive meg i dusjen og så skal jeg lage litt julegrøt før Donald og vennene hans begynner. Snakk om travel dag ;)

Skrevet

Vi hadde julegrøten forrige helg, vi, siden vi var hos mamma da. Men jeg spiste lefse til frokost, da. :D Nam nam. Gleder meg til julemiddagen, kan du tro!

:nisse:GOD JUL! :nisse:

Skrevet
Det er ikke mangel på noe å foreta meg, det gjelder bare å finne roen til det. :roll:

Roen ja, hvor har jeg lagt den tro? :klø:

Familiedelen av jula er over. Den tar på merker jeg. Men jeg kom meg gjennom uten de store problemer. Merker at jeg ikke klarer å forholde meg skikkelig og snakke med mamma, det funker best når jeg ikke trenger å se henne så mye som de siste par dagene menmen...... Vi snakker fortsatt ikke om personlige ting da. Gubben forbigås glætt i stillhet og.

Fikk forresten julehilsen på sms fra både gubben og hans mor. Har litt dårlig samvittighet overfor henne. Skulle jo skrive brev til henne etter i fjor jul da jeg fikk så hyggelig julekort og presang. Men det låste seg helt. Har begynt på det brevet mange ganger i hodet, men har ikke hatt mot til å få det ned på papir. Kjenner jeg vegrer meg for det fortsatt, selv om jeg har veldig lyst å fortelle hvordan alt har vært og hva de har betydd for meg før. Jeg vet ikke om hun vet alt, og jeg vil jo ikke rakke ned på sønnen hennes, men noe burde hun vel vite? Så hun ikke tror alt er min feil.

Merker en liten antiklimaksfølelse nå. I forkant av jula var det endel å ordne med, så var det selve juledagene og så ???? Har jo selvfølgelig noen planer, men dagene blir lange om jeg bare skal lese bok og strikke foran tv'n som det ikke er noe særlig på allikevel. Savner selskap jeg. Elskeren er langt borte (savner en armkrok :tristbla: ) og de fleste andre jeg kjenner er opptatt med seg og sine. Ikke helt unormalt det da.

Jeg må bare greie å finne på noe, holde meg aktivisert, ikke bare sløve. Da blir jeg bare sur og lei etterhvert. Tror jeg skal ta en tur på hytta i morgen og hente ved.

Skrevet

Hei du! Eg er snart tilbake i by'n, ska vi ta oss ein tur ut? Ut- ut eller på cafè eller nåke sånt. Eg har hatt den beste jula så langt faktisk, og det er veldig godt. Det er så bra å ha ei svigerinne eg kjem godt overeins med, slik at eg har nokon å ver med her.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...