Gå til innhold

anonymas dagbok.

anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk attegløyma. Godt med klemmer. Fikk en god klem av elskeren i går også, han vet jo hvordan det står til.

Litt rart med det, nå er det lenge siden jeg har vært så nedfor. Kjennes tyngre enn på lenge. Men det er godt å tenke på at det går lengre og lengre tid mellom hver gang og at jeg nok kommer over ganske raskt.

Orka ikke gå ut i går, var helt utslitt og apatisk. Dro hjem og la meg tidlig, sov over i dag. Kjenner at jeg er tappa for energi. Har allikevel opprettholdt alle avtaler og planlagte ting, det er endel som skjer de nærmeste dagene og i helga. I dag er det noe greier på jobb og kanskje stikker jeg ut en tur etterpå og treffer noen andre folk.

Har en løselig avtale med elskeren, han er midt oppi eksamenslesing nå og trenger tid til det. Håper allikevel vi kan treffes en eller annen gang de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker innom ofte og får med meg oppdateringene dine, men disse 2 ukene har vært helt sinnsyke både på jobb og i privaten(bare positive ting der altså).

Jeg tror det er ganske naturlig å få en skikkelig nedtur etterat oppturen har startet. Og den er du jo godt igang med. At du får en real gråtetokt skal du ikke bry deg om, ta imot den, gråt i vei og tørk tårene etterpå. Det er godt å gråte noen ganger og ikke minst sundt. Renser litt opp liksom!! :wink:

At det er tyngre denne gangen er kanskje fordi du nå faktisk holder på å frigjøre deg og mentalt har gått videre, bagasjen er ikke så tung lenger og den kan du leve med.... Stell godt med deg selv disse dagene, og gjør kun det du vil. Kos deg med elskeren, drikk øl, kjøp noe nytt og prøv å se de små tingene i hverdagen som faktisk er gode ting. Nå er det snart over igjen..... Og helgen nærmer seg!! :sjarmor:

Jeg har fått ny pc på jobb og har bestilt helt feil (kan INGEN TING om data) så deler har måttet bli byttet ut og ????? er lagt inn og jeg har fått beskjed om å ikke bestille på egenhånd neste gang :hoho: Hmmm... Skjønner ikke at en PC ikke bare er en PC!!??!!

Ellers har jeg måttet sparke en kollega. Det var både deilig og ikke behagelig. Hun prøver å lage litt krøll men det er hun selv som har driti på draget så hun kommer ingen vei. Men advokat og arb. tilsynet er kontaktet så det har gått med en del tid på det.

I privaten så er det også hektisk. Masse kamper, foreldremøter, datteren har meldt seg inn i Ungdom mot narkotika og er på møter 1 g. i uka om ikke mer, og kommer hjem som et vandrende leksikon og det må jeg jo bare engasjere meg i, og så er vi ute med båten så fort vi har tid. Tiden flyr!!!!! Snart kommer sommeren for fult!!

Ha en god dag videre og en deilig og avslappende langhelg. Ta godt vare på deg selv og ikke tenk for mye. Det årnær seg for snille jenter vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Titti. Det går jo bra med meg, sånne nedturer må jeg vel regne med innimellom. Ble bare tatt litt på senga denne gangen.

Det kan virke som jeg har nådd et vendepunkt nå. I hodet mitt er det kaos, tankene flyr og jeg har nesten behov for å dra fram skriveboka igjen.

Jeg kommer til å ta det veldig rolig framover, kjenner at jeg må ha tid for meg selv, tid til å gjøre ting "my way". Det er ennå masse å oppdage og lære både når det kommer til meg selv og i forhold til andre. Tror jeg bør bruke tid på å reflektere litt for meg selv, bli skikkelig kjent med meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så går det litt opp igjen :P

Studentene våre på jobben er bare helt fantastiske. De hadde noe øl og sånt igjen etter en annen fest så da lagde de like godt en fest til for oss på avdelingen. De spanderte øl og vin og sørga for griller og salat og gjorde i stand på lunsjrommet. Vi andre trengte bare å ta med noe å grille og stille opp. SÅ deilig! Hadde en koselig fest, de fleste var der og vi kosa oss sammen. Fikk prata masse med kollegaen min og endel av de andre. Virkelig slappa av.

Det ble ikke så fryktelig seint og det er jeg glad for i dag. Var litt sliten i hodet i går og ølen gikk rett i fletta :tunge1:

I går fikk jeg også klarsignal for å reise på konferanse i USA i juni. Så jeg brukte ettermiddagen til å registrere meg og finne flybilletter. Vi er 3-4 stykker som reiser så det blir bra. Faktisk omtrent den samme gjengen som var i Berlin i fjor. Får nesten to uker der borte, det skal bli deilig. Var på nett i dagmorges og bestilte meg en guidebok.

Har jevnlig kontakt med elskeren også. Han kommer på middag i morgen. Det er veldig hektisk for oss begge framover, så det var eneste mulighet til å treffes på en stund og da var det hyggelig at han også ville det ;) Kollegaen min kommenterte i går at han er bra for meg, hun ser det på meg :sjarmor:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært helt fraværende. Hadde det hyggelig her sammen med elskeren i går, han ble over og vi spiste frokost og kosa oss sammen.

Etterpå gikk jeg en liten tur sammen med kameraten min og tok en kaffe sammen med ham. Men jeg merka at jeg ikke engasjerer meg noe særlig i det vi snakker om eller i ham eller noen ting. Eier ikke fokus. Hadde etpar andre ting jeg måtte ordne i dag også, så det passa bra å skille lag etter en stund og at jeg surra med mitt. Må sende ham en mail etterpå tror jeg.

Fikk ordna alt jeg skulle og dro hjem. Kjenner meg tom og trist innvendig, egentlig uten grunn. Dette er rart.

De to siste ukene har jeg vært veldig sliten rent fysisk også, har ikke hatt overskudd til noe som helst. En sammenheng kanskje? Har en avtale i dag som jeg har mest lyst å avlyse, er ikke noe moro å være sosial når jeg er sånn. Men på den annen side har jeg sikkert godt av å være sammen med andre. Men jeg vet ikke om jeg klarer. Skal slappe av litt nå, så får jeg se.

I morgen kommer også en påkjenning som jeg gruer meg til. Mine foreldres gullbryllupsdag skal feires. Med middag på restaurant med hele familien. Kjenner at jeg ikke har lyst å omgås dem nå, har veldig kort lunte når det gjelder dem. Men jeg må. Så da får det bli sånn.

Kjenner meg motløs og nedfor i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

:klem: Den kjensla kjenner eg att trur eg... Eg blir sånn når eg har fått ei påminning om at livet mitt ikkje er slik eg hadde trudd det skulle vere no når eg har blitt 30. Når eg får påminningar om at eg ikkje er saman med noko, og at "alle andre" har ein partner.

Eg og har ein elsker, trivest godt med han, men det der er ei blindgate, og det veit eg jo veldig godt. Vi har halde på i periodar dei siste 2.5 åra, og det vert jo ikkje noko meir av heile greia. Og alle andre menn eg har gått ut med ol. vert det noko feil i forhold til, enten er eg interessert i meir enn dei eller omvendt. Og så blir eg litt motlaus og oppgitt. Og når slikt kjem saman med dei dagane då ingen vil noko anna enn å vere heime med kjæresten, ja då suge det meste...

Uffa, no blei eg og nesten litt tungsindig :-? Neida, tull på oss!! No går du ut, det pleier hjelpe, i alle fall om det er fleire tilstades, sånn at du ikkje treng snakke, og så går eg ut, og så møtest vi her i mårra og ser koss vi hadde det. Forresten, stikk innom dagboka til Fiona, der er det masse frustrasjonsutveksling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det hagler ute :o Verandaen er dekt av små, hvite kuler.

Jaja, bra det er en liten stund til jeg skal ut.

Gårsdagen ble bra den. Sov litt på sofaen og ble mer opplagt etterpå. Er veldig sliten om dagen og det tærer på humøret og. Om det ikke bedrer seg snart, får jeg ta en tur til legen og sjekke om jeg mangler noe, er ikke normalt å være så sliten.

Jeg gikk på fest i går og det var veldig hyggelig, venninna mi var der og. Ble ikke så seint da, jeg var ganske sigen. I dag har jeg ikke gjort annet enn å sulle rundt, maila litt, forklart evolusjonsteori :ler: for en jeg har kontakt med og gjort med klar for familiemiddag.

Endel av de tingene jeg sliter med for tiden kommer fra bakgrunn og oppvekst. Ikke det at det har vært veldig ille, men kameraten min karakteriserer det som en form for omsorgssvikt. Og i tillegg til at jeg er supergod på å tilpasse meg og undertrykke meg selv, har det ikke slått så bra ut for meg. Familiesammenkomster blir ofte litt slitsomme for meg, men jeg smiler pent og puster letta ut når jeg kommer hjem.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hmmm, har skrive lange resymè over helga mi hos Fiona, ta ein kikk der du... Trur nok di helg endte opp som betre enn mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga ble bra den. Middagen i går gikk bra, spiste deilig mat. Det blir jo litt formelt i sånne sammenhenger og det er noen ganger greit. :ler:

Hadde en liten meldingsveksling med elskeren i går kveld. Får ikke sett ham på en stund for nå er det eksamenstid. :sur:

Og så er det pollensesong for fullt ja :evil: :evil: Merker det veldig godt nå.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, på tide å slutte å late som om det går greit.

Psykologdag i dag. Har ikke snakka så mye om hvordan jeg har det men hvordan jeg tar det. Jeg har kommet et godt stykke på vei i terapien, det verste er over, men nå kommer ettervirkningene fram. De siste par ukene har jeg vært dødssliten, har bare lyst å sove, sliter på jobb, er fjern sammen med andre, generelt nedstemt.

Psykologen kommer med ord som depresjon, angst, sykemelding, tid for meg selv, rom for meg selv, pliktoppfyllende jente, mer intensiv terapi fra sommeren av, gå mer i dybden osv.

Jeg får helt hetta, men har latt meg overtale til å prøve å ta en egenmelding torsdag og fredag. I morgen er umulig, har forsøk og avtaler som ikke kan legges vekk. Jeg har egentlig ikke tid til å være borte, får dårlig samvittighet av det.

I realiteten er jeg helt nedkjørt nå, og om jeg ikke gjør noe med det trodde hun at jeg kom til å gå på en større smell, fysisk, og da vil det bli MYE verre. Jeg har ikke vært flink til å ta vare på meg selv. Og jeg er jo ikke vant til at noen andre bryr seg om det heller. Er vant til å bite tenna sammen, holde maska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg lever :vinke:

Jeg har vært i hi føles det som. Jeg bestemte meg for å ta fri torsdag og fredag som anbefalt.

Jeg fant også en annen grunn til at jeg har vært så trøtt og slapp. I fjor fikk jeg en ny type allergitabletter, henta dem ut på slutten av sesongen. Så jeg tok bare noen få da. Men da jeg starta opp igjen i vår, da begynte også problemene. Men nå var det nesten tomt og jeg ringte for å få ny resept, og da kunne jeg få de gamle igjen. Det ville jeg gjerne og da sjekka jeg felleskatalogen for å se hva som var forskjellen på de to. Det viser seg at en hyppig bivirkning av de nye var slapphet, trøtthet og somnolens (som betyr omtåkethet, døsighet, lettere nedsatt bevissthetstilstand). Ikke rart jeg var gåen. :evil: Så nå er jeg tilbake på de gamle og det fungerer greit.

I dag starta jeg med frokost hos gubben og bestisen hans, veldig koselig det. Været var jo et kapittel for seg, men det var egentlig godt med en tur ut. Ellers har dagen gått med til en god bok på sofaen. Nå er det vel på tide å finne fram antrekk til i morgen. Hopper over bunaden i år, pga dårlig værmelding. Orker ikke å vasse rundt i kald og fuktig stakk hele dagen. Selv om det ser ganske fint ut nå gidder jeg ikke ta sjansen.

Onsdagen var en fæl dag. Jeg strevde lenge med å ta beslutningen om å bruke egenmeldingsdager. Den satt langt inne ja. Men til slutt så innså jeg at det var lurt. Jeg ordna sånn at jeg ikke hadde noe utestående ting, informerte kollegaen min, tungt det og. Føler meg som den unnasluntreren, men jeg hadde nok behovet ja. Var dødssliten og slapp, sov lenge på sofaen om kvelden og orka ingenting.

Torsdag sov jeg lenge, husker egentlig lite fra denne dagen. Begynte på nye tabletter og det merka jeg nesten med en gang, slappheten og giddalausheten har sluppet taket. Fikk ordna med noe klesvask, men var ikke ute av døra, til tross for at det var ganske fint vær, tror jeg. Sov på sofaen og la meg tidlig.

Fredag var jeg ute og ordna litt handling og sånne ting. Så slapp jeg det på lørdag. Tok en tur innom polet også. På kvelden kom bestekameraten min, vi hadde en rolig kveld sammen, ingen av oss orka å gå ut, selv om det var andre vi kjente ute. Vi fikk snakka masse, drakk kaffe og kosa oss.

Lørdag starta dagen ganske tidlig, da jeg krøp ut på verandaen i sola. Kosa meg der en stund med en god bok. Så trakk jeg ned til byen for å treffe en fra nett. En som jeg har diskutert evolusjonsteori med, av alle ting! Vi møttes og tok en kaffe og så rusla vi en tur ned på kaia. Satte oss til slutt på Aker Brygge og tok etpar pils. Han skulle videre avgårde, og jeg oppdaget at jeg hadde fått en trist melding fra en venninne. Jeg dro derfor hjem for å se om hun trengte noe.

Har blitt helt rosa i fronent, ser tydelig hvor gensern slutta. På kvelden dro jeg ut en tur på stampuben med guttaboys. Gubben, bestisen, og noen flere kamerater. Veldig hyggelig, gubben er mye bedre humør nå enn han har vært på en stund. Ble ikke så sein jeg da.

Søndag var nok en fin dag og jeg var ganske tidlig oppe og ut i sola. Det ble litt slørete vær og litt kjølig så etterhvert trakk jeg inn. Fant ut at jeg skulle vaske sykkelen, stramma til noen skruer og fikk mer luft i dekka og så var jeg klar. Sykla en tur til jobben, måtte innom for å sende avgårde noen filer i forbindelse med konferansen jeg skal på i juni.

Hverken formen eller sykkelen var så skranglete som jeg trodde på forhånd og det er jo bra. Fikk vært litt ute i sola etterpå. Lagde meg middag og bare slappa av på kvelden.

Alt i alt har det vært gode fridager, gleder meg ikke akkurat til å gå på jobb igjen, men har litt mer overskudd enn jeg hadde før. Jeg har jo ikke gjort noe særlig vettugt, føler at jeg er på etterskudd med alt mulig, men sånn får det bare være. Her hjemme har det gått på halv tolv lenge, masse småting som jeg har tenkt at jeg skulle gjort er fortsatt ugjort. Mulig at dette er noe av mitt problem, jeg legger for mye på meg selv, skal rekke alt og alt skal vært ordentlig i orden. Noe særlig orden er det ikke her nå i hvertfall :ler: Har ikke gjort noe husarbeid på lenge. Velvel, det er vel alltids tid til det en annen gang. De neste to ukene blir ganske hektiske uansett.

Har hatt jevnlig kontakt med elskeren hele tiden, men han har vært opptatt med familie og diverse sånt, så vi har ikke kunnet treffes. Ser ham til helga igjen, det blir fint, kanskje vi kan få noe tid for oss selv og?

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var nok en "første" dag over. Første 17.mai alene. Holdt på de gode gamle tradisjonene da, frokost hos en kamerat, bittelitt 17. maitog, ned på Universitetsplassen og så litt pilsing etterpå. Gubben var med selvsagt, helt OK, uten den helt store personlige kontakten.

Var invitert på middag hos en venninne etterpå, sammen med bestekameraten min og flere andre venner. Veldig hyggelig og fantastisk deilig middag. Det er en sånn ting som gubben og jeg normalt ikke ville vært invitert til, så dette er mitt. Deilig. Ble ikke så veldig seint, må jo på jobb i dag må vite.

Det kjennes egentlig deilig å være på jobb igjen, må bare passe meg litt for ikke å stresse igjen, merker at jeg ikke tåler det nå. Må også skyve vekk tankene på at jeg ikke gjør nok, tankene på alt jeg ikke rekker. Må slutte å ha dårlig samvittighet for det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Har blitt helt rosa i fronent' date= ser tydelig hvor gensern slutta.

Sorry, men eg hengde meg heilt opp i denne eg... Ka betyr dette?

Godt ting går betre ja. Eg har vore sinna i det siste, og for første gong i mitt liv fått kviser... Så kom eg på at eg slutta på pillen- som eg har gått på sia eg var 17- i januar, og eg skal vel ha igjen for all PMS'en eg aldri har hatt. Pluss sjølvsagt at eg ikkje likar jobben min, og då blir alt som har med jobben å gjere så innmari slitsomt, og så blir eg veldig irritabel.

Ellers var 17.mai heilt grei, eg orka ikkje gjere noko, så eg gjekk heim frå by'n, og fekk gjort unna litt klesvask og sånn, og det er ganske herleg no faktisk!! Har aldri hatt så sterkt forhold til 17.mai, det er ein litt masete dag, spesielt her i Oslo syns eg. Der eg kjem frå er det barnas dag i større grad enn her slik eg ser det, her er det utruleg mange som drikk den dagen, det syns eg er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men eg hengde meg heilt opp i denne eg... Ka betyr dette?

Hehe, skulle stå fronten. Hadde på meg en genser med V-hals og så tydelig skille mellom rosa og resten :ler:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, då er eg med. Var ikkje halv sju litt tidleg å vere oppe i dag då?

Hæ? :klø: Det står da 7.32 her hos meg. Er vanligvis ikke oppe halv sju nei :ler:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...