Gå til innhold

anonymas dagbok.

anonyma

Anbefalte innlegg

Måtte bare innom og :klem: deg!!!!

Ha en god dag.

Jeg har masse å gjøre i dag, har omtrent ikke jobbet mand/tirsdag så her har det hopet seg opp.

Takk skal du ha Titti. :klem: tilbake.

Det har gått litt treigt med å komme i gang etter ferien kjenner jeg. Er ikke oppe i fullt tempo ennå! Men det kommer vel snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har også ordna med å flytte noen ting denne reisedamen har på vår server over til en annen kamerat som også har mulighet for å host'e henne. Jeg vil ikke ha hennes ting her nå. Det er lenge siden jeg ba om det og jeg har minna han på det flere ganger men nå er det endelig gjort da.

Trodde jeg........ Først var det ikke mulig å legge dem der med en gang for de holdt på med noe installering. Men det skulle ikke ta så lang tid. :roll: Og i dag fikk vi jaggu mail fra dama igjen med nye bilder. Som ligger på vår server. Jeg gir opp. :evil:

Sendte en ganske krass mail til gubben da. Har ikke fått noe svar.

Senere i kveld skal jeg besøke søs og nevøen som har begynt på skolen i dag. Lille plutten har blitt stor. Har plukka med meg endel bøker fra vi var små, de har ligget i kjelleren, men nå er det en ny generasjons tur til å lese om Pippi, Bakkebygrenda, Ole Aleksander og hva de nå het alle sammen (mimre, mimre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff tid du går igjennom. Flott at du får en mer fandenivoldsk holdning. Synes du har all grunn til det..

Så fint at du gir videre leseopplevelser til den neste generasjon. Det blir ellers mye dvd og tvspill...

(Jobber på barneskolen som lærer og brenner for dette skjønner du.... :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirka, hyggelig med besøk. Jeg synes også det er viktig å gi barna leseopplevelser. Vi hadde masse bøker og leste mye hjemme og jeg tror søs også gjør det. Hun er lærer selv og er nok litt bevisst på det. Foreløpig leser han ikke helt selv, men han spiller endel pc-spill av lek-og-lær-typen. Noen annet kommer ikke inn i huset der tror jeg :ler: Hadde faktisk med et SIM-spill til ham i går. Og det slo an.

Han var skikkelig gira over å begynne på skolen. De hadde hilst på rektor og vært i klasserommet, sunget sang og masse annet. Bestekameraten og nabojenta begynte samtidig. Så det blir nok bra.

Vi hadde en liten prat seinere på kvelden. Gubben hadde sett mailen min, men det var fortsatt ikke mulig å flytte bildene pga arbeid på den andre serveren. Jeg mente at det måtte da gå an å finne andre løsninger, det er nå over to måneder siden jeg ba ham om det første gang. Sa også at det er som å få et slag i trynet hver gang det kommer brev og det er det jo.

Gubben fortalte at han faktisk hadde kommet litt på gli da vi var på familiekontoret sist. Noen av spørsmålene satte i gang tankevirksomheten. Det som ikke er så bra er at han tror han må endre seg så masse for at vi skal kunne fortsette. Vi diskuterte dette fram og tilbake, jeg skjønner ikke hvorfor han må forandre seg så mye. Det er mer hvordan han behandler folk rundt seg som har endra seg i det siste. Jeg fikk i hvertfall fram endel av det jeg mente ang hvordan han er overfor meg i forhold til hvordan han er overfor andre. Men han var ikke sikker på at han hadde vilje til å forandre seg så mye. Jeg blir helt matt jeg. Det er jo ikke snakk om at han må endre alt.

Han hadde enda ikke ringt psykologen. Han sa også at han hella mest mot at han måtte flytte. For første gang var jeg helt rolig, litt sint kanskje. Brøt ikke helt sammen, men kjefta litt på ham. Til slutt var vi så trøtte, men det kan hende vi kan fortsette i dag. Vi var i hvertfall litt på gli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hold ut. Ikke la han ta den letteste veien som er å flytte ut og fortrenge tingene og rømme fra problemene.

Kanskje du kan sette opp en liste med hva du mener er negativt med han og som han burde vurdere å forandre på. Så ser han at listen faktis ikke er så lang og da er det muligens lettere å selv se det og gjøre noe med det? (bare en tanke som datt inn i hodet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har jo en sånn liste, i krokodilleboka mi. Kanskje jeg skulle renskrive den og vise ham den?

En av grunnene til at jeg nok ikke har vært så tydelig på ting jeg er misfornøyd med er at jeg kan jo ikke tvinge noen til lå være mot meg eller behandle meg på en spesiell måte. Han må ville det selv, men kanskje den friheten han har fått av meg gjør at han ikke har villet anstrenge seg? Han har jo ikke hatt noe press. Akkurat det snakka vi om sist på familiekonoret. For mye frihet kan føre til ensomhet fordi man får mindre ansvar. (dagens moral!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke noe prating i går, han kom jo ikke hjem før langt etter at jeg hadde lagt meg. Ikke noe beskjed eller noe. :roll: Som vanlig. :roll: Var sikkert bare på jobben. Ser han ikke at om han vil bygge opp tillit og få meg til å stole på ham igjen så må han bli bedre på sånt?? Det er jo akkurat som før da han bare kom og gikk som han ville og ikke sa hvor han var.

Nok om det. Hadde husmorhalvtimen :husarbeid: i går og fikk shina litt. Vi har gitt faen i det meste i det siste så det trengs en skikkelig runde, men det får bli en annen gang.

Begynte på en bra artikkel i går, i favorittmagasinet mitt. "23 things to cheer you up", går på at selv om det er mye fælt i verden og rundt deg så er det alltid noen lyspunkter. Ble ikke helt ferdig med den, men den var artig. Er nok viktig å ikke bare fokusere på det som er negativt og trist, men trøste seg med at det finns gode ting også.

Som f eks sommerfest på jobben i dag. :hoppe: Ikke det helt store uteværet, men men. Etterpå hadde vi tenkt å gå i festivalteltet på Blindern, det er studentfestival nå og ølservering på plassen der oppe. Mange på jobben som hadde lyst å være med ut så det blir sikkert moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glemt deg. Har nesten kommet meg over omgangssyken for denne gangen. Skal på Cup med jentungen og sove i telt fra lørdag til søndak så jeg kommer sterkere tilbake fra mandag av.

God helg videre og kos deg.

:klem: Fra Titti

P.S.

Skrev en negativ og en positiv liste. Har vært hjemme fra jobb i 2 dager og jeg har faktisk sliti med å få på punkter. Selv etter å ha lest gjennom dagboka mi her fant jeg liksom ikke de store greiene som gjør det umulig å leve med fyren. Skal jobbe mere med den til uka. (hvor mange har du? Altså ant. av hver?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: tilbake til care. Så hyggelig at du stikker innom.

Jeg har ikke en for/imot liste, men en mer gubben er/gubben er ikke liste.

I "gubben er" finns det 16 punkter, 10 positive og 6 mindre positive, men det er jo egenskaper han har det også.

I "gubben er ikke" er det 12 punkter. Der ser jeg nå at det stort sett er positive egenskaper (som han ikke har/er altså)

Så alt i alt er lista mi mer negativ enn positiv, men den går kun på person, ikke for eller i mot forholdet vårt.

En STOR negativ ting som jeg veldig gjerne vil ha endra er den uvanen å ikke komme hjem om natta :evil: Selv om det er litt spesielle forhold nå så er det en ting jeg aldri har klart å like. Jeg synes man kan greie å komme seg hjem, ikke komme tuslende utpå neste dag. Han er ikke hjemme ennå.

Vi hadde det hyggelig på jobbfest i går da. Starta tidlig med grilling i en liten bakgård vi har. Innleide kokker som kommer og griller lammelår, med masse deilig tilbehør. Endel :perebrus: og :digge: Vi har til og med et lite basseng som noen bada i. Frista ikke meg men....... Utpå kvelden dro vi til Blindern for å gå på festivalteltet, men der var det et arrangement som kosta penger, så vi gikk på puben i stedet. Helt Ok det. Ble ikke så fryktelig seint, men vi hadde jo starta tidlig :wink:

Våkna av telefonen i dag, gadd ikke stå opp for å ta den. Vi har ei gammel dame som stadig ringer feil, så etterpå at det var henne denne gangen også. Glad jeg ikke sto opp :tunge1:

Nå skal jeg spise litt frokost, jobbe litt med en oversettelse jeg har tatt på meg, og så er det jammen fest igjen i kveld. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LaToya, helga har vært fin den.

I går var det grillfest, orka ikke være så lenge for jeg var litt sliten etter fredag, men det var veldig hyggelig.

I dag har vært en sløv dag, har jobba litt med oversettelsen og så har jeg snakka med utenlandskameraten min på MSN. Han kommer hjem en snartur snart og da skal vi treffes, det blir kjempekos, har ikke sett ham på lenge.

Får jobbe litt til, så skal vi på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååååå, vil ikke være syyyyk. :-x

Hater å være forkjøla, men kjenner at det er noe på gang. Er varm og litt sår i halsen, snørrete og nyser. Tar en hjemmekveld med teppet og boka tror jeg :wink:

Skal lage meg litt mat nå og så bare slappe av. Putter i meg masse solhatt og c-vitamin så får vi se. Kanskje jeg klarer å kvitte meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg god bedrings klem og håper du slipper unna. Kjedelig å være forkjøla, noe sikkelig herk. Fyyssjjjj det vil vi ikke ha.

Er godt med hjemme kveld iblandt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kanskje jeg klarer å unngå forkjølelsen..... Har dytta i meg det jeg kan av varm drikke og vitaminer. Var deilig med en rolig kveld i går, lå mye og leste. Fikk slappa skikkelig av. Er ikke så verst form i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må passe på helsa di!!

Den lista di hørtes bra ut. Jeg har begynt på en ny men jeg finner ikke så mange "x'n er ikke" punkter. Tror jeg bare har hengt meg opp i den såpass intenst at jeg har blitt låst. Jeg har jo ikke så dårlig hukommelse.

Det med at gubben ikke kommer hjem hadde jeg hatt store problemer med. Jeg er en sjalu person, så nervene mine hadde ligget utenpå hver gang han skulle ut. Det er noe han burde ta tak i og aldri la skje igjen. Jeg kan ikke engang tenke meg hvor kjipt det er. Får vondt i mangen bare jeg prøver.

:klem: fra meg, har et hav av lapper og andre jobber jeg må ta igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at gubben ikke kommer hjem hadde jeg hatt store problemer med. Jeg er en sjalu person, så nervene mine hadde ligget utenpå hver gang han skulle ut. Det er noe han burde ta tak i og aldri la skje igjen. Jeg kan ikke engang tenke meg hvor kjipt det er. Får vondt i mangen bare jeg prøver.

Det der er en vane fra den tida hele vennegjengen bodde innafor ett kvartal. Da var det lett å dra på nachspiel til hverandre, sovne på sofaen, og snuble hjem og sove mer når man følte for det. Jeg har også gjort det. Men jeg kommer alltid hjem på natta.

Gubben sovner fortsatt på sofaen på nachspiel, men nå sover han så godt at han ikke våkner før dagen etter (er i hvertfall forklaringen jeg fikk nå sist) Det går liksom ikke inn at jeg synes han skulle komme hjem........ Det betyr liksom ikke noe, han kan jo ikke noe for at han sovner :roll:

For ikke å snakke om hvor bekvemt det sikkert var i den perioden han hadde hun andre. Kunne jo overnatte hvor som helst uten at jeg visst om det. :evil:

Han har ennå ikke fått ringt psyk, i hvertfall ikke sist jeg spurte. De har telefontid bare en kort tid hver dag, men det bør vel ikke være umulig?

Er hjemme igjen, ble kort dag på jobb, er ikke helt i slaget. Skal legge meg nedpå litt og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Må si det er sløvt at gubben å ikke ringe til psyk. Det er nettopp sånne ting som for meg trekker ned, det virker som han ikke er intr å fikse ting. Og det er sløvt av han. Håper for hans del at han har gjort det denne gangen.

Det dårlig gjort mot deg å drive på sånn han gjør, det minste han kunne gjort var å dra til psyk.

Hmmm mannfolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er en sløving. Det er masse sånne ting som han skulle ha gjort eller ordna med som det ikke har blitt noe av. Eller så må jeg gjøre det til slutt. Men dette får han ordne opp i selv.

Man kan lure på om han bevisst drar ut tida for at jeg skal hive ham ut. Sånn at det ikke blir hans valg. Men dengang ei.

I går var det litt trist. Jeg gikk tidlig hjem og sov litt. Var sliten og småsyk. Hadde ikke energi til å gjøre noesomhelst hjemme, så på sofaen og så på tv. Tenkte at "er det sånn livet mitt skal bli? Sliten og alene uten ork til noe." Selvfølgelig blir det ikke sånn, men i går var det litt trist. Gubben kom hjem etter at jeg hadde lagt meg så jeg fikk ikke snakka med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...