Gå til innhold

anonymas dagbok.

anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dekkskiftet gikk aldeles utmerket :sjarmor: SÅ deilig å slippe, selv om jeg var med og hjalp til.

Ungehyling ble det lite av, de var veldig snille og greie synes jeg. Litt liv og røre må man regne med da. ;)

Nå sitter jeg her med tekoppen min og tenker på hva jeg skal bruke resten av dagen til. Det er ganske tåkete ute, så det frister ikke til noe særlig turgåing. Kanskje jeg skal ta en tur på hytta og fylle opp vedlagret litt? Har brukt endel om kveldene nå, nå før jeg blir nødt til å sette på ovnene fast holder det med litt lunk i ovnen. Når det blir skikkelig kaldt har jeg på ovnene og fyrer mindre.

Ellers så har jeg noen småprosjekter i hodet her hjemme, kanskje jeg skal sette i gang med det? Eller skal jeg bare sulle og kose meg i dag? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonyma, ble bare litt nysgjerrig da jeg leste at du har syngehelg snart, kan jeg spørre i hva slags sammenheng du synger og hva slags repertoar?

Ellers er jo søndagen den dagen vi kan ha fullgod samvittighet for å ikke gjøre noe annet enn å sulle og kose oss. Kanskje jeg skal ta en tur ut med fotoapparatet, det er tåke og vindstille og ennå noen høstfarger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sander, deg tror jeg ikke jeg har sett her før. :vinke:

Jeg synger i to kor jeg. Et stort oratoriekor, og det er vi som skal ha konsert neste helg. Vi setter opp to-tre store verk i året, pluss Juleoratoriet som er den absolutte højdaren for meg. :sjarmor:

Og så synger jeg i et mindre blandakor, mest for moro. Det er veldig sosialt og hyggelig, har masse av vennene mine der. Vi har konserter med ujevne mellomrom, men synger på borgerlige navnefester og konfirmasjon, noe som tar noen helger i året. Og innimellom er det diverse seminarer og opptredner av ymse slag. Vi synger "alt", unntatt religiøse sanger.

Så synginga tar mye av min tid, men det er jo noe jeg liker å holde på med. Selv om det noen ganger begrenser utelivet, kan jo ikke gå på fylla dagen før synging. Ikke jeg i hvertfall, da blir stemmen ganske røten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst forståelig prioritering der, ja. Man stiller ikke til konsert med røten stemme. :riste:

Siden du ikke spurte ;) , jeg synger også, i et vokalensemble som i praksis er et lite kor, liker godt det vi kan få til av homogen klang og presisjon der, som er vanskelig i et stort kor. Vi setter også opp større verk, i tillegg til blandet stoff til forskjellige anledninger. Vi er en bra sammensveiset gjeng, og har nettopp vært på Gotland, det var topp!

For tiden er jeg også med i et større kor her på sørlandet, vi skal gjøre noe av Britten, Stanford og Kverno først i desember. De fleste i det koret er en del eldre enn meg, og det sosiale er ikke like interessant. Derfor har jeg alltid sagt nei når jeg har blitt spurt der, men denne gangen hadde jeg hovedverket inne fra før, så da kunne jeg jo slenge meg på midt i løpet. Så får vi se om jeg blir værende.

Juleoratoriet har jeg alltid klart å snike meg unna når det har blitt satt opp her i byen, men det jo veldig oppløftende å synge Bach, da! Og har men først tatt jobben med å innstudere det, så er det synd å ikke fremføre det hvert år.

Du har rett, jeg har ikke vært her inne før, men man blir jo litt mistenksom av å bli sitert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, morgenkaffe og KG. Det har nærmest blitt en vane ;) En rolig stund samtidig som jeg får besvart mailer og gjort litt administrativt.

Tok meg litt tid i går og titta gjennom de første månedene i år, både her i dagboka og i kalenderen. En ting som slo meg er at jeg har gjort masse. Mye har jeg selvfølgelig glemt, men mange ting som har skjedd eller jeg har vært med på tenker jeg med glede tilbake på.

Det er mye tid med venner, både ute og på besøk. Det er kino og teater, synging, turer og fester. Det er egentlig veldig godt å se. Kan ikke huske jeg var så aktiv sammen med gubben, det gikk mest i fredagspils og kor-relaterte ting.

Jeg tenkte samtidig litt på å avslutte denne dagboka til nyttår og starte en ny. Men jeg er ikke helt sikker. Skal/skal ikke? Til nyttår er jeg skilt og jeg føler vel at jeg har startet et helt nytt liv nå. På tide å legge det gamle helt bak meg og begynne med blanke ark. Får tenke litt på det. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går klarte jeg å snakke om familieting hos psyk uten at det snørte seg sammen og tårene spruta. En helt normal ting for mange, men en stor ting for meg! Det var faktisk første gangen. :Nikke:

Starta med å snakke litt om temaet for forrige innlegg her, nemlig hvordan livet mitt har blitt og at jeg er rimelig greit fornøyd med det jeg har oppnådd så langt. Jeg har jo noen tanker om familielivet også, som jo er en del av mitt liv, men jeg tror jeg må velge hvor stor del det skal være. Hvor mye jeg selv kan bestemme og hvor mye av premissene som er lagt av andre. Hvor langt kan jeg strekke meg og hvor mye skal jeg godta? Hva kan jeg leve med? Klarer jeg å finne en form på det som er akseptabel for meg, samtidig som det ikke skaper problemer? Orker jeg å ta et oppgjør, eller vil det være så tungt at det ikke er verdt det?

Kom også inn på hvordan jeg har forandret meg, spesielt at jeg nå er åpnere om hvordan jeg har det og faktisk kan fortelle andre om det.

Leste en bra artikkel i Aftenposten i dag, og plukker med meg et lite utdrag:

EGENUTVIKLING

Ved dagens slutt - oppsummer hyggelige hendelser.

Skriv ned ting du mestret, noe som gikk bra.

Finn dine sterke sider.

Bruk mer tid på egenutvikling enn på konsum og underholdning.

Sett pris på de goder du har. Øve seg i måtehold

Gjør en god gjerning. Rett opp gamle synder - noen du burde sagt takk eller unnskyld til?

Utvikle dydene som bor i oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna::kjempesinna: Faenihelvetesfaen. Møtet som jeg har blitt innblandet i å arrangere blir sabotert av lederne for grupperingen vi er tilknytta. Masse om og men, må flyttes eller avlyses. Avlysning er visst ikke akseptabelt, flytting til en annen dato og sted tror jeg vi bare kan glemme, det var vanskelig nok å finne en dato hvor alle impliserte ledere kunne. Og så er det DE som lager problemer. :kjempesinna::sinna::kjempesinna:

Sånn, da var det ute av verden, for en liten stund i hvertfall. :roll: Tok meg en tur på koret i går. Har ikke vært der en stund for jeg skal ikke være med på neste konsert. Den er et samarbeidsprosjekt, så i går var broren min der og. Litt uventa, men veldig hyggelig. En stund siden sist jeg så ham. Fikk veksla to ord med elskeren og, men når det er så mange tilstede får vi ikke snakka ordentlig sammen, langt mindre klemt og kosa :ler: Og det hadde jeg veldig lyst til i går. Godt å se ham igjen, begynner å bli litt glad i den fine, gode mannen. :sjenert:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Er det ikke skikkelig bæsj med sabotasje?? Jeg har akkurat samme greia gående, et arrangement lagt til begynnelsen av desember og planlagt masse rundt, går nå ikke likevel, fordi noen har bestemt at de skal spise grøt (!) akkurat den dagen, og det var visstnok planlagt for et halvt år siden...

:frustrert:

All sympati!

Endret av Camelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de kunne ikke sagt det til deg litt tidligere da? :klø:

Sympati :klem: til Camelia.

Vi har nå fått rodd i land møtet vårt, min sjef skar igjennom og bestemte at møtet går som planlagt, så får de som roter skylde seg selv og får ikke være med. :frustrert: Nemlig!! :sur:

Så i dag har det vært masse mailing og orging, men det gir seg vel snart, når alle er påmeldt og sånn. Da blir det nok ikke så mye orging på en stund.

I dag er eneste hjemmekosedag denne uka. Må få vaska litt klær og sånt, men ellers ingen planer. Deilig. Ukene flyr fort unna på denne måten ser jeg. Det er noe så og si hver uke og helg nå framover. Liker det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk gjort unna litt i går ja, samt kosa meg med boka mi OG lagt meg tidlig. :klappe:

I dag skal jeg nesten ikke være på jobb, litt deilig det. Skal snart ut og besøke mine samarbeidspartnere som holder til litt utenfor byen. Litt rart, men når jeg kjører avgårde føles det nesten som en fridag. Selv om det er jobbting jeg skal der, hente ting og diskutere prosjekt.

Får stikke nedom byen og hente noen billetter og. I det siste har det vært veldig livlig på kulturfronten, har vært noe hver uke. Noe har jeg blitt dratt med på, noe har jeg selv tatt initiativ til. I tillegg har jeg flere kjente som har lyst å høre på i helga når jeg skal synge. Føler at jeg er litt "med" nå, og det er veldig godt. Å bli inkludert og huska på.

Elskeren skal på intervju i dag. Han trenger virkelig å få den jobben. Er så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sander. Jeg tror konsertene kommer til å bli bra. Dette er et verk vi har oppført før, så det sitter bra. Jeg skal i hvertfall gjøre mitt beste. ;)

I dag våkna jeg av en sms kvart på ni :overrasket: Ikke helt planlagt. Skjønner ikke helt hvordan det skjedde. Var bare å hive seg i dusjen og dra avgårde. Har akkurat fått i meg litt mat og kaffe. Satte i gang etpar ting på labben først.

Blir nok bare oppladning til syngehelg i dag, skal en tur til elskeren i kveld. Gleder meg, for det er en stund siden vi har hatt tid sammen bare vi to. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kosa meg i helga ja :sjarmor:

Det har vært hektisk men jeg har fått tid til mange ting. Blant annet to konserter som var helt knall. Vi hadde kremsolister og alt klaffa perfekt. Stemmen var på topp også.

Fikk også tid sammen med elskeren både fredag og lørdag kveld. Han var på konserten vår på lørdag og så dro vi til ham etterpå. Det var fint. Han hadde konsert på søndag og da var jeg og hørte på generalprøven. Fikk prata litt med bror og de andre i koret før jeg gikk til min egen konsert.

I går kveld bare datt jeg sammen på sofaen, sliten, hyper og utlada. Sov godt i natt og er småtrøtt ennå. Skal på en HMS-orientering nå, greit nok det, sitte og glo i tre timer. Håper jeg ikke sovner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vri i dag ;) Psykologoppsummering på kvelden. Orka rett og slett ikke å gå på kor i dag jeg. Har fått dosa mi i helga.

Men hos psyk var jeg. Det er ganske stille i meg nå, det bemerka hun også. Ingen store, dramatiske endringer på gang. Ingen ups eller downs å snakke om. I tillegg var hele forrige uke ganske tettpakka så det har vært lite rom for tenking og resonnementer.

Vi snakka endel om elskeren da. :sjenert: Hva er det med det forholdet, hva gir det meg. Og hvorfor blir det ikke til noe mer. Hun kjenner jo ikke alle detaljer rundt oss, så det var litt nyttig for meg og. Å få forklart hvordan ting egentlig er og hvordan ting henger sammen. Som om jeg vet det...... Ser jo at det kan virke litt kårni for en utenforstående. Men når jeg prøver å forklare blir det bare kårni for meg og. Noe jeg ikke har tenkt på er at siden få vet om oss så er vi mest på tomannshånd og på den måten får vi veldig nær kontakt.

Vet ikke helt hvor jeg vil med det her, men jeg har tenkt litt på oss i det siste. Om vi begynner å nærme oss et veiskille, vi må ta et valg. Fortsette med noe mer eller kutte. Jeg prøvde å tenke meg hvordan det ville bli om vi kuttet ut. :forvirret: Da tror jeg det gode vennskapet og tida på tomannshånd blir borte. Og det vil jeg jo ikke.

På den annen side har vi jo konkludert at vi ikke er riktige for hverandre. Så hva gjenstår da?? :klø: Og hva vil jeg og ikke minst, hva vil han?

Vi avslutta timen med å snakke om gubben og skilsmissepapirene som snart må ordnes. Tror det kommer til å gå greit jeg. Til slutt slengte hun ut spørsmålet om hvordan det går framover mot jul. Og da stoppa jeg opp, hun skjønte at det ikke var besvart på så kort tid, det får vi ta en annen gang.

Har masse tanker og ugne følelser i forbindelse med jul jeg. Snakka så vidt med mamma i helga og hun ønska å ha julaften hjemme hos dem, så fikk søs eller jeg ha 1. juledag. Og er det noe jeg ikke vil ha, er det 1. juledag. Det sa jeg med en gang og. Men jeg sa ikke grunnen. Den dagen er den eneste juledagsfeiringen gubben og jeg har hatt hjemme hos oss. Det blir for tungt å gjøre det igjen. Litt rart egentlig, jeg har jo "tatt over" endel av de tinga vi pleide å gjøre, men jula blir for tung. Det er jo lenge til jul, så vi finner vel en løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt av elskeren mens vi sløva på sofaen i går: deilig armkrok det her. (Min altså ;) )

Tilbake til vanlig gjenge i går, ble med ham hjem etter koret. I helga var vi begge litt spente og slitne, men i går var det fint. Tenker ikke så mye skumle tanker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...