Gå til innhold

Vet Moxnes hva ordet taushetsplikt betyr?

Drizzt

Anbefalte innlegg

Tror ikke det. Jeg er glad han blir politianmeldt nå. Slike burde aldri sitte med makt eller sensitiv informasjon.

http://www.osloby.no/nyheter/Bjornar-Moxnes-R-anmeldes-for-brudd-pa-taushetsplikten-7491853.html

Kan det noen gang komme noe godt og fornuftig fra denne siden av politikken i Norge? Tviler på det sterkeste ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det. Jeg er glad han blir politianmeldt nå. Slike burde aldri sitte med makt eller sensitiv informasjon.

http://www.osloby.no/nyheter/Bjornar-Moxnes-R-anmeldes-for-brudd-pa-taushetsplikten-7491853.html

Kan det noen gang komme noe godt og fornuftig fra denne siden av politikken i Norge? Tviler på det sterkeste ...

Folk på den siden av det politiske spektret er (ifølge sine egne vrangforestillinger) moralsk hevet over alle andre, og da særlig de fæle høyre-ekstreme og kapitalistene.

Enhver sak, som sosserne finner viktig (hvilket er alt som ikke er godkjent av komintern's politbyrå) er selvsagt viktig nok til også å begå lovbrudd for.

Ingenting er hellig, utover selvsagt Mao's lille røde bok.

Moxnes er en Snowdon / Assange wannabe, som tror han på denne måten kan reise rødt av asken.

Folk flest ler av hele partiet og mannen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns det er bra at han ble anmeldt når han begått et lovbrudd, samtidig syns jeg granskinger av stat/kommune som hovedregel burde vært offentlige. Forutsatt at det ikke er mulig å identifisere personer, som det hevdes i denne saken var mulig, og dermed hadde de en god grunn til å unnta den den fra offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er bra at han ble anmeldt når han begått et lovbrudd, samtidig syns jeg granskinger av stat/kommune som hovedregel burde vært offentlige. Forutsatt at det ikke er mulig å identifisere personer, som det hevdes i denne saken var mulig, og dermed hadde de en god grunn til å unnta den den fra offentligheten.

Enig, jeg synes det er hederlig at han vil gi Oslo-borgerne informasjon om hvordan kommunen har sviktet, selv når kommunen vil beskytte maktpersonene. Men han burde vært flinkere til å sensurere rapporten. Men det er latterlig at kommunen ikke vil at feilene deres skal være offentlige.

Anonymous poster hash: 51148...2a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Enig, jeg synes det er hederlig at han vil gi Oslo-borgerne informasjon om hvordan kommunen har sviktet, selv når kommunen vil beskytte maktpersonene. Men han burde vært flinkere til å sensurere rapporten. Men det er latterlig at kommunen ikke vil at feilene deres skal være offentlige.

Anonymous poster hash: 51148...2a2

Jeg syns granskerne kunne laget en sensurert rapport som ble offentliggjort da den var ferdig. Så hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig synes jeg sakens natur er slik at det var riktig å offentliggjøre dokumentet. Man kan argumentere for bedre sensur, men vi snakker i all hoedsak om en situasjon der ett reellt maktapparat prøver å beskytte seg selv og frigjøre seg fra konsekvenser. Kansje det til og med kan forsvare at navnene kommer fram. Saken mot Moxnes blekner i forhold til resten av problemstillingen.

Offentlighetsprinsippet står sterkt i Norge og gjør oss åpnere enn mange andre samfunn. Alle angrep og trusler mot dette prinsippet, bør slås hardt ned på.

Det inkluderer saksrapporter som er konstruert for å muliggjøre hemmelighold.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg synes faktisk Moxnes gjorde noe bra, samtidig som jeg er enig i at han bør anmeldes. Hemmelighold er noe vi bør sette søkelys på. Vi er et åpent samfunn, men det betyr ikke at det ikke finnes grums som må frem i lyset.

For øvrig stemmer jeg ikke Rødt, men jeg synes det er bra at de finnes og hadde egentlig håpet de fikk ham inn på Stortinget ved forrige valg. Vi trenger ulike stemmer og ulike synspunkter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at jeg på noen som helst måte lider under at Moxnes offentliggjorde denne rapporten. Jeg er heller skeptisk til at det er lett å dekke over feil og kritikkverdig funksjon av det offentlige apparatet ved å hemmeligholde.

Begrunnelsen for hvorfor bystyret velger å anmelde, er også svært svak. Kan ikke se noen grunn til hvorfor bystyret skal ta stilling til hva som er og ikke er verdig anmeldelser.

Det er perverst at skikkelser som Moxnes og Folkvord er de som opptrer som vaktbikkjer i samfunnet, og tillater seg en ulydig og anti-autoritær oppførsel, når du samtidig tenker på at de er fra et parti som nødvendiggjør en kjempestat, med kjempehierarki og ubegrensede muligheter for misbruk av makt. Hva sier det om de andre politikerene da? Skruppelløse nek?

Jeg stemmer Frp, men jeg er skuffet over Frp og Carl I Hagens uttalelser. Moxnes er en ålreit kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på den siden av det politiske spektret er (ifølge sine egne vrangforestillinger) moralsk hevet over alle andre, og da særlig de fæle høyre-ekstreme og kapitalistene.

Enhver sak, som sosserne finner viktig (hvilket er alt som ikke er godkjent av komintern's politbyrå) er selvsagt viktig nok til også å begå lovbrudd for.

Ingenting er hellig, utover selvsagt Mao's lille røde bok.

Moxnes er en Snowdon / Assange wannabe, som tror han på denne måten kan reise rødt av asken.

Folk flest ler av hele partiet og mannen :blomst:

Det korrupte høyrestyret ler ikke. De er engstelige fordi en rapport som avslører tjenestefeil og svikt helt opp til byrådsnivå, nå er offentliggjort, til tross for at de forsøkte å begrave den med henvisning til taushetsplikten. Ja, jeg sa korrupt, for det er fundamentalt galt å begrave en slik rapport ved hjelp av en teknikalitet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korrupte høyrestyret ler ikke. De er engstelige fordi en rapport som avslører tjenestefeil og svikt helt opp til byrådsnivå, nå er offentliggjort, til tross for at de forsøkte å begrave den med henvisning til taushetsplikten. Ja, jeg sa korrupt, for det er fundamentalt galt å begrave en slik rapport ved hjelp av en teknikalitet.

Søren og, du fikk ikke med deg at det var bred politisk enighet om å anmelde mannen, unntatt selfølgelig hos dine idiologiske venner, som hyklerisk nok mener som du, at loven ikke gjeller for Moxnes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det konkrete innholdet i det som ble lekket? Hvis det var noe som ble unndratt offentligheten bare for å beskytte udugelige tullinger og ikke for gode grunner så er det faktisk ikke galt å gjøre det. La oss sette et litt på spissen og tenke oss at det er et dokument som viser at statsministeren er gjennomkorrupt. Det blir imidlertid hemmeligholdt, men så klarer en opposisjonspolitiker å få tak i det og lekker det til pressen. Da har han gjort det rette. Å hemmeligholde noe slikt er direkte forkastelig. Folk har krav på å vite om det, og hvis ikke regjeringen selv og politiet vil ta tak i det så må det f.eks. tas via media.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og, du fikk ikke med deg at det var bred politisk enighet om å anmelde mannen, unntatt selfølgelig hos dine idiologiske venner, som hyklerisk nok mener som du, at loven ikke gjeller for Moxnes.

Det er ikke noe brudd på taushetsplikten når de delene av rapporten som evt kunne identifisere pasienter, klienter eller pårørende, er sladdet. Lykke til med anmeldelsen, sier jeg. Jeg tror man skal slite med å demonstrere brudd på taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe brudd på taushetsplikten når de delene av rapporten som evt kunne identifisere pasienter, klienter eller pårørende, er sladdet. Lykke til med anmeldelsen, sier jeg. Jeg tror man skal slite med å demonstrere brudd på taushetsplikten.

Nå var det vel noe av kritikken mot Moxnes at dette ble lagt ut usladdet, om jeg har fått alt med meg?

Og, så svarte du ikke på hvorfor ikke love og regler skal gjelle Moxnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det konkrete innholdet i det som ble lekket? Hvis det var noe som ble unndratt offentligheten bare for å beskytte udugelige tullinger og ikke for gode grunner så er det faktisk ikke galt å gjøre det. La oss sette et litt på spissen og tenke oss at det er et dokument som viser at statsministeren er gjennomkorrupt. Det blir imidlertid hemmeligholdt, men så klarer en opposisjonspolitiker å få tak i det og lekker det til pressen. Da har han gjort det rette. Å hemmeligholde noe slikt er direkte forkastelig. Folk har krav på å vite om det, og hvis ikke regjeringen selv og politiet vil ta tak i det så må det f.eks. tas via media.

Så vidt jeg vet så fikk han lov å få innsyn i rapporten under forutsetningen om taushetsplikt. Hvis politikere får innsyn i dokumenter under en slik forutsetning for så å gå ut og gjøre det han gjorde ... ja, alle kan skjønne hva dette fører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel noe av kritikken mot Moxnes at dette ble lagt ut usladdet, om jeg har fått alt med meg?

Vi får se, da, om politiet også mener at det er brutt lover her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, da, om politiet også mener at det er brutt lover her.

Bemerker at du ikke liker spørsmålet :blomst:

Og, stod det til deg, så fikk vi jo aldri se, om loven er brutt - du stemmer jo her sammen med dine sosialistiske venner :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bemerker at du ikke liker spørsmålet :blomst:

Og, stod det til deg, så fikk vi jo aldri se, om loven er brutt - du stemmer jo her sammen med dine sosialistiske venner :blomst:

Jeg har ikke noe problem med spørsmålet, jeg tror ikke Moxnes har gjort noe ulovlig, og jeg tipper at politiet kommer til samme konklusjon. OG da sitter vi igjen med et politisk miljø som forsøkte å begrave en rapport som de ikke likte innholdet i, med henvisning til taushetsplikten. Naughty ,naughty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personopplysninger var sladdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Synes det bare er fint at noen går ut med slik informasjon.

Det er altfor stor bruk av hemmeligholdelse i samfunnet.

Godt jobba Moxnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med spørsmålet, jeg tror ikke Moxnes har gjort noe ulovlig, og jeg tipper at politiet kommer til samme konklusjon. OG da sitter vi igjen med et politisk miljø som forsøkte å begrave en rapport som de ikke likte innholdet i, med henvisning til taushetsplikten. Naughty ,naughty....

Ikke bare har du problem med spørsmålet, du fatter ikke hva det var jeg spurte om.

Og, du vet ingenting om hva det politiske miljøet har gjort i forhold til å begrave en rapport, eller hvorfor.

Eller, kanskje jeg tar feil - du er medlem av bystyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...