Gå til innhold

Bleie som lekker, treåring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 3,5 år som bruker bleie på natta. Den lekker ofte, og jeg lurer på hvorfor. Den blir veldig full foran, men tørr ellers. Passer på at tissen ligger nedover.

Noen tips?

Anonymous poster hash: 2f280...adc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få han tørr på natta!

3,5 år og bleie???

Anonymous poster hash: 9ef19...993
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje slutte med bleie... På tide, Ha en kladd under i tilfelle uhell i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 934d5...434

Skrevet (endret)

Skjerpings da ab-1814, det kan være en grunn for at han bruker bleie da, og gutter er ofte senere ute med å bli tørr på natten, du var ikke mye til hjelp! Hvis bleia renner over etter en natt er vel det tegn på at blæra her ikke er klar for bleieslutt på natten og det vil resultere i vått sengetøy hver natt og mest sannsynlig føles ut som et forferdelig nederlag for gutten...

Hvilken bleie bruker han? Kanskje han trenger større bleie, evnt bytte merke.

Legge bleien litt høyere foran kansje?

Ikke la han drikke så mye de siste par timene før legging og prøve sette han på do som det siste som skjer før han hopper i seng. Hvis det er sånn at han våkner av at han lekker ville jeg skifter bleie på han mens han sov før jeg selv la meg, da vil det kanskje ikke rekke å lekke.

Endret av Frisørdama
Skrevet

Kanskje dere burde prøve dry nites? Får vel kjøpt de på apotek? Evt gå opp en størrelse (om dere ikke er på største str)

Skrevet

Det finst eigne nattbkeier som tåler meir væske enn dei vanlege bleier, kanskje du bør kjøpe slike? Min tass på snart to må nok snart over på nattbleier, for Pampers med ekstra lag for natta som skal vere tørr i 12 timar held ikkje så mykje lenger.

AnonymBruker
Skrevet

TS

Trodde det var ganske normalt at gutter på 3,5 brukte bleie på natta jeg :sjenert:

Han bruker coop, største str. Har prøvd andre bleier, og de lekker oftere.

Skal prøve å feste den høyere foran i kveld. Og han har drukket litt mindre enn vanlig nå på kvelden. Håper det hjelper :)

Anonymous poster hash: 2f280...adc

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, gutter er litt treige, min treåring er ikke filla interessert i å gå på do, har prøvd alt mulig og man kan ikke tvinge de heller, da får de negative assosiasjoner til det så han trenger bare litt tid. Det begynte og skje med våre Pampers etterhvert, vi bruker største størrelse Libero 7 på natten, eneste som holder tett her i huset.

Anonymous poster hash: ad211...12c

Skrevet

TS

Trodde det var ganske normalt at gutter på 3,5 brukte bleie på natta jeg :sjenert:

Han bruker coop, største str. Har prøvd andre bleier, og de lekker oftere.

Skal prøve å feste den høyere foran i kveld. Og han har drukket litt mindre enn vanlig nå på kvelden. Håper det hjelper :)Anonymous poster hash: 2f280...adc

Vi har hatt samme problem som dere tidligere. Alltid tiss igjennom om natta. Syntes rema1000 sine bleier holdt godt, men nå som han har blitt så stor er de bleiene litt trange. Bruker nå libero 7 og det holder tett om natta. Kanskje bleiene dere bruker er litt for små og dere skulle hatt en bleie som går litt høyere opp på magen?

Gutten vår er like gammel som deres.

Og ja, det er ganske vanlig at barn på 3,5 fortsatt bruker bleie om natta :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært mulig å ta han med på fo for å tisse rett før dere legger dere? Eller vil det vekke han helt? Vår nevø på 5 blir fulgt på do i halvsøvne ved 23-tiden og sover som en stein med en gang han er tilbake i sengen. Da hadde dere kanskje redusert muligheten for lekkasje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på tre som sluttet med bleie i sommer. Hun blir satt på potta (på rommet sitt) om hun våkner om natta.

Anonymous poster hash: 95705...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...