Gå til innhold

Sør-Afrika!

Glossy

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har bestemt oss for å reise til Sør Afrika i desember. Noen som har vært der?? Noen som kan anbefalle noen utfykter. Vi skal nærmere bestemt til Durban.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Glossy.

Jeg har vært i Sør-Afrika og det er et fantastisk land med utrolig mange muligheter. Mye å se og oppleve.

Har dere bestilt turen? Skal dere bare være i Durban?

Hvis dere ikke har bestilt, vil jeg anbefale reiseselskapet Get Africa http://www.getafricatravel.com/

De kan skreddersy et opplegg akkurat for dere. Vi brukte dem og var storfornøyde.

Vår tur startet i Cape Town, gikk videre gjennom Garden Route, før vi fløy nettopp til Durban og kjørte rundt i Zululand.

Jeg opplevde ikke Durban som en veldig spennende by, men vi hadde veldig uflaks. Byen har en fantastisk strand, og planen vår var rett og slett å ligge rett ut i to dager når vi kom dit, men selvfølgelig styrtet regnet ned fra vi kom til vi dro... Men i desember er det jo varmere og bedre vær, for da er det sommer i Sør-Afrika.

Mener du dagsutflukter eller lengre turer fra Durban? Vi hadde leiebil og kjørte i Zululand i en uke omtrent. Vi var på safari i parken Hluhluwe Umfolosi og bodde i zululandsbyen Simunye (Anbefales på det sterkeste!) I tillegg var vi i våtmarkene ved St. Lucia der vi var på nattsafari og ikke minst på båttur blant krokodiller og flodhester.

Vet ikke helt hva mer jeg skal fortelle, men lurer du på noe, så bare spør.

Kom forresten på en ting til: I Durban må dere få med dere det indiske markedet. I Durban bor det en stor indisk befolkning, og de har et stort marked som vi dessverre bare rakk å titte såvidt innom før flyet gikk, men det virket veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i Sør Afrika. Utrolig flott land! Jeg var i Johannesburg og Cape Town. Jeg anbefaler dere å bestille bosted på en av de utallige bungalowene i en av naturreservatene. Dette gir en utrolig følelse av å bo så nære afrikas ville dyr! Samtidig er det så billig i afrika, at du har råd til å bo bra, med alle fasiliteter for samme pris som et standard hotell i Norge. Jeg bodde i en av disse bungalowene i johannesburg(i nærheten av Sun City) og jeg kommer aldri til å glemme den plassen! Spesielt inntrykkk gjorde det å oppleve morgensafari.......Du får en annen forståelse av livet når du sitter tre meter fra en løvefamilie som akkurat hadde felt en sebra og rev av store kjøttbiter. De luktene og lydene og det å se løvene i sitt rette element, kommer for alltid til å være prentet i hukommelsen min....

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...