Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her, gøy å se at det er flere med tilknytning til det "miljøet" her ;) Tipper vi hadde visst hvem hverandre var ;)

Lot333, Pepper og Østre er også obligatorisk ja. Men også mye Fretex og brukt.

Lysverket er også en hangout.

Åh, nå skulle jeg ha nevnt så mange "karakterer" i miljøet som alle bergenshipstere garantert kjenner til, sånne skikkelig bytryner og instagram-addicts :laugh:

Hipstermiljøet kan være ganske hardt, egentlig. Alle går liksom rundt og stresser litt med å være hipp og fet nok. Det handler veldig mye om å gjøre, se og oppleve de "rette" tingene. Jeg og ei venninne som er veeeldig hipp var i en europeisk storby en helg, og da måtte vi liksom stresse rundt og finne akkurat de "rette" stedene å drikke kaffe, spise, drikke øl og sånn hele tida. Det måtte være et hipt sted hun hadde hørt om på insta. Jeg var litt sånn "kan vi ikke bare gå inn på denne tilfeldige kafeen og drikke kaffe da", men jeg merket at hun ikke klarte å finne roen på kafeen hvis resten av klientellet ikke var hipt og kult. Selv om vi to kunne hatt det kjempekoselig og pratet om kjekke ting og sånn.

Det handler liksom mest om hva som tar seg bra ut på insta og hvordan det fremstår for de andre hippe folka :P

Anonymous poster hash: 722cb...bc6

Det må vel være lov å namedroppe instagramnavn, iallefall :fnise:

Anonymous poster hash: 40876...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på Landmark og Ujevnt før det ble hipt og kø i døra. Det var tider, det. Varte dessverre ikke så lenge ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Landmark og Ujevnt før det ble hipt og kø i døra. Det var tider, det. Varte dessverre ikke så lenge ;)

Ujevnt ble jo hipt med èn gang det åpnet, det.

På Ujevnt bestiller de aller hippeste også gjerne en halv øl. Ikke halvliter, men en halv 0.4. Det har et navn, men akkurat nå klarer jeg ikke å komme på det, uansett hvor hardt jeg tenker.

Skrevet

Ujevnt ble jo hipt med èn gang det åpnet, det.På Ujevnt bestiller de aller hippeste også gjerne en halv øl. Ikke halvliter, men en halv 0.4. Det har et navn, men akkurat nå klarer jeg ikke å komme på det, uansett hvor hardt jeg tenker. Anonymous poster hash: 40876...2c6

Det var noen måneder der det ikke var kø i døren, men du har rett i at det var mest hipstere der da også.

Skrevet

Det er forresten veldig hipster å påpeke at man finner noe før "alle andre".

Skrevet

Det er forresten veldig hipster å påpeke at man finner noe før "alle andre".

Nettopp! ;)

AnonymBruker
Skrevet

TS her, gøy å se at det er flere med tilknytning til det "miljøet" her ;) Tipper vi hadde visst hvem hverandre var ;)

Lot333, Pepper og Østre er også obligatorisk ja. Men også mye Fretex og brukt.

Lysverket er også en hangout.

Åh, nå skulle jeg ha nevnt så mange "karakterer" i miljøet som alle bergenshipstere garantert kjenner til, sånne skikkelig bytryner og instagram-addicts :laugh:

Hipstermiljøet kan være ganske hardt, egentlig. Alle går liksom rundt og stresser litt med å være hipp og fet nok. Det handler veldig mye om å gjøre, se og oppleve de "rette" tingene. Jeg og ei venninne som er veeeldig hipp var i en europeisk storby en helg, og da måtte vi liksom stresse rundt og finne akkurat de "rette" stedene å drikke kaffe, spise, drikke øl og sånn hele tida. Det måtte være et hipt sted hun hadde hørt om på insta. Jeg var litt sånn "kan vi ikke bare gå inn på denne tilfeldige kafeen og drikke kaffe da", men jeg merket at hun ikke klarte å finne roen på kafeen hvis resten av klientellet ikke var hipt og kult. Selv om vi to kunne hatt det kjempekoselig og pratet om kjekke ting og sånn.

Det handler liksom mest om hva som tar seg bra ut på insta og hvordan det fremstår for de andre hippe folka :P

For noen tragiske mennesker dere er. Nei takke seg til å være Average Joe.

Anonymous poster hash: e2110...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ujevnt ble jo hipt med èn gang det åpnet, det.

På Ujevnt bestiller de aller hippeste også gjerne en halv øl. Ikke halvliter, men en halv 0.4. Det har et navn, men akkurat nå klarer jeg ikke å komme på det, uansett hvor hardt jeg tenker.

Det heter "snitt"!

TS

• Liker 1
Skrevet

For noen tragiske mennesker dere er. Nei takke seg til å være Average Joe.

Anonymous poster hash: e2110...f34

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det heter "snitt"!

TS

Ja! Det stemmer! Jeg satt her om kom ikke på andre ord enn "svint" og "svant". Men jeg hadde nå første bokstaven rett.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det an å hate "hipstere"? De er jo bare folk, som alle andre, med felles interesser.

Jeg tror de fleste av dem gjør ting ubevisst, fordi de tilhører en viss subkultur, eller noe.

Selv kan jeg kjenne meg igjen i flere punkter. Jeg går gjerne på Landmark (med foretrekker Klubben fremfor nabovarsel), Legal, Østre, Ujevnt eller Kosmo, drikker kaffi på det lille kaffekompaniet eller kaffemisjonen, har vinylspiller i stuen og kombinerer new balance skoene mine med en t-skjorte eller genser fra et eller annet lokalt band/artist.

Men det er nå meg. Man blir påvirket av dem man omgås med, og samles jo rundt felles interesser og andre fellesnevnere. Det er kanskje litt klisjè, men en sånn vennegjeng er vi. Akkurat som strilene som tar turen på Scotsman hver helg er en annen...

Bra post. Nå blir jeg kalt hipster i ny og ne, men jeg er ikke så opptatt av å KUN kjenne de riktige folkene og slik. Man har jo selvsagt folk man passer bedre sammen med, men jeg er da like høflig mot alle andre hvis de er høflige mot meg.

Synes hele "hipster"-merkelappen har mistet sin betydning, det gjorde den for lenge siden. Nå er man hipster hvis man er opptatt av å kle seg bra. OI; VENT, HIPSTERE KLÆR SEG JO IKKE LIKT.

Har hørt folk kalle mye rart for "hipster", men nå er det jo hipster hvis man går med hvit skjorte og trange bukser.

Anonymous poster hash: 40692...638

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Einaste plassen eg hadde høyrt om er Legal. Og den skyr eg som pesten.

AnonymBruker
Skrevet

Det var noen måneder der det ikke var kø i døren, men du har rett i at det var mest hipstere der da også.

Ja, var det ikke en gjeng fra ASF som startet stedet?

Anonymous poster hash: c8b8a...831

Skrevet

Åh, så slitsomt det høres ut å være hip! Fatter ikke at noen velger det frivillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...