Gå til innhold

Flere Bergenshipstere her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare for moro skyld. Lurer på om det er flere her inne?

Du vet du kjenner deg igjen i følgende punkter:

*Drikker v60 (kaffe) på Blom eller Kaffemisjonen

*Går på Nabovarsel sine events/dj-kvelder

*Bruker Kaibosh-solbriller

*Hører på vinyl

*Bruker totebags/tøynett, gjerne kjøpt på Robotbutikken

*Leser FIN magasin

*Synes gutta i Kakkmaddafakka er tidige

*Går på Landmark for å danse

*Drikker pils midt i uka på Legal

*Bruker New Balance-sneakers og oppbrettet lue

*Instagrammer alle nevnte aktiviteter daglig

:ninja:



Anonymous poster hash: a0796...686
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå herrrrreeeeguuuuuuud!

Alt hva noen gjør for å innbille seg hvor kule de er.....????



Anonymous poster hash: d6f8f...2bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg gjør faktisk ingenting av dette

Anonymous poster hash: c5210...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de for noen få år tilbake. Har heldigvis blitt voksent og innsett hvor tragisk livet er når absolutt alt handler om festing og det å se og bli sett.



Anonymous poster hash: c8b8a...831
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte inn masteren for to år siden og nå sitter jeg her gift og høygravid!

Savner å være hipster i byen under skyen...



Anonymous poster hash: 31c34...14b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror heller at ts vil frem med hvor "patetisk" livsførselen deres er? ikke at de er kule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går også mye på Østre, og handler alle klærne dine på Pepper eller Lot333.



Anonymous poster hash: 40876...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avdanket sådann her.

Foretrekker Landmark uten Nabovarsel, savner "de gamle" bartenderne på Legal, har fått så mange gratisnett at jeg aldri har kjøpt et, men syns det er fint det reklameres for Robotbutikken. Kaffen min drikker jeg andre steder, hvor vil jeg ikke si, får der er nok folk fra før :P

Ja, også har jeg ikke istagram, la oss si at jeg er opptatt av det ekte og autentiske, og derfor har valgt en retromobil. (Denne siste må for sikkerhetsskyld få en slik på seg :ironi: )


Anonymous poster hash: 58e41...a65



Anonymous poster hash: 58e41...a65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er fantastisk morsomt, siden du tok mye ganske på kornet. Vi kjenner sikkert hverandre, haha.



Anonymous poster hash: 40692...638
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

hahaha, jeg kjenner ei som passer inn under alle.. og selvsagt er hun ikke hipster, fuck haters for hun gjør det hun vil uten påvirkning fra andre, nemlig! :laugh:

bruker selv tøynett men aner ikke hvor robotbutikken er, så er vel safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har ei venninne som passer under en del av det, men litt usikker på hvor handlær klærne sine.

Jeg hater hipstere.



Anonymous poster hash: e2110...f34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det an å hate "hipstere"? De er jo bare folk, som alle andre, med felles interesser.
Jeg tror de fleste av dem gjør ting ubevisst, fordi de tilhører en viss subkultur, eller noe.

Selv kan jeg kjenne meg igjen i flere punkter. Jeg går gjerne på Landmark (med foretrekker Klubben fremfor nabovarsel), Legal, Østre, Ujevnt eller Kosmo, drikker kaffi på det lille kaffekompaniet eller kaffemisjonen, har vinylspiller i stuen og kombinerer new balance skoene mine med en t-skjorte eller genser fra et eller annet lokalt band/artist.
Men det er nå meg. Man blir påvirket av dem man omgås med, og samles jo rundt felles interesser og andre fellesnevnere. Det er kanskje litt klisjè, men en sånn vennegjeng er vi. Akkurat som strilene som tar turen på Scotsman hver helg er en annen...



Anonymous poster hash: 40876...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en av dem. Jeg vil ikke være hipster, men jeg faller rett inn i definisjonen av hipster.

Ikke gøy. :-( Hipstere er jo så mainstreame.

MEN - en hipster vil jo benekte at han er en hipster. :-P

Når jeg tenker hipster tenker jeg

- trange, baggy bukser som henger litt

- sånn snowboardhue

- han bryr seg ikke. han ganske enkelt driter i alt, han er nemlig for kul

- veldig påpasselig med miljøsaker (gjelder kvinner)

- stemmer venstrepartier

- i følge seg selv er de alt annet enn a4 (er sikkert bare 5 % av Norges befolkning som ville klassifisert seg som a4)

- hoier høyt: "min kropp, min beslutning!!!!!!" (javel? vi bor i Norge, ikke i Portugal ...)

- nekter å bli voksen

- "tolerant og fordomsfri" <-- noe de selvfølgelig smykker seg med (samme som å fortelle alle at de gav 2000 kr til fattige barn i Romania)

Det koker vel ned til holdning, typisk skateboardere er ultrahipstere. Hele holdningen deres oser hipster, spesielt de litt oppi årene, 20+, ikke 14-åringene som ikke har bedre å gjøre på.

Endret av TooHawt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Bergen er jo så knøttliten at alle hipstere kjenner vel hverandre

Blir man ikke veldig lei av dette etter kort tid, de samme stedene, se de samme folka hver helg?



Anonymous poster hash: 9fcda...f07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette egentlig en fordekt Harry vs ikkeHarry tråd?



Anonymous poster hash: 1e6df...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Bergen er jo så knøttliten at alle hipstere kjenner vel hverandre

Blir man ikke veldig lei av dette etter kort tid, de samme stedene, se de samme folka hver helg?

Anonymous poster hash: 9fcda...f07

Jo, man ser ALLTID de samme bytrynene.

Jeg drar forsåvidt ikke ut for å treffe nye folk lenger, men for å ha det gøy med venner og kjæreste.

Begynner nok å bli litt "avdanket" selv, her jeg sitter gravid med nummer 2 og belånt hus (sentrumsnært selvfølgelig, en ekte hipster viker ikke fra sentrum...).

Anonymous poster hash: 40876...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses. Det eneste jeg vet hva er for noe i HI, er kaffe, vinyl, tøynett og instagram :fnise:



Anonymous poster hash: f3486...ce4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, gøy å se at det er flere med tilknytning til det "miljøet" her ;) Tipper vi hadde visst hvem hverandre var ;)

Lot333, Pepper og Østre er også obligatorisk ja. Men også mye Fretex og brukt.

Lysverket er også en hangout.

Åh, nå skulle jeg ha nevnt så mange "karakterer" i miljøet som alle bergenshipstere garantert kjenner til, sånne skikkelig bytryner og instagram-addicts :laugh:

Hipstermiljøet kan være ganske hardt, egentlig. Alle går liksom rundt og stresser litt med å være hipp og fet nok. Det handler veldig mye om å gjøre, se og oppleve de "rette" tingene. Jeg og ei venninne som er veeeldig hipp var i en europeisk storby en helg, og da måtte vi liksom stresse rundt og finne akkurat de "rette" stedene å drikke kaffe, spise, drikke øl og sånn hele tida. Det måtte være et hipt sted hun hadde hørt om på insta. Jeg var litt sånn "kan vi ikke bare gå inn på denne tilfeldige kafeen og drikke kaffe da", men jeg merket at hun ikke klarte å finne roen på kafeen hvis resten av klientellet ikke var hipt og kult. Selv om vi to kunne hatt det kjempekoselig og pratet om kjekke ting og sånn.

Det handler liksom mest om hva som tar seg bra ut på insta og hvordan det fremstår for de andre hippe folka :P



Anonymous poster hash: 722cb...bc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...