AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei. Jeg lurer på hva dere andre som har hatt eller har barn i samme alder tenker om å reise vekk i fra en 1,5 åring i 7 dager? Det er snakk om et barn som er veldig trygg på/knyttet til pappaen sin (barnet vil være med pappa mens jeg evnt er borte). Jeg er alikevel usikker.. redd fordi jeg har jo faktisk ikke vært borte så lenge fra barnet før, så kan jo ikke vite hvordan barnet vil reagere. Redd for tilknytningsproblemer osv. Pluss litt redd for hva andre kommer til å tenke om meg som mor.. Det er ikke slik at jeg må dra. Det er snakk om å besøke familie i et land i Afrika (grunnen til at jeg evnt skulle dratt nå og ikke senere er fordi det er en gammel bestemor og jeg vet ikke hvor lenge hun har igjen, men vi er ikke superclose akkurat..) , så det vil være langt borte. Pluss at jeg ikke ønsker å ta med barnet dit, fordi jeg syntes det blir litt stress med tanke på malaria osv. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: ae5bc...a40
frøkenkoz Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Jeg synes du skal dra og du skal kose deg! Det går garantert bra. Litt far og barn tid er bra for barnet det også (og faren) 9
Gjest Magdalene Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Så lenge barnet er sammen med pappaen sin så går det vel bra? Jeg hadde hvertfall ikke hatt noen betenkeligheter meg det. 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde reist uten å nøle! Selv dro jeg bort en uke når barna var 2,5 år og 6 mnd gammle... Det var aldri noe problem, de var jo hjemme i trygge omgivelser med pappan sin. Som du selv sier, kan det være sisste gang du får anleding til å møte bestemoren din. Tror meg, hvis du reiser, blir det nok verre for deg enn for barnet mtp savn. Men alikevel var det uuuutrolig deilig med 1 ukes barnefri:) Anonymous poster hash: 80a9c...c42
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Dette er ikke noe problem for barnet, kun for deg :-) Pappaen her i huset tok med lillegutt på 1 ukes tur til besteforeldre i pappapermen da han var 10 mnd, gikk helt uten problemer. Jeg reiser en del med jobben og har jevnlig vært borte fra 2-10 dager i strekk, han er nå 3 år og har ikke tatt noen skade av det. Er like knyttet til oss begge.Anonymous poster hash: dfb86...bc2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Ikke noe problem! Her reiste barna på ferie til besteforeldrene i en uke fra de var 1 år, og de har absolutt ikke hatt noen tilknytningsproblemer. De koste seg jo sammen med personer de var trygge på. Den er var fælt for var meg! Men tror både barn og voksne har godt av å savne hverandre av og til, så lenge det er for en kort periode! Anonymous poster hash: feafc...5c0
minister-mio Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Barna skal være med pappaen sin som h*n er nært knyttet til? Du skal være borte én uke? Dra å besøk den syke bestemoren din. Helt klart 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 TS her. Åh, nå ble jeg litt overrasket faktisk, hadde forventet masse kritikk og spørsmål om hvorfor jeg engang vurderte å reise fra barnet mitt.. Har alltid hatt en følelse av at det er et mammapoliti som syntes det er helt grusomt at noen reiser fra barnet sitt før de omtrent er på ungdomsskolen.. Også blir jeg skremt av artikler hvor "eskperter" uttaler seg om at man for all del ikke må forlate barnet sitt (ikke én helg engang) før barnet er minst 3 år.. Men nå ble jeg litt lettet, jeg vet jo at barnet har det bra med pappaen så jeg har egentlig en magefølelse på at det kommer til å gå helt fint.. men måtte bare høre litt alikevel:) takk for alle svar! Er enig i at det nok er meg som kommer til å savne barnet mer enn barnet savner meg Anonymous poster hash: ae5bc...a40
SummerJoy Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Jeg syns det er greit siden barnet er med faren. Hadde ikke syntes det var greit om for eksempel begge foreldrene dro og lot barnet være igjen hos besteforeldre. 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Jeg syns det er greit siden barnet er med faren. Hadde ikke syntes det var greit om for eksempel begge foreldrene dro og lot barnet være igjen hos besteforeldre. Signerer.Anonymous poster hash: d0ad9...03c
Irja Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Såklart! Hadde ikke blitt stilt et spørsmål om far dro vekk en uke og mor var hjemme med ungen ...... Endret 6. mars 2014 av Irja 4
MockingJay Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde ikke reist av samme grunner som du nevner, men jeg hadde ikke reagert om du var i min omgangskrets og reiste
Teriyaki Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Det går sikkert bra det. Selv hadde jeg nok ikke reist, men det er fordi at når jeg har vørt borte fra fredags morgen til mandags formiddag så har jeg følt det har blitt for lenge, men så er jeg ganske hjemmekjør ogdå da.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Min erfaring: reiste fra mini i fire dager (jobb) da han var 15mnd. Det gikk fint, men han var veldig avvisende etterpå og jeg måtte jobbe noen dager med å få ham trygg på meg igjen. Da han var 19mnd måtte jeg igjen bort i fire dager, men da reagerte han helt annerledes. Ble veldig mammadalt og kosen da jeg kom hjem. Begge gangene har mini vært hjemme med pappaen, og vi er egentlig ganske sidestilte mtp hvor god kontakt vi har med mini. Da jeg dro andre gangen, tror jeg rett og slett at mini var blitt såpass stor at han skjønte litt mer når pappaen sa at jeg kom tilbake. I tillegg snakket jeg med ham på telefonen flere ganger daglig. Helt ærlig? Det var antagelig verre for meg å være borte fra ungen. Anonymous poster hash: faf9e...f87
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Såklart! Hadde ikke blitt stilt et spørsmål om far dro vekk en uke og mor var hjemme med ungen ...... TS her. Ikke sant Pappaen har allerede vært borte 1 uke i strekk i to omganger, og det opplever jeg at folk tenker er helt greit.. Barnet reagerte ikke noe på det. (Pappaen hadde pappaperm de siste 3 månedene av permisjonen forøvrig, hvis det har noe å si?) Anonymous poster hash: ae5bc...a40
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Det går sikkert bra det. Selv hadde jeg nok ikke reist, men det er fordi at når jeg har vørt borte fra fredags morgen til mandags formiddag så har jeg følt det har blitt for lenge, men så er jeg ganske hjemmekjør ogdå da. Men hvordan reagerte barnet på fraværet ditt? Min erfaring: reiste fra mini i fire dager (jobb) da han var 15mnd. Det gikk fint, men han var veldig avvisende etterpå og jeg måtte jobbe noen dager med å få ham trygg på meg igjen.Anonymous poster hash: faf9e...f87 Det er dette jeg er litt redd for også, selv om jeg føler barnet kommer til å klare seg fint uten meg.. Tror du det får konsekvenser senere at barnet ditt ble avvisende? :/ Uff, vanskelig å bestemme seg! Anonymous poster hash: ae5bc...a40
Irja Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 TS her. Ikke sant Pappaen har allerede vært borte 1 uke i strekk i to omganger, og det opplever jeg at folk tenker er helt greit.. Barnet reagerte ikke noe på det. (Pappaen hadde pappaperm de siste 3 månedene av permisjonen forøvrig, hvis det har noe å si?) Anonymous poster hash: ae5bc...a40 Barnet tar ingen skade av dette! Det er samvittigheten og savnet til mor som blir et problem i såfall
Teriyaki Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Men hvordan reagerte barnet på fraværet ditt? Det er dette jeg er litt redd for også, selv om jeg føler barnet kommer til å klare seg fint uten meg.. Tror du det får konsekvenser senere at barnet ditt ble avvisende? :/ Uff, vanskelig å bestemme seg! Anonymous poster hash: ae5bc...a40 Barnet mitt reagerte helt fint alle gangene. Nå sist var han jo to år og tre måneder, og da hadde han skjønt dette med å prate i tilf, så da snakkes vi litt i tlf også. Men da jeg var borte en liten langhelg for ett år siden så gikk det fint, men han var nok litt pappadalt et par dager etter jeg kom hjem. Gikk fort over da. Sannsynligvis går det helt fint for barnet, det blir nok verre for deg enn for den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå