AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Det gjør ikke vondt å fryse vorter. Blir bare litt kaldt og stikker/svir litt. That's it. Så blir den borte:) Har gjort dette en gang bare, hos velværesalong. Ikke noe problem:) Anonymous poster hash: a690f...e49
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #22 Skrevet 10. mars 2014 vorten som jeg har hatt i 20 år har aldri smittet noen. det er ingen vanlig vorte Den er jo bare smittsom for de som ikke har antistoffer enda, og det stort sett barn og det går jo uansett over etter hvert. Det er jo heller ikke sikkert det er en vorte av den smittsomme typen, og hvis det ikke plager henne så er det jo ikke nødvendig å gjøre noe med den. Anonymous poster hash: 1eed5...0d6 vorten min er ikke smittsom nei. den ligner heller ikke på en vanlig vorte. den er nesten helt flat og går nesten i ett med huden - bare litt lysere enn hudfargen min. den er også helt jevn og glatt i formen.. Anonymous poster hash: d9cd6...25e
Blod Skrevet 10. mars 2014 #23 Skrevet 10. mars 2014 Det gjør faktisk ikke så vondt. Kjenner vel så vidt ubehag engang... Er uansett bedre enn å dra til hudspesialist, det er heavy greier for å få bort vorter. Når de fryser vekk vortene kjennes det ut som de skjærer i meg med barberblad med all sin kraft, og når jeg kom ut hadde jeg så vondt at jeg trodde jeg kom til å kaste opp. Og jeg tåler mye... Så hjemmearbeidende er uansett barnemat i forhold til å ta det hos hudspesialisten.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #24 Skrevet 11. mars 2014 vorten som jeg har hatt i 20 år har aldri smittet noen. .. Anonymous poster hash: d9cd6...25e Det kan du ikke vite. Det kan ha sljedd ved håndhilsing, når du tar på et dørhåndtak og mye mer. Om du har hatt en vorte i 20 år, er det kanskje på tide å fjerne den...Anonymous poster hash: 4e1e8...864
Minya Skrevet 11. mars 2014 #25 Skrevet 11. mars 2014 Jeg husker pappa smurte Verucid på en vorte jeg hadde på den ene tåa, og fjernet døde vorterester med en skalpell et par ganger i uka. Aner ikke hvor lenge vi holdt på, men det kan ha vært alt fra en uke til et par-tre ukers tid. (husket ikke navnet på vortemiddelet fra jeg var liten av, men har brukt Verucid i voksen alder og flaska og applikatoren ser helt like ut som jeg husker fra jeg var barn) Så Verucid er ihvertfall barnevennlig. Smøres kun på vorta, prøv å unngå området rundt, og fjern døde vorterester med en skarp kniv, gjerne tapetkniv eller lignende, en gang i uka eller noe sånt. Veruciden tørker ganske fort, så det blir ikke farlig for ungen, med mindre vorta sitter på en finger som ungen kan finne på å suge på da. Da ville jeg brukt et plaster over om natta. Bruker selv Verucid nå som voksen de gangene jeg får en gjenstridig vorte, sånn ca en gang hvert jubelår. Vorter som er enklere å fjerne, er lettere å ta med grønnsåpevann og pinsett evt lommekniv. Hold vorten i grønnsåpe til huden blir rynkete, og vipp så vorta ut av søkket sitt. Fiks ferdig! Kan være litt vanskelig å få til de første gangene, men når teknikken setter seg blir det enklere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå