AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan få de vekk? Kjøpte sånn fryse greie på apoteket, å hun sier at det var kjempe vont å ta på. Er det så vont å bruke den? Hva kan jeg ellers gjøre? Anonymous poster hash: 2b2a9...b76
nektar Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde veldig mange vorter inni hånden. Kjøpte sånn fryse greie fra apoteket, men den virket ikke. Dro på legekontoret og de frøs og skrapet vekk vortene. Ja, det var veldig smertefult, men fikk bort alle sammen, og jeg hadde mange.. Måtte kanskje til 5 behandlinger for å få de bort Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 vi bruker vorteplaster. Anonymous poster hash: a0fe5...1f8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Hvor får man kjøpt vorteplaster? Og syntes dere det var vont å fryse vorten, når dere gjorde det hjemme? Anonymous poster hash: 2b2a9...b76
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Hvor får man kjøpt vorteplaster? Og syntes dere det var vont å fryse vorten, når dere gjorde det hjemme?Anonymous poster hash: 2b2a9...b76 på apoteket. Iallefall her jeg bor. det er disse vi bruker http://www.scholl.com/images/products/10004091/large/front.jpg Anonymous poster hash: a0fe5...1f8
Blod Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Hjemmegreia er ikke vond, spørs hvilken type du bruker og hvor mye smerte du tåler. Men sammenlignet med å dra til hudspesialist, så er det bare barnemat å gjøre det hjemme. Jeg har prøvd begge deler flere ganger. Hjemmegreia funket ikke på mine så jeg dro til en hudpesialist. Det var mye sterkere saker, og der ble vortene virkelig fryst. Jeg tåler MYE, men dette var vondt. Det kjentes ut som han skjærte i huden min med et barberblad med all sin makt og enda litt til. Når jeg kom ut trodde jeg at jeg skulle kaste opp fordi jeg hadde så vondt. Og så svære blemmer og sår har jeg aldri før hatt, men borte ble dem ihvertfall Endret 5. mars 2014 av Blod
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Ja men dette er snakk om en lita pie på 7år så trur vi prøver vorteplaster først hvertfall... Blir veldig glad for flere innspill Anonymous poster hash: 2b2a9...b76
Blod Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Ja men dette er snakk om en lita pie på 7år så trur vi prøver vorteplaster først hvertfall... Blir veldig glad for flere innspill Anonymous poster hash: 2b2a9...b76 Har dere prøvd å ha på neglelakk? Da får ikke vorten oksygen og det dreper den. Det har funket på noen
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Man får jo vortemiddel som er spesielt beregnet for barn på apoteket. smører på en gang i uka.tar litt tid før den er helt borte.tok 5-6uker på en stor vorte under benet. Akkurat brukt det på poden her i huset som er 4 år. Anonymous poster hash: 0d82a...a32
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Mener at de hadde bare to typer mår jeg var der. En fryse greier og en med syre. Kan godt hende jeg tar feil. Hun apotek dama sa at den jeg kjøpte var beregnet på barn. Men datteren min synes den er kjempe vond. Off hadde et søskenbarn som var veldig plaget.. Har ikke lyst at datteren min skal slite med dette... Anonymous poster hash: 2b2a9...b76
Sophie-Ann Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Ett kjerringråd er å spytte på den hver morgen når du våkner og la det tørke. Syren i munnen tar knekken på den. Funket på meg
Jade Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Gutten vår hadde problemer med mollusker som ikke forsvant. Så ble vi tipset om Remasan (kapsler som kjøpes på helsekostforretninger). Molluskene forsvant. Noen sier at det er tilfeldig, at de ville forsvunnet likevel, men så la vi merke til at fotvortene hans også hadde forsvunnet (2 stk). Husker ikke hvor lang tid det tok, men tror ikke det var så mange ukene. Det er gjerne slik at det virker på noen men ikke for alle, men det er jo verdt et forsøk!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 jeg har en vorte midt på tommelen som jeg har hatt siden jeg var liten. i hvertfall i 20 år. har aldri hatt vorter ellers, men tror dere min også vil forsvinne med hjelp fra noe jeg kan kjøpe på apotek? den plager meg ikke så gidder ikke dra til legen for det Anonymous poster hash: d9cd6...25e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 jeg har en vorte midt på tommelen som jeg har hatt siden jeg var liten. i hvertfall i 20 år. har aldri hatt vorter ellers, men tror dere min også vil forsvinne med hjelp fra noe jeg kan kjøpe på apotek? den plager meg ikke så gidder ikke dra til legen for det Anonymous poster hash: d9cd6...25e Ja, den kan fjernes. Om du unnlater å behandle den, så smitter du jo andre... Ville dratt til hudlege med jenta på 7 år, TS. Men vortemiddel eller frysing er verdt å prøve. Bare frys litt forsiktig, og se om det funker.Anonymous poster hash: 4e1e8...864
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Ja, den kan fjernes. Om du unnlater å behandle den, så smitter du jo andre...Anonymous poster hash: 4e1e8...864 De fleste utvikler etter hvert (når man er barn) antistoffer mot viruset som gjør at man får vorter, så hun kommer nok ikke til å smitte så veldig mange... Anonymous poster hash: 1eed5...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Tar du middelet KUN på vorten med en Q-tips eller lignende da?er når man treffer huden utenfor vorten man kjenner det svir litt. Anonymous poster hash: 0d82a...a32
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 De fleste utvikler etter hvert (når man er barn) antistoffer mot viruset som gjør at man får vorter, så hun kommer nok ikke til å smitte så veldig mange... Anonymous poster hash: 1eed5...0d6 Når man har utviklet tilstrekkelig antistoff, så forsvinner vorten(e). Det har det ikke gjort i dette tilfellet, og da er den smittsom.Anonymous poster hash: 4e1e8...864
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Når man har utviklet tilstrekkelig antistoff, så forsvinner vorten(e). Det har det ikke gjort i dette tilfellet, og da er den smittsom.Anonymous poster hash: 4e1e8...864 Den er jo bare smittsom for de som ikke har antistoffer enda, og det stort sett barn og det går jo uansett over etter hvert. Det er jo heller ikke sikkert det er en vorte av den smittsomme typen, og hvis det ikke plager henne så er det jo ikke nødvendig å gjøre noe med den. Anonymous poster hash: 1eed5...0d6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Den er jo bare smittsom for de som ikke har antistoffer enda, og det stort sett barn og det går jo uansett over etter hvert. Det er jo heller ikke sikkert det er en vorte av den smittsomme typen, og hvis det ikke plager henne så er det jo ikke nødvendig å gjøre noe med den. Anonymous poster hash: 1eed5...0d6 Så det er helt greit å går rundt og smitte barn? Vorter er generelt "av den smittsomme typen". Har man gått rundt med en vorte i 20 år, så burde man absolutt fjerne den. Og sjekke immunforsvaret sitt.Anonymous poster hash: 4e1e8...864
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Så det er helt greit å går rundt og smitte barn? Vorter er generelt "av den smittsomme typen". Har man gått rundt med en vorte i 20 år, så burde man absolutt fjerne den. Og sjekke immunforsvaret sitt.Anonymous poster hash: 4e1e8...864 Det er jo ikke farlig å få noen vorter! Så nei, syns ikke det gjør noe om hun lar den være hvis det ikke plager henne. Men er for så vidt enig at hun kanskje burde få sjekket immunforsvaret om det er en smittsom vorte. Anonymous poster hash: 1eed5...0d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå