bush babe Skrevet 5. mars 2014 #21 Skrevet 5. mars 2014 Er du lege? Synes påstanden din er litt rar, siden alle øreeksperter vi har vært hos har gitt penicellin. Det stemmer at øreverk i det fleste tilfeller går over av seg selv, men hvis du er hos øreeksperter vil jeg gå utifra at det er fordi du har et "ørebarn", og da er saken litt annerledes. (men du skal ikke se bortifra at på en legevakt så sender de ofte med en "vente-og-se-resept" fordi foreldre uansett maser seg til behandling, og dessverre heller ikke "venter-og-ser-an" det ene døgnet det tar). Og AB som du lurer på om er lege, svarer ihvertfall veldig fornuftig, og mye av det hun skriver burde folk flest vite, særlig småbarnsforeldre... 3
Silfen Skrevet 5. mars 2014 #22 Skrevet 5. mars 2014 Det eneste du kan, og bør, klage på, er feildoseringen. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014 Fylkeslegen er kontrollorgan for helsepersonell, så klage sendes dit. Dette høres dog ikke ut som noe som nok til å levere en slik klage. AB 20.41 har et veldig fornuftig svar til deg, signerer det! Anonymous poster hash: d4be7...5f6
Gjest Magdalene Skrevet 6. mars 2014 #24 Skrevet 6. mars 2014 Er du lege? Synes påstanden din er litt rar, siden alle øreeksperter vi har vært hos har gitt penicellin. Man har heldigvis blitt mer restrilktive når det kommer til pencillin i dag. De fleste ørebetennelser går over av seg selv i løpet av tre dager. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014 Man har heldigvis blitt mer restrilktive når det kommer til pencillin i dag. De fleste ørebetennelser går over av seg selv i løpet av tre dager. De fleste ørebetennelser (mer enn 90%) skyldes i tillegg virusinfeksjoner, hvor antibiotika ikke virker. Barnet drar til legen, har øreverk og får antibiotika, blir frisk - men ikke på grunn av antibiotikaen, men på tross av ab.behandling. I tillegg til å ha behandlet med antibiotika som ikke biter på virus, så er man i gang med å danne ressistens og allergier mot et medikament man burde ha i bakhånd til man virkelig blir syk. Anonymous poster hash: 3eaf8...07e 2
Ciara Skrevet 6. mars 2014 #26 Skrevet 6. mars 2014 Det eneste du kan, og bør, klage på, er feildoseringen. Helt enig.
Ulrikke Skrevet 6. mars 2014 #27 Skrevet 6. mars 2014 Feildoseringen kan du klage på, men ikke noe av det andre, synes jeg.... Du kommer til å merke opp gjennom årene at ungen kommer til å spy av ting som smaker vondt, særlig når ungen i utgangspunktet har omgangssyke.... Her i huset er det fire barn fra 18-8 år, og alle som en har spydd av vond medisin opp gjennom årene.... Forøvrig synes jeg ingen her har vært ufine med deg, bare uenige, og det må man nesten tåle om man velger å stille spørsmål i et internettforum.... God bedring til snuppa di! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #28 Skrevet 6. mars 2014 Må da finnes stikkpiller til så små barn? Fastlegen min sa de er glad i å gi antibiotika på legevakta, så folk skal føle at de "får noe ut av besøket" Dette er vårt første barn, og hun har vært dårlig 2-4 dager før denne perioden også. Tenker at det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite.. Legen lurte forresten på hvorfor vi ikke hadde kommet før.... TS.Anonymous poster hash: 1121c...cf5 Det finnes ikke stikkpiller med pencillin. Anonymous poster hash: 7aa4d...eff 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #29 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde ikke noe ønske om å gå penicillin. Hensikten var å forsikre seg om at alt var bra og at det bare var omgangsyke (ettersom hun hadde hatt en runde like før og) Jeg gir opp hele kvinneguiden. En større gjeng bedrevitende, sure kjærringer skal man lete lenge etter.Anonymous poster hash: 1121c...cf5 Man drar ikke til legevakten for å bekrefte at man har omgangssyken! Hvis man selv mistenker at det er omgangssyken holder man seg unna allmennheten og tar i verste fall en telefon til legevakten hvis man er usikker.Anonymous poster hash: c33de...2ab 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå