Gå til innhold

Fotballfrue-mobben - hvem er de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvor går grensa mellom bedrift og privatperson i dette tilfellet? CBE hhv. FF bruker seg selv og sine omgivelser til å markedsføre ulike produkter, det være seg klær, løshår, kosmetikk, hudpleie, interiør osv. Er det produktene hun reklamerer for som skal være gjenstand for diskusjon eller bedriften som velger å reklamerer for de ulike produktene?

Hvis jeg sender et klagebrev til Freia, så mottar jeg ikke et spydig svar tilbake om at det er MINE smaksløker det er noe feil med, ei heller blir jeg hengt ut i all offentlighet. Og det er akkurat det som er problemet med bedriften CBE/FF - hun evner ikke selv til å holde privatperson og forretning adskilt.

Jeg er enig i at det kan være skille mellom bedrift og privatperson men man kommer langt med sunn fornuft.

Om du drev en blogg som reklamerte for klær, hudpleieprodukter, sminke etc. hadde du tatt det som konstruktiv kritikk angående bedriften/bloggen din om noen sa at ræva di ikke er noe å skryte av? Hadde det vært på sin plass med kommentarer på hvor ofte du sier at du er stappmett eller triller hjem etter måltid? Hvor lite pen mannen din er? Ufine kommentarer om babyen din? Hvor harry mora di er? Konstant spekulasjoner om at du utgir deg for å skrive gjeste-kommentarer til deg selv i kommentarfeltet? Ler og håner hvordan du poserer på bilder?

Hadde du tenkt at dette var konstruktiv kritikk rettet mot bedriften/bloggen din?

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kritiser bedrift da og ikke hvorvidt hun blir mett av nøtter, hvordan kroppen ser ut, hvordan håret ser ut, om hun har tatt restylane eller ikke, om hun skriver kommentarer til seg selv, hvordan interiøret er, hvor skummelt det er at hun bruker hårpynt på datteren osv.

Det er DET mange av oss reagerer på.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Akkurat dette med bruken av Restylane er en fiffig sak. FF nektet lenge for at hun brukte det og reklamerte for lip-plumpere i stedet, for så å erkjenne at jo, hun hadde fylt seg opp. Igjen så brytes rollen mellom privat og profesjon.

Jeg syns også at kritikk på klær er godkjent da flesteparten av outfitene er sponset og bedriften er lagt opp rundt reklamering av klær, sminke og interiør.

Anonymous poster hash: 1854d...342

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er synd at man ikke kan ha et kritisk syn på FF og bloggen uten å henge seg opp i den minste ting, og bli ufin i kommentarene sine. Jeg syns det er helt legitimt at man er kritisk til bloggen, men det er et stort sprang fra å kritisere innhold til å henge seg opp i ansiktsformen og bakenden hennes. Da syns jeg det bikker over til å være smålig.

Når det er sagt innrømmer jeg gjerne at jeg var en som leste bloggen flere ganger om dagen i et par år, og syntes at FF hadde mange gode og interessante innlegg. Hun er flink til å være positiv og til holde seg i form! Bloggen hennes er absolutt en av de mest profesjonelle!

Jeg har sluttet å lese bloggen nå. Dette har jeg gjort fordi jeg syns det tok helt av i den perioden hun var gravid. Det ble altfor mye fokus på at hun fremdeles kom inn i klærne sine i str. XS, magebelte og hoftekrymper var altfor store for henne i den minste str, hun poserte i merkelige posisjoner for at magen skulle være minst mulig, presiserte at hun bare hadde gått opp det nødvendigste under graviditeten, redigerte bilder og nektet for det, samt omtalte magen som liten ved en hver anledning. Om hun ikke orket å trene så mye som hun ville på morgenen måtte hun ta det igjen på ettermiddag/kveld.. Syns det kom så mange usunne og sprø ting knyttet til vekt, mat og trening i de månedene at jeg fikk sjokk, og syns det tok helt av til slutt. Veldig synd, for jeg likte virkelig allsidigheten i bloggen hennes, men jeg føler ikke for å støtte noen som virker så opphengt i usunne ting.

Det vil ikke si at jeg mener at hun er ansvarlig for alle dem som angivelig bruker bloggen hennes som inspirasjon for å bli usunt tynne. Det ansvaret mener jeg ligger på den enkelte. Jeg syns likevel at blogger som fokuserer på kropp på en usunn måte burde bli fulgt opp av en eller annen etisk instans som vurderer om innholdet er greit eller ikke.



Anonymous poster hash: 759bb...efa
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette med bruken av Restylane er en fiffig sak. FF nektet lenge for at hun brukte det og reklamerte for lip-plumpere i stedet, for så å erkjenne at jo, hun hadde fylt seg opp. Igjen så brytes rollen mellom privat og profesjon.

Jeg syns også at kritikk på klær er godkjent da flesteparten av outfitene er sponset og bedriften er lagt opp rundt reklamering av klær, sminke og interiør.

Anonymous poster hash: 1854d...342

Jeg er enig her! Det ser ut som mange blir sinte når andre kommenterer klærne hennes. Men hun går jo til tider i klær som hun egentlig ikke ville gått med/ kjøpt selv, men hun reklamerer for klærne, og hun har jo skrevet at hun gir bort mye klær hver mnd ( altså de klærne hun reklamerer for men nødvendigvis ikke liker). Det må gå an å si at et antrekk ikke er pent satt sammen uten at man skal bli beskyldt for mobbing og være sjalu :)

Anonymous poster hash: b1dde...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det kan være skille mellom bedrift og privatperson men man kommer langt med sunn fornuft.

Om du drev en blogg som reklamerte for klær, hudpleieprodukter, sminke etc. hadde du tatt det som konstruktiv kritikk angående bedriften/bloggen din om noen sa at ræva di ikke er noe å skryte av? Hadde det vært på sin plass med kommentarer på hvor ofte du sier at du er stappmett eller triller hjem etter måltid? Hvor lite pen mannen din er? Ufine kommentarer om babyen din? Hvor harry mora di er? Konstant spekulasjoner om at du utgir deg for å skrive gjeste-kommentarer til deg selv i kommentarfeltet? Ler og håner hvordan du poserer på bilder?

Hadde du tenkt at dette var konstruktiv kritikk rettet mot bedriften/bloggen din?

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Har det virkelig vært ufine kommentarer til babyen?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 25 minutter siden posta hun et bilde på facebooksiden sin om gårsdagens outfit, den emerald green. Hvorfor? Det er gårsdagens outfit og den la hun jo ut i går reklame for på facebooksiden sin. Hvorfor gjenta den i kveld? For å få flere klikk siden outfitten er sponsa av melbury og ganni og whatnot. Btw likte den toppen men syns det er sært å reannonsere noe hun annonserte for i går.

Anonymous poster hash: 02248...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 25 minutter siden posta hun et bilde på facebooksiden sin om gårsdagens outfit, den emerald green. Hvorfor? Det er gårsdagens outfit og den la hun jo ut i går reklame for på facebooksiden sin. Hvorfor gjenta den i kveld? For å få flere klikk siden outfitten er sponsa av melbury og ganni og whatnot. Btw likte den toppen men syns det er sært å reannonsere noe hun annonserte for i går.

Anonymous poster hash: 02248...cce

mUlberry….

Anonymous poster hash: 49b9f...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en "typisk" ff-hater, men jeg likte henne mye bedre før. Nå er bloggen kjedelig, antrekkene er kjedelige, hun godtar ikke kommentarene, og alle antrekkene hennes er annonselenket. Bloggen blir ikke lest like ofte av meg lenger :/

Synes det er dumt at hun er blitt ren reklame, i tillegg til å legge ut "provoserende" innlegg som hun vet skaper blest. Sikter til lettkledd-bildene og skosamlingen til Nelia.

Anonymous poster hash: d1da4...684

Samme her! Før kunne jeg gå in 5 ganger om dagen med håp om nye innlegg. Nå skjer det jo aldri noe spennende, ikke får vi se noe til dattera heller.... I og for seg greit å ikke eksponere henne da. Dette viser kanskje at forholdet til bloggen er sunt. Hun kunne sikkert doblet antall klikk hvis hun viste bilder av Nelia. Tror MANGE falt litt av da hun ble "mammablogg" uten å blogge om hovedpersonen selv.

Endret av SKE87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har færre innlegg, og det tar gjerne en hel dag før hun slipper igjennom kommentarer…. Og de innleggene hun legger ut er 80% reklame og glanset.



Anonymous poster hash: 49b9f...5b8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere synes bloggen er så kjedelig for tiden - hvorfor lar dere den fortsatt fylle livet deres? Hvorfor sitte her på KG og fortsette å klage på den? Er det ikke mer konstruktivt for dere selv og bare slutte å lese en blogg som er kjedelig og heller bruke tiden på noe som faktisk gir dere noe?

Ingen reagerer på saklig kritikk der kritikk mot FF faktisk er berettiget. Jeg har selv kommet med slik kritikk. Det jeg reagerer på, og mange andre, er de som nileser bloggen, kommentarfeltet og hennes FB-side hver dag for å finne en liten detalj å "ta" henne på. Alt overanalyseres og spys edder og galle utover på et nivå som er lavere enn til og med Her og Nå.

Det har ingenting som helst med "kritikk av bedrift" å gjøre. Det er sladrekjerringer bak blondegardiner på det aller laveste og mest patetiske nivå som bedrives. Jeg forstår ikke at man ikke har noe bedre å bruke tiden sin på enn slikt, men whatever floats your boat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det virkelig vært ufine kommentarer til babyen?

Ikke akkurat til babyen men om babyen. Yvonne ( :blomst: ) har ryddet tråder for diskusjon om babyen til ff, så ja, det har skjedd.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere synes bloggen er så kjedelig for tiden - hvorfor lar dere den fortsatt fylle livet deres? Hvorfor sitte her på KG og fortsette å klage på den? Er det ikke mer konstruktivt for dere selv og bare slutte å lese en blogg som er kjedelig og heller bruke tiden på noe som faktisk gir dere noe?

Ingen reagerer på saklig kritikk der kritikk mot FF faktisk er berettiget. Jeg har selv kommet med slik kritikk. Det jeg reagerer på, og mange andre, er de som nileser bloggen, kommentarfeltet og hennes FB-side hver dag for å finne en liten detalj å "ta" henne på. Alt overanalyseres og spys edder og galle utover på et nivå som er lavere enn til og med Her og Nå.

Det har ingenting som helst med "kritikk av bedrift" å gjøre. Det er sladrekjerringer bak blondegardiner på det aller laveste og mest patetiske nivå som bedrives. Jeg forstår ikke at man ikke har noe bedre å bruke tiden sin på enn slikt, men whatever floats your boat.

:5:

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hva bloggeren vargas mener om paret, denne vargas12/vargen som har kommentert på dette innlegget er ikke han. Noe som kom fram etter at ff nok engang velger å oute personen for egen vinning. Flere av kommentarene er slettet så det er lite sammenheng i kommentarfeltet, men om man orker å lese alt, finner man fort ut at dette ikke kan kvalifiseres som kilde på terror.

Anonymous poster hash: 1854d...342

Jeg vet tilfeldigvis at det var riktig person som ble outet, nemlig bloggeren Vargas12. Han har brukt alle tenkelige virkemidler for å få trafikk til sin "blogg".

Anonymous poster hash: f1915...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat til babyen men om babyen. Yvonne ( :blomst: ) har ryddet tråder for diskusjon om babyen til ff, så ja, det har skjedd.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Jeg har sett at Yvonne har skrevet det, men jeg har ikke sett en eneste kommentar som har gått på selve babyen her. Det må være lov å kommentere at hun melker Nelia for det hun er verdt i forhold til å få gratis babyutstyr og det syns jeg er smakløst.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere synes bloggen er så kjedelig for tiden - hvorfor lar dere den fortsatt fylle livet deres? Hvorfor sitte her på KG og fortsette å klage på den? Er det ikke mer konstruktivt for dere selv og bare slutte å lese en blogg som er kjedelig og heller bruke tiden på noe som faktisk gir dere noe?

Ingen reagerer på saklig kritikk der kritikk mot FF faktisk er berettiget. Jeg har selv kommet med slik kritikk. Det jeg reagerer på, og mange andre, er de som nileser bloggen, kommentarfeltet og hennes FB-side hver dag for å finne en liten detalj å "ta" henne på. Alt overanalyseres og spys edder og galle utover på et nivå som er lavere enn til og med Her og Nå.

Det har ingenting som helst med "kritikk av bedrift" å gjøre. Det er sladrekjerringer bak blondegardiner på det aller laveste og mest patetiske nivå som bedrives. Jeg forstår ikke at man ikke har noe bedre å bruke tiden sin på enn slikt, men whatever floats your boat.

Enig ... de prøver å skjule det bak såkalt saklig kritikk - men den er så gjennomsyret av vrede og misunnelse at det begynner å bli tragikomisk det hele nå.

Anonymous poster hash: df849...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at Yvonne har skrevet det, men jeg har ikke sett en eneste kommentar som har gått på selve babyen her. Det må være lov å kommentere at hun melker Nelia for det hun er verdt i forhold til å få gratis babyutstyr og det syns jeg er smakløst.

Det er jo fordi de verste kommentarene har blitt ryddet vekk.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Jeg kan heller ikke huske å ha lest graverende kommentarer ang. Nelia. Det eneste jeg husker er diskusjonene vedr. fødselsvekta til barnet. Noe som for meg personlig var fullstendig unødvendig. Hvis det var andre gemene kommentarer, er jeg veldig takknemlig for at Yvonne fjernet de med en gang. Og samtidig skamfull over at enkelte mennesker kan være så sjofel mot et barn, sågar spedbarn.

Men for å komme tilbake til FF:

Er dette normal bedriftspolicy?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=690948&page=558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke huske å ha lest graverende kommentarer ang. Nelia. Det eneste jeg husker er diskusjonene vedr. fødselsvekta til barnet. Noe som for meg personlig var fullstendig unødvendig. Hvis det var andre gemene kommentarer, er jeg veldig takknemlig for at Yvonne fjernet de med en gang. Og samtidig skamfull over at enkelte mennesker kan være så sjofel mot et barn, sågar spedbarn.

Men for å komme tilbake til FF:

Er dette normal bedriftspolicy?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=690948&page=558

Nei, det er det ikke (om du tenker på kommentarene og utleveringen).

Ser det er over to år siden og håper (og har også en fornemmelse av) at hun har blitt bedre på å svare i kommentarfeltet.

Jeg forstår egentlig heller ikke behovet for å dra opp noe som er gjort lenge siden (det gjør det ikke mindre galt, er ikke det jeg sier) men det virker som om enkelte klamrer seg fast til denne utleveringen, kommentaren om Adele og kommentaren om Beyonce. Ja, det var dumt og unødvendig, move on. Hun gjør ikke dette hver uke. Ja, det har skjedd en gang for mye men det betyr ikke at hun alltid gjør dette. Jeg er ganske sikker på at hun angrer og har lært.

Samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor det er så vanskelig for enkelte her inne å innrømme at det er mye tullete kritikk av henne som person, men med en gang HUN på en unødvendig måte gjør noe lignende tilbake så blir det ramaskrik tvert.

Det blir litt som å se splinten i den andres øye men ikke i sitt eget.

Noen ganger synes jeg det har vært kommentarer til henne som tydelig har blitt skrevet for å fremprovosere et utbrudd eller noe, og da kan jeg tildels forstå at hun svarer ufint tilbake. Slik som i den linken du la ved, hvor noen skriver;

Huset og to biler i sjian = en bitteliten leilighet på frogner, sååå :)

For å drive et firma burde man aller helst være utdannet økonom/markedsøkonom :)så jeg gleder meg til å se hvordan dette kommer til å gå med fotballspiller i spissen. Ønsker dere lykke til da.

Hadde selv blitt provosert av slike kommentarer, man kan nesten lukte at personen er ute etter å provosere. Det handler mye om hvordan man ordlegger seg, og der har mange mye å lære, både de som kritiserer og ff (men som sagt virker det på meg som om hun har roet seg).

(ser at teksten min nå blir rar fordi jeg kopierte fra den linken,beklager! får ikke fiksa det).

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nei, det er det ikke (om du tenker på kommentarene og utleveringen).

Ser det er over to år siden og håper (og har også en fornemmelse av) at hun har blitt bedre på å svare i kommentarfeltet.

Jeg forstår egentlig heller ikke behovet for å dra opp noe som er gjort lenge siden (det gjør det ikke mindre galt, er ikke det jeg sier) men det virker som om enkelte klamrer seg fast til denne utleveringen, kommentaren om Adele og kommentaren om Beyonce. Ja, det var dumt og unødvendig, move on. Hun gjør ikke dette hver uke. Ja, det har skjedd en gang for mye men det betyr ikke at hun alltid gjør dette. Jeg er ganske sikker på at hun angrer og har lært.

Samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor det er så vanskelig for enkelte her inne å innrømme at det er mye tullete kritikk av henne som person, men med en gang HUN på en unødvendig måte gjør noe lignende tilbake så blir det ramaskrik tvert.

Det blir litt som å se splinten i den andres øye men ikke i sitt eget.

Noen ganger synes jeg det har vært kommentarer til henne som tydelig har blitt skrevet for å fremprovosere et utbrudd eller noe, og da kan jeg tildels forstå at hun svarer ufint tilbake. Slik som i den linken du la ved, hvor noen skriver;

Huset og to biler i sjian = en bitteliten leilighet på frogner, sååå :)

For å drive et firma burde man aller helst være utdannet økonom/markedsøkonom :)så jeg gleder meg til å se hvordan dette kommer til å gå med fotballspiller i spissen. Ønsker dere lykke til da.

Hadde selv blitt provosert av slike kommentarer, man kan nesten lukte at personen er ute etter å provosere. Det handler mye om hvordan man ordlegger seg, og der har mange mye å lære, både de som kritiserer og ff (men som sagt virker det på meg som om hun har roet seg).

(ser at teksten min nå blir rar fordi jeg kopierte fra den linken,beklager! får ikke fiksa det).

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Hvorvidt hun er blitt klokere i sitt ordvalg i kommentarfeltet skal jeg ikke uttale meg om. Jeg leser veldig sjelden kommentarene, og har dermed ikke grunnlag for å si noe om det.

Jeg har ikke noe bevis på det, og neste utsagn blir derfor ren spekulasjon fra min side. FF er en av veteranene innenfor norsk "rosa-blogging". Og hun har gjort feil store nok til at det har blitt avisoppslag av det. Jeg vil anta at hun per i dag er såpass drevet i gamet til å velge mer kløktige løsninger mht. opplysning om reklame, uthenging av kritikere, og besvaring av kommentarer (for å ta noen eksempler) enn det hun gjorde for noen år siden. Hun har med andre ord lært seg å skalke flere luker enn tidligere, slik at angrepsflata er blitt betraktelig mindre.

Og ja, du har fullstendig rett i at det er en del kritikk her inne som jevnt over ikke kan betegnes som annet enn lavmål. Et eksempel: Størrelsen på føttene hennes. Å kritisere noe slikt blir for dumt, da det ikke er noe som har med bloggen/bedriften å gjøre. Hun er nå en gang født med de føttene hun har.

Men nå er det tid for kaffe og solskinn. Ønsker alle en fin lørdag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...