Gå til innhold

Fotballfrue-mobben - hvem er de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vedr. redigering av bilder. Jeg har fremdeles til gode å se et eneste bilde brukt i media der hun ikke ser helt annerledes ut enn på bloggen. Jeg husker godt for et par år siden da det lå et portrettintervju av henne på db.no med et uredigert nærbilde tatt av Dagbladets fotograf. Ca en halvtime lå det der, før det ble byttet ut med et av hennes egne bilder tatt av Benny Ottoson. Syns det sier en hel del. Akkurat som da hun skrev om at hun skulle intervjues at det hundemagasinet. Plutselig hørte vi ikke noe mer om det fordi de hadde brukt et bilde av henne som var noe uheldig som det i Varden. Det må være leit å være så utrygg på sitt eget utseende når man lever av å poste bilder av seg selv på nett.

Anonymous poster hash: 4a26b...749

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der synes jeg du skal være veldig forsiktig med å fortelle på et forum. Jeg tror ikke det florerer av jenter på 12 år som har vært innlagt lenge med anoreksi og som har forbud mot å lese ff-bloggen.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

De fleste gode behandlere med vett i behold, forbyr jenter i den alderen å lese ff-bloggen. Dette kan faktisk være hvem som helst.

Anonymous poster hash: d8696...03a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gode behandlere med vett i behold, forbyr jenter i den alderen å lese ff-bloggen. Dette kan faktisk være hvem som helst.

Anonymous poster hash: d8696...03a

Det kan det virkelig ikke. Med den holdningen viser man lite respekt for pasient og pårørende.

Jeg har svært liten tro på at det pr.dags dato er hvem som helst som er 12 år gammel jente som har vært innlagt lenge og med forbud mot å lese fotballfruebloggen.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gode behandlere med vett i behold, forbyr jenter i den alderen å lese ff-bloggen. Dette kan faktisk være hvem som helst.

Anonymous poster hash: d8696...03a

Og hadde jeg kjent noen som hadde passet til de kriteriene som ble ramset opp for pasienten hadde jeg garantert tatt kontakt med ledelsen der pasienten hadde vært innlagt.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk flere purunge jenter som har SF, og som trigges av denne bloggeren. Jeg jobber med dette, og ja, det er mange!!

Flere enn dere tror må følge nøye matplan, og i verste fall sondemates.

Så at jeg tar et eksempel som er så søkt som dette skal ikke kunne være gjenkjennbart.

Her står det endel om bloggerenes påvirkning til SF (ikke bare FF)

http://www.kjendis.no/2010/11/15/kjendis/blogging/spiseforstyrrelser/14300317/

Finn Skårdrerud er ekspert på SF:

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1



Anonymous poster hash: 49b9f...5b8
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk flere purunge jenter som har SF, og som trigges av denne bloggeren. Jeg jobber med dette, og ja, det er mange!!

Flere enn dere tror må følge nøye matplan, og i verste fall sondemates.

Så at jeg tar et eksempel som er så søkt som dette skal ikke kunne være gjenkjennbart.

Her står det endel om bloggerenes påvirkning til SF (ikke bare FF)

http://www.kjendis.no/2010/11/15/kjendis/blogging/spiseforstyrrelser/14300317/

Finn Skårdrerud er ekspert på SF:

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1

Anonymous poster hash: 49b9f...5b8

Det er ikke det som er poenget mitt (om det var meg du tenkte på når du skrev innlegget)

Poenget mitt at en ansatt ett eller annet sted har brukt en spesifikk person som er i en sårbar situasjon for å få frem et poeng her på forumet.

Jeg skriver spesifikk person da vi nå vet alder, kjønn, vært innlagt lenge med anoreksi og har forbud mot fotballfruebloggen.

Ja, det er sikkert mange med SF og som har forbud mot fotballfruebloggen. At de er 12 år og vært innlagt lenge med akkurat anoreksi derimot, den kategorien går ikke absolutt alle av de som har SF under.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det som er poenget mitt (om det var meg du tenkte på når du skrev innlegget)

Poenget mitt at en ansatt ett eller annet sted har brukt en spesifikk person som er i en sårbar situasjon for å få frem et poeng her på forumet.

Jeg skriver spesifikk person da vi nå vet alder, kjønn, vært innlagt lenge med anoreksi og har forbud mot fotballfruebloggen.

Ja, det er sikkert mange med SF og som har forbud mot fotballfruebloggen. At de er 12 år og vært innlagt lenge med akkurat anoreksi derimot, den kategorien går ikke absolutt alle av de som har SF under.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

For alt du vet så kan jeg ha skrevet feil alder med vilje også;)

Utenom det så er det

-flere jenter som har anoreksi enn gutter

-mange, mange er og har vært innlagt pga anoreksi, og de fleste er innlagt over en lengre periode

-veldig mange, flere enn du tror, får forbud mot å lese pro-ana blogger, og også FF sin.

Så nei, det jeg har skrevet kan ikke knyttes opp mot en bestemt ungdom.

Anonymous poster hash: 49b9f...5b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: jeg har høyere tanker i livet enn å sitte å tjene penger på en blogg. Jeg finnes ikke missunnelig.



Anonymous poster hash: bf554...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS.

Grunnen til at det fremstaar ganske patetisk er jo rett og slett fordi enkelte er helt obsessed med FF. De starter traader, linker til bilder og nye innlegg sekundet de har blitt lagt ut. De folger manisk med paa bloggen og skal slenge dritt saa snart det er noe nytt ute.

Det er ikke aa "stille seg kritisk", det er barnslig sladring fra noen som bryr seg altfor mye. Det blir for dumt aa si at man "har lov aa vaere kritisk" naar man tydelig oppsoker deres blogger absolutt hele tiden. Hvis man ikke liker FF eller en annen blogger og dette ikke engang er en skjult beundring, saa ville man da ikke folge bloggen paa den maaten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: jeg har høyere tanker i livet enn å sitte å tjene penger på en blogg. Jeg finnes ikke missunnelig.

Anonymous poster hash: bf554...161

Er det noe rart synes du at enkelte blir anklaget for å være misunnelig når den eneste måten de får frem kritikk på er å måtte fremstå som mye bedre enn FF?

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS.

Grunnen til at det fremstaar ganske patetisk er jo rett og slett fordi enkelte er helt obsessed med FF. De starter traader, linker til bilder og nye innlegg sekundet de har blitt lagt ut. De folger manisk med paa bloggen og skal slenge dritt saa snart det er noe nytt ute.

Det er ikke aa "stille seg kritisk", det er barnslig sladring fra noen som bryr seg altfor mye. Det blir for dumt aa si at man "har lov aa vaere kritisk" naar man tydelig oppsoker deres blogger absolutt hele tiden. Hvis man ikke liker FF eller en annen blogger og dette ikke engang er en skjult beundring, saa ville man da ikke folge bloggen paa den maaten.

Det er faktisk en del velbegrunnet kritikk også, men det svinner henn blant alt det upassende.

Hva er forskjellen på Fotballfrue og et hvilket som helst annet firma hva gjelder tilbakemeldinger? At hun har valgt å gjør butikk av seg og sitt er ene og alene hennes valg.

Anonymous poster hash: 16a4a...5a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del velbegrunnet kritikk også, men det svinner henn blant alt det upassende.

Hva er forskjellen på Fotballfrue og et hvilket som helst annet firma hva gjelder tilbakemeldinger? At hun har valgt å gjør butikk av seg og sitt er ene og alene hennes valg.

Anonymous poster hash: 16a4a...5a6

Det er akkurat dette som er så viktig. Nei, det er ingen forskjell. Men det ser ut til at enkelte ikke forstår dette når de heller kritiserer utseende og kropp istedenfor hva bedriften faktisk gjør.

Anonymous poster hash: 61bd9...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver med litt blodomløp i hjernen innser at FF bloggen er svada på lik linje med utallige dameblader. Alt handler om profitt.



Anonymous poster hash: f1915...56b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotballfruemobben er misunnelige, bitre, sure og halvgamle kjerringer.

Ja, det er litt for tett mellom de saklige innleggene her i tråden, så takk for at du skapte litt luft og kom med noe gammelt, usaklig og personangripende ræl.

Anonymous poster hash: d8696...03a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Og jeg har enda til gode å se et eneste oversatt innlegg som IKKE inneholder skrivefeil og/eller feil bruk av grammatikk hhv. slett setningskonstruksjon. Det kan godt være at vedkommende som oversetter tekstene til FF arbeider som adjunkt i engelsk, men translatør er h*n ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kommentarene her understreker poenget til TS sterkt.

Flotte Jantelov-Norge!

Når man tenker over det så er det akkurat jantelov det dreier seg om, intet mer eller mindre. Trodde det var en myte at nordmenn (kvinner) fulgte den så sterkt, men nå har jeg bare fått det bekreftet.

Bare se her:

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Det er jo som en fasit på de aller fleste som skriver her. Det er nesten litt morsomt.

Nå kommer det selvsagt kommentarer ala: "Jada, man er jo så misunnelig fordi man er kritisk" "Hun ødelegger livet til unge jenter!!!" Hvordan? Ved å trene, spise sunt, vente med barn til etter giftemål, og til man har tjent opp penger? At man kjøper hus, at man er trofast mot partneren sin, velger å gå sine egne veier? Nei, fysj for et dårlig forbilde hun er! :kjefte:

Dette er ikke konstruktiv kritikk, det ligger så mye dypere, det er bare å lese måten de aller fleste her fremlegger det. En person som ikke bryr seg ville latt være å oppsøke bloggen, det er et så gjennomsyret av hat, bitterhet, sjalusi ved å gå til angrep på henne for å manipulere andre til å tro på en annen virkelighet, som f.eks at hun lider av spiseforstyrrelse, at hun er operert, at hun lyver, at hun ødelegger jenters liv. Det er ikke snakk om at hun gjør noe feil, jeg tror det ligger noe mer bak, og sikkert veldig fascinerende/skremmende for en med psykologiutdannelse å begi seg ut på. For makan til oppførsel som er i disse trådene som omhandler denne bloggeren har jeg ikke sett maken til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

For makan til oppførsel som er i disse trådene som omhandler denne bloggeren har jeg ikke sett maken til.

Men hva med oppførselen til denne bloggeren da? Kunne det tenkes at det er også snakk om aksjon-reaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...