Gå til innhold

klatra ut av sprinkelsenga


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest mammas

Har ei jente på 19 mnd. som presterte å klatre ut av sprinkelsenga i gårkveld. Hørte et dunk - og der lå hun hylende på magen på gulvet. Slo seg heldigvis ikke noe særlig. Det jeg lurer på er andres erfaring med så små barn i ei vanlig seng? Vi kan jo ikke ha henne i sprinkelseng lengre-redd hun kan slå seg skikkelig neste gang.

Men vil hun ikke hele tiden gå ut av ei vanlig seng tro?? :roll: Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Jeg hadde en tråd om dette for ikke så lenge siden som du finner her. Jeg husker ikke helt når datteren min fikk stor seng, men det var vel rett før hun fylte 2 år. Hos oss fungerer det helt supert å ha stor seng nå, gutten har blitt to år, og når han klatrer ut av senga så klarer han å klatre opp i senga igjen.

Det jeg husker fra datteren min var liten, før hun fikk stor seng var at den ene langsiden på senga hennes kunne flyttes ned, så den sto konstant nedede siste månedene før vi byttet seng, slik at hun i hvert fall ikke falt så langt når hun klatret ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru fast senga i veggen og legg en madrass/noen puter under. Om du ikke vil bytte seng da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min også klatret ut av sprinkelsenga på den alderen. Men hun datt ikke ned. Jeg gadd ikke begynne å skru den fast i veggen og kjøpte derfor en ny seng. Det gikk helt fint. Hun sto ikke opp oftere enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillpia mi fikk stor seng etter at hun plutselig en kveld hang på utsiden av sprinkelsenga. Jeg syntes det var for langt ned til at det var greit at hun klatret over. Ikke ville hun ligge i sprinkelsenga heller. Hun var vel litt under 2 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Martinius

Jenta vår er 4,5 år og sover fortsatt i sprinkelseng hun, men så har vi aldri opplevd at hun har klatret ut av den heller. Ser ut til at hun storkoser seg i sprinkelsengen og om hun våner før oss i helgene ligger hun stille til vi kommer og henter henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...