Kjempeliten Skrevet 4. mars 2014 #41 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Ikke sammenlign deg med andre... Folk er forskjellige og det kommer man alltid til å være! Venninnen din virker som en venninne det faktisk er godt å ha, som stiller opp for deg og hjelper deg når du trenger det. Fokuser heller på det, og ikke det negative. Og ikke stress med gutter. Du finner deg en, men dere går bare på ungdomsskolen? Og de aller fleste gutter (jenter og for den saks skyld) i den alderen der går ikke etter annet enn det overflatiske. Når man blir eldre så klarer man å se dypere. (Gjelder ikke alle, men det er nå en grunn til at de pene og populære hadde 3 kjærester i løpet av en måned) En stor grunn til at venninna di er så populær må nok være fordi hun har god selvtilitt. Det har tydeligvis ikke du, så det er kanskje ikke så rart dere er så forskjellige der? Prøv å lik deg selv litt bedre! Liker du deg selv liker andre deg og. Man får en annerledes holdning og folk legger merke til det! Støtter forslaget om at du kanskje kan lufte tankene dine for henne. Men ingen stygge ord, som du har kommet med her! Hun fortjener det ikke. Hun er bare seg selv, og det er jo bare bra for hennes del at hun er godt likt og tør å stå opp for seg selv og venner! Endret 4. mars 2014 av Kjempeliten
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #42 Skrevet 4. mars 2014 Hei, jeg er en jente på 20 år som har en bestevennine, jeg har kjent henne ca hele livet, men vi var venner som små og ble senere venner på ungdomsskolen. Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg mobbet det første året, hun har aldri blitt mobbet. I 9 klasse så begynte vi å få kontakt igjen og hun "reddet" meg fra mobbingen ved å stille opp for meg og slå tilbake mot mobberne. Etter det har vi vært sammen hele tiden. Problemet er at hun er så jævla perfekt i forhold til meg. Jeg blir gal av det. Alle gutter vil ha henne og alle jenter vil være venn med henne. Hun er utrolig pen med langt mørkt hår og skikkelig store blå øyne. Hun er selvsikker og smart men samtidig en overlegen queenB (altså en som er "leder" av vennekretsen) hun kan oppføre seg akkurat som hun vil mot hvem som helst og kommer alltid unna med det. Slik har det alltid vært. Hun har alltid de peneste guttene etter seg og masse rike arvinger har også prøvd seg. Hun har blitt dumpet EN gang og tok det ordentlig bra selv om hun var kjempe lei seg, hun hverken gråt rundt folk eller ringte han og maste. Hvis noen er slemme mot henne/meg så lager hun et rent helvete for dem. Et eksempel er en jente som lå med eksen hennes når de fortsatt var sammen, og hun ble så sur at hun klarte å gjøre slik at nå sitter begge to igjen uten noe som helst sosial krets. Hun er kjempe karismatrisk og selv om hun noen ganger oppfører seg som en skikkelig bitch så ringer mobilen hennes i ett sett.. Jeg merker at jeg er så sjalu! Hvis jeg liker en fyr og jeg tar han med for å møte henne så faller han for henne momentant. Hun hverken flørter eller gir noe spessiel oppmerksomhet til disse guttene, det vet jeg for jeg har tilgang på hennes facebook (vi har det på hverandre, siden vi sier alt til hverandre og ikke har noe å skjule) på denne facebooken finner jeg masse samtaler hvor hun høflig avslår gutter og alltid tar meg i forsvar.... Hun er en skikkelig diva og får det alltid som hun vil. Hun er alltid invitert på minst 5 fester hver helg, og hun tar meg alltid med hvis jeg vil. Jeg merker at jeg er så sjalu, hvordan kan jeg få folk til å like meg bedre enn henne? Jeg er så lei av å være nummer 2... Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne".... Anonymous poster hash: 93478...760 Du sa jo at hun reddet deg fra mobbingen og sto ved din side? Er ikke det nok for deg? Hvorfor trekke ned ting ved henne. Du er sjalu. Vil du miste venninna di pga det? Anonymous poster hash: e4cb6...149
Blod Skrevet 4. mars 2014 #43 Skrevet 4. mars 2014 Hvis du mener det er utstråling og sjarm som er den største grunnen så kan vel du også? Nå mener jeg ikke at noen bør prøve å bli som andre, men det går jo ann å lære et triks eller to fra andre
BCW Skrevet 4. mars 2014 #44 Skrevet 4. mars 2014 Gud, for en dårlig venninne du er. Du sier selv at hun har stilt opp for deg, gjort ting for deg, osv - så gjengjelder du takken ved å rakke ned på henne? Ivertfall, er ikke hennes problem at du er sjalu - så synes du for gi deg med negativiteten din. Vær heller glad på hennes vegne, og bruk tid på å jobbe med deg selv istedenfor? Først og fremst, så må du lære deg å være stolt over hva du har! Du er sikkert flott som du er. Ingen er perfekte, ikke engang hun.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #45 Skrevet 4. mars 2014 Hva med overskriften da? Der står det ganske greit at du hater henne. Hvor gammel er du egentlig? Trodde også man var ferdig med slikt etter ungdomsskolen. Jeg har mine venninner jeg også "misunner" - men er ikke psykelig sjalu. Jeg vet at jeg har mine positive egenskaper, som at dem har sine. Jeg unner dem å lykkes fordi de fortjener det. Det ble nok litt rot her, beklager det. Jeg er ikke ts. Her er mine innlegg: Jeg leste ikke ferdig ts sitt første innlegg før jeg svarte, og da skev jeg dette: Jeg er 29 og har samme problemet. Det er patetisk, jeg vet. Men hun er så forbanna perfekt at jeg får dårlig selvtillit av å være med henne. Hun blir behandlet som en prinsesse mens folk bare helst vil ha meg bort. Derfor trives jeg ofte bedre med andre venninner som er helt normalt pene, da kjenner jeg ikke så veldig på forskjellene. Ja jeg må skjerpe meg, men jeg klarer bare ikke. Anonymous poster hash: c36fe...106 Men så leste jeg alt hun skrev i hovedinnlegget og såg at det ikke var helt samme situasjon (jeg hater ikke venninnen min og ønsker ikke å ødelegge for henne, men jeg er sjalu) og da endret jeg til dette: Leste hele innlegget ditt nå ts. I motsetning til din venninne, så er faktisk min venninne helt perfekt, ingen diva og ingen bitch og hun er aldri slem. Vakker og slank er hun også. Jeg tror du rett og slett bare må prøve å gli litt bort fra henne og finne deg andre venner. Du trenger noen andre, og hun trenger noen andre. Det er ikke greit av deg å snakke nedsettende om henne. Anonymous poster hash: c36fe...106 Og så fikk jeg svar fra noen om at jeg var en dårlig venninne og da svarte jeg dette: Jeg hater henne ikke, men jeg er sjalu på henne. Samtidig som jeg elsker å være venninne med henne. Jeg er en god venn. Sier eller tenker aldri noe stygt om hemne, men jeg er like fullt sjalu på henne. Vet det er patetisk. Anonymous poster hash: c36fe...106 Så beklager hele rotet. Men ja, jeg er så sjalu og misunnelig på henne. Hun er bare helt fantastisk og jeg er en dass. En patetisk dass. Anonymous poster hash: c36fe...106
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #46 Skrevet 4. mars 2014 Hei, jeg er en jente på 20 år som har en bestevennine, jeg har kjent henne ca hele livet, men vi var venner som små og ble senere venner på ungdomsskolen. Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg mobbet det første året, hun har aldri blitt mobbet. I 9 klasse så begynte vi å få kontakt igjen og hun "reddet" meg fra mobbingen ved å stille opp for meg og slå tilbake mot mobberne. Etter det har vi vært sammen hele tiden. Problemet er at hun er så jævla perfekt i forhold til meg. Jeg blir gal av det. Alle gutter vil ha henne og alle jenter vil være venn med henne. Hun er utrolig pen med langt mørkt hår og skikkelig store blå øyne. Hun er selvsikker og smart men samtidig en overlegen queenB (altså en som er "leder" av vennekretsen) hun kan oppføre seg akkurat som hun vil mot hvem som helst og kommer alltid unna med det. Slik har det alltid vært. Hun har alltid de peneste guttene etter seg og masse rike arvinger har også prøvd seg. Hun har blitt dumpet EN gang og tok det ordentlig bra selv om hun var kjempe lei seg, hun hverken gråt rundt folk eller ringte han og maste. Hvis noen er slemme mot henne/meg så lager hun et rent helvete for dem. Et eksempel er en jente som lå med eksen hennes når de fortsatt var sammen, og hun ble så sur at hun klarte å gjøre slik at nå sitter begge to igjen uten noe som helst sosial krets. Hun er kjempe karismatrisk og selv om hun noen ganger oppfører seg som en skikkelig bitch så ringer mobilen hennes i ett sett.. Jeg merker at jeg er så sjalu! Hvis jeg liker en fyr og jeg tar han med for å møte henne så faller han for henne momentant. Hun hverken flørter eller gir noe spessiel oppmerksomhet til disse guttene, det vet jeg for jeg har tilgang på hennes facebook (vi har det på hverandre, siden vi sier alt til hverandre og ikke har noe å skjule) på denne facebooken finner jeg masse samtaler hvor hun høflig avslår gutter og alltid tar meg i forsvar.... Hun er en skikkelig diva og får det alltid som hun vil. Hun er alltid invitert på minst 5 fester hver helg, og hun tar meg alltid med hvis jeg vil. Jeg merker at jeg er så sjalu, hvordan kan jeg få folk til å like meg bedre enn henne? Jeg er så lei av å være nummer 2... Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne".... Anonymous poster hash: 93478...760 Du støter jo bort alle gutter med den selvtilliten du har, hvem vil ha en jente med så dårlig selvtillit ? du må først like deg selv, før andre kan like deg, husk det :-) Anonymous poster hash: 975d4...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #47 Skrevet 4. mars 2014 Synes hun hørtes ut som en veldig god venninne for deg, TS! Prøv å se det positive i at du har en så god venn som henne, som er såppas modig. Alle kan ikke være like, og det er nok bare du selv som ser på deg selv på en så negativ måte.. Anonymous poster hash: b382d...4ff
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #48 Skrevet 4. mars 2014 Hvordan klarte hun å gjøre det slik at de to menneskene satt igjen uten noen sosial krets? Anonymous poster hash: e727a...091 Det lurer jeg også på... Anonymous poster hash: 66894...b7a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #49 Skrevet 4. mars 2014 Tror nok de som forsvarer TS etterhvert forstår at TS ikke er vel riktig bevart. Sjalusimonsteret har kanskje tatt litt vel overhånd? TS, er det rart at folk ber deg droppe bestevenninnen din når du tenker stygt om henne? Du sier at du ikke gjør det, men ærlig talt. Det er jo bare tull. Overskriften begynner jo med "hater" og det er et ganske sterkt ord uansett om man mener det bokstavelig eller ikke. Jeg håper du forstår hvor umoden du har vært når det har gått en tid, for dette går bare ikke an! Anonymous poster hash: ce1d3...6be
Smestad Skrevet 4. mars 2014 #50 Skrevet 4. mars 2014 Ikke prøv å "dempe henne" ved å si at hun har lagt på seg?! Det er utolig dårlig gjort. Hun stiller alltid opp for deg, og takken fra deg er at du rakker ned på henne? Det går ikke ann. Ikke hennes feil at du er sjalu. Enig! Veldig dårlig
Cathrine88 Skrevet 4. mars 2014 #51 Skrevet 4. mars 2014 Synes hun hørtes ut som en veldig god venninne for deg, TS! Prøv å se det positive i at du har en så god venn som henne, som er såppas modig. Alle kan ikke være like, og det er nok bare du selv som ser på deg selv på en så negativ måte.. Anonymous poster hash: b382d...4ff Nei, det er det ikke. Jeg har bare lest et par innlegg av TS og ser henne allerede i et virkelig negativt lys. Folk som rasjonaliserer at de rakker ned på venninnene sine og prøver seg på guttene de er interessert i er ikke 'bra nok som de er.' De kan bli det dersom de jobber med å bygge seg selv opp i stedet for å bryte andre ned. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #52 Skrevet 4. mars 2014 Det du må gjøre, TS, er å fokusere på dine egne gode sider. Du skriver at du er pen. Det er jo et veldig stort pluss. Fremhev utseendet ditt på beste måte. Vær blid. Interesser deg for andre. Du har sikkert noe du er flink til også. Øv deg på å bli enda bedre på det, så får du selvtillit. Sett pris på dine gode sider. Da vil du nok etter hvert føle at det ikke gjør noe at du ikke er som venninnen din. Jeg synes også du bør tilbringe mer tid med andre enn venninnen din enn du gjør nå. For da er det lettere for deg å glemme de negative tankene du forbinder med venninnen din. Behold henne som venninne, men bruk tid uten henne også med andre folk. Og du må absolutt ikke snakke nedsettende til venninnen din, som du har gjort. Det setter deg i et veldig dårlig lys. Og når det gjelder han typen som du prøvde deg på, så fortell venninnen din at du gjorde noe dumt, og at du beklager det. Bare si at du ikke visste om hun fortsatt var interessert i han, men at du skjønte etterpå at det likevel var dumt av deg, og vær ydmyk. Det er nok bedre at du sier det enn at hun hører det fra han. Husk at hun ikke er en du vil ha som fiende, du vet jo hva hun er i stand til. Anonymous poster hash: 8fef6...430
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #53 Skrevet 4. mars 2014 Anonymous poster hash: 8fef6...430 Husk at hun ikke er en du vil ha som fiende, du vet jo hva hun er i stand til. Jeg tror dette er det beste tipset TS har fått i denne tråden. TS burde i grunnen forstå selv at det lureste er å ha en god tone med denne venninnen, men etter alt å dømme virker det som om TS trenger å få dette inn med teskje. Anonymous poster hash: ce1d3...6be
Gjest Daenerys Skrevet 4. mars 2014 #54 Skrevet 4. mars 2014 Tråden er ryddet for krenkende utsagn og spekulasjoner. Daenerys, mod.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mars 2014 #55 Skrevet 4. mars 2014 TS her La merke til at mange ber meg droppe henne som venn? Virkelig? Etter så mange års vennskap skal jeg bare kaste det bort fordi jeg er sjalu? Jeg vil også legge til at denne sjalusien gjør at jeg ubevisst aktivt prøver å ødelegge for henne, hun har en fyr hun har holdt av og på med de siste årene.. og for ikke så lenge siden så prøvde jeg meg, jeg kom til og med nesten i mål før han stoppet meg, jeg har ikke fortalt det til henne, er redd for hva hun skal si.. Var dette dårlig gjort av meg? Føler på en måte jeg fortjener det, siden hun alltid får hvem hun vil, og jeg syntes fyren er kjekk og snill så føler hun kan avse en fyr. Mener det nesten er egoistisk å kreve at noen skal holde seg unna noen andre bare fordi hun har vært der/ er der noen ganger, hvis dere skjønner hva jeg mener... Bør jeg si det eller ikke? Er redd for at han sier det til henne... Dessuten vil jeg ikke si at jeg bør finne meg andre venner, for vi er en krets og vi henger jo flere sammen også, er jo ikke bare meg og henne på tomanshånd hele tiden.. Jeg kan jo prøve å splitte kretsen litt da, sånn 50/50 hvis det løser seg best??? Hjelp Anonymous poster hash: 93478...760 Det er da ingen som sier du skal kutte henne ut, bare at du kan ha andre venner i tillegg som ikke er i samme gjeng og ikke bare henge med henne. Man trenger ikke bare ha en gjeng å henge med hele veien
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #56 Skrevet 4. mars 2014 Hei, jeg er en jente på 20 år som har en bestevennine, jeg har kjent henne ca hele livet, men vi var venner som små og ble senere venner på ungdomsskolen. Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg mobbet det første året, hun har aldri blitt mobbet. I 9 klasse så begynte vi å få kontakt igjen og hun "reddet" meg fra mobbingen ved å stille opp for meg og slå tilbake mot mobberne. Etter det har vi vært sammen hele tiden. Problemet er at hun er så jævla perfekt i forhold til meg. Jeg blir gal av det. Alle gutter vil ha henne og alle jenter vil være venn med henne. Hun er utrolig pen med langt mørkt hår og skikkelig store blå øyne. Hun er selvsikker og smart men samtidig en overlegen queenB (altså en som er "leder" av vennekretsen) hun kan oppføre seg akkurat som hun vil mot hvem som helst og kommer alltid unna med det. Slik har det alltid vært. Hun har alltid de peneste guttene etter seg og masse rike arvinger har også prøvd seg. Hun har blitt dumpet EN gang og tok det ordentlig bra selv om hun var kjempe lei seg, hun hverken gråt rundt folk eller ringte han og maste. Hvis noen er slemme mot henne/meg så lager hun et rent helvete for dem. Et eksempel er en jente som lå med eksen hennes når de fortsatt var sammen, og hun ble så sur at hun klarte å gjøre slik at nå sitter begge to igjen uten noe som helst sosial krets. Hun er kjempe karismatrisk og selv om hun noen ganger oppfører seg som en skikkelig bitch så ringer mobilen hennes i ett sett.. Jeg merker at jeg er så sjalu! Hvis jeg liker en fyr og jeg tar han med for å møte henne så faller han for henne momentant. Hun hverken flørter eller gir noe spessiel oppmerksomhet til disse guttene, det vet jeg for jeg har tilgang på hennes facebook (vi har det på hverandre, siden vi sier alt til hverandre og ikke har noe å skjule) på denne facebooken finner jeg masse samtaler hvor hun høflig avslår gutter og alltid tar meg i forsvar.... Hun er en skikkelig diva og får det alltid som hun vil. Hun er alltid invitert på minst 5 fester hver helg, og hun tar meg alltid med hvis jeg vil. Jeg merker at jeg er så sjalu, hvordan kan jeg få folk til å like meg bedre enn henne? Jeg er så lei av å være nummer 2... Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne"....Anonymous poster hash: 93478...760 Snakk med henne om det. Det er en vanlig følelse du har. Mange føler slik, få gjør å si det, de bare sklir vekk og får andre venner. Anonymous poster hash: 575f3...4b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå