AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #21 Skrevet 3. mars 2014 Bra venninne, du! Haha Anonymous poster hash: a23d1...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #22 Skrevet 3. mars 2014 Bra venninne, du! Haha Anonymous poster hash: a23d1...fe1
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2014 #23 Skrevet 3. mars 2014 Tror Ts vet hun er en fantastisk venninne. Det gikk vel under betegnelsen "perfekt". Misunnelse er en destruktiv følelse, men nå kan en ikke være så generøs hele tiden, og følelser kan en ikke bare skru av. Tror en bør sette seg inn i Ts sitt sted. Ville du likt å føle deg overskygget hele tiden? Ts føler det, og hun vil ha bekreftelse som alle vil.Tror de må løsrives litt, hun og venninnen. Dette var bare trist å lese. Og du får garantert ikke svarene du hadde forventet. Venninnen din er fantastisk, hun stiller opp for deg og er en god venninne. Nå må du slutte med misunnelsen. Du er bra nok, du er ei flott jente selv. Slutt å sammenligne deg selv med bestevenninnen din og se på det lyse - hun er faktisk en god venninne. Anonymous poster hash: 7c412...798
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #24 Skrevet 3. mars 2014 Sjalusimonsteret innvendig gjør deg ikke mer attraktiv verken fysisk eller psykisk. Din personlige utstråling trenger noe helt annet for å begynne å skinne. Du trenger ikke denne sjalusien, som viser seg i måten du omtaler din "bestevenninne" på - ja, for jeg syns ikke du fortjener å kalle henne bestevenninne når du sier så mye stygt om henne. Er det for strengt å si slikt, forresten? Hva med å si rett ut til henne at du er sjalu på henne og se hva hun svarer? Kanskje hun faktisk kan hjelpe deg. Kanskje hun kan fortelle deg at hun slett ikke er perfekt, så slipper du å lete etter feil på henne selv. Ingen er som deg, du er unik. Det er ikke sunt for deg å ha det slik som dette. La deg heller søke mot gode opplevelser som gjør deg glad, og som får deg til å stråle! Så skal du bare se at ditt arbeid bærer frukter. For det er hardt arbeid å kjempe mot sine indre problemer, men det er også en stor seier å stadig utvikle seg selv til å bli en bedre versjon av seg selv. Anonymous poster hash: ce1d3...6be 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #25 Skrevet 3. mars 2014 TS Du er god nok som du er. Selv om bestevenninnen din får mer oppmerksomhet enn deg, så trenger det ikke å bety at du er mindre verdifull. Det kan heller si mer om dem som gir henne oppmerksomhet, enn det sier om deg. Du er uansett god nok! Din verdi ligger ikke i oppmerksomheten andre gir, selv om det kanskje kan virke sånn. Jeg håper du finner trygghet i deg selv til å smile mot verden og glede deg over møtet med andre mennesker. Anonymous poster hash: ce1d3...6be 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #26 Skrevet 3. mars 2014 Selvfølgelig velger vi gutter en kvinne som er gjennomført god, med ben i nesa, selvtillit og som støtter sine venner. Intet er mindre tiltrekkende enn sjalusi og bitterhet, noe dette forumet viser oss. Anonymous poster hash: 4338d...a76 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #27 Skrevet 3. mars 2014 Syns kanskje litt humor er på sin plass. Finn noe å le av midt oppi klagingen, så skal du se hvor mye lysere sinnet ditt blir :-) Anonymous poster hash: ce1d3...6be
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2014 #28 Skrevet 3. mars 2014 Nå tror jeg ikke Ts VIL være sjalu. Hun beskriver ikke venninnen stygt -hun beskriver en vond følelse hun har. Så slutt nå med å gi folk dårlig samvittighet for følelsene sine! Makan. Og hadde dere taklet det? Følelsen av å bli overskygget hele tiden? Nei, da er dere ikke helt menneskelige. ALLE har behov for bekreftelse. Ts blir "usynlig"med venninnen. Om hun får sitt eget liv også, så får hun kanskje trygheten som skal til for å takle venninnen og oppmerksomheten hun får bedre.
darth Vader Skrevet 3. mars 2014 #29 Skrevet 3. mars 2014 Kvinner hater andre kvinner som de oppfatter som bedre enn seg selv. Det er helt naturlig. Finn deg en ny venninne ts.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #30 Skrevet 3. mars 2014 Nå tror jeg ikke Ts VIL være sjalu. Hun beskriver ikke venninnen stygt -hun beskriver en vond følelse hun har. Så slutt nå med å gi folk dårlig samvittighet for følelsene sine! Makan. Og hadde dere taklet det? Følelsen av å bli overskygget hele tiden? Nei, da er dere ikke helt menneskelige. ALLE har behov for bekreftelse. Ts blir "usynlig"med venninnen. Om hun får sitt eget liv også, så får hun kanskje trygheten som skal til for å takle venninnen og oppmerksomheten hun får bedre. Det er nettopp derfor hun får råd om å finne ut hvordan hun kan få bekreftelse på andre måter, så hun skal slippe å være sjalu. Anonymous poster hash: ce1d3...6be
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #31 Skrevet 4. mars 2014 Skal prøve å gi et mer reflektert svar enn det mange kommer med. Jeg tror disse som kommer med utalelse om at du er umoden osv ikke helt vet hvordan det er å aldri lykkes, og hvordan det er å alltid bli til sidesatt. Det er vannvittig demotiverende, og det er lett for andre å stå å si at du må jobbe med deg selv bla bla bla. Det er ikke alle som lykkes selv om man jobber med seg selv. De fleste vil tenke at venninnen ikke har gjort noe galt, og derfor er skylden i denne saken hos deg. Det er den faktisk også, og det at du er misunnelig er selvfølgelig ikke bra og det påvirker deg og følelsene dine negativt. Det hadde vært noe annet hvis venninnen din aktivt hadde prøvd å stjele mennene fra deg. Hvis man ser på de ulike alternativne du har kan du enten og aksepterere at hun ofte vil bli valgt. Et annet alternativ er å kutte henne ut (på en slik måte at hun ikke ødlegger din sosiale sirkel også). Et tredje alternativ er å jobbe med deg selv slik at du ikke blir andre valget. Eller du kan forsette som nå. For noen år siden ville jeg gitt gjort som de fleste og sagt at nr 3 er det riktige valget, men det er ikke så lett å holde mote oppe når det aldri går veien. Får du det til og du faktisk treffer en fyr som vil ha deg og ikke henne så vil det helt klart være det som er mest givende også. Vanskelig å si hvilket valg som vil gavne deg mest i fremtiden, er umulig å si, men det hjelper i alle fall ikke å være bitter og sur. Anonymous poster hash: 0312a...6ca
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #32 Skrevet 4. mars 2014 Jeg er 29 og har samme problemet. Det er patetisk, jeg vet. Men hun er så forbanna perfekt at jeg får dårlig selvtillit av å være med henne. Hun blir behandlet som en prinsesse mens folk bare helst vil ha meg bort. Derfor trives jeg ofte bedre med andre venninner som er helt normalt pene, da kjenner jeg ikke så veldig på forskjellene. Ja jeg må skjerpe meg, men jeg klarer bare ikke. Anonymous poster hash: c36fe...106 Det er ikke alle som passer å være venner.... Syns hun pene veninna de-burde bli mer kresen på hvem hun vil være veninne med. Ikke kjekt at bestevennen innerst inne hater henne-for noe hun ikke kan noe for selv... Ingen bestemmer hvordan de skal se ut.Utseendet er stort sett medfødt. Hvis dette gnager deg så mye.Så finn deg en annen veninne! Fake venner - er bare kvalmt uansett.Og bortkastet tid: ) Anonymous poster hash: d686a...46f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #33 Skrevet 4. mars 2014 TS her La merke til at mange ber meg droppe henne som venn? Virkelig? Etter så mange års vennskap skal jeg bare kaste det bort fordi jeg er sjalu? Jeg vil også legge til at denne sjalusien gjør at jeg ubevisst aktivt prøver å ødelegge for henne, hun har en fyr hun har holdt av og på med de siste årene.. og for ikke så lenge siden så prøvde jeg meg, jeg kom til og med nesten i mål før han stoppet meg, jeg har ikke fortalt det til henne, er redd for hva hun skal si.. Var dette dårlig gjort av meg? Føler på en måte jeg fortjener det, siden hun alltid får hvem hun vil, og jeg syntes fyren er kjekk og snill så føler hun kan avse en fyr. Mener det nesten er egoistisk å kreve at noen skal holde seg unna noen andre bare fordi hun har vært der/ er der noen ganger, hvis dere skjønner hva jeg mener... Bør jeg si det eller ikke? Er redd for at han sier det til henne... Dessuten vil jeg ikke si at jeg bør finne meg andre venner, for vi er en krets og vi henger jo flere sammen også, er jo ikke bare meg og henne på tomanshånd hele tiden.. Jeg kan jo prøve å splitte kretsen litt da, sånn 50/50 hvis det løser seg best??? Hjelp Anonymous poster hash: 93478...760
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #34 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hater henne ikke, men jeg er sjalu på henne. Samtidig som jeg elsker å være venninne med henne. Jeg er en god venn. Sier eller tenker aldri noe stygt om hemne, men jeg er like fullt sjalu på henne. Vet det er patetisk. Det er ikke alle som passer å være venner.... Syns hun pene veninna de-burde bli mer kresen på hvem hun vil være veninne med. Ikke kjekt at bestevennen innerst inne hater henne-for noe hun ikke kan noe for selv... Ingen bestemmer hvordan de skal se ut.Utseendet er stort sett medfødt. Hvis dette gnager deg så mye.Så finn deg en annen veninne! Fake venner - er bare kvalmt uansett.Og bortkastet tid: ) Anonymous poster hash: d686a...46f Anonymous poster hash: c36fe...106
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #35 Skrevet 4. mars 2014 Hallo?? Beklager altså, men nå virker du jo helt blåst i hodet. Ikke saboter for henne, ikke snakk stygt om hemne, ikke prøv deg på hennes gutter og ikke fortell hva som skjedde. Da ber du jo om trøbbel. Du skal heller ikke gå inn for å splitte vennegjengen, du kan fint få litt avstand fra henne ved å la det skje sakte og naturlig. Ikke tenk på det, la det bare skje. Nå synes jeg du fremstår som ganske slem og bitchy og jeg synes venninnen din fortjener bedre. TS her La merke til at mange ber meg droppe henne som venn? Virkelig? Etter så mange års vennskap skal jeg bare kaste det bort fordi jeg er sjalu? Jeg vil også legge til at denne sjalusien gjør at jeg ubevisst aktivt prøver å ødelegge for henne, hun har en fyr hun har holdt av og på med de siste årene.. og for ikke så lenge siden så prøvde jeg meg, jeg kom til og med nesten i mål før han stoppet meg, jeg har ikke fortalt det til henne, er redd for hva hun skal si.. Var dette dårlig gjort av meg? Føler på en måte jeg fortjener det, siden hun alltid får hvem hun vil, og jeg syntes fyren er kjekk og snill så føler hun kan avse en fyr. Mener det nesten er egoistisk å kreve at noen skal holde seg unna noen andre bare fordi hun har vært der/ er der noen ganger, hvis dere skjønner hva jeg mener... Bør jeg si det eller ikke? Er redd for at han sier det til henne... Dessuten vil jeg ikke si at jeg bør finne meg andre venner, for vi er en krets og vi henger jo flere sammen også, er jo ikke bare meg og henne på tomanshånd hele tiden.. Jeg kan jo prøve å splitte kretsen litt da, sånn 50/50 hvis det løser seg best??? Hjelp Anonymous poster hash: 93478...760 Anonymous poster hash: c36fe...106 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #36 Skrevet 4. mars 2014 Hvordan klarte hun å gjøre det slik at de to menneskene satt igjen uten noen sosial krets? Anonymous poster hash: e727a...091 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #37 Skrevet 4. mars 2014 For en suppe. Trodde man ble ferdig med slikt før man begynte på vgs. Anonymous poster hash: 2474c...5e8 1
Gjest Ciegus Skrevet 4. mars 2014 #38 Skrevet 4. mars 2014 Jeg prøver å dempe henne ved å si ting som at hun har lagt på seg eller lignende for hun har litt fett på kroppen, og jeg er tynn. Jeg syntes jeg er penere og snillere, men hun har en overlegen sjarm og er utrolig morsom! Hun sier alltid morsomme ting og er så flink å snakke med folk... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... jeg vil liksom "bli til henne".... Anonymous poster hash: 93478...760 På hvilken måte er du snillere, når du prøver å "dempe" din såkalte bestevenninne? Kanskje du hadde blitt mer populær hvis du sluttet å være en dårlig venn? Hvis du prøver å sabotere for henne, så merker faktisk andre folk det også. Det nytter ikke at du er pen, hvis du fremstår som kynisk, egoistisk og en dårlig venn. 2
ms.mini Skrevet 4. mars 2014 #39 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hater henne ikke, men jeg er sjalu på henne. Samtidig som jeg elsker å være venninne med henne. Jeg er en god venn. Sier eller tenker aldri noe stygt om hemne, men jeg er like fullt sjalu på henne. Vet det er patetisk. Anonymous poster hash: c36fe...106 Hva med overskriften da? Der står det ganske greit at du hater henne. Hvor gammel er du egentlig? Trodde også man var ferdig med slikt etter ungdomsskolen. Jeg har mine venninner jeg også "misunner" - men er ikke psykelig sjalu. Jeg vet at jeg har mine positive egenskaper, som at dem har sine. Jeg unner dem å lykkes fordi de fortjener det.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #40 Skrevet 4. mars 2014 Du framstår som fryktelig umoden, ts. Én ting er at du har disse følelsene, noe annet er hvordan du forholder deg til dem, og måten du skriver om dem på. Hvis dette venninneforholdet er så destruktivt som du får det til å framstå her, anbefaler jeg deg at du begynner å henge med noen andre. (Og ja, å bevisst gå etter en gutt som venninnen din "holder på med" (nå hva dét skal bety), er stygt.) Anonymous poster hash: 43998...ba9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå