Engel Skrevet 2. mars 2016 Forfatter #181 Del Skrevet 2. mars 2016 Bra bootcamp i går, selv om det var et par øvelser der som jeg ikke er overbegeistret for, fordi de er så tunge at det er nesten umulig å få gjort de riktig så man får skikkelig effekt av de.(Jeg slet skikkelig med et par av de, og jeg var nok en av de sterkest som var på timen i går). Nevnte det for instruktøren etterpå. Skjønner at det er utfordrende å finne gode øvelser siden det er stort spenn i formen på de som er på timene (og både kvinner og menn), men man kan ikke ha øvelser som 90% av deltakerene ikke klarer å utføre. Treningsfri i dag, får ungene til meg. I morgen hadde jeg tenkt å løpe ute, men det snør som bare pokker nå, så spørs om det må bli en liten tur på treningsenteret istedet. Kjøre en økt på mølla. Får se litt hva ungene vil og skal også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #182 Del Skrevet 9. mars 2016 Skal vi se... ble en kort økt på mølla på torsdag i forrige uke, 5,5 km løpetur ute på lørdag, og mølleøkt igjen på søndag pga snøvær. Så treningsfri fram til i dag onsdag, hvor jeg vurderer å få vært meg på Cardiocircle hvis jeg rekker. ellers blir det en løpetur ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #183 Del Skrevet 10. mars 2016 Ble cardiocircle i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 15. mars 2016 Forfatter #184 Del Skrevet 15. mars 2016 Det ble to løpeturer i helgen. 5 km på lørdag, og 8,7 km på søndag. I går trente jeg cardiocircle + powercircle, altså intervalltrening på apparater (kondisjon) først, og "sirkeltrening" etterpå. Den kjennes godt den kombinasjonen der. Flink instruktør som retter på teknikken i styrkedelen, så jeg føler at jeg får skikkelig godt utbytte der. Blir treningsfri i dag, før samme kombinasjon på onsdag. Sannsynligvis siste uka med de timene, er ny timeplan etter påske. Men da regner jeg med at det blir mer og mer utetrening på meg selv også. Får begynne oppkjøringen til løpene jeg skal være med på. Må jo bli ny pers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #185 Del Skrevet 17. mars 2016 Cardiocircle + powercircle i går også. 890 kcal forbrukt. Håper jeg rekker en løpetur i kveld. Burde kjørt et testløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #186 Del Skrevet 24. mars 2016 Ble ikke løpetur før på lørdagen, 5 km. Og så igjen på onsdag, 5 km, og så løp jeg 3 km formtest i dag, torsdag. Tid 16:11. I mars i fjor løp jeg på 16:55, og så på 15:45 i mai. Så det er ikke så ille utgangspunkt. Må kjøre igang uteløpingen for fullt nå. Jeg ER i bedre form nå enn for et år siden, sterkere også, så det burde gå greit å slå persene fra i fjor. Bare å kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #187 Del Skrevet 29. mars 2016 Ble en god langtur på fredag 12,7 km. Veldig rolig tempo da. Og på lørdag kjøpte jeg meg nye løpesko til korte turer og intervalltrening m.m. Har et par Hoka som jeg bruker på langturer, og nå ble det Adidas Supernova Glide 8 i tillegg. Har bruke adidas de siste årene, jeg har litt smale føtter, og adidas passer meg derfor veldig godt. Prøvde et par fra Mizuno også, men de var rett og slett litt brede, og hadde litt for mye dropp etter min smak (12 mm). Bare 2 mm mer enn adidas, men det kjentes godt forskjell. Fikk ikke prøvd de nye skoene før i går (mandag), men løp intervaller da.7x2 min, 1 min jogg mellom. Og de var veldig gode! Men, død og pine, midt i intervallene hang min høyt elskede Garmin forerunner 220 seg opp, og siden har jeg ikke fått liv i den.Jeg som er SÅ avhengig av pulsklokke når jeg trener. Må nok på shopping igjen ja. Klokka var over 2 år dessverre, så ingen garanti. Nå er det vårtimeplan på treningssenteret igjen også fra i dag, dvs elendig utvalg av timer... Kun en time bootcamp i uka, og all cardiocircle er tatt av... Så nå blir det mest egentrening framover. Kanskje jeg skal prøve meg på terrengsykling da, de begynner med grupper der nå. I dag er det skikkelig møkkavær her, så i kveld blir det løping på mølle+styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #188 Del Skrevet 30. mars 2016 Kjørte progressiv økt på mølla i går, men det gikk tungt! Var ingen fres i kroppen i det hele tatt, så det ble en litt dårlig økt syns jeg. Ble en halvtime totalt da. Trente styrke etterpå, noen slyngeøvelser for mage og hofteleddsbøyere, pushups (klarte neeeesten 3 x 10 med strak kropp), nedtrekk, beinpress, kickback. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 1. april 2016 Forfatter #189 Del Skrevet 1. april 2016 5,2 km løpetur i går, MYE lettere og bedre i kroppen enn på tirsdag heldigvis. Kjørte litt styrke etterpå: pushups, planke og noen øvelser for rumpe/lår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 3. april 2016 #190 Del Skrevet 3. april 2016 Sniker meg innom her, en av de få treningsdagbøkene som har vært aktive den siste tiden, så man må følge de som oppdaterer for å holde på motivasjonen Kjipt når teknikken slutter å funke, men morsomt å få ny Jeg kjøpte meg akkurat en kombinert puls- og aktivitetsklokke fra Garmin, med innebygget GPS. Synes den fungerer overraskende bra og har nå begynt å bruke den fulltid. Enkelt å ha alt i ett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 4. april 2016 Forfatter #191 Del Skrevet 4. april 2016 Hei Wolfmoon! Ja, pulsklokke eller aktivitetsklokke med GPS og alt er veldig kjekt! Jeg klarte til slutt å få liv i klokka, kjørte en oppdatering, og nå har den faktisk oppført seg pent på de siste to øktene! Håper det varer, for jeg har strengt tatt ikke råd til ny akkurat nå. Det ble 2 økter i helga. En veldig rolig tur på lørdag på 6 km, og intervalløkt i går, 40 sek+20 sek pause x10. Ble 5,8 km totalt da også med oppvarming og avkjølig i rolig jogg. Har meldt meg på en utfordring på fb, og skal løpe 10 mil i løpet av April. Det bør gå greit nå som jeg løper for fullt ute. Løp 6 mil ute i mars, men da hadde jeg ganske mange treningsøkter innendørs i tillegg. Nå blir det betydelig mindre økter inne. Så jeg bør absolutt være oppe i 10 mil i April. Men kjekt å ha den lille ekstra "dytten" som gjør at jeg passer på å få løpt nok. Men i tillegg har jeg planer om å prøve meg på terrengsykling da. Men det blir bare 1 gang annenhver uke uansett regner jeg med. Får ikke trent det når jeg har ungene siden det varer i over 2 timer og går på den dagen 2 av ungene skal på treninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 4. april 2016 #192 Del Skrevet 4. april 2016 Morsom utfordring. Jeg har alt 16 km ute i april, så kanskje jeg skal henge meg på Og hurra for treningsklokker som begynner å funke igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. april 2016 Forfatter #193 Del Skrevet 11. april 2016 Ble ikke all verden av trening i forrige uke siden jeg hadde ungene i første halvdel, og så reiste på tur med jobben i 4 dager. Løp litt over 5 km på tirsdagen, og så 10,8 km i går. I dag er planen å prøve terrengsykling. Om sykkel og utstyr er i orden. Siden jeg har vært bortreist så har jeg ikke rukket å sjekke det. Gruer meg, tror det blir ekstremt hardt og slitsomt. Men vil gjerne prøve, og dette er eneste gangen jeg kan før vi er langt uti mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 12. april 2016 Forfatter #194 Del Skrevet 12. april 2016 Au.... Hoven over ene kneet, og skikkelig øm i halebeinet. Resultat etter 2 timer i skauen sammen med 2 andre damer og ikke mindre enn 10 mannfolk. Og det var bare den gruppa jeg var i, var 2 andre grupper også (med bare mannfolk). Ble skikkelig sliten, ganske redd et par ganger, og som sagt litt mørbanka. Men var litt gøy også. Fikk pushet noen grenser. Svidde av godt over 1200 kcal på de to timene, selv om tempoet var lavt. Så ingen tvil om at det er hardt. Snakket litt med damene og treneren etterpå om å få med flere damer og prøve kjøre egen damegruppe. Håper vi kan få til det. For man føler seg litt teit, det var feks flere bakker jeg ikke tørte kjøre ned i går (bratte og fulle av steiner og røtter). Så jeg tror det hadde vært veldig kjekt med en ren damegruppe, i alle fall i starten til man blir litt tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 12. april 2016 Forfatter #195 Del Skrevet 12. april 2016 Au.... Hoven over ene kneet, og skikkelig øm i halebeinet. Resultat etter 2 timer i skauen sammen med 2 andre damer og ikke mindre enn 10 mannfolk. Og det var bare den gruppa jeg var i, var 2 andre grupper også (med bare mannfolk). Ble skikkelig sliten, ganske redd et par ganger, og som sagt litt mørbanka. Men var litt gøy også. Fikk pushet noen grenser. Svidde av godt over 1200 kcal på de to timene, selv om tempoet var lavt. Så ingen tvil om at det er hardt. Snakket litt med damene og treneren etterpå om å få med flere damer og prøve kjøre egen damegruppe. Håper vi kan få til det. For man føler seg litt teit, det var feks flere bakker jeg ikke tørte kjøre ned i går (bratte og fulle av steiner og røtter). Så jeg tror det hadde vært veldig kjekt med en ren damegruppe, i alle fall i starten til man blir litt tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2016 #196 Del Skrevet 12. april 2016 Nå trodde jeg først at du hadde vært på joggetur, og lurte på hvorfor du var øm i halebenet. Men superflink du er altså! Terrengsykling høres kjempespennende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 12. april 2016 Forfatter #197 Del Skrevet 12. april 2016 3 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Nå trodde jeg først at du hadde vært på joggetur, og lurte på hvorfor du var øm i halebenet. Men superflink du er altså! Terrengsykling høres kjempespennende ut! Glemte visst å spesifisere at det var med terrengsykkel ja. Kunne i grunnen missforstås veldig starten på det innlegget der. Hadde egentlig tenkt å teste ut utetrening med en av favorittinstruktørene i dag, han har sluttet på senteret der jeg trener, og skal åpne et nytt rett i nærheten, og de kjører gratis utetrening i sommer som reklamestunt. Men om han har noen av de øvelsene han har brukt tidligere så er ikke kroppen min egnet for det i denne tilstanden... Så blir nok bare en rolig joggetur i dag. Jeg slengte litt med munnen i forhold til en kollega for en måndes tid siden. Jobben pleier stille lag i et Lokalt maratonløp hvert år. Man kan dele løpet i 2, 4 eller 8 etapper. Vi pleier dele i 8, og stille med flere lag. Men så spøkte jeg med denne kollegaen og sa vi burde slå til og løpe en halvmaraton hver, altså dele på 2. Da bare lo hun av meg, men nå er hun jammen blitt tent på ideen og har begynt å løpe lengre turer. Så da må jeg jo bare legge meg i hardtrening da... Galskap. Godt løpet ikke er før i september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 12. april 2016 #198 Del Skrevet 12. april 2016 Halvmaraton i september, det høres kjent ut Er nok bare hardtrening som gjelder da, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 13. april 2016 Forfatter #199 Del Skrevet 13. april 2016 14 timer siden, Wolfmoon skrev: Halvmaraton i september, det høres kjent ut Er nok bare hardtrening som gjelder da, ja Jepp. Løp jo mitt første halvmaraton i fjor, så vet hva som skal til for å klare å gjennomføre. Men det hadde jo vært hyggelig å få litt ok tid også. Ble en veldig rolig joggetur på 7 km i går. Funket heldigvis greit med alle mørbankede muskler og halebein. Møtte på han instruktøren som har de utetreningene på butikken og ble stående og skravle en stund. Høres spennende ut med det nye treningssenteret de starter opp. Bare spent på om det er mulig å få to såpass store senter så nærme hverandre til å gå rundt, eller om et av dem vil bukke under... I dag tenker jeg å dra på bootcamp. Trenger å få kjørt litt styrketrening også. Pleier å være altfor dårlig til å holde det vedlike når løpesesongen er i gang. Skal prøve å være flinkere i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 14. april 2016 Forfatter #200 Del Skrevet 14. april 2016 Bootcamp gjennomført i går. Helt grei time, hverken mer eller mindre. Kjente det litt i ene kneet som tydeligvis fikk seg en smell på syklinga på mandag når jeg gjorde knebøy. Men det gikk greit. Har tenkt å komme meg på felles utetrening i dag. Jogger bort så blir det 2-3 km løping utenom også. Hadde vært ikke mindre enn 70 mennesker der på tirsdag, så jeg er litt spent på om det fungerer greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå